Ajatuksista asiaan 10/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Brogan*

Vieras
Ajatuksista asiaan 10/2010

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika , LA 30.1.11
Rosis 9.10.08 tyttö (Puppe)
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

Viikon myöhässä, lokakuun ketju, olkaapa ystävällisiä. Napun ja Rousan pikkukaverin tietoja saavat tuoreet äippyskäliinit laitella itse. Niin ja Sade saa laittaa ja Miiu lasketut ajat.. Ja Pimmu. Ja mitäs se Neilikka puuhasteleekaan?

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika , LA 30.1.11
Rosis 9.10.08 tyttö (Puppe)
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm , LA 5.4.11
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

tässäpä mun päivitykseni.

ja sitten muita juttuja..eli valitusta. menee hermot mieheen niin täysin! siis on maailman paras isä silloin kun haluaa mutta 90% ajasta ei ole, koska ei ole läsnä. siis oikeasti. istuu nenä kiinni kirjassa, ei kuule eikä näe mitä Nöpö tekee. Nöpö saattaa monta kertaa huutaa isiä ja yrittää selittää tälle jotain mutta ei saa mitään vastakaikua. Pöydässä lukee, siis kulkee ihan oikeasti kirja/lehti kädessä koko ajan. ja sitten ihmettelee kun Nöpö on niin vaikea välillä ja temppuilee syödessä tms. ja kun sovittiin että yritetään olla ruoka-ajat lukematta niin sitten istuu tuppisuuna.

siis ymmärrän että ei kaikki ole mitään puhujia tms, mutta jos lapselle ei puhu ja vielä pahempaa jos sitä ei kuuntele niin siitähän tulee ihan outo. kauhuissani mietin jos mies olisi jäänyt/jäisi hoitamaan Nöpöä ja menisin töihin niin nehän olisi täällä tuppisuina keskenään ja nöpö lopettaisi puhumisen varmaan kokonaan. ja eniten pelottaa tuo kun ei siis oikeasti kuule eikä näe mitään jos lukee niin ties mikä hätä nöpöllä voisi olla eikä mies edes huomaisi.

ja menee pahemmaksi joka päivä, liittyy kai siihen työpaikka-ahdistusmasennukseen mutta kai nyt iso ihminen voisi sen myöntää ja hakea apua eikä vaan jossitella ja sitkutella. ja nyt kun nöpö sitten tietysti on koko ajan taas enemmän vaan mussa kiinni kun ei saa toiselta mitään huomiota niin elämä vaikeutuu ja mies hermostuu kun nöpö hänen kanssaan ei halua olla.

vesirokko alkaa onneksi olla ohi, ainakin pahin, viime yö meni jo iltavoitelun turvin. ja tosi kiva kun eilen haettiin sitten sitä ataraxia ja onkin 200mln pullo eikä sitä nyt sitten edes avattu. joten jos jollain tulee vesirokko niin meiltä löytyisi lääkkeitä vinot pinot.

Ennille & Elmerille suukkoja ja onnittelut, myöhässä tietty! Mäkin olin tasan 2 vuotta sitten synnyttämässä, eli Puppella huomenna synttärit. Saana, ei se aika hirveen nopeesti kultaa muistoja.

Voi Sadea. Enpä keksi muuta kuin että polta miekkosen kirjat. Jos se siitä havahtuisi.

Puppella joku kausi ollut jo monta viikkoa, että valvoo öisin pari tuntia kolmesta eteen päin. Herää pissahätään, käy pissalla, mutta sitten ei nukahdakaan. Ollaan yritetty vähentää hänen juomistaan iltaisin, ettei yöllä tulis pissahätää, mutta ei ole auttanut. Mä olen siirtynyt alakertaan sohvalle vauvan kanssa, eli mä hoidan vauvan öisin jotta mies ja Puppe saa nukkua, ja mies hoitaa Puppen yöheräämisen ja nukutuksen. Vauva tietty kaipaa tissiä ja läheisyyttä öisin, joten mä olen aamuisin puhki, mutta mies lähtee Puppen kanssa puistoon ja mä saan nukkua. Aamuisin vauva voi nukkua kolmekin tuntia putkeen. Mulla niin kipeä leikkaushaava, että öinen nostelu ja tissittely tekee kipeetä. Vauva ei osaa vielä imeä jos makaan kyljelläni. Viime yönä teki niin kipeetä vauvan nostelu että lämmitin hyvälläomallatunnolla korviketta ja saatiin kummatkin nukuttua kunnolla. Puppen kanssa olisin itkenyt ja imettänyt ja tietty herättänyt miehenkin siihen valvomaan. Eli on tämä toisenlaista toisen lapsen kanssa. Ei enää omia voimavaroja käytä loppuun.

