Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Guten Morgen.

Laitoitko JB jo kuvia? Imetys sujuu ilmeisesti hyvin? :)

Onko Nuki tullut temperamentissaan äitiinsä? ;)

Menoista meilläkin käydään neuvotteluja. Koko päivä aamusta iltaan vauvan kanssa käy voimille, joten Angstiksen vaatimukset kuulostavat todellakin kohtuullisille! Meillä pyritään harrastamaan tasatahtiin ja ei ihan joka ilta. Minulle riittää monesti puolen tunnin juoksulenkki, kuten eilen, jonka jälkeen olin kuin uusi ihminen. Voisiko miehesi esim lenkkeillä Nukin kanssa? Vai millaista treenin pitää olla? Minua ärsyttää tällä hetkellä baarikeikat, pakollisia yömenoja miehellä on ollut nyt useampia. Ryhdyn helposti marttyyriksi, ei muka haittaa ja todellakin haittaa! Vakken itse sinne baariin hingukaan, niin tuntuu ristiriitaiselta katsella miehen menoja. Vaikka ne vauvan myötä ovatkin minimissä, joten en aina ymmärrä itseänikään miksi pahoitan mieleni...

Perjantaipa taas, onko mukavia suunnitelmia? Me uimme ja kyläilemme kummeilla. Vinkku ei olekaan nähnyt kummejaan taas hetkeen, yllättyvät taatusti uusista taidoista!

Morgen äityliinit! Se on taas viikonloppu!

Hyvä tietää Baltsu ettei olla ainoita neuvottelijoita. Koin jo asiasta syyllisyyttä ja jotenkin myös analysoin itseäni, etten tule mäkättäväksi ja liikoja vaativaksi akaksi. Miehellä toi treenaus tarkoittaa joko vähintään tunnin juoksulenkkiä+vatsat ja selät tai punttitreeniä ("sali" onneksi meillä kotona) eli ei niihin voi mennä Nukin kanssa. Nyt viikonlopun aikana pitäisi katsoa etukäteen minä kahtena päivänä en halua hänen treenaavan ja näin sovimme että teemme tästä eteenpäinkin. Tosin mä olisin kannattanut kolmea treenaamatonta päivää, mutta aloitetaan nyt ainakin tästä niin en koe olevani se yllämainittu akka.... Tosin luulen, että kädenvääntöä käydään siitä onko mun haluama treenaamaton päivä sellainen jolloin hän ei muutenkaan pääsisi treenaamaan oman menonsa tai muun häneen liittyvän syyn takia ja mulle se ei todellakaan ole näin. Esim. jos hän menee vanhempiensa mökille auttamaan rakentamisessa aamusta ja tulee illalla eikä ehdi puntille, niin se ei käy mulle toiseksi näist vapaa päivistä. Silloin joudun joka tap.hoitamaan yksin Nukia, vaikka mukaan lähdettäisiinkin. Katsotaan syttyykö meillä sota...
Baltsu, meillä ei onneksi ole yömenoja. Miehen kaverit levittäytyneet ympäri Suomea ja aina mennään pariskuntana, mutta mehän ollaankin jo pitkään oltu henkisiä eläkeläisiä ;)

Kivoja vkl suunnitelmia teillä -kyläilyä ja Miiu on matkoilla. Mammautuneet ovat varmaankin vielä kotosalla. Me mennään tänään hohtokeilaamaan, muita suunnitelmia ei ole. Jospa saisi pari patteria maalattua tämän viikonlopun aikana.

