Ajatuksista asiaan 11/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa kamut! Vaude, Neilikka on jaksanut vetää pidemmän kaavan kautta :) Baltsunkin viikonloppu on mennyt ilmeisen hyvin.

Neilikka sekotan vielä tuota Kelan juttua, tai siis se menee juuri niinkuin tuohon on kirjoitettukin. Mutta siis ruksaat siitä hakemuksesta sen kohdan 6kk:n tulojen mukaan ja joko toimitat hakemuksen itse Kelalle jo nyt tai sitten työpaikan palkkatoimisto toimittaa. Mä laitoin palkkatoimiston kautta. Ja sitten kun ne saa joskus ens vuonna laskettua sun tulot siellä töissä niin ne toimittaa Kelalle sen Y17/mikälienee lomakkeen. Mutta tosiaan saat ne/sen pakkauksen jo aiemmin.

Mä oon myös Rosa ajatellut olevani se tilastollinen käynnisteltävä tässä ensisynnyttäjien joukossa. Olenkin itsekseni ihmetellyt kuinka niin moni on synnyttänyt jo ennen laskettua aikaa kun jotenkin takaraivossa on koko ajan itellä ollut se, että la:n yli mennään. Angsteri kysyi siitä kolmannesta S:stä. Ei ole harrasteltu sellaista ja mä oon ottanut sen henkilökohtaisesti. Mä pala kurkussa kysyin mieheltä yks ilta, että oonko mä oikeasti niin epähaluttava ja lihava ja kamala ettei se halua mua. Ja se vastas just niinku pitää että en tietenkään ja oli aidosti yllättyneen näkönenkin. Mutta kyllä se tuntuu pahalta, kun itse on muutaman kerran yrittänyt alotetta ja se ei vaan ala millekään. Eilen ilmoitin, että se joutuu panemaan mua ens viikonloppuna jos tämä lapsi ei synny, kerroin samaan hengenvetoon että sperma pehmentää kohdunsuuta ja pannaan sille pussi päähän jos se ei saata katella mua (draamaa draamaa). Kerroin myös, että sairaalassa jos käynnistellään niin ne lääkkeet vain pehmentävät kohdunsuuta, että mieluummin teen sen kotona. Ja mun oli pakko vielä lisätä, että voihan hän toki mennä lypsämään ittensä niin mä sitten ruiskuttelen sen käynnistysaineet itteeni. Katsoi vähän hitaasti ja puisteli päätään sohvalla.

Avantoon vain Rosa, jos uskallat :) Eikö se rintatulehdus tule juuri viimassa tai jos rinnat saa pitkään kylmää? Meillä on niitä ryhmäneuvoloita ollut tässä lopussa (jotka on tosi kivoja kun siellä vaan oikeastaan jutellaan) ja siellä terveydenhoitaja kertoi urbaanilegendasta että jos käy liikaa jääkaapilla tai pakastimella niin voi saada rintatulehduksen. Ja jotku jopa uskoo siihen. Se on tosi kiva terkkari ja demonstroi hyvin, että siellä pakasteessa sais roikkua kyllä aika pitkään jos meinaisi saada rintatulehduksen sillä aikaan :)

Toivottavasti Miiun olo on jo helpompi! Auttaako sulla särkylääkkeet noihin kipuiluihin? Mäkin tein vasta sohvatyynyjä Vallilan kankaasta ja keittiöön paneliverhot. Tuli kivat. Harmi vain kun itsellä ei ole ompelukonetta.

Kyllä sä Sade osaat vauvaa hoitaa, luottoa vaan! :)

Kiitos kaikille puhalluksista, jälleen. Mainosta siteeratakseni, viel on vähän hiljasta mut kyl se täst lähtee. Toivottavasti Jellybean saat nukuttua, unettomuus on niin kamalaa.