Jaaha, tyyppi heräs... Saanalle piti niistä rattaista puhua, myöhemmin sit...

Hyvää syntymäpäivää myöhässä ja etuajassa täältäkin.

Ei mitään järkevää ajatusta. Tää äippä kaipais kunnon nollauksen. Harmi, kun ette kukaan asu täällä päin.

Täällä on niin monta onniteltavaa, että huh huh! Valtavasti onnea meidän Rousalle poikavauvan johdosta! Arkenne tuntuu lähteneen rullaavan hyvin, positiivinen asenne auttaa varmasti paljon - ja yhteistyö miehen kanssa!

Onnea myös synttärisankareille, 2-vuotta on hieno ikä!!

Pimmullakin oli hurjan kivoja uutisia. Wau ja onnea!

Tämä äiti karkaa hemmottelulomalle bestiksensä kanssa. Miehen yllätys, varasi meille kylpylähotellista huoneen. En kuulemma muuten saa lähdettyä tuulettumaan. :D

ihana Baltsun mies!!!

kiva kuulla Rosis että toisen kanssa osaa ottaa rennommin/itsensä paremmin huomioon. Toivottavasti leikkaushaava paranee pian ja Pupen yörytmikin normalisoituu. Me otetaan yöksi potta Nöpön sängyn viereen niin jos herää yöllä niin siinä pimeässä/hämärässä vaan nostetaan potalle ja äkkiä takaisin sänkyyn, ei herää niin paljoa.

Niin ja 2v onnittelut täältäkin kaikille, kyllä se aika menee äkkiä!

Bro, mäkin olisin niin nollauksen tarpeessa ja harmittaa kun asutaan niin hajallamme :/ ja nyt tietty kun on raskaana ja olo huono niin ei voisi kaikkea edes tehdä..sovittiin miehen kanssa että 5v hääpäivänä mennään kylpylään kahdestaan rentoutumaan..sitä odotellessa...

Paljon paljon onnea Pimmulle!!!! Lisää vauvoja meidän ketjuun!

Ihana kuulla, että Rosalla on mennyt hyvin!! Meidänkin mies on rauhallinen yksilö –kumoaako tämä jo sen, että pojat olisi automaattisesti vaativampia kuin tytöt?!?! Toivottavasti leikkaushaava paranee pian. Kauan siinä yleensä menee? Täytyy illalla mennä katsomaan miehen alkunne kuvat- kiitos niistä jo etukäteen!
Niin ja rattaat on ihan hyvät. Se vauvan koppa on hieman huono. Tai siis ei kovin jämäkkä ja siinä vauva joutuu olemaan hieman pää alaspäin tai sitten mies ei osannut koota sitä oikein –hän ei nimittäin ohjeita tarvitse..just…. Muuten ollaan oltu tyytyväisiä. Hyvät on työntää. Pieniä yksityiskohtia muuttaisin, jos olisin tuotekehittelyssä ;).

Siis Sade! Toi tekstisi voisi olla ihan kuin mun kynästä!! Meilläkään Nuki ei saa mieheltä kunnolla vastakaikua. Teksti tv:täkin mies pystyy tuijottamaan taukoamatta, niistä lehdistä puhumattakaan. Olen monta kertaa sanonut asiasta. Ensinnäkin aamulla mies syö sen tunnin aamupalaa ja samalla lukee lehtiä. Ei siinä paljoa lapsiin keskitytä, eikä se ole lapsen hoitamista, että vain kieltää asioista… ollaan matsattu asiasta monta kertaa. Ymmärrän, että aamut on miehelle tärkeitä, mutta ei kahden lapsen isällä ole enää vara ottaa noin paljon omaa aikaa. Tai sitten on, mutta äidit on siinä tapauksessa helisemässä. Mun aamupala on nykyään suht pikainen ja tapahtuu aina lasten ehdoilla. Kyllä Nukikin oireilee miehen hyvän keskittymiskyvyn vuoksi (voiko asian kääntää noi?!?! ;) ). Se alkaa heti kiipeilemään pöydille ja hyppimään sohvilla, ym, kun mies ei anna huomiota, eikä vastaa kysymyksiin. Polttaisinko mä myös telkan, sen lehden lisäksi?