Leppoisaa perjantaita! Ai niin Baltsu, taitaa Nuki tulla molempiin temperamentissaan...kauhulla odottelen uhmaikää ;)

Angsteri tulen jakamaan tuon tilanteen todellakin! Täällä myös mies treenaa tällä hetkellä 3-4 kertaa viikossa ja kun siellä menee aina se vähintään kaks tuntia. Sitten lisäksi katotaan kaikki jääkiekon SM-liigapelit ja jalkapallopelit ja kaikki televisiosta eikä sillon saa suunnilleen hengittää niin kovat on ajat pojalla kun lapsi tulee taloon! Se vaan vitsailee, että he sitten kattoo vauvan kans jääkiekkoa. Juu, ihan vapaasti jos onnistuu. Tiedän, että mulla alkaa kilahtelemaan aika äkkiä, jos oon 8 tuntia ensin yksin vauvan kans ku toinen on töissä, sitten laittasin siinä vielä ruuan ja yks häipyis illaksi treenaan. Noin kun sen sanoo, niin kai se tajuaa itsekin että ei onnistu. Sitä paitsi MINÄ aion alkaa treenaamaan ;)

Viikonloppu menee rentoutuessa ja tuhlatessa rahat shoppailun merkeissä. :D Hyvää viikonloppua ääriryhmän ihanille vauvoille ja niiden äideille!

Meilläkin taistellaan parhaillaan miehen menoista. Se ei millään viihtyisi kotona, kun kuulemma seinät kaatuu päälle jos liian kauan täällä nököttää. Kyllähän mä sen ymmärrän ja samanlaiset fiilikset on itselläkin, mut sitä nämä pari viikkoa nyt vaan on. Nyt ne on kuitenkin iltapäivällä lähdössä käymään miehen mummolassa Irkun kanssa. En raaskisi Irkkua päästää, mut en todellakaan voi hoitaa nyt sitä kun pienempi käytännössä asuu tissillä. Ja ukon pää näyttää leviävän, jos ei pian pääse jossain käymään. Ne miehet, ne miehet.. On se niille niiiiin rankkaa, vaikka meillä on sovittu että mä hoidan vauvan yöheräilyineen ja mies isomman lapsen. Mun mielestä mulla on se vaikeampi osa, miehen mielestä taas sillä.

Kaikilla tuntuu olevan samoja ongelmia :(.
Etkö sä Jb hoitanut teillä pääsääntöisesti Irkkua aikaisemmin? Nyt on varmaan vaikea luottaa miehen hoitotaitoihin(muistaakseni kirjoitit joskus jotain sen tyyppistä), mutta tsemppiä ja kärsivällisyyttä yritykseen, sillä varmasti on huomattava apu, että hän hoitaa toista lapsista.

Laitoin Nugin 4kk kuvia ja ainakin batsulla ja miiulla oli mailit täynnä.

Täällä hörpin kahvia, ei tullut uni enää. Vinkku heräili kuudelta pinniksestään mahallaan poikittain ja sitten vaipatus (kakkasi hoitopöydällekin)+syöttö -nyt unessa. Miten Angstis saat Nugin nukahtamaan mahalleen? Vinkku nukkuu mahallaan rauhallisemmin, mutten saa häntä siihen jäämään -nostelee niskojaan heti pöllämystyneenä. Unissaan poika kääntyy vatsalleen itse ja nukkuu asennossa paremmin.

Miehet. Harrastukset saa vielä viikko-ohjelmaan läiskittyä, mutta entäs parisuhde aika?! Pakko vaan luottaa siihen, että suhteen pohja on vahva ja vauva on nyt tärkein. Helliä hetkiä otetaan kun voidaan, niitä on kyllä harmittavan vähän tällä hetkellä.

Käynpä siivoamassa mailin, haluan kuvia Nuggetista!!

Morgen. Huoh, Nukkeli nukkui yön hyvin, mä en. Pyörin sängyssä johonkin yhteen asti ennenkuin sain unen. Aina näin.

Baltsu on ollut aikaisin hereillä :) ! Sä taidat olla meistä aamuvirkumpi nykyään. Ennenhän mä aina heräsin kuuden pintaan. Nuki nukahtaa heti, kun käännän sen mahalleen, mutta silloin sen on oltava oikeasti väsynyt. Jos ei ole, alkaa ryömintä treenit. Usein kyllä onnistun saamaan sen nukahtamaan mahalleen. Joskus joudun laittamaan tuttia pariin kertaan, kun neiti kääntää aluksi päätäänja etsii hyvää asentoa. Tänään oli mun vuoro hävitä väsytystaistelu ja Nuki nukkuu nyt tässä kantorepussa, grrrr.... näin ei ole käynyt pitkään aikaan.

