Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angsteri..

Vieras
Ajatuksista asiaan 01/10

--------------------------------------------------------------------------------

Ajatuksista asiaan 02/10

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

Hei nythän on jo Helmikuu, eikä kukaan korkannu eilen uutta ketjua!! Pienet korvatillikat kaikille ;) ;)!

Voi kuinka ihania uutisia heti näin aamusta!! Onnitteluja Rosalle ja miehellesi!!! Mä tiedän, että tää baby onnistuu teillä! Ja suuren suuret onnittelut hyvistä ultratuloksista myös Ericalle!!Saanalle kovasti peukutuksia!!! Koska sulla pitäisi menkkojen alkaa? Entä koska sua Sade jännätään? Ja joo, ne miehet....

JB:lle täydet sympatiat! Noi selkävaivat on niiin v-mäisiä ja tosi kivuliaita. Pienikin väärä asento, niin jo säkenöi. Mullahan meni myös selkä syksyllä, mutta ei se onneksi ollut pahana kuin muutamia päiviä, mutta oli se tosi kipeä, enkä Nukia pystynyt nosteleen. Hyvä kun kävelemään. Onko sulla ennen ollut ongelmia selän kanssa?

Rous, Nuki puhuu jo vaikka mitä: esim.pojat pelaa palloa ulkona, "Nuki" haluaa katsoa ti-ti-nallea, yms. Muisti pätkii, pitäisi oikeasti kirjoittaa kaikki heti ylös. Parhaimmillaan on tullut ne viisi sanaa. Silloin laskin, nyt en edes muista mitä se juuri silloin sanoi, vaikka mukamas yritin painaa sen siten mieleeni, että voin MYÖHEMMIN kirjoittaa sen lauseen Nukin vauvakirjaan. Videokameralla kuvaaminenkin on vähentynyt tosi paljon. Tarviikin ryhdistäytyä.

Voi että mua jännittää tai pelottaa toi huominen...Olisipa se jo ohi ja "tulokset" hyvät.

Ah, Saanaa jännitetään parin viikn päästä! Olitkin jo Sadelle vastannut. Koskas me jännätään meidän Brota ;) ;) ;)?!?!?!

Mua voidaan jännäillä v.2013 tai 2015. Tai sitten joskus sen jälkeen. Alkakaahan jo viritellä itseänne tunnelmaan.

Onnea Rosalle! Hienoa, kerrassaan. Vieläkö sulla on tallella ne Pupen 9 raskaustestiä? :) Onko paha olo? Jomottaako rintoja? Etooko juusto? (Vai mikä sulla oli se ällötyksen kohde..) Tunne on täälläkin sellainen, että teille suodaan nyt toinen vauva. Meinasin kirjoittaa, että toinen tyttö. Voihan se poikakin olla. Pienet pojat on ihania. Jätän tuon meedioinnin muille, jotka paremmin osaavat.

Että ottaa aivolohkoon tämä ainainen KIIIIIIRE. Taas pitää mennä.

Angsteri, huomenna uutiset ovat varmasti parhaat mahdolliset. Tsemppiä huomiseen ja koeta nyt nostaa jalat kattoon äläkä murehdi ihan hirveän paljon :) Uskomattoman hienoja puhujia ovat teidän lapset jo muuten A&R.

upeeta Rosa =)!!

meillä tapellaan naapureiden kanssa lumitöistä..niin kivaa tulla pieneen yhtiöön uutena jossa hoidetaan kaikki itse ja kun on oikeasti eka talvi kun tarvii tehdä kunnolla töitä. Muita ottaa päähän kun me hoidetaan työt vasta kun mies kotona koska en mä päivisin Nöpön kanssa rupea niitä tekemään. ja sitten iltaisin kun mies ehtisi tehdä niin on jo usein tehty. ja kun on vielä silleen hassusti jaettu tuo piha että on naapurinkin tonttia siinä ja vaikka mitä. Tänään sitten illalla pihakokous.

mitäköhän kaikkea piti sanoa kun tää ärsytys ei vielä ollut näin suuri..hmm..mä niin kovasti toivon että olisi raskaana mutta eipä ole oireita suuntaan eikä toiseen, sitä samaa normaalia. kasvot tosin taas superfinniset (niin oli nöpönkin aikaan), mutta toisaalta voi olla vaan PMS juttukin. täytyy vaan olla taas kärsivällinen.