Puppendaalille onnittelut huomisten synttärien johdosta!! Onko isot partyt? Muita lapsukaisia onnittelinkin jo eri kautta.

Minni, mä en nyt muista kunnolla Nukin synnytyksen jälkeistä aikaa, muuta kuin että kipeämpi olin kuin Napusta. Napun jälkeen pystyin melkein heti jo istumaankin kunnolla. Nukista taisi olla muutaman vk jälkeen painontunnetta. Muuten, täällä ei paljon lihaksia treenattu….gröhöm.

Hyvä, että Ulliskin sai välit selvitettyä- miehet ei aina tajua! Letut on selvä anteeksi pyyntö ja mielestäni vieläpä aikas kiva sellainen.

Omista kuulumisista sen verran, että ihan mukavasti meni viikko ilman miestäkin. Nukikin totteli hyvin. Ainoa probleema tulee vuorotyöläisen vaimolle siinä vaiheessa, kun lapset täytyy laittaa nukkumaan ja ne on yhtä aikaa hereillä. Me kun oikein nukutetaan Nuki, ei vain laiteta sitä sänkyyn…

Iloista viikonlopun jatkoa!

Moiks kultaset.

Täällä tosiaan on normaali "juhlava" arki taas käynnissä. Eli ei riitaa ja kaikilla hyvä mieli. Tehtiin herkkuruokaa lauantain kunniaksi. Nyt mies sporttaamassa ja me ollaan Pontuksen kanssa kylkikyljessä sohvalla, toinen katsoo muumeja, toinen näpyttää konetta. Namipäivän tikkari plompsahtaa välillä suusta. Pikkupojan sanoja lainatakseni: "Voi tätä rikkauden määrää." (Lausahti aiemmin tänään noilla sanoilla, kun kolikot säästöpossussa ylitti puolenvälin.)

Ihania uutisia ketjussa on tosiaan monella, nautitaan niistä. Niin paljon vauvojakin taas tulossa. :) Ehkä mulla on sitten joskus ketjun nuorin ja vanhin lapsijäsen. ;)

Meilläkin mies joskus toimittaa jotakin asiaa niin keskittyneesti ettei tosiaan kuule eikä näe mitään. (Aika harvoin kylläkin.) Saatan joskus sanoa (pojan puolesta), että vastaa, kun sinulle puhutaan ja että on tosi epäkunnioittavaa olla vastaamatta lapselle, ihan samoin , kuin aikuiselle. Poika on tietysti jo nykyään niin iso, että sen kanssa voi sopia, että nyt äiti/isä tekee jonkun asian tms. rauhassa ja sen jälkeen kuuntelen sinua. Jos taas vedetään näitä miesten ja naisten eroavaisuusyleistyksiä kehiin, niin naisillehan useamman asian huomioiminen yhtäaikaisesti on helpompaa kuin miehille. (Jokainen voi miettiä näitä sukupuolien eri tehtäviä esim. metsästys ja keräily-ajoilta. Naiset keräili marjoja, juuria tms., hoiti asumusta, vahti lapset.. Miehet metsästi. Blaablaa.) Uskoakseni normijärkinen mies kyllä ymmärtää muuttaa tottumuksiaan ja huolehtia riittävästi lastensa turvallisuudesta ollessaan kahdestaan lapsen kanssa. (Tällä en todellakaan tarkoita etteikö teidän miehet olisi!!!) Toisen vanhemman ollessa myös kotona tilannehan onkin sitten jo aivan toinen. ;)

Suukkoja ja rapsutuksia kaikille!