Rousa, Amilda ja Saana tulkaahan infoamaan miten arki on lähtenyt käyntiin! Odotuspuolelta luinkin, mutta Rosa eikö ollutkin oikea valinta, että mies on heti isyyslomalla? Mä ainakin olen ihan sitä mieltä ja tosiaan, kun ei aina tiedä miten synnytys menee ja paljonko tarvitseeheti apua. Onko Amildan mies nyt isyysvapaalla?
Baltsu ja Miiu, aikooko teidän miehet pitää sen isyyskuukauden? Me ollaan ajateltu, että mun mies pitäisi sen sitten ensi syksynä. Syyskuuta ollaan ajateltu. Koskakohan se täytyy ilmoittaa Kelalle?

Mä täällä odottelen miehen kotoiutumista töistä ja sitten pitäisi lähteä kaupungille shoppailemaan.

Ja nyt ennenkuin vaihdan sivustoa, niin pakko purkautua taas mun systeristä. Se kysyi jo kesällä, että haluanko ostaa sen käyttämättömän sähköisen rintapumpun. En halunnut -normi riittää ja voi olla että muistatte nää mun muutkin "ongemat" mun siskon kanssa. Nyt sitten se taas kysyi tekstiviestillä ja mä laitoin, et en tarvi, johon hän laittoi, että tuut tarvitsemaan, jos tulee useampia lapsia ja haluatte mennä miehen kanssa kaksin jonnekin. No, mä sit infosin taas et enköhän pärjää tuolla omallani, mut kysyin sit hinnan. 70e tuli sieltä, oli kuulemma ostanut sen itse 100eurolla. Rahat hän antaa nykyään hyväntekeväisyyteen. Mä sit vastasin, et "hui, taidan passata", johon hän kirjoitti, että "No, kamoon. Mä olen antanut sulle ilmaiseksi lasten vaatteita, että et voisi nyt ostaa". Siis voi vittu!! Ja anteeksi, kun kiehun ja kiroilen, mutta miten helvetissä joku voi olla noin päällekäyvä!!! Ei on ei, mutta mun sisko ei ota sitä vastaan. Mä kirjoitan näin avoimesti täällä netissä hänestä, kun mulle alkaa olla ihan sama, vaikka hän lukisikin mun kirjoitukset! Puuh...

Miten on viikonloppu mennyt? Me oltiin pe hohtokeilaamassa ja oli kieltämättä oikein virkistävää. Mä sain pronssia ;) . Eilen ei tehty sitten mitään ihmeempiä ja tänään haravoitiin loput lehdet pihalta. Ihanaa,kun miehellä oli vapaa viikonloppu, joten sain hänestä kivasti hoitoapua. Nytkin vaan odottelen saunan lämpiämistä ja mies juuri huuteli, että mulla on eilisestä jäänyt Daim-suklaanpala sohvalle, jeshhhh!

Onko teillä hyviä naamiaispukuvinkkejä Halloween pippaloihin? Ei mitään liian paljastavaa tai tavanomaista. Mä olen miettinyt pääni puhki ja kalunnut kaikki nettikaupat :(

Naamiaiset ei ole koskaan olleet oikein mun juttu -jätän aina puvun hankkimisen viime tippaan ja asu on aina tylsä. Kerro Angtis mihin päädyt!

Meillä mies tuskin pitää isyyskuukautta. Työkuviot menevät muutenkin uusiksi ja lomia on pitämättä -isyyslomasta lähtien.

Viikonloppu oli kiva, yhteinen aika tekee niin hyvää! Sain myös urheiltua itselleni hyvän mielen ja tällä viikolla ajattelimme Vinkun kanssa reippailla ahkerasti. Poju on kyllä taas ollut suloinen, nauraa kikattelee varsinkin iltaisin. Ja aamulla heräämme jokelteluun pinniksessä... :)

Nuki-rinsessan kuvia kaipailen!