Niin ja JB:lle kiitos kuvista! Kertokaapa tietokoneviisaat, että miksi mun sähköpostini läväyttää aina kaikki kuvat koko näytön kokoisiksi ja vielä isommiksi? Niitä on hankala katsoakin kun koettaa rullata ylösalassivulle. Ennen välitin suoraan postit töissä outlookiin niin ne sai katsottua sopivan kokoisina, mutta kotona ei ole sitä käytössä. Eikä jaksaisi aina tallentaa eri tiedostoonkaan. Joko mulla on tyhmä kone tai tyhmä meili kun ei osaa niitä esittää pienempänä.

Kiitos ihanaiset selvennyksistä. Heti tajusin paremmin kuin Kelan ohjeista. Mikseiköhän tuota asiaa voida selittää siinä oppaassa yksityiskohtaisesti ja vaikka esimerkin avulla, kun aika monella on tilanne että hakevat 6 kk tulojen mukaan. Mä en kyllä oo varma meneekö mulla läpi, mutta ainahan sitä kannattaa kokeilla.

Hurjalta kuulostaa Rosan avantoon lähtö, kun mä oon kuullut monista jotka ei uskalla mennä edes kesällä uimaan rintatulehduksen pelossa. Mutta rentouttavaa uintireissua, hienoa jos saat viritettyä vanhan harrastuksen uudelleen!

Sit taas sarjaan älyttömät kysymykset… Mutta millainen yöpaita teillä on käytössä imettäessä? Mä näin jossain mainoksessa jotain imetysyöpaitoja, jotka on varmasti se kallein vaihtoehto. Onko käytössä ”pitkä mekko”-malli ihan mahdoton, tai pärjääkö pyjamalla? Mun pitäis uusia yöpaitavarastoa, kun en tavallisesti käytä ikinä, mutta sit yöheräilyjen aikaan se voisi olla miellyttävä.

Musta on aivan ihana lukea teidän kaikkien vauva-arki-juttuja, mä en vaan ikinä osaa kommentoida niihin mitään.

Nyt jotenkin tökkii mistä voisi jutskailla, joten jospa lähetän tän ja toivon että pian tulisi mieleen jotain järkevähköä. Ai niin, mä sain eilen ostettua vihdoin korottomat talvisaappaat, nyt taas kelpaa.

Mulla ei ole yöpaitaa ollenkaan, vaan pelkät imetysliivit kun muuten maitoa on sänky täynnä. Jos yöpaita olisi, niin varmaan joku edestä avattava tai mahdollisimman väljä.

Joillakin on kuulemma imetys loppunutkin hampaiden tuloon, kun vauva on alkanut purra rintaa. Kiva kuulla, ettei Nuki ainakaan pure. Ehkäpä ei sitten Eetikään, kun kauhulla odotan niitä hampaita että jos vauva narskauttaa imetettäessä. Toivottavasti Angsterin unettomuus helpottaa. Mä saan kyllä illalla helposti unen, mut sitten aamuyöstä herään enkä enää saa unta.

Brogankin on vielä ilonamme kokonaisena. Supistuksia, puuuuh!

Huono äiti -fiiliksiä pystyy repimään melko monesta asiasta ja järjellä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Sadelle kovasti toivon paranemista niin pääset kunnolla touhuamaan vauvan kanssa. Miiullakin toivottavasti kivut hellittää pian, tosi kurjaa tuollainen.

Eetillä on neuvola vajaan tunnin päästä. Oliko joku ottanut rotarokotteen? Kun Eetille laitetaan nyt, niin tietäisi vähän mitä odottaa. Laitettiinhan se toki Irkullekin aikoinaan, mut sillä on niin teräsmaha ettei sillä ollut ikinä mitään mahavaivoja. (tai sitten aika kultaa muistot) Eeti tuntuu olevan paljon herkkävatsaisempi. Miehen kanssa riidellään jo ties kuinka monetta päivää, huoh.

JB, hyvä kun otit tuon rokotteen puheeksi, me ollaan mietitty että kannattaako ottaa joten kokemuksia mielellään otetaan vastaan.

Millä perusteella ne päätteli että Eetillä on koliikki?