Niin ja Baltsu, älyhieno veto mieheltä! Pulikoikaa ja nautiskelkaa urakalla, kumotkaa samantien muutama drinkkikin, jos tapoihin kuuluu. Hmm..mä taidan osata ottaa sitä omaa aikaa ihan kiitettävästi.

mä olen ihan paniikissa, varmaan turhaan mutta kävin vessassa ja kun pyyhin tuli paperiin vähän punertavaa. ei ole tullut housuihin asti tai mitään mutta nyt ihan huolesta sekaisin ja ahdistunut. huomenna on neuvolalääkäri, toivottavasti kaikki hyvin.

voiei sade!
todennäköisesti sulla on limakalvot sen verran kuivat et sen takia "verestävät" tms.
toivottavasti kyse ei oo sen kummemmasta, ja ei rupeais enempää vuotelee.. voihan olla sit taas että "valemenkat" tms on tulossa, mutta aina ne säikäyttää..
ja mulla kun ei o kokemusta mistään hyvistä vuodoista mutta niitäkin tapahtuu (hematoomat jne). Kovasti jaksamisia huomisen odotteluun, huomenna sitten selviää että kaikki on hienosti <3 *halaus*
ja jos harrastelee makkarin puolella jotain niin etenkin sillon limakalvot saattaa verestää enempi ja vähempi. kuitenkin uskoa ja luottoa toivottelen, koska "vaan" (en vähättele, vaan yritän tsempata) pyyhkiessä tuli punertavaa. toivotaan ettei ylly vuodoksi asti.

Mulla ei kummempia taasen.. vkloppuna vietettiin miehen synttäreitä, joista se ei itse tienny mitään ja yllätettiin se kavereiden kanssa täysin. tosin toipumispäivät on edelleen menossa (mulla), ja olo on vieläkin kun krapulaisella kun väsymys on niin kova..
tosin väsymys voi johtua myös alhasesta raudasta.
Keskiviikkona neuvola, niin tietää sit taas enempi..
Mutta nyt olis puoliväli menossa.. aika hurjaa!

verenpaine"kohtauksia" ei oo pahemmin tullu, ainakaan samanlaisia mitä viimeks pelästyin että kuolen. toivon että jatkossakin pysyy hyvänä eikä mene liian alhasiks.

synttärionnitteluja niille joita en oo vielä onnitellut! äkkiä se aika menee, ja pienistä kasvaa niin isoja vaikka on vielä pieniä :)

nyt syömään.

<3 mi-iu

Sade! Tule kiireen vilkkaa päivittämään tilanteesi, toivottavasti ei mitään kummempaa ollut.

Mä olen taas pmsmursu, tissit kuin rantapallot, levottomat yöunet (Erotiikkaa tarjoiltiin viimeyönä), "krapulainen" olo yms. muut tunnusmerkit täyttyvät. Onneksi monsuunit alkaa jo huomenna. Mun pitäisi tehdä taas kaikkea, vein pojankin hoitoon. Taidan kuitenkin käydä ensin "kauneuskylvyssä", jos vaikka saisin siitä lisää potkua päivään.

Ihana ilma, ainakin täällä päin. Tuuli tosin on niin kylmä, että tuntuu menevän luihin ja ytimiin. Hrr.

Muiskis!

kiitos ihanaiset. ei ole sen jälkeen näkynyt ja lääkäri totesi että sellaista välillä tulee. oli taas tosi kovakourainen lekuri, vieläkin paikat hellinä :( ja kirjoitti korttiin "huomioita" kohtaan jotain "po" ja o jonka päällä vinoviina. mutta kai kaikki hyvin kun ei mitään kommentoinut

Voi ullista PMSn kourissa, halit!

NEILIS, onhan kaikki hyvin, olisi ihana kuulla sustakin!

mulla ihan järkyttävä väsymys ja huono omatunto Nöpön takia kun en jaksa muuta kun maata :/ ja kaipaisin kovasti välillä pois kotoa mutta en jaksa lähteä "vaan" kahville kun matkaa kuitenkin olisi (en siis tunne täältä ketään niin läheistä tm että jaksaisi kahville mennä) ja muut kaverini eivät tunnu syövän kun aina vaan haluaisivat kahville. ja sekin vielä kun oloni on niin heikko niin en uskalla juuri ajaa pitkiä matkoja ja bussilla olisi kallista mennä. plaah.

mä taidan olla meidän ketjun suurin valittaja nykyisin, sori!

JB, mites teidän suhde voi?

Hyvä Sade, ettei mitään ikävämpää ollut. :)

Missäs kaikki? Vai osaako muut vaan priorisoida ajankäyttönsä paremmin, kuin mä? ;) No, olin kyllä palstaan koukussa jo ennen raskauden alkua..