Heip ja terkut naapurimaasta!!

reissu meni hyvin ja neiti rissas vaan ekan laivamatkan kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä eikä silmiä voinut ummistaa vaikka kuinka väsytti... mut takastulomatka olikin sit lastenleikkiä.. eli todella hyvin meni ei voi muuta sanoa! sisko oli perheensä kanssa samalla laivalla jne.. et lasten melua ainakin riitti... käytiin illalla neidin nukkuessa vaunuissa niin vielä tanssiravintolassakin ja pieni vaan nukkui eikä herännyt edes suht kovaan musiikkiin.. :) (enkä tästä tarvitse ulkopuolisilta mitään saarnoja että mitä tehtiin tanssiravintolassa vauvan kanssa) laiva on mun mielestä semmonen paikka että tanssiravintolassa voi käydä koko perhe tanssahtelemassa kun laivalta ei kuitenkaan mihinkään kotiinkaan pääse, hytti tai tanssiravintola tuntuu olevan ainoita paikkoja kun niihin pikkupubeihin ei innosta tunkea vaunujen kanssa kun ne on niin täys sit alkomaholia jne.. ei sillä että tanssiravintolas ei sitä alkomaholia sit olis.. nojoo...

nyt pikkanen heräs päikkäreiltä..

ekan kerran muute neiti nauro ääneen siel mun sukulaisilla :D pitää kirjottaa vauvakirjaan... oli hurjan kuulosta ku toinen nauraa käkättää.. :)

noista iltariennoista/harkoista... täälläkin on keskustelua niistä käyty.. miehellä kolmena iltana viikossa jotain peliä ja riidan saa helposti aikaseks niistä puhuessaan... mutta kahdesta kerrasta herran on joustettava jos on tarvis, sen maanantai harkkaillan saa pitää kun siitä maksaa... mut ne muut...

palailen!

Welcome back Miiuliini! Hyvä juttu, että reissu meni mukavasti ja hauskaa oli. Tanssiravintolasta ette kyllä mitään kritiikkiä ansaitse!

Pakko hehkuttaa, otin erävoiton! Pitkästä aikaa lenkki sujui ilman kantoreppua, Vinkku viihtyi vaunuissa ja nukahti vain pienillä itkuilla. Mites teidän vauvojen uni-itkut? Tein eilen päätöksen kuunnella itkua hieman pidempään, kunhan itku on "maltillista". Eilisillan nukahtaminen menikin helposti, vain kerran otin pojan pinniksestä syliteltäväksi.

Bataattia menee jo monta lusikallista! :) Vinkku on löytänyt varpaansa ja kielen, lisäksi on oppinut ensimmäisen konsonantin: bububububuu... :D

Mites meidän uusilla mamoilla sujuu?

Mulle imetys on tosiaankin ihan uutta ja eilen illalla olin ihan sormi suussa, kun tyttö vaan imee puoli yötä. Makuullaan ei sitten imetys jostain syystä onnistunut, kun vaan tempoo ja kiljuu ihan niinkuin tissistä ei tulisi mitään. Sitten siihen heräsi Irkku, eikä se rauhoittunut millään vaan miehen piti sitten viedä se toiseen huoneeseen nukkumaan. Sitten kun pikkuinen oli saanut ilmeisesti itsensä tankattua ihan piripintaan, niin nukkui ennätykselliset 4 tuntia. Vaikka saisi nukkua vaan kolme, mut mulla ei ollut kelloa soimassa niin nyt vähän hurahti...

Mä en ole todellakaan mikään vauvaihminen. Vauvat on kyllä suloisia, mut ootan vaan et Eeti kasvaisi. Kunhan tästä alkuajasta selviää hengissä, niin muutaman kuukauden päästä on ihanaa kun se kehittyy koko ajan.