Meillä on ollut tänään joku hillitön tankkauspäivä, olen maannut sängyllä ihan oikeasti melkein koko päivän tissi esillä ja toinen senkuin syö..itsellä syömiset sitten jääneetkin ja olo sen mukainen..mutta ehkäpä se tästä iltaa kohden paranee (tosin taas kuuluu jo kitinää miehen sylistä joten taitaa olla aika avata maitohanat..johan ne olivatkin 15minsaa kiinni..jipii tätä imetyksen ihanuutta, välillä kyllä miettii että pullolla pääsisi niin paljon helpommalla.)

Vai on Eetillä koliikku :( . Harmi juttu, mutta nytpä ainakin onneksi tiedät, että se ei kestä muutamaa kuukautta pidempään missään tapauksessa. Hyvin oli neitinne kasvanut, jos oikein tulkitsen.
Mulla toi uniongelma on nimenomaan nukahtamisessa ja olen kyllä tosi virkeä, jos yölläkin herään. Kaipa se siitä. Tänään nukun ensimmäistä kertaa eri huoneessa kuin Nuki -käytävällä vauvanhuoneen ulkopuolella. Ajattelin tsekata, johtuuko Nukin heräämiset siitä, että mä liikun yöllä. Lisäksi Nukille on tullut päiväuniongelmia eli ei oikein suotu nukkuun päikkäreitä. Nytkin on kantorepussa, mihin sitten suostui simahtamaan.
Joo, ainakaan vielä ei Nuduelin hampaat ole haitanneet imetystä.Nyt näkyy molemmat alahampaat selvästi.
Meillä Rota ei aiheuttanut mitään vaivoja.

Loistavaa, että Vinkulla on kaikki hyvin!!! HUH!

Neilikkainen, mulla on normi yöpaita ,sellainen toppimallinen ja rintaliivit liivinsuojineen alla. Siitä vaan sitten vilautan rintaa tarvittaessa ;).

Emmerdale kutsuu...

Tänäänhän oli just uutisissa että tuo rotarokoite on tulossa ens syksynä rokotusohjelmaan. Me kyllä varmaan laitetaan se myös. Mitä se JB maksoi vai pitikö teidän itte maksaa se? Ootko sä itte samaa mieltä Eetin koliikista?

Täällä rotavirusrokote tulee jo tammikuussa rokotusohjelmaan eli ilmaiseksi. Meidän täytyy ottaa se joulukuussa; harmittaa. 80 euroa kuulemma maksaa. Joulukuu on muutenkin mälsä kun miehellä kauheat veromätkyt, sitten opintolainan korot, sähkölasku, nimenantojuhlien tarjoilu jne. Olis kiva ostaa joululahjoja miettimättä saldoja, ei ole niin kiva luotollakaan vedellä.

Neilis, ihan mahdotonta sellasella pitkällä mekolla nukkua, ei saa tissejä helposti valmiiksi. Tykkäisin nukkua alasti mutta jälkivuoto pakotti housuihin, olen pitänyt pyjaman alaosaa öisin ilman yläosaa, se on helppoa jos nukkuu vierekkäin.

Blaah, me ollaan vietetty miehen vapis riitelemällä aamuviidestä alkaen. Ehdin jo iloita ettei olla pitkään aikaan riidelty. En tiedä mistä alkuperäinen riita lähti, väsymyksestä varmaan, mutta tosi alhaiseksi riitely meni iltapäivällä. Ei ole hirveän siistiä kun kummatkin vain vittuilee toisilleen. Yleensä riidat päätyy siihen että jompi kumpi pyytää anteeksi, mutta nyt olikin väsytystaktiikka. Ilman anteeksipyyntöjä kummastakaan suunnasta mies kysyi mitä haluan syödä ja alkoi sitten tehdä lasagnea. Mä en halua että lapsi joutuu ikinä kuulemaan vanhemmiltaan tällaista menoa mitä me ollaan toisiamme tänään haukuttu. Harmittaa että itse vajoaa noin alas että haluaa vain loukata toista. Jellybean, onko teidän riita ihan aiheesta ja rakentava riita vaiko tällasta päätöntä hiekkalaatikkokiukuttelua?