Anna, olisi kiva kuulla taas sustakin!

Minni ja Erica, joko vatsa alkaa näkyä?

Jännää, Anteroinen! Varmasti näkyy jo tyyppiläinen hyvin. Ihanaa. Tuleeko mies mukaan? Mä varasin ultran ens viikon torstaille. Silloin vasta 5+jotain mutta näkyy ainakin onko oikeessa paikassa. Tiesitkö, että Kela on tiukentanut raskausajan ultrakäytäntöä eikä kaikista paikoista saa varhaisultrasta Kela-korvausta? Kannattaa varmistaa etukäteen että se saa. Varmaan tosin tiesitkin sen.

Annan ja Erican tuntemuksia olisi mukava kuulla.

Tultiin just bussilla kotiin Puppen kanssa. Se on niin kova hölöttämään koko ajan. Enimmäkseen vauvapuhetta mistä ei saa selvää, mutta harjottelee kovin oikeita sanoja. Jostain syystä on kutsunut meidän kissaa aina Papoksi. Mekin sanotaan sitä nykyään Papoksi vaan, sopii sille. Nyt Papo on muuttunut Pappi-nimeksi. Hauskaa puuhaa on katsoa kun kissa tekee tarpeensa hiekkalaatikkoon. Tänään sitten koko bussimatkan lauloi "Pappi kakkaa, pappi kakkaa, pappi kakkaa".

Mä ostin maalit ja hain kellarista mummolan vanhat hattuhyllyt. Laitan eteisen uusiksi. Pakko saada kaikkea puuhaa että aika menis nopeesti.

Ihania uutisia Rosa!! :) Onnea sylintäydeltä, minäkin uskon, että nyt kaikki menee teillä hyvin!

Kovasti täällä jännään Angsterin ultra-kuulumisia :)

JB, voihan kurjuus tuota sinun selkää!! Toivotaan että se oli vaan joku pieni venähdys tai jotain! Tiedän nimittäin niin ton tunteen kun selästä kuuluu se NAKS. Mulla kävi niin kesällä ja pari välilevyähän sieltä oli pullahtanut. Mutta onneksi ei kauheen pahasti kuitenkaan. Meni ohi muutamassa viikossa. Ja nyt käyn säännöllisestu uimassa pitämällä siten lihakset siinä ympärillä kunnossa. Vähän jännittää tämä raskaus ton selän kannalta.. Meidän suvussa muutenkin on selät vähän niin ja näin.

Saanalle kovasti peukkuja! :)

Täällä voidaan nyt ihan hyvin. Pahoinvointi on hellittänyt mikä toisaalta kyllä vähän hermostuttaa..mutta kaipa se näillä viikoilla jo voikin alkaa helpottamaan :)
Rintavarustus on tosin muhkeampi kuin koskaan aikaisemmin, mikä antaa luottamusta, että siellä jotain kyllä tapahtuu :) (ja mies on extra tyytyväinen ;) )

Heh, kävin eilen ostamassa ekat äippähousuni (ja pari paitaa) kun alkaa omat farkut ja housut ahistaa. Turvotusta on vaikka muille jakaa ja kyllä kai pari extra kiloakin on jo ilmestynyt. Pakko ottaa itteänsä niskasta kiinni kun tässä nyt alkaa voimaan paremmin. En oikeesti halua olla mikään valas loppukesästä, varsinkin jos luvassa on kuuma kesä..huuu sitä turvotusta... ;) Ja muutenkin tässä iässä niitä ylimääräisiä fläskejä ei enää noin vain saada pois kun imetyksestäkään ei ole takeita että se sitten lähtee sujumaan.

Mutta siis ihanaa että nyt ei housut purista! Tää alkaa vaan olemaan toooosi vaikeeta pitää tätä asiaa enää salaisuutena. Pari viikkoa kun vielä pystyisi lymyilemään :)
Np-ultran jälkeen sitten kerrotaan kaikille, jos siis elämää vielä silloin on.