Kiva kun miiun reissu on mennyt noin hyvin.

Meillä irkku saattaa hetken itkeä nukkumaanmennessä, mutta se on enemmän sellaista oman mölinän kuuntelua. Jos itku muuttuu hätääntyneeksi, niin mennään rauhoittelemaan.

Iltoja äityliinit!

Kiva, että Miiun matka meni hyvin!! Kannustaa itseäkin lähtemään. Ja onnittelut ekasta naurusta :). Meillä nauru on vielä tiukassa. Nuki alkaa käkättämään, kun sitä ns. lennättää ilmassa, mutta kai se pelästyy ääntään, kun se muuttuu melkein heti itkuksi. Miten Vinkulla?

JB, loistavaa, että imetys sujuu!! Ja mä olen samaa mieltä -se ihan vauvavaihe on vaikein. Nyt 4kk iässä on helpompaa, kun tuntuu, että vauva jo vähän ymmärtääkin ja osaa ilmaista itseään. Aika menee nopeaa!

Baltsu, en mäkään naamiaisten ystävä ole, mutta täytyy sitä pukeutua, kun kutsussa niin pyydetään :) .Vieläkin puku auki...

Jotenkin on Nukin unirytmit nyt sekaisin. Yöllä herättää kahden tunnin välein syöttämään ja päivisin nukkuu kuin tukki, paitsi tänään...

Joko Vinkku syö kiinteitä kunnolla? Siis auttaako se jo yöuniin, kun syö monta lusikallista? Meillä on tosiaan imetystiheys tihentynyt. Mä odottelen sinne marraskuulle ennenkuin alotan, luultavasti. No, enää pari viikkoa...

Baltsu, on mulla velipuoli, mutta hän on niin paljon vanhempi ettei olla pahemmin tekemisissä. Saatiin eilen siskon kanssa selvitettyä asiat, mutta ei kai se hirveän lupaava ole kun toinen luulee itseänsä täydelliseksi ihmiseksi ja möläyttää, että hän on kuin Jeesus....Tosin perui heti sanansa, mutta kai se möläytys kertoi ajatusmaailmasta...

Laitoin nyt Baltsu sulle ja Saanalle uudet kuvat tulemaan tänään. Facebookissa on lisää uusia kuvia :)

Gu natt lilla nallekarhuset ;)

Kamalia uutisia taas, oululaisperheen tragedia ja nyt vauvan kuolema vaunuihin. Miten voi kuristua sadesuojaan päiväunien aikana? Osaako sitä itse huomioida mahdolliset vaaranpaikat?

Ymmärrän hyvin JB:n pointin vastasyntyneistä. Vaikka olenkin hulluna vauvoihin, niin kieltämättä kotona olemisesta nauttii koko ajan enemmän vauvan kasvaessa. Uudet taidot ja kasvava kommunikointi tekevät päivistä mukavampia ja minua helpottaa kun on jonkinlainen päivärytmi. Nukkeli nukkuu muuten hurjasti päivisin, kävin kesäkuisissa vakoilemassa. Miten pitkiä yöunia tytsy nukkuu? Entäs Mi-iun bebe?

Eipä soseista vielä apua ole yöuniin kun annan päivän annoksen lounasaikaan. Olemme edenneet tosi varovasti, vatsavaivat ovat tarkkailussa. Nyt voisi jo lisätä uuden ruoka-aineen, toistaiseksi olemme kokeilleet vain perunaa, porkkanaa ja bataattia. Bataatti on sopinut parhaiten mahalle. Maissivelliin Vinkun masu on vihdoin tottunut ja taitaa iltavellistä olla apua, viime yönä tankkailua oli taas enemmän kun iltavelli jäi väliin. Päivisin syöntitahti on hieman alle 3h ja öisin 5-2h. Hedelmä/marjasosetta voisimme myös alkaa maistelemaan.

Vinkku nauroi ensi kerran ääneen 2,5kk iässä, kaveri on melkoinen tyhjännauraja. Kikattaa ja hohottaa milloin millekin. Olemme antaneet Vinkulle lisänimen 'Gaylord' Perhe on pahin-leffan inspiroimana...