Mua oli näemmä oikein muistettu täällä elleissä sopivasti ajankohtaisella pms artikkelilla, ei sinänsä mitään uutta tietoa tullut, mutta pistää aina ihmetyttämään, että miksi juuri minulla niitä niin voimakkaita oireita on, vaikka elintavat/ruokailutottumukset on ihan hyvällä mallilla. Samoin mietin aina, että mistää johtuu mulle tulevien hiivatulehdusten suuri määrä, vaikka ruokavalio tulisi toimia myös niitä ehkäisevänä. Kahvi on ainoa paheeni. ;) Nyt tietysti kierukka saattaa niitä entisestään lisätä, mutta aina on taipumus näihin ihaniin naistenvaivoihin ollut. Brogan, oletkos sä huomannut eroa? (Eikös sulla ollut kierukka käytössä?!)Voi olla, että poistatan kierukan ihan näiden tulehdusten vuoksi, mutta jotain tarttis keksiä tilalle. Selibaatti?

Mies vei mut eilen mäkijuoksemaan ja oli ihan kauheeta, mutta jälkeenpäin tuli kuitenkin hyvä mieli, että lähdin. Olisi muuten mennyt päivä sohvalla. Näytin vielä miehelle ennen suihkuun menoa, muutaman nakuaerobic moovin ja mietin että siinähän olisi hyvä laji naturisteille ja muille exhibitionisteille. Eli sali täyteen alastonta porukkaa tekemään syväkyykkyjä ja niitä "koirankusetus"-liikkeitä. (Uuh, sekoankohan mä kohta?)

No, siirrynpä tästä sitten jouhevasti päivän tehtäviin.

Pikavilkaisu palstalle kannatti taas. Kiitos Ullis! :D

Huh, Sade selvisi säikähdyksellä...

Hmph, Eemelin tukka pitäisi leikata taas. Muutama kuukausi sitten leikattiin ja nyt saa taas jo poninhännälle. Pitäiskö joku päivä laittaa saparot tarhaan? Mitä jos leikkauttais irokeesin? Lapsi parka. Lupaan olla ottamatta valokuvia, jos laitan saparot päähän. Toisaalta niitä kuvia olis hyvä näyttää sitten kun jätkä on 15v. Elämä on täynnä vaihtoehtoja.... Aivan liian vähän unta. Mutta toisaalta hienoimmat ideat syntyvät aamuyöllä, kun järki nukkuu mutta mikää muu ei.

rv 24+3
Nyt olisi jo mahdollisuudet selvitä hengissä? Voisko siis viimein rentoutua?

huh, hengissä!
vauva siis.. kävin neuvolassa tänää.
kaikki muuten ok, mutta hemoglobiini valunu taas "vaarallisen" alas.. näytti 94 tällä kertaa joten kaikenmaailman rautalisät tungettava suuhun mitkä vaan pysyy eikä tuu yrjöten ulos.
pikainen moi siis täältä. väsyttää vähäsen.

Hienoa Miuskanen! Milloin sulla siis LA?

Baltsun irtiotto kuulosti ihanalta. Miten meni? Ehkä kerroinkin täällä, mäkin varasin kesällä miehelle ja sen kahdelle kiireiselle kaverille, jotka asuu eri kaupungeissa (soitin ja sovin heidän vaimojensa kanssa; ihan kuin oltais lasten reissusta puhuttu) hotellin meidän kaupungista. Hankin myös liput illan futispeliin. Heillä oli hauskaa ja mies oli kiitollinen pitkään, joten mäkin nautin. Ois joskus kiva saada itsekin jotain tuollaista huomion osoitusta, mutta eihän se toimi niin että käsken miestä olemaan spontaani. Joten itse on reissuni järjestettävä, tosin niitä ei nyt hetkeen vielä tule.

Tänne kuuluu kiireistä mutta mukavaa. Puppen rutiinit on kaiken a ja o, ja niiden mukaan mennään. Tänään oltiin ekaa kertaa ravintolassa ja meni hienosti. Ei yleensä käytetä lahjontaa, mutta ravintolassa Pupson saa jäätelön jälkkäriksi jos käyttäytyy nätisti. Musta ois niin kiva kun lapset oppis käytöstavat ja niiden kanssa voi käydä paikoissa. Vauva vaan nukkuu ja syö, mutta silloin kun se syö, niin en ehdi Puppen perään vaan äänen pitää toimia auktoriteettina. Vähän pelottaa kun miehen loma loppuu. Neuvolan terkkä kävi eilen, ja poika oli saanut hienosti massaa. Syntyessään siis 3180, siitä tietty ensin laskuun ja nyt 3600. Tänään poika jo 2 viikkoinen. Yritän keksiä jonkun palstanimen...