Pelko on vielä voimakkaasti läsnä. Tuntuu niin käsittämättömältä, että näiden vuosien jälkeen sitä vihdoin ois mukamas saamassa OMAN LAPSEN. Ei sitä voi pieni ihminen sisäistää tai käsittää. Ei ainakaan vielä. Uskon, että pelko tulee olemaan läsnä kyllä ihan synnytykseen asti. Ei sitä uskalla tällaisen jälkeen vaan "päästää" vapaalle ja luottaa, että kaikki menee hyvin.

Tulis jo se np-ultra kutsu!!! :)

Vilkutukset kaikille!!! Ihania uutisia teillä :) :) Koitan pitää itesni ajan tasalla, vaikka vähän muissa merkeissä aikani meneekin, mut aina sitä sen verrn kerkee...

Kävin ilmottautumassa mailin puolella, eli meijän kuulumisia siellä.

Ja mailin saa lähettää edelleen myös niille, joiden mailiosoitetta mulla ei oo (lähinnä kai meijän uusillevanhoille odottajille), sikäli mikäli heitä kiinnostaa...

pidemmästä aikaa moikka!

oon ehtiny kuulumisia vilkuilemaan, mut en oo saanu kirjotettua mitään..
töissä ravattu välillä jne.
nuki ja puppe puhuu kyllä paljon! toiset kun on mykkiä yli 2v:ksi asti..
meillä ei kovin paljoa puhuta, ehkä 10sanaa käyttää päivittäin ja välillä tulee jotain äiti anna tms, mut ei mitään sen pidempiä.. ymmärtää kyllä kaiken mitä sille puhuu, mut eipä tolla puheella kiirekään ole :) tänään meni olkkariin ja komensi vauvaa "syö" ja laitto sille tuttipullon suuhun.. siis nukkevauvaa.. :)

Jb:n selkä parka! :( toivottavasti helpottaa!

Erican kuulumisia oli kans kiva kuulla :)

ja Amildan kuulumiset oli hyviä <3 toipumisia sinnepäin!

mitähän muuta piti.. Saanalle peukutuksia ja Sadelle kans!
ja Bro, mä pidän peukkuja sinne vuoteen kakstuhattajotain :D

muakin saa jännätä jos ette oo menettäny jo toivoa mun raskautumisien kanssa :/
jokatoinen pv taktiikka alkaa taas tänään ja kestää ainakin viikon..

nyt tulee omaa napaa paljon,saa hypätä yli:
ensviikon alussa on sitten se lääkäri, kallis semmonen mut raha ei merkkaa täs vaiheessa mitään.. täytyy vaan mennä useammin töihin jne, mutta maksaisin mitä tahansa että saan ite päättää lääkärin ja ajan ja vielä jopa lapsenkin järkättyä hoitoon ja kaikki sujuu helposti, eikä tarvi hirveitä sumplimisia tehdä ja pohtia ja ravata sielä sun täälä.. vähän kauhistuttaa mennä puhumaan sille tätä tilannetta kun en välttämättä pysty pidättämään kyyneleitä.. ja varmaan sama paikka laukasee tietyt fiilikset jo valmiiks kun viimeks kävin siel sillon lokakuussa.. nyt sentään eri lääkäri ja nainen et kai se ymmärtää. huh! tulipas vuodatus.. lisäksi pelottaa että löytyy sitten jotain muuta paskaa kun eihän siellä voi saada hyviä uutisia..semmonen tunne mulla on.
mutta vähän positiivisempia ajatuksia, oon saanu n.2kg pudotettua painoa.. ikinä en oo laihduttanu enkä oo halunnu edes yrittää, mut nyt oon tarkkaillu syömisiä ja syöny terveellisemmin ja vähemmän ja erittäin säännöllisesti.. enää olis kilo pois niin sit saan noi kahden raskauden kilot ja joulu/surumässäilyt nollattua. en olis uskonu että näin helposti niitä saa mihinkään.. mutta oon tyytyväinen kyllä! tänään otin jopa pullan sen kunniaks ;) (aluks en syöny mitään herkkuja mut nyt oon aina välillä herkutellukin jollain). mutta siis mahtavaa!

miten angstiksen ultra? eikö se ollu tänää.. riennähän kertomaan!! varmasti loistavia uutisia :)

nyt tää hakee lisää kahvia.. väsyttää niin vietävästi!

