Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia, onpa meidän palsta viettänyt hiljaiseloa! Lisävahvistusta kaipailemme, peukut pystyssä haaveilijoille!

Ore pääsee löhölomalle, olen kateudesta kalpea! Aurinkoa tarvitsisi itse kukin, tai edes lunta! Tuleeko teille isot häät? Millainen puku? Niisks, haikeudella muistelen meidän hääpäiväämme, elämäni paras päivä!

Joko angsteri löysit mammahousut? Löysin eilen ihanan harmaan liivitunikan (?) jonka alle sopii isompikin masu. Vyötä en enää tarvitse ja muutaman viikon päästä housuista jää varmasti ylin nappi auki. Taytyy kaivella vaatekomerosta ne löysimmät farkut esiin...

Ensi viikko jännittää niin! Olen nähnyt kammottavia unia ja eilen illalla itkeskelin mitä jos np-ultrassa näkyykin jotakin huolestuttavaa. Äitini odottaa malttamattomana koska hän pääsee kertomaan uutisen ystävilleen ja hypistelemään vauvanvaatteita luvan kanssa. Voi kun kaikki olisi hyvin!

Olo on aika samanlainen, iltaisin yökkäilen edelleen. Ja uni tulee ennen ilta yhdeksää! Tänään alkoi 4.raskauskuukausi -jippii!

Mukavaa sunnuntaita,

Ballerina & Pötkylä rv 13+0

Huomenta!

Täällä sitä kulutetaan viimeistä työpäivää ennen lomaa... Käytiin aamulla neuvolassa vielä ja kaikki arvot yms. olivat kunnossa, hb:kin vielä sama kuin raskauden alussa 125. Verenpaineet myös on pysyneet samoissa luvuissa, painoa on tullut lisää 1,1 kg. Eli ollaan ihan hyvässä vauhdissa noitten suhteen.

Sitten kuunneltiin myös sydänääniä ja nyt ne kuuluivat jo ihan kunnolla. Toukalla on kuulemma vahva syke ja se tais tykätä vähän kyttyrää kun sillä ultralla häirittiin sen aamu-unia, kun loppuajasta se alko heittään sellasta rallia masussa, ettei sitä meinannu saada enää kiinni ollenkaan. Eli aika liikkuvaa sorttia:)

Meidän häissä tulee olemaan varmaan noin 5 henkilöä, morsian ja sulhanen, kaksi todistajaa ja vihkijä. Eli todella pienet häät. Toki olisin halunnut perheen mukaan, mutta se nyt ei ollut mahdollista. Mutta me vietetään sitten yhessä kaikki joulua ja juhlitaan sillon:)
Mulla on sellanen aika tyköistuva olkaimeton puku. Alaosa on kermanväristä satiinia ja yläosassa samaa satiinia sekä pitsiä. PIeni kumpu näkyy masun kohdalla, mutta ei suuren suuri. Tosin kun bikinit laitan päälle, niin sitten sen kyllä jo huomaan.

Mutta laukut alkaa olla pakattuna ja kaikki muutenkin ok, että ei muuta kun matkaan.

Ja Ballerina, älä turhaan murehdi, kaikki on varmasti erittäin hyvin.

Ei muuta kun mukavaa odotusta kaikille tuleville äiskille, tämä äiskä palaa asiaan jouluun puolessa välissä:)

Ore 16+4

Mahtavaa lomaa Orelle! Ilmoittelehan itsestäsi, jos löydät sopivan nettikahvilan! Matkakuume täälläkin. Voih, miten siitä pääsisi eroon...?!?

Juu, yhdet mammahousut löytyi. Ne on sellaiset, jotka käyvät sitten raskauden jälkeenkin. Ostin samalla pari mammapaitaa, kun oli -70%alennusmyynnissä. Nyt täytyy laittaa stoppi ja seuraavan kerran shoppailen äitiys-tai vauvaliikkeissä tammikuun puolella, kun on alennusmyynnit. Tämä on lupaus... Oletteko te jo uskaltautuneet shoppailemaan mammakamoja?

Täällä olo on ihan hyvä ja luottavainen. Mitään vuotoa ei ole ollut. Keskiviikkona on neuvola ja np-ultra on 5.6. Ei siis enää pitkä aika. Aion perua sen huomisen ultrankin ja malttaa keskiviikkoon.

Mukavaa marraskuun viimeistä viikkoa ja Orelle aivan mahtavaa lomaa!!! Hääsi kuulostavat loistavilta!!