Ihanaa että Vinkulla kaikki hyvin!! Tiedätkö, Baltsukka, mistä ne oireet sitten johtui?

Kerro Angsteri miten meni yö erikseen Nuudelista?

Brogis, olet mielessä. Toivon PALJON että sun synnytys menee hyvin. Kai se sun mieheskin jo malttamattomana odottaa synnytystä ja häntäkin jännittää, ei siinä ole seksi ekana miehellä mielessä, eli älä hänestä loukkaannu. Millä fiiliksillä miehesi nyt on? Miten hän pitää isyysloman?

Mä menen kysymään jos mies tarttis apua ruuan laitossa. Kauhea kun tällasesta riitelystä tulee ihan fyysinen ikävä päästä viereen ja saada halaus.

Jahas, ruoka on jo uunissa. Otettiin päiväunet niin ollaan kaikki virkeitä. Tyttökin heräilee taas ja opettelee jokeltemaan ja on hyvällä tuulella.

Joulukuun laskuihin vielä 400 euroa Ifin lapsivakuutukseen... Sen saa ottaa kun vauva 2kk ja kannattaa ottaa heti nyt kun tyttö täysin terve eli vakuutus ei sulje pois mitään.

Sade, jos sulla ei särkylääkkeet riitä vaan kipuja on, niin ota lisää! Turha on kärsiä. Mulle määrättiin kolmen tunnin välein vuorotellen Burana ja 2 parasetamolia, silti oli iltaisin kovat kivut. Söin niitä muistaakseni kolmisen viikkoa.

Huomentapäivää! Missäs kaikki ovat? Bro, ilmoittautumaan!

Angsteriko se puhui että pitäisi heti aamusta tehdä jotain itselleen (mun tapauksessa tehdä jotain järkylle aamunaamalle, pestä hampaat, ehkä vaihtaa vaatteet jne), koska ellei heti aamusta tee niin menee helposti koko päivä tukka pystyssä öisissä pyjamissa. Joten mä haastan muut kotiäitylit mukaan! Mä tässä aamukaffea juon meikkivoide levitettynä ja hiukset kammattuna. Jepa jee. Tästä se lähtee. Tästä tulee parempi päivä kuin eilinen. Piristän teitä myös parilla "hauskalla" slaavipätkällä. Ei varmaan kenenkään mielestä hauskoja, mutta mieheni epätoivoinen yritys näyttää näitä jotta vaimon päivä lähtee pirteästi heti aamusta...

http://www.youtube.com/watch?v=BUCxYMRJ8s0

Guten morgen. Ja Rosiksen aamu tuntuu ainakin alkaneen kerrassaan hyvin. Mä oon kans tuota rotua, että on pakko laittaa aamulla tukkaa edes vähän ja vaikka ripsaria, että päivä onnistuu.

Kuulostiko kenestäkään muusta hieman oudohkolta mitä Rouskanen kirjoitti klo 22.23 ”Ruoka on JO uunissa. Otettiin juuri PÄIVÄunet” Heh heh, taitaa olla tosiaan vähän vinksahtanut vuorokausirytmi, mutta väliäkö tuolla ja pääasia että riitä on sovittu.

Onkos Brogiksen laskettu aika tänään, vai tuleeko muuten vain viikko täyteen? En nyt löytänyt helposti listaa tarkistaakseni asiaa…

Hehehe... Ihanasti tulkkittu (tai mun tapauksessa epäselvästi kirjoitettu)
Voin elää myös ilman ripsiväriä, mutta mulla itsellä on merkittävästi parempi olo jos olen jotenkin siistiytynyt. Teistä kukaan ei varmasti voi käsittää miten järkyttävän näköinen tukka mulla on (ne monesti puhutut pyörteet....), jos nousen vaan sängystä ylös. Mua harmittaa että lyhyellä tukalla ei ole sellaista näppärää poninhäntä ratkaisua.