Ihanaa Amildainen! :D <3

Ja Erican kuulumisia on niin mukavaa lukea :)

Huah, vilkas yö taas takana. Eemeli nukkui muutaman tunnin kuin enkeli ja sitten kukuttiinkin taas tunnin välein. Kahviaaaa...

Päivän oma napa: tuhrua. Jännittävää. Huomenna olis verikoe, pitäkää peukkuja.

Töitä...

ANTERO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?

Nyt vähän stressaa missä Angstis luuraa. Toivottavasti on vaan virkkaamassa pieniä töppösiä.

Miuskalle todellakin peukut pystyssä. Hyvä että joka tapauksessa varasti sen lääkärin.

Erica, iitos kun kerrot miltä tuntuu. Kävin eilen nopeasti lukemassa ja jäin miettimään tota mitä pohdit. Että vihdoinkin saat oman lapsen. Se on uskomatonta ja ihanaa. Mä en tiedä miten tän sanoisin. En siis mitenkään vähättele tätä toista raskauttani, ja toinen lapsi on tietty täysin yhtä rakas kuin ekakin. Mutta mä olen jo Äiti. Ehkä kuulostan tunteettomalta, mutta jos tämä menee kesken, niin mä olen jo äiti. Mulla on vuosia aikaa saada toinen lapsi, jos se meille suodaan. Mä olen jomaailman onnellisin koska saan olla äiti. Tarkotan sitä, että Puppea odottaessa mietin tavallaan kaiken vain synnytykseen asti ja miten kotona pärjätään vauvan kanssa, miten hoidetaan parisuhde, missä nukkuu, sisustettiin huone, mietittiin milloin pidetään isyysloma jne. En tajunnut mitä vauva tekee minulle, identiteetti jotenkin vahvistui. En ole muuttunut ihmisenä, vaan jotain on tullut paljon lisää. Suunnittelin ja mietin kaikki ulkoiset jutut ja fasiliteetit, ja oli yllätys miten jotain loksahti kun sain sen oman lapsen syliin, eikä se ole pelkkä rakkaus vaan vastuu ja suojelunhalu ja pelko ja kaikki. Niin klisee, mutta Puppe kasvattaa mua ihmisenä vähintään yhtä paljon kuin mä sitä. Siksi - jos tää menee kesken - tätä ei voi mitenkään verrata jos odottaa ensimmäistään.

Blaa blaa. Lyhyesti virsi kaunis: Erica, susta tulee ÄITIIII. Mietipä sitä.

Saana, peukutukset huomiselle! (Mäkin kävin tänään mittaamassa hcg:n. Oli 1170, eli pitäis paikkansa että sai alkunsa matkalla. Kun vähän siis stressasin ettei olis keskeytynyt keskenmeno siitä viime kierrosta tai jotain)

Stockalla on kantistarjouksena 19 e Mama Licious- pallomahafarkut. Susoittelen.

Siis mä en kestä. Olen äitini luona vielä kylässä ja tajusin nyt ettei yhteistyö tän koneen kanssa toimi yhtään. Ihan täynnä kirjotusvirheitä! Ja just kirjotin tärkeän sähköpostin ilman oikolukemista. Voi ei. Se saaja pitää mua ihan pölvästinä. (Nämäkin kolme riviä oli täynnä virheitä enenen tsekkausta)

Äh. Voisin mäkin miettiä mitä kirjoitan. En todellakaan tarkoita, että jos toisen tai kolmannen lapsen kohdalla saa keskenmenon, ei se ole yhtä suuri suru kuin joku muu. Tietenkin on ja kaikilla on oikeus surra juuri sitä mikä surettaa. Tarkoitin vain sitä, että tää on mun tapani tsempata ja jaksaa tässä keskenmenon pelossa, että olen jo äiti.

Sadelta piti kysyä miten pihakokous meni? Inhottavia tollaset naapurikränät. Kokemusta on.

Saanalle iso peukku. Ja Miiulle myös. Ja Angsteri, tulehan kertomaan kuulumiset. Onhan kaikki hyvin?