Upin kirjotusta olen miettinyt paljon, tai siis Upin Kekkosen ehdotus, että mies suostuis vauvaan jos vain Upi ottais vastuun vauvan hoidosta, on täysin absurdi. Eihän se toimisi. Tai aiheuttaisi lopulta paljon katkeruutta. Ootteko päässeet puhumaan asiasta lisää?

Höh, poika heräs.

Sitä piti kysyä, että miten olette päätyneet mihinkin ehkäisyyn? Broiskulla ainakin on kierukka, kupari vai hormoni? Suurin osa täältä ei tosin ehkäisyä käytä, mutta se ois mulla nyt ajankohtaista. Tuntuu ihan hassulta alkaa miettiä ehkäisyä, kun vuosia koittanut saada päin vastaista tapahtumaan. Aluksi ajattelin että otan pillerit, mutta nykyäänhän on vaikka mitä vuosien kestäviä ehkäisyjä. Ei tarvitsisi joka päivä muistaa. Mutta haluaisin mahdollisimman vähän hormoneja... Ehkäisykapseli kuulosti hyvältä kunnes googletin sivuvaikutuksia. Mutta kai kaikissa jotain huonoa on, riippuu ihmisestä mikä kenellekin sopii. Mulla on niin tarkka ovis, että voisin jopa luottaa varmoihin päiviin, mutta en halua pienintäkään riskiä. En enää kestäisi yhtäkään raskautta, en fyysisesti enkä henkisesti. Kaikki kumarrukset suurperheellisille, mutta tää oli niin tässä tää meikäläisen lisääntyminen.

Piti vielä valittaa, että miehen kanssa on jotenkin nuivaa, mutta ehkäpä se on ihan ymmärrettävää tässä tilanteessa. Missään nimessä ei mene huonosti, hoidetaan arki ja asiat hyvässä yhteisymmärryksessä, ei riidellä, vaan toimitaan saumattomasti yhteen. Lisäksi miehestä on kehittynyt talouskone, kun en voinut aluksi missään auttaa. Mutta kyllä mulla hormonit on pinnassa, vaikkei mitään myräkkää olekaan päällä. Ois vaan kiva kun rankan päivän päätteeksi pääsisi vaikka kainaloon hetkeksi, mutta kaipa se on miehelläkin univelkaa eikä hellyys päällimmäisenä mielessä. Mies ei edes näytä huomaavan, että nukutaan nykyään eri kerroksissa. Mulle kun ollut tärkeetä päästä tarvittaessa kainaloon. Nyt vaan moikataan hyvät yöt kun mies lähtee yläkertaan ja mä jään alakertaan vauvan kanssa. Nimenomaan siis moikataan, ilman mitään läheisyyttä. Plääh, kuten vauva sanoo.

Saanalle vielä onnittelut hienoista raskausviikoista! Alahan jo relaamaan.

Polilta palattu. Kaikki ok. Vilkas säikäytti, kun ei ole oikein liikkunut... Mutta kaikki on kuitenkin hyvin. Ja kasvaa hyvin. Koko on paria viikkoa isompi mitä oikeasti on. (Apua...)

Viime viestistä jäi puuttumaan synttärionnittelut vuosia täyttäneille :)

Miukkuli, missä vaiheessa alkavat tekemään jotain tuolle rautajutulle? Rautaa pistoksina tms? Saa nähdä mitä mulla on seuraavassa neuvolassa tuo arvo. Nyt oli 108, vaikka rautaa olen syönyt sen 100 yksikköä päivässä. Nyt kokeilussa veriletut ja musta makkara. Ensimmäistä olen syönyt viimeksi ala-asteella. Ei ihan suosikki, mutta pitää yrittää...

pikasesti..
elikkä la olis 5.3
ensviikolla rakenneultra ja nyt viikkoja se 19+5.
Ennen neuvolaa tuli eilen hirveä paniikki et jos tyyppi ei o hengissä jne (liikkeitä kuitenki tuntunu päivittäin paljon) mutta niin se paniikki vaan hiipi päähän ja pelotteli. nyt taas normaali suht rauhallinen hyvä fiilis tän suhteen. alan nauttia mahasta, josko jossain vaiheessa rakenneultran jälkeen uskaltaisi "huutaa koko maailmalle".. saas nähdä.