Mutta kiitoksia taas ulkopuoliselle. Noilla töykeillä kommenteilla saa aina vähäksi aikaa luotua kurjan olon toiselle.

Ei kyllä olisi temppu eikä mikään laittaa meikkiä jossain välissä, mut en ehtisi millään pesemään niitä pois illalla niin on sitten meikkaamiset jääneet. Tuo on kyllä ihan totta, että jos ei heti aamusta laita itteään kuntoon niin se kyllä sitten jää.

En täysin usko siihen koliikkiin, kun mun käsittääkseni koliikissa vauva huutaa täysin lohduttomasti vaikka mitä tekisi. Eetin parku kuitenkin vaimenee kitinäksi kun muokkaan sitä, vaihdan asentoa koko ajan tai kanniskelen. Muuten kyllä ihan haluaisin että tämä olisi koliikkia, kun sitten tietäisin syyn miksi toinen ressu itkee.

Meillä rotarokote oli onneksi ilmainen. Irkulle se kahden rokotteen kokonaisuus maksoi viime vuonna 168 euroa, että ei mitään halpaa.

Nyt taas kutsu kuuluu..

Muskarista kotiuduttiin...

Juu siis Bro, älä oikeasti loukkaannu miehellesi -ei munkaan mies mua halunnut viimeisilläni, mutta sen kohdunsuun kypsentymisen takia viuhdottiin vastahakoisesti menemään.

R, meillä Rota maksoi jotain 160e yhteensä. Niitä joutuu antaan joko kaksi tai kolme kertaa/rokotetta. Kurja, että joudutte ottaan ne kuukautta ennenkuin ne tulisi ilmaiseksi :(.
Rahareikiä on täälläkin. Onneksi joululahjat on jo jotakuinkin ostettu. Huomenna lähtee tililtä keittiörempan lasku ja se ei naurata ei...
Heh, en jaksanut siirtää illalla patjaa eteiseen, joten täytyy tänään koittaa nukkua erillään Nuudelista.
Noi riidat on inhottavia, mutta ei niitä kai pysty välttämäänkään. Ei sellainen riidattomuuskaan mitään normaalia olisi. Huutoriidat mä haluaisin jättää pois, ihan jo lapsen takia. Mä en siedä äänenkorottamista, mutta nykyään mulla on joku kolmenkympin jälkipuberteetti, kun syyllistyn siihen huomaamattani.
Jes, Rosa mä lähden mukaan sun haasteeseen -piristää mieltä huomattavasti! Ja JB...mulla jää usein meikit pesemättä ja ennekuin ulkopuoliset ehtii kommentoimaan, niin juu: tiedän rupsahtavani ennen aikojani...

Jes, Nuki nukkuu yhä vaunuissa muskarin jäljiltä! Täytyy mennä vähän siivoilemaan, kun ei tiedä paljonko on vielä aikaa. ..

"Huomenta".. Yövaatteissa, tukka pystyssä :) Eli en tänään ainakaan päässyt mukaan Rosan haasteeseen. Johtuen siitä, että uni tuli klo 5.30.. Mutta se on niin totta, että jos ei heti aamulla laita itteensä kondikseen niin se on päivä pilalla. Joten yritän aina laittaa itteni siinä kohtaa kun mulla on aamu. Ja mä en tajua noita ulkopuolisten kommentteja. Mitähän kirjoittaja "joopa joooo" (lahjakkaasti keksitty nimimerkki, pointsit siitä) mahtoi saada tuosta kommentistaan? Aina näissä kohtaa tulee sellainen olo, että jos joku muu haluaa siirtää ketjumme suljettuun foorumiin, olen mukana. Kirjoitin pitkät pätkät vastausta tuolle huutelijalle, kunnes totesin että miksi vaivautua. Sä tietdät Neilikka (kaikki muutkin) kuitenkin itse, että jos laittautumiseen menee 3-5 minuuttia niillä kriteereillä, jotka esitit tuossa ylempänä niin sen ehtii ihan varmasti. Ja jos ei kiinnosta niin sitten se on eri asia ja tuskin silloin kokee myöskään päivän menevän pilalle ilman ripsaria.

