Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipmoik!

Pikaisesti...käytii pikkumiiun kanssa vauvauinnissa ja hienosti meni, toinen ei halunnu uida selällään mut muuten meni upeasti.. sukels kaks kertaa ja vasta toinen uintikerta sillä.. :) oli se naatti kyllä!

Mutta tilitystä nyt... eilen mies meseili sen siskon kanssa.. siis sen "vaikean" siskon.. Nyt se sitten laitto että ei ole suuttunut mutta sitä ei koskaan haeta tänne.. ekä viitti ruinata kyytiä aina... siis mistä helv.tistä meijän täytyy tietää sen "vapaa"illat ja mitkä sopis viel meijän aikatauluu ja sit vaan soittaa et hei, nyt haetaan sut tj. Neidistä ei itsestään ole kuulunut aikoihin mitään (eikä vastaile mun mihinkään pituuspaino viesteihin jos laitan, joten enää en oo laittanu) joten en myöskään mä jaksa olla se osapuoli joka lärpättää sit "no mitä sä oot tänää tehny" kuulumisia jos en vaan jaksa tai ehdi..
sit se vetos siihen kun kerran olis tullu käymään niin meillä oli pennut (mun siskon lapsia kylässä) ja sanoin et tulis sit sen jälkeen et nyt ei sovi.. niin eipä sitten enää "jaksanut" myöhemmin tulla...
EIHÄN SE VOI OLETTAA ET jos jotain sanoo että tänään tulee tms, että meille kävis!! Meilläkin on elämä, eikä aina kaikki käy mitä se sanoo...
Sit kerto kuinka kuulee meijän yhteisen kaverin kautta mitä me ollaan tehty ja tehdään.. Niin, mä en edelleenkään käsitä et miten se mitä me tehdään päiväsaikaa auttaa siinä näkemisessä?! kun sekin on töissä...
sit ku mies tulee josksu 4-5aikaa töistä ja ma illat harrastaa, niin silloin me ollaan aina kylässä jommallakummalla kaveriperheellä missä mies harrastaa myös silloin.. Ja vkloppuna halutaan osittain levätä eikä niin että kierretään kymmenen paikkaa missä on "pakko" käydä ettei jotku suutu!... sitten arki-iltana käydään kaupassa ja ehkä toisen kerran jollain kaverilla.. Muuta mies ei hirveemmin jaksa ja musta on tärkeää olla välillä myös iltoja ihan vaan kotona... eihän mies muuten montaa tuntia edes näkisi beibeä jos lennnettäis joka paikassa ihan vaan että kaikki muut saa nähdä lasta... Eli siis meille saa toki tulla, ja mieluiten just arki-iltana käymään, miksei joku vkloppukin.. Mutta mä en tajua, ei elämä pyöri pelkästään tän siskon navan ympärillä, ei kaikki jaksa aina miettiä että nyt sille täytyy soittaa, sitä täytyyy nähdä just nyt ja kaikki järjestetään sen ajan mukaan ettei se vaan suutu!!
Ärsyttävää!!
Jos haluaa nähdä niin vois kysellä vaikka sitä kyytiä tai että onko teillä huomenna, ylihuomenna tai joku muu ilta mitään jos vois joku tulla hakee sen käymään tai me mentäis sinne käymään..
raivostuttavaa tommonen "mä en oo suuttunu" ja sit on kuitenki.. argh! :P

Semmosta siis.. Mies jo ehdotti et oltais tänää saunottu yhdil toisil kavereil mitä piti, jotta tää sisko tulis kans sinne... onneks sille toiselle pariskunnalle ei käyny..mä en tykkää siitä et mies yrittää niin että kaikki pyörii sitten sen siskon ympärillä kun se kiukkuaa... Me tehdään meijän aikataulujen ja suunnitelmien mukaan (toki niitä voi joskus muuttaa, mutta ei aina) ja katsotaan sitten miten aikataulut sopii yhteen sen yhden kanssa... :P

Jos mä haluan jonnekin päästä tai mennä kylään niin kyllä mä kyselen voiko tulla ja milloin ja vieläpä kysyn kyytiäkin että pääsen sinne.. (lähinnä mieheltä kyytiä, mut eniweis).

Nyt tulee anoppi käymään.. illalla sit kavereille "saunomaan".. miehet siis saunoo ja äidit purkaa hermojaan :)

Hyvää tammikuun viimeistä päivää!

Mi-iu

mi-iulle tsemppiä ja hauskaa iltaa!!

mä kävin tänään ostamassa mobilen pinniksen yläpuolelle, ei olla vielä asennettu mutta vaikuttaa hyvältä. Ja käänsin makkarin järjestystäkin vähän, saa nähdän onko toimiva.