Amilda, kiitos postista. Kiva kun ehdit pitää meitäkin ajantasalla. Kirjoittelinkin jo vastauksen mailin puolelle.

Niin Sade, miten pihapalaveri meni? On se nyt kumma jos joku lumikinos saa menettämään yöunet. Naapureitasi tarkoitin. Hohhoijakkaa.

Voi tätä elämää. Tämä on yhtä viikonlopun odottelua koko arki. Ja viikonloppu menee siinä fiduduksessa, että kohta on maanantai. Työjutut taas jänskättää, ilmassa on suuren urheilujuhlan tuntua sanoakseni. Pian pitäisi (taas) ratketa isoja asioita. Ja kohta valitan taas, että mikään ei ole muuttunut ;)

Unohdin taas mitä piti sanoa. Jospa menisin sohvan nurkkaan kiusaamaan Jäärää. On mulla vaan aika ihku mies.

Huomenta haniskaiset! Hereillä ollaan oltu jo ennen kuutta ja siitä asti voitu pahoin ja kärsitty päänsärystä. Onneksi Nuki nukkuu...nyt alkaa jo olo helpottaa, kun sai vedettyä banaanin ja muroja.

Eli täällä siis kaikki hyvin!! Pieni syke löytyi suht helposti ja nappula vastaa viikkoja 6+1. Aluksi vähän jännitti, onko kaikki hyvin, kun se ilmoitti vasta viimeiseksi, että täällä näkyy syke. Nukista se katsottiin ensin. Ja anteeksi, etten eilen tullut ilmoittamaan mitään; oltiin kotona vasta yhdeksän aikaan ja mä olin ihan puoli kuollut, enkä saanut edes tietokonetta auki. Ja nyt on sitten nää ihanat pahoinvoinnit alkaneet. Otin aamulla lukua. Mitenköhän sitä jaksaa hoitaa Nukia ja oksentaa yhtä aikaa?!?! Nyt on vielä jäänyt laatoittamatta, mutta eiköhän se ilo ala viimeistään ensi viikolla. Vähän kieltämättä mietityttää.... Ja Rous, mies oli ultrassa mukana.

Ja tosiaan, olen Rosan kanssa samaa mieltä tuosta toista kertaa äidiksi tulosta. Tämäkin on aivan ihanaa, mutta ei enää kovinkaan ihmeellistä. En mä enää mitään sisustele ja vaatteita ostan, kun tiedetään sukupuoli (veikkaan tyttöä). Aloin aamulla täyttämään "raskauskirjaa" ja voi herran terttu mitä kysymyksiä siellä on. Ensimmäisessä raskaudessa ne olisi ollut täyttä totta ja aidosti niitä olisi pohtinut, nyt ne sai mut nauramaan (Isot hankinnat: sisustus, remontointi, kodinkoneet (!!!?), auto). Jotenkin tämän odotus tuntuu arkisemmalta ja eiköhän sen siltä pidä tuntuakin. Kaikki minkä kokee ensimmäisen kerran, niin juuri se on ainutlaatuista ja uniikkia, eikä sitä täysin samaa tunnetta saa useasti uudelleen kokea.

Ericalle halaukset -hyvillä viikolla menet jo!!!

Saana, mikä tulos verikokeesta? Peukkuja!!!!!

Voi Miiu, totta kai me jaksetaan sua jännäillä -pian tuot meille ihanan plussa uutisen, se on ihan varma!! Ja onnittelut pudotetuista kiloista. Mun laihdutus alkaa näillä näkymin 2011... :/

Brolle tsemppiä ja onnea työjuttuihin!!

Pakko mennä pitkäkseen, paha olo näytti palaavan. Amilda, luen sähköpostisi, kun vain kykenen!!

Ihanaa Antero! Onneksi olkoon. Hienoa. Mä aion vaihtaa oman ultrani viikkoa myöhemmäksi, että näkyis se syke, jos on näkyäkseen.

Broulle piti sanoman, että kun pari päivää sitten kurkkasin tänne, niin pelästyin että kuka Börje se meidän ketjuun kirjottelee, että toivottavsti ei taas jotain inhottavaa. Mutta sehän olikin meidän oma Veli-Eerik!