Pitääkin käydä facebookissa ihastelemassa kuvia, minäkin lisäsin eilen pari uutta otosta.

Ah, ihanaa olla äiti!!! Olo on mitä parhain, olen toipunut hyvin, väsymystäkään ei ole (vielä) ja kaikki sujuu mitä parhaiten (toistaiseksi). Kiitos kuuluu ennen kaikkea isukille joka onneksi pitää kaikki 3 viikkoa lomaa nyt. Ilman isukkia me ei oltais pärjätty.

Hih, mun on vaan pakko nauraa Angsterin ja siskon taisteluille, kuulostaa ihan samalta kuin mun veljen kanssa. Paitsi ettei me olla vielä rintapumpusta saatu riitaa aikaiseksi.

Siitä puheen ollen, nautin imetyksestä. Tyttö imee määrätietoisesti ja nopeasti. Kuin kävisi varikolla tankkaamassa. En aluksi uskonut että ehtii niin pienessä ajassa saamaan tarpeeksi, mutta pakko se on uskoa kun paino vaan nousee ja kakkaa tulee jatkuvalla syötöllä. Häyn sijaan täällä kuuluu muslimityyppinen HLÄÄÄH aina kun haluaa rintaa. Niin että Ä:n kohdalla vaihtaa säveltä. Eli kuin joku rukoushuuto.

Etukäteen ajattelin etten anna tuttia, mutta jo sairaalassa oli pakko antaa kun tyttö niin kova imemään. Ensin sanoin ei, mutta hoitajat vakuuttivat ettei imetys kärsi koska imurefleksi niin kova ja ote hyvä. Lussuttaa tuttia tai käsiään (tumput märät jatkuvasti). Sairaalassa pelkäsin kun miehellä oli kauluspaita missä taskujen kohdalla pienet napit, että tyttö imaisee nekin mennen tullen. Eli tutin antaminenkin on niin yksilöllistä. Me käytetään Aventin tutteja jotka on lähellä nännin muotoa. Se vaan ärsyttää kun vieraat (ja aina vain vanhemmat naiset etupäässä anoppi) ottaessaan tytön syliin ilmoittaa heti että tytöllä on nälkä ja että mun pitäisi syöttää, kun hän hamuaa jotain imettävää. Juu, minä häntä nälässä pidän, enkä mitenkään itse tiedä milloin lapsellani on nälkä.

Tulipa vaan omaa napaa, mutta kommentoin lisää myöhemmin.

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Rosis 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm

Baltsu, ihanaa että Vinkku nauraa! Se on varmasti ihanaa kuultavaa. Me kutsutaan tyttöä välillä paaviksi, kun kaikki pipot liian isoja ja ne sojottaa kuin paavin se korkea lakki. Lisäksi tyttö näyttää välillä kovin loukkaantuneelta, kun me alamaiset ei heti ymmärretä mikä on hätänä.

Angstis, mä todella ihailen sua kun osaat jättää Nukkelin anopille hoitoon! Muistakaa patistaa mua hoitoon jättämiseen sitten kun aika koittaa. Nyt tuntuu ettei sellaista päivää tulekaan. Isukki on ainoa jonka tiedän pärjäävän niin että pystyn keskittymään hohonkin muuhun. En ole vielä kertaakaan käynyt yksin edes kaupassa. Kolmena päivänä ollaan koko perhe käyty vaunulenkillä, eilen jopa parin tunnin kävelyllä ja maistraatissa viemässä tytön nimipaperi (mä erosin samalla kirkosta, ollaan pakanaperhe siis).

ihanaa rosa että teillä kaikki hienosti! ja että vauvan imu on kova :) täälläkin etukäteen mietittiin että joo annetaan tutti jos tarve on, mutta sairaalasta ei vielä sitä saatu.. eikä ollut tarvetta, kotona sitten annettiin mikä on ihan loisto juttu.. jos pieni rauhoittuu tutista joskus kun karjuu kun leijona niin miksei sitä lohtukeinoa sitten käytettäis.. :) toki niitä on muitakin keinoja mut toi on niin tehokas keino meillä kun pienellä on niin kova ääni että kuulu laivan seisovan pöydän syömingeissä toiselle puolelle syömäpaikkaa... :D eli tutti on pop täällä :)
Ihana että teillä on imetys lähtenyt hienosti käyntiin!!!