Kiitos angsteri!

Luulen, että matkakuumeesta pääse vaan matkustamalla:) Ootatte sen 12 vkoa täyteen ja eikun reissuun;)

En oo ostellu vielä mitään mammakuteita, normaalit vaatteet menee vielä ihan kevyesti (normaalisti) päälle. Ehkä vähän isompia paitoja vois kohta alkaa harkitseen. En oikein osaa vielä ostella mitään mammavaatteita, kun ei niitä vielä tarvi. Sitten kai, kun niitä oikeesti tarvis, niin niitä ei löydy mistään... Mutta luotan H&M:ään:)

Jees, jos netti löytyy, niin koitan kirjotella kuulumisia jossain vaiheessa!

O

*Haukotus* en saanut nukuttua, taidan jännittää neuvolaa ja huomista ultraa. Hienoa, että angsterilla on luottavaisempi mieli -niin pitääkin!

Olen ostanut joitakin tunikoita ja pidempiä paitoja, mutten varsinaisesti mammavaatteita. Housut mahtuvat hyvin, olen vain lopettanut vöiden käytön! Toivottavasti H&M:ltä löytyy perusvaatetta sitten tarpeen tullen, muutamia laadukkaampiakin mammavaatteita ajattelin hankkia. Jokainen tekosyy shoppailuun pitää hyödyntää! ;)

Orelle oikein rentouttavaa matkaa minunkin puolestani! Ja tuleekohan sinusta jo nyt rouva?! Menetteköhän naimisiin reissun jälkeen vain aikana? Onnittelut kuitenkin varmuuden vuoksi!

Mukavaa päivää, tulen kertomaan neuvolakuulumiset illemmalla.

Tsemppiä neuvolaan! Tossa toisessa ketjussa kerrottiin, että jos neuvolassa haluaa tietää kuinka tiheesti sikiön sydän lyö, siis sykkeen, niin se täytyy itse kysyä. Outoa mun mielestä. Mä en huomannut viime viikolla kysyä. Täytyy olla huomenna viisaampi.

Terkut neuvolasta, hyvin meni! Näin tuon sykkeen ihan itse Dopplerista, ja kyllä lääkäri sen merkitsi neuvolakorttiinikin. Oli ihanaa kuulla Pötkylän syke!

Painoa oli tullut 1,5 kg ja hemoglobiini oli laskenut 136:sta 126:een. Sisätutkimuksessa kohtu oli kasvanut sopivasti ja kaikki muutenkin ok.

Etkös sinäkin angsteri mene neuvolaan huomenna? Jännä viikko meillä! Olen varma, että ensi yönä en saa nukuttua -np-ultraa olen odottanut viikkokausia ja pelottaa melkoisesti. Miehen kanssa olemme koettaneet keskustella, että entä jos kaikki ei olekaan hyvin. Mutta ei sellaiseen voi varautua mitenkään. Huomenna olemme viisaampia. Tulen kertomaan illalla miten meni, voi kun saisin kertoa hyviä uutisia.

Moikka! Siellä se Ore makoilee jossain biitsillä, huah. Olen ihan kateellinen. No, onneksi täälläkin on nyt nätti talvinen päivä.

Ballerina, onnittelut pötkylän hyvinvoinnista!!! Upea juttu! Tulehan kertomaan ultran tulokset, kun ehdit. Mä tulin hetki sitten neuvolasta ja Nukin sydän pamppasi 166. Mullakin on tosin korkea leposyke, joten jospa se periytyy ;) . Lekurin mukaan kaikki näytti hyvältä. Ultra on vasta viikon päästä. Ja ennen joulua saan mennä kuunteleen taas sydänäänet. Seuraava neuvola mulla on joulukuun lopussa.

Olipas syke! Hienoa! :) Minulla seuraava neuvola on vasta ensi vuoden alussa, olemme joululomailemassa sen verran pitkään. Orea kadehdin kyllä minäkin, kylmä!!

Np-ultrassa meni kaikki upeasti! Hermoilimme miehen kanssa aivan valtavasti, aamulla purimme jännitystä kinastelemalla mitä typerimmistä asioista. Ultraus onnistui ihan vatsan läpi, ei tarvinnut tehdä sisäkautta, hyvä niin. Meidän pötkylä oli "reipas vauva", liikkui ja vilkutteli -ei ollut ainakaan ujo! Mitat olivat kaikki hyviä, niskapoimu ok ja nenänluut näkyvissä (down-lapsilla nenäluut usein puuttuvat). Aivojen rakenteen ja selkärangan lääkäri totesi myös hyväksi. Olipa Pötkylällä pissahätäkin! :D Laskettuaika siirtyi, nyt viikko 12+5 ja la 6.6.