Nyt nopsaan suihkuun ja sitten kaupungille. Anoppi ja appiukko on tulossa tänne juuri, ja meillä hyvät välit pysyy ja toimii hyvin niin, että mä häivyn suosiolla tekemään omia juttuja siksi aikaa. Kaikki ovat tyytyväisiä. Saavat olla Puppen kanssa rauhassa, eikä mun tartte loukkaantua mistään mitä anoppi sanoo. Anopilla on vain sellainen tapa, että sanoo aina jotain ilkeetä. Tärkeintä, että Puppella on hyvät välit isovanhempiin, vaikkei meillä hyvin synkkaakaan. Taidan mennä syömään ja kahville ja ostamaan jonkun kirjan. Ootteko lukeneet sellasta kirjaa kuin Laskettu aika? Ihan romaani siis, en muista kirjottajaa.

Saana, mitkä arvot? Milloin sulla oli ovis tai viimeiset menkat? Peukut on pystyssä! Samoin Miuskaselle!

Mukavaa talvipäivää (taas)! Sais alkaa kevät jo tulla.

ihanat ultrakuulumiset angstiksella, hyvä niin! :)

ja rous kirjotti hyvin äidiksi tulemisesta, en mä ainakaan kokenu sitä mitenkään "väheksyen" tms.. äidiksi oli jännittävää ja ihanaa ja odotettua päästä, toinen kolmas neljäs jne raskaus on aina ilonen asia, mutta ei samalla tavalla "elämä muuttuu" mitä ensimmäinen..
mä odotan kovasti että pikkiksestä tulee isosikko :) en tiedä millon, mutta joskus.
lisäksi luulen että tokan lapsen la:n lähestyessä sitä miettii enemmän synnytystä jne meneekö kaikki hyvin ja pelkää enemmän itsensä puolesta, ettei itselle saa käydä mitään kun on se esikoinenkin olemassa.. mä kaipaan sitä varmuutta mitä oli pikkistä odottaessa että kaikki menee pääpiirteittäin hyvin ja varmuus raskaudesta oli alkumetreiltä asti. näistä muista ei sitä oo ollu, vaan pieni epäilys kokoajan.. joten mä vaan toivon että sitten kun raskaudun että mä saisin edes pienen varmuuden että se onnistuu eikä oo taas huijausta. en halua kokea enää sitä ultraan menoa kun joutuu pidättää kyyneleitä odotushuoneessa kun ikävä tunne vaivaa eikä haluais mennä koko ultraan kun sit joutuu kohtaa sen todellisuuden..uh! joten pientä varmuutta toivoisin seuraavaksi tännepäin.

me käytiin kaverilla tänään leikkimässä, ja nyt pikkis nukkuu. illalla sitten vielä muskarit ja semmoset. :) ihana päivä taas kaikinpuolin! on tää mahtavaa olla kotona naperon kanssa :) välillä tosin joutuu käydä töissäkin, mutta tätä tämä nyt on.
ja ensviikolla aion varata kylpylähotellin, sanoo mies mitä tahansa. mennään hiihtolomalla vuorokaudeks pulikoimaan kaikki kolme :) (ja parastahan olisi oksentaa koko aika siellä, sitä toivon... pikkiksen aikana käytiin joskus alle 30viikolla kylpylässä ja siellähän sit kävin vielä yrjöömässä kun oltiin ekan kerran käyty uimas:D sitä odotellessa!) ja nyt jälkeenpäin luettuna toi mun toive kuulostaa mielipuoliselta!

saana, mikä verikoe?!

sade, mites pihakokous?!

mulla on vatsalihakset ihan kipeet yskimisestä.. oikea keuhkoyskä, ei nuhaa eikä muuta.. mut sattuu sikana yskiä.äh!
täytyy vissii mennä laittaa ruokaa uuniin että ehtii tänään jotain syödäkin ennen rientoja :)

pihakokous meni niin että ihmettelivät miksi olen niin äänekäs/hyökkäävä (daa..6 henkilöä valittamassa eivätkä mitkään anteeksipyynnöt edes auttaneet..ja rupesivat vielä vittuilemaan ja puuttumaan meidän elämään (lastenkasvatukseen jne). Siinä vaiheessa sanoin adjö ja häivyin. että silleen. mutta onneksi on iso piha eikä noiden kanssa tarvitse olla juuri tekemisissä. mutta en vaan ymmärrä jos mies tekisi mielellään lumityöt kun tulee kotiin 4-5 aikaan niin ei kelpaa kun mun pitäisi tehdä nöpön kanssa ne keskellä päivää. Tehkööt muut jos haluavat mutta turha vinkua jos minä en tee.