Mites hei jos vellillä alottaa niin täytyykö maissivellin sekaan laittaa aluks maitoa?! siis korviketta vaikkei vauva olis sitä kertaakaa maistanu?! eikö voi laittaa 20ml maissivelliä ja sit antaa tissiä?! vai miten?! yritin googlailla mut en löytäny mitää vastausta et onko pakko sotkea se velli sit korvikkeesee?!

Baltsu, täällä nukutaan 8-9tuntia öisin, puol9nukkumaan ja öisin herää kaks-kolme kertaa normaalisti..

nyt ei ehdi enempää...
palailen taasen...

Hienoa, että Rosan vauva-arki sujuu noin hyvin! Muista kuitenkin levätä, väsymys voi pamahtaa yhtäkkiä kun hormoonit hieman tasaantuvat. Minulla kävin juuri noin ja mies oli ihmeissään kun siihen asti olin jaksanut (muka) niin hyvin.

Mi-iu, pumppasin aluksi maitoa maissivellin joukkoon. Hyvin maistui ilmankin, nyt annan ensin vellin ja sitten rintaa päälle. Kai tuo maidon sekoittaminen auttaa vauvaa tottumaan makuun, en muuta pointtia näe kunhan määrä on pieni aluksi. Korviketta en menisi sotkemaan, jos omaa maitoa riittää.

Meillä Vinkku nukkuu 12h yössä, joten ei ihme etteivät päiväunet kovin pitkiä ole. Eilen maisteltiin mustikkasosetta, ihmeellistä mustaa mönjää, joka maistui aika hyvälle... :D

Terveisiä muskarista!

Rosallekin nyt virallisesti tervetuloa tälle puolelle!!! Tosi kiva kuulla, että oelt toipunut noin hyvin!!Luin kertomuksesi odotuspuolelta ja aika hurjalta synnytyksesi vaikutti (mietin ironisesti sitä lähettämääni tekstaria, jossa toivotin tai kerroin, että kaikki menee varmasti hyvin....),mutta pääasia, että nyt sulla on oma beibe sylissä :). Ja ihanaa, että imetyskin onnistuu -HLÄÄÄÄH. Eikö olekin ihanaa?!? Pystytkö jo istumaan ja kävelemään normisti? Miten sen kohdun kanssa on? Mä odotan synnytyskertomustasi, mutta tosiaan vasta, kun olet siihen valmis. Ja lisäksi odotan vaavinne kuvia! Kumman näköinen on vai pystyykö vielä sanomaan? Onko tytöllänne/paavillanne tukkaa?
Hoitoon jättämisestä. Ensimmäinen kerta on vaikein. Mua vähän pakotettiin jättämään ensimmäisellä kerralla; miehen äiti tuli meille ja sanoi, että nyt lähdette kaksin kauppaan, yms. ja silloin se tuntui vaikealta. Se oli kuitenkin ainoa oikea keino mun kohdalla ja nyt hoitoon jättäminen on paaaaljon helpompaa. Jos anoppi olisi erilainen niin tuskin olisin vieläkään jättänyt Nuukelia hoitoon.

B, paljon annoitte ensimmäisellä kerralla maissivelliä? Annoitteko vellituttipullosta vai miten?

Muuten, muskarissa oli mahtavaa, mutta mä en tykkää siitä, kun siellä lauletaan ns.ei tunnettuja lastenlauluja. Myös tanssittiin ja voimisteltiin vauvojen kanssa. Taidan jatkaa, vaikka ekat 15 minsaa mietin, että aha, tää oli tässä. Oli myös mukava nähdä muita äitejä. Noi aamuheräämiset ei vain houkuttele....