Olimme miehen kanssa aivan onnesta sekaisin, nyt raskaus tuntuu taas paljon todellisemmalle! Mummotkin saivat luvat kertoa uutisesta ystävilleen, hössötystä ei kai voi enää välttää... :)

Upeita uutisia sinulla!!! Onneksi olkoon!!! Koska teillä on rakenneultra? Mulla on tasan viikko jännitettävää np-ultraan. Se on 5.6. Tai toisaalta saan mä aikaiseksi laskea vajaan viikon, kun nyt on jo ilta ja ultra mulla on keskiviikkona puolenpäivän maissa, epätoivoista... :)

Onnittelut vielä kerran äidille ja isukille Pötkylän terveyden johdosta!

Haa, haistelen plussia! Kukakohan haaveilijoista ehtii ensiksi?

Rakenneultra meillä on 25.1. ja mielellämme kuulisimme sukupuolen. Poikaolo vaihtui eilen tyttöoloksi, en tiedä miksi. Mielestäni Pötkylässä oli jotakin "tyttömäistä". Omituisia nämä aavistukset!

Onneksi teilläkin on np-ultra jo ihan ovella -jännitykseltä ei varmasti voi välttyä. Helpotuksen tunne ja onni on sitäkin suurempi kaiken stressaamisen jälkeen.

Joko sinulla pahaolo alkaa helpottamaan? Ovatko ruokailutottumuksesi muuttuneet jotenkin? Minulle on mielitekoja melkoisesti, onneksi alkavat mennä terveellisempään suuntaan. Kuvotusta on edelleen, mutta jaksan paremmin ja olo on pirteämpi. Tuli tosiaan tuo 5 päivää takapakkia, joten juhlin tänään uudelleen 4. kuukauden alkamista.

Mukavaa päivää,

B & Pötkylä (vilkuttelee Nukillle!) rv 12+6

Huomenta Ballerina ja Pötkylä! Orelle kaukomoikkaus sinne jonnekin helteeseen!

Juu, täytyy toivoa, että tänään tulisi plussia!!

Mullakin vaihtelee fiilikset siitä, kumpi on tulossa. Joskus on poika-olo ja sitten taas viikon päästä tyttö-olo. Onneksi tammikuussa saa tietää, niin ei tarvitse siitä eteenpäin jännittää. Jotenkin se tieto vain kiinnostaa.

On mulla olot parantuneet, etenkin aamuisin ei ole enää huono-olo. Jännä juttu on, että mulle tulee usein iltaisin öklö-olo, eikä ruoka maita. Onneksi aamut on sentään paremmat. Sen verran raskaus on vaikuttanut, ettei mulle maistu enää karkit tai muu makea. Mä olen ihan suolaisen perään ja tää on mulle todella vierasta! Mä olen aina ollut sokerihiiri ja nyt ei vaan maistu. Eilenkin kahvilassa valitsin perussämpylän ja kevyesti sivuutin kaikki ihanat leivokset. Vesi herahti kielelle, kun katselin suolaisia syötäviä. Outoa! Miten sulla on? Kumpi maistuu enemmän, makea vai suolainen ruoka?

25 päivää jouluun!!!

Huomenta!

Huomenna saa avata joulukalenterin ensimmäisen luukun!!! Olen joululahjaostoksissa hyvällä mallilla -miehellekin löysin makean kellon. Hän on täysin kellofriikki, niitä ei ole ikinä tarpeeksi.

Minullekin suolainen maistuu paremmin -metwurstia ostin kotiinkin ruisleivän kaveriksi. Todella omituista minulle, aiemmin en makkaraan koskenut pitkällä tikullakaan!

Np-ultran jälkeen olemme olleet aivan rakastuneita masukkiin, jotenkin nyt kaikki varovaisuus lensi ovista ja ikkunoista ulos. Nyt tuntuu, että siellä on oikeasti meidän vauva!

Hienoa, että olo alkaa helpottua. Haluaisi kovasti jo päästä nauttimaan täysillä kasvavasta masusta. Joko sinulla vatsa on kasvanut?