Hurjasti onnea angstiksen hyvistä näkymistä =)!

oon samaa mieltä etät onhan se eka raskaus ainutkertaisin, mutta kun kävin katsomassa mikä olisi la nyt tärpille niin rupesin itkemään kun tuntui niin ihanalta. siis jotenkin kakkosraskaudessa tuntuu todemmalta se lapsi kun tietää mitä sieltä tulee, tai siis tiesihän ekastakin mutta jotenkin eri tavalla.. mies ei oikein ymmärtänyt, en tiedä ymmärrättekö tekään..

opinnäytetyön aihe selvisi vihdoinkin, jee =)
nyt mailiin.

uskomattoman pölkkyjä naapureita sulla sade!
huomaa kyllä et niillä ei taida olla mitään kummempaa elämää arjessa kun jaksaa tommosesta naputtaa. itekin huomaa et jos on lapsi kipeenä ja monta päivää ollaan vaan kotona keskenään niin rupee pikkuasiat ärsyttämään.
kas kun ei siellä ehdottanu että mies heräis aamuviideltä tekemään lumitöitä..tai hyvällä säkällä koko naapurusto ;) älytöntä!

totta tuokin että tietää mitä "menettää" jos ei toista lasta kuulu eikä näy.. mulla menee jo paremmin mutta kyllä edelleen ajatukset satuttaa kun yhtään miettii.. että viime vuonna piti saada vauva, tänä vuonna piti saada vauva ja voi olla ettei onnistu tänäkään vuonna.. ja kun vauvakuume on pilvissä.. vaikka elämä on tälläkin hetkellä ihanaa niin se pieni salainen kaipuu huutaa niin lujaa ääneen että.. ja se harmittaa kun toivoo, tekee kaikkensa, pelkää jne.

pikkis sovittelee mulle hattuja:) sulonen<3

leikit kutsuu.!

nyt on miehen Nöpön nukuttamisen kuherruskuukausi ohi...ei tosin vieläkään nöpö itke vaan nukahtaa kiltisti mutta tänäänkin kesti 40minsaa. ja mies ihan ärtynyt. tietääpä nyt miltä musta on tuntunut..tsin nyt on sitten syyllinen olo kun mies joutuu jaksamaan mutta mä hoidan kuitenkin yöt ja heräilen parin tunnin välein.

Mi-iuta piti onnitella kilojen vähenemisestä =) ja itse asiassa ehdottivat että mies tekisi lumityöt siten ennen lähtöään..mies luo aina lumet postilaatikoille kun hakee aamulla lehden, muut eivät tee aamuisin sitäkään.

Minniiiii, onko kaikki hyvin?

mä en usko että nöpö nukkuu yli 4h ennenkuin on ilman vaippoja, koska herää aina siihen hätäänsä. yritetään nyt kesällä saada vaipat koknaan pois niin ehkäpä sitten. koska ei hyödytä tuokaan että nyt nkahtaa omaan sänkyynsä ihan itse ilman mitään taputteluja. silti herää 3,5-4h päästä. heräisi edes niin kunnolla että voisi potattaa ja viedä takaisin nukkumaan mutta kun vaan havahtuu vähän ja väsyneenä itkee niin tosi vaikea rauhoittaa.

ja tänään olen ollut taas niin kärttyisä että en tiedä enää onko pms vai mitä. menkkajomtuksia on kovasti mutta ei nyt vielä pitäisi alkaa. yritän nyt olla ajattelematta koko asiaa, huomenna voisin testata vuosi sitten vanhaksi menneellä testillä kun sellainen on vielä kaapissa ja sitten odotan kiltisti alkuviikkoon.

niin ja angstikselle piti vielä toivottaa jaksuja pahoinvoinnin kanss!