Nyt nauttimaan suklaasta.... Ai niin, Sadelle piti sanomani, että ei muuta kuin tälle puolelle :)

Ihanaa kuulla että Rosalla lähtenyt noin hyvin sujumaan ja olet jo toipumaan päin ja jaksatte lenkkeilläkin noin pitkiä lenkkejä!

mua pelottaa jo etukäteen toi kun pitää joskus jättää anopille hoitoon..siis hoitaa varmaan hyvin mutta epäilen että niin eri tyylillä mitä itse halutaan..onneksi asuvat kaukana niin ei tarvi heti jättää heille hoitoon, omille vanhemmilleni uskoisin milloin tahansa, kasvattivat minutkin niin hyvin ;)

Mä pakkailin eilen sairaalakassia ja pohdin tuota tuttiasiaa että pakkaanko senkin jo varmuuden vuoksi mukaan ja entä tuttipullo? siis jos ei maitoa ala heti tulla tai ei osaa imeä niin hyvin että tarvitsisi pumpata niin jos haluaa totuttaa sitten tuohon omaan Aventin pulloon niin varmaan kantsii pakata mukaan?

Kiitos Angstis mutta menee vielä hetki..ainakin tuohon viralliseen siirtymään ;)

Hyvä kun otit puheeksi tuon muskarin, siis mua ärsyttää jo valmiiksi se kun nykyään on niin vaikea löytää enää perinteisiä lastenlauluja..siis kun kirjastossa katsoin cdtä niin melkein kaikki oli jotain lastenbändejä..ja tosi hyvä että niitäkin on mutta mun mielestä näin pienille pitäiis laulaa ihan niitä meidän ajan lauluja..täytyy toivoa että täällä muskarissa laulettaisiin noita vanhojakin.

Onko teidän muskarit ihan jonkun opiston järkkäämiä vai seurakunnan? ja mites vauvauinnin se raja milloin saa ja milloin viimeistään pitäiis aloittaa?

kiits baltsu!
tänään annoinkin aamupäivällä 20ml maissivelliä pelkästään ja tissiä päälle... vielä ei oo masua valittanu mut pari kertaa on pulauttanu.. no ehkä tää tästä.. katellaan.. :) mitään ei neiti mausta sanonut, imi vaan niinku olis aina syöny maissivelliä... :D ja ihan normi tuttipullosta syötin, ei sattunu olemaan mitään vellitutteja pulloon... mut josko niitäki ostelis joku kerta kun määrät on isompia...

sade, vauvauinnin rajasta en osaa muuta sanoa kuin että pitäis olla 3kk ja vähintään 5kg ja vauvan sukellusrefleksi rupeaa häviämään n. puolenvuoden iässä jos sitä ei pidä yllä.. mutta kyllä puolivuotiaanakin voi lähtä vauvauintiin...

yleensä maidon nousuun menee muutama päivä, joten en usko että tuttipulloa tarvii sairaalaan...yleensä sitä maitoa suihkuaa vasta kun on kotona ollut jokusen aikaa.. :) tai jos tarvii jotain pumppua jne niin sairaalasta löytyy.. tutti varmaan kannattaa ottaa jos tarvetta ilmenee heti ja sairaalasta ei saa... (tosin mieskin varmaan voisi sen tuoda... jos vain muistaa keittää sen ensin ;) )

Meil kävi kaveri 9kk vanhan vauviksen kanssa kylässä, oli kivaa :) toinen mennä touhottaa jo vaikka mitä :) miten aika meneekään näin nopeaa.. no josko meil olis sit seuraavat vauvat samoihin aikoihin tilauksessa :D se olis huippua :D heh!

täällä odotetaan rosalta myös vauvakuvia kun ehtii :) *minäkö malttamaton?!*

Nyt täytyy taas mennä...
palataan <3

Yhteistyössä