Kivaa perjantanta!

Ballerina rv 13+0

Sunnuntaita!

Hyvän lahjan keksit Ballerina! Mulla on vielä pari lahjaa ostamatta.

Mitkä siellä on olot? Onko vielä pahoinvointia? Mulla on olo ihan kuin en edes olisi raskaana. Siis eilen illalla oksetti vähän, mutta tänään ei ole tuntunut edes rinnoissa mitään. Kai se on normaalia. Eilen alkoi 12+0. Tarkan lasketunajan saan onneksi kuulla keskiviikkona, niin ei tarvitse enää miettiä laskenko sen kuukautisista vai ultrien mukaan. Vähän se np-ultra jännittää.... toivottavasti kaikki on ok. Harmittaa vähän, kun joudun menemään sinne yksin. No, täytyy toivoa parasta. Vatsa ei ole pahemmin kasvanut. Ihan alhaalla on pieni "pullistuma" ;).

Leppoisaa sunnuntaita!

Voih, oltiin taas tiputtu toiselle sivulle... Luulin jo, että saimme lisävahvistusta mutta jännäykset jatkuvat -PEUKKUJA!!

Hankin viinloppuna uudet rintaliivit -KOLME kuppikokoa suuremmat! Argh, eivät ole kovinkaan sexyt. Miestäkin alkoi naurattaa. :O

Olo on täälläkin parempaan päin. Mikä parasta, liikunta tuntuu mukavammalta ja ajattelin lisätä liikunnan määrää jaksamisen mukaan. Oletko Angsteri uskaltautunut taas liikkeelle?

Huisisti peukutuksia jo nyt np-ultraan! Ihanaa, että pääset katsomaan Nukia! :)

B. rv 13+3

kopioin suoraan tän tuolta toiselta palstalta kun on pikkasen kiire :)

Tämä on nyt reissut reissannu, tosin porukoiden kanssa... ja kuinka ollakaan mulle tuli kunnon oksutauti sillä reissulla (siis ku normisti kerran päivässä, lähinnä aamuisin) niin juoksin koko yön oksuamassa ja koko seuraavan päivän autossa.. eli porukat arvas, kysy mieheltä että ootanko ja se oli vaan sanonnu joo... sit täti tuli äiskän kans uudestaa kysyy et onks se oksutautia vai raskautta ja sanoin et varmaa sekä että...
molemmat vanhemmat onnitteli ja oli jopa innoissaan :)
tosin sanottiin sit että se on viel salaisuus että ei puhu siitä kellekä vielä mitään..

No nyt en oo eilen enkä tänää viel oksunnu.. hyvä niin..

Tänään oli eka neuvola :) oli mukava täti ja kaikkea... huomenna sit varhaisultra, jännittää vähän :)

Nostan tämän tuolta toiselta sivulta...

Onneks olkoon Angsteri 12-viikon rajapyykistä! Tule kertomaan sit miten huomenna menee! Me pidetään peukkuja!

Ballerina,oho, kasvaako ne rinnat jo näin aikasin! Aika hauskaa. Mä jotenkin kuvittelin että ne tulee sitten loppuraskaudessa vasta.

Mi-iu, tuu jo kertoo miten varhaisultra meni!! Toivottavasti kaikki hyvin!

Mi-iu, miten meni varhaisultrassa? Oliko mies mukana?

Rosan jännittävästä tilanteesta olen lukenut tuolta haaveilijoista, miten pysyt nahoissasi?! Millä testillä testailit? Oma ensimmäinen plussani oli haamu, ja oli siinä kestämistä! Olin arvioinut oviksen aivan pieleen, ainakin raskausviikkojen perusteella ja testailin liian aikaisin. Onneksi makkarissa oli heiluttu kuitenkin, vaikkei oviksesta ollut hajuakaan.

Minulla rinnat kasvoivat saman tein yhden kuppikoon ja nyttemmin lisää. Ystävieni mukaan "kehitys" ei jatku koko raskauden aikana, toivottavaa olisikin! Imetysaika onkin sitten eri juttu... :O

Onkos Angsterilla hurja kiire töissä? Muistahan levehtääkin!

varhaisultrassa kaikki hyvin.. mies ei valitettavasti päässyt mukaan ,mutta ens kerralla sitten :) pieni oli melkein 2cm pitkä ja sydämenlyönnit näkyi selvästi :)
Oli aivan ihana kyllä! :)

Nyt sitten jouluviikolla pitäis päästä uudestaan ultraan ja saada kuvat mukaan :D

Mi-iu, onneks olkoon! Voi että se kasvaa nopeasti.