Mulle merkkaa paljon kun olette -ketjumme hengen nimissä- ajatuksissa mukana ja tietää että täältä löytyy tukea. Kiitos siis siitä. Ja tsempityksistä. Ja Rosan hölmöistä videoista :) Kuulostit kyllä ihanan pirtsakalta heti aamutuimaan.

Kai sitä miestäkin jo jännittää. Se sanoi, että se tosi varoen katsoo aina töissä kuka soittaa, että joko nyt mennään. Ja se seuraa mun ilmeitä ja tekemisiä tosi tarkkaan, kun kysyn että mitä niin tulee vaan jotain epämääräistä "ei mitään.." vastaukseksi :) Ja vknloppuna se kyseli kauheasti että mitä sen pitää sitten synnytyksessä tehdä, että ei hän tiedä. Asiat menee kuitenkin omalla painollaan. Mutta joutuu se silti mua panemaan viikonloppuna viimestään vaikka kuin jännittäs. Nih.

Voi hesus että noilla rokotteilla on hintaa. Ja tosiaan opintolainan korot ja joululahjat ensi kuussa. Onneksi sain ihan hyvin veronpalautuksia, niiden pitiä kyllä mennä säästöön odottamaan hoitovapaata. No, osa nyt meneekin joka tapauksessa. Mutta voi odotan sitä päivää kun saan mennä ja törsätä rahaa omiin sopiviin vaatteisiin. Sitä en tiedä onko se tammikuu vai helmikuu vai mikä lie, mutta niin haaveilen hyvistä istuvista puseroista. Ja farkuista. Ja mulla on niin ikävä paitapuseroita näiden trikookankaisten jälkeen. :) Pienestä voi mieli tulla onnelliseksi.

Nyt mä lähden haukkaan raitista ilmaa, hyvää päivän jatkoa!

Brogan 40+0 (khyllää...)

Höpöttelenpä näitä omia juttujani taas kun tarvitsen ajatuskatkoa töistä. Meillä on nyt miehen kanssa yhteisenä ihmetyksen aiheena huomaankohan mä varmasti jos rupeaa olemaan ennakoivia supistuksia. Näillä viikoillahan niitä ihan hyvin voisi olla, ja mulla ei ole mitään varmuutta hoksaankohan jos sellaisia tulee kivuttomina. Olemme molemmat lukeneet että ”vatsa menee kovaksi” jne muita kuvauksia aiheesta, mutta sitä on vaan niin vaikea kuvitella käytäntöön. Musta on huvittavaa kun mies kokeilee välillä mun mahaa ja väittää että nythän se on ihan kova. Vaikka on mulla itselläkin välillä tullut mieleen esim lenkillä kokeilla että tuntuuko se ulkoisesti jotenkin jännittyneeltä, mutta en kyllä ole vielä ikinä huomannut. No tämä ongelma varmasti ratkeaa aikanaan…

Mä ajattelin tänään aloitella joulukorttien askartelun. Mallia olen jo vähän hahmotellut, ja meinaan siis jälleen kerran kirjoittaa varsinaisen toivotuksen kalligrafiaterällä käsin, ja kopioida sitten kopiokoneella. Tosin aikoinaan olen kirjoittanut kymmeniä (ja eräänä vuonna kun myin kortteja, ihan oikeasti muutamia satoja!) kortteja käsin (ja se on tosi paljon hitaampaa kuin tavallisella kynällä kirjoittaminen), mutta nykyään vähän oikaisen ja hyödynnän kylmästi tekniikkaa… Voi kun täältä pääsisi pian lähtemään, ei yhtään nappaa tämä kököttäminen.