Appivanhemmat poikkesi (olivat hurjat 2h!!) ja kehtaavat meille valittaa kun ollaan heillä vaan esim 5h käymässä..mutta oli Nöpö sentään hereillä niin meni ihan hyvin. Nyt nukkuu päikkäreitä ja kohta meille on tulossa kylään viikon ikäinen vauva!!!ja pakkasta hurjat -15!

kiitti sade, mut ei me lähettykää... :/
pikkumiiu teki hirveet ripulit (2x tänää tehny) ja nyt iltaruoan jälkeen niin tunnin päästä oksens kaaressa kaikki perunaparsasoseet sohvalle ja mun päälle...
Nyt sai vaan iltapalaks velliä jos se olis mahaystävällisempää eikä niin tujua kun puuro.. en antanu niin paljoa mitä yleensä, mut semmosen 120ml.. jos ei ihan täytee tunkis mahaa niin jos pysyis helpommin sisällä.. ja sit useammin laitan sille just velliä pitkin iltaa/yötä ja just jotain 100ml niin jos sillä sais toisen nestetasapainon pysymään ilman että venyttäis mahalaukkua niin että tulee oksu... ripulille taasen ei mitään voi, mut siihen menee ainakin tovi ennen ku tulee läpi...
toinen on ihan reppana.. oikein urhea kun sai oksennettua, hymyili ja naureskeli ja jutteli.. sit söi innolla vellit ja kävi nukkuu.. hienosti se tos illalla söi parsat perunoineen mut sit tovi niin alko mahassa kuplia..

Nyt täytyy mennä, kuuluu ininää.. toivottavasti vellit ei vielä tuu mistään päästä..

Mi-iu

velli tuli oksun ja ripulin muodossa pihalle tunnin nukkumisen jälkeen kun se alkoi mahassa pyörimään... nyt sitten mehua annoin ja taas nukkuu (mehua suositellaan siinä vaiheessa kun mikään ei pysy ettei tulis nestehukkaa ja toinen sais vähän energiaa siitä).. tän neuvon oli sisko saanu joskus 10v sitte sairaalasta ku sen joillain lapsella oli niin rankka oksutauti.. osmosaalia koitetaan huomenna jos jatkuu vielä kauan..
Mutta kun vellikin tunnin pysyi sisällä niin nestehukkavaaraa ei pitäis olla...
Mut kyllä pikkumiiu oli niin ihmeissään kun sitä oksennusta vaan tuli ja tuli eikä meinannu loppua.. siinä sit piti olla ihan rauhassa ja rauhoittaa toista ettei se pelkää..
Kuume nous myös todella nopeasti ja laitoin supon heti.. toinen sai vilunväreitä hoitopöydäl kun putsattiin ripuleita ja sit kääräsin peittoon ja yks kaks toinen oli ihan tulikuuma vaikka vasta oli ollu ihan kylmissään.. sit mittasin kainalosta niin 38.4 näytti mittari ja äkkiä peitot pois päältä ja vaatteet ja suppoa takapuoleen..
ei kuumeessa muuten pahaa, mut pelkään niitä kuumekouristuskohtauksia kun en oo ennen nähny..ja niitä voi tulla jos on yli 38,5kuume.. ja takapuolestamitattuna voi näyttää jopa puol astetta enempi, eli sillon pikkumiiun kuume olis ollu lähelle 39ää..

Mut nyt kuuluu taas huokailuja, jahka kohta lentää laatta..ehkä!

Mi-iu

Miten Pikku-Miuskanen voi? Toivottavasti paremmin. Mä olisin tuossa vaiheessa jo käynyt lääkärissä. Pelkään niin paljon kaikkia vauvojen kuume-vatsatautijuttuja, ja nestehukkakin tulee nopeasti. Eikä me sitten lopulta otettu sitä rotavirusrokotettakaan, joten mä en kyllä kauaa katselis vauvan oksentamista yhdistettynä kuumeeseen. Toisaalta en tosiaan tiedä paljoa vauvojen sairastelusta, toisin kuin Miuskanen. Mutta juuri siksi menisin lääkäriin ihan vain varmuuden vuoksi.

Me päästiin kahdestaan saunaan miehen kanssa, ihanaa oli. Otin sen kipsin jo pois kädestä, se oli ihan puklussa ja karsean näköinen ja halusin niin kovin saunaan. Jos se sattuu vielä huomenna niin menen maanantaina laitattamaan uuden kipsin vielä viikoksi.

Huh, meillä on nyt pari 4-5v tyttöä yökylässä, koska haluan tukea heidän äitiensä oikeutta juhlia pitkään ja hartaasti. Hurjaa vipinää on ollut, me meikattiin ja puettiin keijujuhlavaatteet. Puppea ei siis meikattu, mutta hänkin pääsi minikeijuksi. Miesparka joutuu olohuoneeseen yöksi, kun tyttöjä sänky täynnä. Toivottavasti mä mahdun itse sinne johonkin väliin. He halus välttämättä meidän sänkyyn Puppen kera.

Yhteistyössä