Ballerina, joo mä olen ihan pihalla. Onneks kamala kiire ollut lähipäivät ja huominenkin, niin ei ehdi ajattelemaan. Väittäkää pöpiksi ja vaikka miksi, mutta vaikka menkat alkaa niin olen varma että olin raskaana. Toivottavasti ei ala. Jotenkin olo on nyt sellanen että kyllä ne sieltä alkaa. Mut se haalea viiva ei ollut kuvittelua vaan ihan selkeä. Mutta ellen olis idipaattina laskenut viikkoa väärin, niin enhän olis tietenkään noin aikasin testaillutkaan. Lisäksi multa jäi hampuleikkauksen takia ovis pongaamatta ja seksiäkin oli harvinaisen vähän. Mut siihen riittää se yksikin kerta...

On niin ihana seurata teidän vatsojen ja olotilojen ja vauvojen kehitystä. Tuntuu että on ollut mukana alusta asti. Tuo Miun 2cm lukuna tuntuu jo niin konkreettiselta ja oikealta vauvan alulta.

Huhuu, Angsteri, mitä kuuluu?

ihana olet rosa! :)
Ja todella toivotaan että ne menkat ei ala! Ku mäkin oon niin varma että sä oot raskaana, niin eihän ne voi alkaa!! ja jos alkaa, niiden täytyy olla valemenkat! :)

Mä ensin ajattelin et mä en varmaan tajua ultrakuvasta mitään, vaikka oon nähny ties kuinka monta kavereiden vauvojen ultrakuvia.. niin kyllä mä heti näinkin missä sen pää on ja käsien ja jalkojen alut... oli se kyl ihanaa :)

Täällä ei oksua ole näkynyt nyt moneen päivään, hyvä niin.. mutta päänsärkyyn mulla auttaa vaan nukkuminen.. tai siis en oo mitään panadolia siihen ottanutkaan, mutta päänsärystä tulee jotenkin niin outo olo ettei tiedä sitten oksuttaako vaiko mitä..

Mä näin viime yönä ihan ihme unta... mä olin prismasta ettimäs sitä yhtä ihanaa mekkoa minkä sit haluun meijän tytölle ;) niin sitä ei sitten ollutkaan... etin joka paikasta ku mun oli pakko saada just se mekko...

et näinköhän tää joutuu ostaa viel sen mekon ettei vaan lopu kesken ;)
nojoo, ehkä mä maltan vielä jonkun aikaa.. :)

Iloista itsenäisyyspäivää! Mies makoilee krapulassa, itse olin kuskina, joten olo on freesi ja levännyt. Jumpassakin kävin, liikunta tuntuu jo oikein mukavalta. :)

Angsteria minäkin kaipailen, np-ultrahan taisi olla eilen? Toivottavasti Angsterilla on vain parempaa tekemistä kuin roikkua täällä linjoilla. Huoli kuitenkin, pidämme peukkuja että kaikki on hyvin.

Mi-iu, mikä ultra sulla on joulukuun puolessa välissä? Käytkö yksityisellä kaksi varhaisultraa? Vai ymmärsinkö jotain pieleen? Taisit kirjoitella tuonne haaveilijoiden puolelle asiasta.

Rosan puolesta jännitys jatkuu... Plussaisia tuulia!

en käy yksityisellä.. nyt oli varhaisultra rv9+0 ja jouluviikolla on se rv11-12 ultra.. mikäsenytolikaannimeltään :)

nyt täytyy mennä syömään, hirvee nälkä... sen jälkee pää tyynyy ku päätä särkee niin paljon..

Huh, tähän asti jousuin kirjottelemaan työjuttuja huomiseksi, onneksi meen vasta iltapäivällä töihin. Just kun olin konetta sulkemassa, tuli Angsteri niin vahvasti ajatuksiin. Toivottavasti sulla ja Nukilla on kaikki hyvin! Tuuppa pian kirjottelemaan miten menee, eikö teillä ollut se ultra eilen, vai muistankohan väärin!

Täällä ei ole menkat vieläkään alkaneet... Eihän ne ole kun tunteja myöhässä, muta mä inhoan odottelua. Teen aamulla testin ja huomaatte kyllä jos se on plussa.

Makeita unia kaikille!