rousan ehkäsyyn mulla ei oo mitään vinkkejä, kun sitä ei olla käytetty neljään vuoteen, sitä ennen söin jotain pillereitä joista tuli kärttyseks ja pää kipeäks.. tai no oli meillä se kondomi siinä kuukauden käytössä pikkiksen synnyttyä.. vähän epäilen että sama linja jatkuu tän raskauden jälkeen, ettei mitään kummallisempaa ehkäsyä hankita.. ainakin nyt näillä fiiliksillä, mutta tiedä sitten jos synnytyksessä menee jotain todella pieleen tms, niin josko sit miettis tarkemmin.

Sade millon sul on rakenneultra?

saana, varmaan jos tää rautajakso ei auta nostamaan päälle 100 arvoja, niin varmaan sitten laittavat vielä tarkempaan syyniin jne. mutta seuraavan kerran kuukauden päästä kontrolli. pikkikseltäkin mulla valu rauta-arvot alas, mutta ne sentään pysy siinä 100ssa kuitenkin, eikä kukaan mulle mistään pistoksista puhunut edes. Nous sitten johonkin 110neen muistaakseni.
Toivon ettei mun tartte ottaa tosta lisästressiä vaan että arvot nousis. yritän olla ahkera litkun käyttäjä.

Ihanaa (siis auttakaa keksimään hyvä synonyymi), että ultrassa kaikki hyvin! Tiedättekö siis hedelmöittymisen ajankohdan tarkalleen Saana?

Rouspous, siis ei mies ihan tosissaan ollut, kun heitteli asiasta, halusi kai vaan saada mut hetkeksi hiljaiseksi. Ikinä en tarkoituksella vauvanhoitoon yksin ryhtyisi, kun ei se aina ollut herkkua kaksinkaan. Mies tasantarkkaan tietää mitä se helpoimmillaankin vaatii, kun hoiti aikoinaan ja hoitaa edelleen lasta yhtä lailla kuin minäkin, joten meille ei sitä vauvaa tule (yritystä aloiteta), mikäli sille ei kumpikin vihreää valoa näytä. Mä veikkaan, että monille sellaisille isille (tuttavapiiristäkin löytyy), joiden vaimot hoitaa suurimman osan hommista ja jotka on saanut säilyttää omat menonsa lapsen syntymän jälkeen päätös lisälasten hankinnasta on helpommin myönteinen. On surkuhupaisan näköistä, kun jotkut isät pitävät lastaan illanvietossa tms. jotenkin kömpelönoloisesti ja luovat avuttomia katseita vaimoonsa, että olisikohan sun jo aika ottaa tää "paketti" huostaasi. Mun mies haluaisi nyt nauttia vapaammasta/helpottuneesta elämästä, minkä toki ymmärrän. Mä taas toivoisin, että me yhdessä päätettäis jaksaa vielä toinen kierros. Tiedän omat rajani, vajavaisuuteni, kypsymättömyyteni ihmisenä ja äitinä, mutta senkin uhalla, mä todella toivoisin , että miehen mieli vielä joskus muuttuisi. Mä yritän antaa sitä aikaa ja olla puhumatta (liikaa) aiheesta. Sano muuten R sille miehellesi, että "Halaa mua, oi mieheni, lasteni isä." ;) Kyllä se halaa. Ei spontaanisti, mutta ehkä seuraavalla kerralla sitten.

Mä en oo koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, enkä todennäköisesti tule käyttämäänkään. Olen asenteellinen ja en vaan halua. Kuparikerukkaan olen kohtis tyytyväinen, vuodot hiukan runsaampia ja sitten nämä tulehdukset (joita toki voisi olla muutenkin) näin haittapuolina. Seuraava puolivuotta näyttää suunnan, mitä tapahtuu, sitten täytyisi kierukka viimeistään poistaa tai ainakin laittaa uusi. Kondomeilla en jaksaisi pelata ja me ei vissiin muutenkaan niitä oikein osattu oikein käyttää, siis käytössä oli ja on edelleen mysteeri, miksi meillä on tuo rasittavan ihana lapsi. Lasten jälkeen voisi mies mun puolesta tehdä vasektomian. ;) (Ja jos ei lapsia tehdä mä teen lobotomian.)

Eilen mietin Amildaa matkalla töihin, ehkä joku päivä törmätäänkin. (onpas mysteeristä...)