Olipa kiva käydä kävelyllä. Tuntui että oisi voinut kävellä vaikka Kiinaan. Mutta en viitsinyt, kun en tiennyt mihin suuntaan lähteä. Ja siinä menis aika kauankin. Hohhoh. Nyt tosin aamun supistelut ja menkkamaiset juilinnat taas loppui. Ei kai pitäis sitten mennä lenkille.

Mulle tuli Neilikka jostain puolesta välistä jos ei ennenkin niitä suppareita ja siksi liikunta jäi aika vähiin siinä kohtaa. Se on jännä tunne, mulla tavallaan tuntu että henkeä alkoi vähän ahdistaa ja sitten kun koitti mahaa niin se oli tosi kova. Mutta en mä sellasta kiristyksen tunnetta monestikaan tunnistanut. Sellanen epämääränen olotila juuri. Ja ne ennakoivathan voi kestää kerrallaan vaikka kuinka kauan, eli maha on minuuttitolkulla ihan kivikova.

Ai niin ja Neilikalle unohtui kirjoittaa aiemmin, että sun vauvat alkaa olla jo niillä viikoilla että ne selviäis vaikka syntyis. Ja joka viikko tilanne paranee. Mua auttoi sillon kun ajattelin noin. Mä nyt muutenkin ajattelen kaiken numeroina ja tilastoina, eli joku muu voi ajatella toisinkin :) Tuossa juuri mietin kävelyllä että löytysköhän jostain prosentit, että millä todennäköisyydellä tämä vauva syntyy huomenna tai ylihuomenna tai ens viikolla ... No tänään syntymisen mahdollisuus oli se 5%, tai siis laskettuna aikana. Mutta nyt on ylitetty jo se kaks viikkoa ennen laskettua aikaa, jolloin myös osa syntyy joten tuo prosentti lienee nyt kuitenkin isompi kuin viis oikeasti. Kuka seuraa vielä?? No ei ole väliksikään.. :)

Sun tutut on varmaan otettuja kun saavat kortit, joiden eteen on nähty vaivaa :) Vautsi.

Hei mistähän löytyis sellanen semipaksu/ohut lakki vauvalle?? Esim. fleeceä? Huomasin tuossa nolona eilen, että tällä lapsrievulla ei ole lakkia. Se äitiyspakkauksen toppalakki kokoa 50 on hieman isohko. Kuitenkaan ihan ohuella pipolla+haalarin hupulla en usko että viitsii liikkua, kun sinne hupun sisään jää sitä tyhjää tilaakin. Niin jos jostain sais sellasen välimallin lakin. Ja mitähän kokoa sen osais ostaa? Miten teillä muilla?

Heipähei muruset!!

Ööh, taidan olla jotenki pikkasen väsy tai jotain mutta mieli on osittain ainakin virkeä :)

Nyt herätään joka aamu klo8.00, ei auta vaikka kuinka yrittäisi nukkua kun toinen aloittaa keskustelun eikä siitä tule loppua :D mutta mikäs sen ihanampi tapa herätä kun pieni on niin hyvällä tuulella...
viime yönä heräsin syöttämään toista ja kuinka ollakaan nukuttiin sit parisen tuntia valot päällä..

Meil oli vauvaryhmä tänään, viis vauvaa äiteineen käväs meillä :D olin tehny mansikkapiirakkaa ja mokkapaloja.. kivaa oli!

Pitäis jotais sapuskaakin tehdä kohta..

Menkkakivut hellitti hetkeksi kun aamulla otin buranan... (kai sitä saa syödä vaikka imettää?!)