Anteeksi, mä olen tylsä ja itsekeskeinen, mutta nyt mun täytyy irrottaa näpit koneesta. Palaamisiin!

P.S On Rosa pikkujoulujen maitovarasto jo karttunut? :) Pimmuli, mikä olo? Baltsun hemmottelukuulumiset?

Ihanaa Saana! En mäkään keksi muuta sanaa kuin ihanan...

Uppis, ymmärrän täysin mitä tarkotat (tuolla että on helpompaa "suostua" uuteen vauvaan jos ei muutenkaan osallistu 50-50). Siksi mä ihmettelinkin kun oisin otanut sen sterilisaation tuossa sektion yhteydessä, se olis ollut tosi helppo homma, vain nimet paperiin ja se ois hoitunut samalla. Miehen mielestä sellasta ei voinut noin vaan päättää. Kun mä taas ajattelin ettei se ikinä katselis mua enää raskaustilassa, saati sitten vauva-aikaa valvomisineen. Sanoinkin, että hänhän voi sitten 5kybäsenä hankkia uuden vaimon ja uusia lapsia, mutta että mun kroppa ei enää sitä menoa kestä ja kahdessa lapsessa on mulle tarpeeksi rakastettavaa ja kasvatettavaa. Nyt sitten pitää miettiä ehkäisyä, ihan outoa.

Antero, miten teidän arki pyörii? Onko mies jo palannut töihin? Meillä mies ja Puppe käy puistossa ja kaupassa ennen päiväunia, ja päiväunien jälkeen meillä on joka päivä käynyt vieraita. Eli vielä ei mikään varsinainen arki ole alkanut.

Upi, mun miekkonen tekee vuorotyötä kuten ymmärtääkseni teidänkin perheessä, joten laita päivämääriä milloin pikkujoulut sopis, niin laitetaan kalenteriin. Eli jos ajoissa saadaan päivämäärä, niin mies saa sen helposti vapaaksi. Ois mahtavaa nähdä!!

Onneksi Sadella ja co oli kaikki hyvin. Saana-tunturikin käynyt polilla. Miiu ja Sade, aiotteko kysyä sukupuolen?

Rosa, sun arki kuulostaa hyvin samanlaiselta kuin mun/meidän. Kaikki on aika hektistä ja lasten ehdoilla menevää. Mikä on tietenkin luonnollista, mutta kyllä siinä ylimääräiset kuhertelut tai toisen huomioimiset jäävät taka-alalle. Kyselit ehkäisystä. Mä otan sen kierukan mikä mulla oli ennen Nukiakin. Olin siihen tyytyväinen. Mitään merkkiä en nyt muista, mutta hormoniton se oli. Miltäs tuplarattaat on tuntunut?

Meille ei oikein muuta kuin, että yhä sairastetaan. Mun kurkku halkeaa kohta. En muista koska olisi ollut näin kipeä. Harmittaa, kun Napukin rohisee hieman. Toivottavasti se ei tule pahemmin kipeäksi. Joko Amilda ja Enni on parantunut?

Meillä on mennyt ihan hyvin. Olen tehnyt virheen, kun olen nukuttanut Nukia ja totta kai se olettaa sitä nytkin. Entä, jos Napu onkin hereillä, kun Nuki pitäisi saada päikkäreille tai yöunille? Kerran näin tapahtui ja helisemässä olin. Ole nyt lukenut netistä vinkkejä, joilla lapsen saisi nukahtamaan itsekseen. Olisiko teillä joitain hyviä keinoja? Oppia ikä kaikki, Napua en tule tulevaisuudessa nukuttamaan…. Mies on ollut töissä jo pari viikkoa. Yllättävän hyvin on tosiaan muuten mennyt. Nukin kanssa touhutaan paljon silloin, kun Napu nukkuu. Nukin uhma aiheuttaa hieman lisää harmaita hiuksia mulle, mutta kyllä mä niistä selviän ja yhden tomeran peppi pitkätossun saan joillain keinoin kuriin. Ensi viikko jännittää, kun mies on yötöissä ja silloin tosiaan kohtaan todenteolla nuo nukuttamiset. Ehkä otan Nukin meidän huoneeseen nukkumaan. Tosin siinäkin arveluttaa se, että herääkö se yöllä, kun Napu herää tai toisin päin. Voi muna…

Yhteistyössä