Brogikselle onnittelut viikoista!! lähtölaskenta on nyt alkanut :D
jos lumenluonti ei auta niin koita rentoutumista... mä touhotin koko raskausajan lopun muuton ym kanssa ja sit ku ehdin ottaa päivän rennosti niin jo rupes tapahtumaan ;)

Toi on totta et heti ku ehtii vähäki ripsaria vetästä niin kyl on paljon pirteempi olo!! :D tiedä sitten mikä psykologinen vaikutus sillä on :)
Ihan uskomattomia kommentteja tulee ulkopuolisilta... jos joku pieni asia tekee toisen pirteämmäksi jne niin on kumma kun tarvii tulla sanomaan että sulla ei oo siihen enää aikaa ja lässynlää...
eihän sitä aina olekaan aikaa vauvojen kanssa keskittyä itteensä, mut jos nyt hetken edes ehtis ja sais laitettua ripsaria ja olis tosi onnellinen niin en käsitä miksei sais olla :P
Mä oon vasta nyt opetellu käyttämää meikkivoidetta ku saatiin vauva... ja siis ihan huvin vuoks.. tai no siis ku ennen en oo viittiny "opetella" sen käyttöä niin nyt on ihanaa kun mul on joku juttu millä voin itelle "todistella" että oon muutakin ku vaan äiti.. tai siis että olen nainen eikä mun tartte sen takia että oon äiti niin olla joka päivä hiukset pystyssä ja vauvankuolasissa vaatteissa.. :D toisinaan niinkin mutta ei aina! :D

JB, toi meikkien peseminen on yllättävän vaikeaa.. Mä en enää älyttömän myöhää illal mitenkää jaksais ruveta pesemää :DD välil sit on niin onnellinen siitäki ettei oo meikannu, heh! :D

Nyt sitä ruokaa tekemään...

Mi-iu

No huh huh millainen moka meidän tilastotieteilijälle meinasi tulla! Saat kuule olla onnellinen että et ole vielä synnyttänyt kun et ole vielä oikeanlaista lakkia saanut hommattua! Nyt äkkiä ravaamaan kaikki mahdolliset kaupat läpi, ja ostamaan pienelle myssy! ;-) Sä saat varmaan loppuun asti paniikkikohtauksia kun huomaat mitä milloinkin unohtuneen… Mutta se on varmasti väistämättä edessä kun sitä vaan odottaa syntymää ja miettii onko mitään enää tehtävissä…

Kuule Brogis mäkin oon lukenut hartaasti niitä tilastoja kuinka pienet keskoset selviävät. Taisi olla että 25 viikolla syntyvistä n. puolet selviää, ja siitä eteenpäin mahdollisuudet kasvaa tosi nopsaan. Kun nyt vielä muutama viikko kuluisi niin voisi jo ruveta luottamaan, vaikka olisihan se tosi rankkaa aivan pikkuruisten kanssa, ja tuntuu käsittämättömältä että miten tässä vaiheessa syntyvä voisi selvitä. Mutta toivotaan että tässä on vielä monta raskauskuukautta edessä…

Mitenkäs Miiun perheessä meinataan ehkäistä kun nyt pääset näistä menkkakivuista eroon? ;-D Olikos meidän ketjussa muuten ketään jolla seksihalut raskauden aikana olisivat olleet erityisen korkealla (ja mieskin hommassa mukana)? Mulla on ainakin muistikuva että suurin osa on valitellut möhkö-oloa ja kuivuutta jne. Meillä ihan alussa seksi oli tosi ihanaa, mutta nyt on jo pidempään ollut aika hiljaista, ehkä viikonloppuisin innostutaan. Jotenkin sitä on ajatukset niin muualla, ja välillä vaivaa kuivuus, ja välillä vaan tuskastuttaa kääntyillä ja vääntyillä tän mahan kanssa, vaikka ei edes valtava ole vielä.

Osta Brogis sopiva kypärämyssy, niin sen päällä menee vähän suurempikin lakki. Ei tarvii sitten niitä lakkeja ostaa ylenmäärin.

Näitä "sitten kun vauva tulee niin et ehdi/pysty/jaksa/viitti tehdä sitä tätä ja tuota" -siunailijoita riittää. Mun meikkivoide on lisäksi sellaista, jota saa hangata kuun nousuun saakka ennenkuin sen saa irti naamasta. Joku pieni osa musta on niin perfektionisti, ettei anna periksi nukkua meikeissä tai mennä sänkyyn pesemättä hampaita. Nuorempana se kyllä onnistui, mutta ei enää.

Yhteistyössä