Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rousa

Vieras
Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan 1.12. Poju!

Uusi vuosi uudet kujeet! Brogis, täytäs Pojun mitat, en löytänyt niitä. Neilis vois myös laittaa LA:nsa listaan, vai mitä? Olis ihanaa kuulla miten Pimmulla menee ja jos Pimmu kirjottelisi myös kuulumisiaan, vaikka tämä tällainen kakan ja gäägään täytteinen ketju onkin. Viikko viikolta tekin olette lähempänä tätä ihanuutta.

Huh, uusi ketju on jo avattu uudelle vuodelle -olisi nolottanut taas tehdä se, kun juuri avasin joulukuun. Hienoa, jos Pimmu alkaisit kirjoittelemaan täällä!!

Mites teidän aatto meni? Kaikki varmaan olleet kauheassa juhlahumussa ja kaatokännissä, heh ;). Taitaa olla kaukana sellaisesta... Meillä aatto meni aikas arkisissa tunnelmissa. Oli ihanaa, kun mies pääsi töistä jo kahdeksalta, vaikka piti päästä vasta kymmeneltä. Ehdittiin sitten saunoakin ja syödä hyvin. Raketteja käytiin Nukin kanssa ihailemassa alkuillasta, mutta ei sitä näyttäneet ne kiinnostavan. Ilme oli lähennä tympääntynyt ja tylsistynyt. Kympiltä neiti painoi päänsä tyynyyn ja me päästiin korkkaamaan kuohuviinipullo kaksin ulkosalla, kun vuosi vaihtui. Ihme ettei Nuki herännyt siihen paukkeeseen.

Teittekö uuden vuoden lupauksia? Mä teen tässä yhden. Tulen pitämään pintani kaikkia mua määräileviä ihmisiä kohtaan (lue äitini ja etenkin siskoni). Tänään siskon perhe tuli vierailulle ja heti, kun olivat päässeet sohville istumaan siskoni kysyi, että joko on toinen tulossa, kun teillä on niin helppoa?!? Mä olin taas ihan ihmeissäni. Siis mä en tajua miten 40:ä käyvä ihminen jaksaa hakea jatkuvasti tai sitten mä olen helv...yliherkkä. En ensi reakoinut siihen mitenkään. Sanottiin vain että ei vielä, mutta mä palasin siihen uudestaan, kun asia alkoi kyrsimään ja sanoin, että kyllä se helppous on jollainlailla asennekysymys, josta saimme eipä-juupas väittelyn aikaiseksi. Mä en anna sille enää KOSKAAN periksi, vaikka sitten lopulta tapeltaisiin niin, että ollaan toistemme "riveleissä" kiinni. Murrr... Olkoon tämä tämän ketjun tämän vuoden ensimmäinen tunnepurkaus ;)

Hehee, angstis!!! täältä tulee sitten toinen tunnepurkaus!! pitäkää varanne!!

Meillä oli siis kaksi perhettä joilla molemmilla kaksi lasta, yksi pariskunta josta nainen raskaana ja miehen sisko...
ja tämä sisko oli sitten naama norsun kyrsällä siinä puol iltaa (en edelleenkään tiedä mikä oli vikana) ja todella näytti sen kaikille vieraille... kaverin lapselle koko ajan sanomassa ei ei ei sitä ei tätä jne (mikä ei muuten haittais että komentaa, mutta kun ei muuten huomaa kyseistä 3v lasta ollenkaan..) Lapsi vaistoaa kyllä että tuo ei pidä minusta... ja sitten tätä toista lasta 2v lellii ja hellii minkä ehtii.. ja sitten taas komentaa tätä isompaa..
Mua ärsytti katella hapannaamaa niin olin sitten keittiössä istumassa iltaa tän komennetun lapsen äidin kanssa ja juteltiin siellä sitten.. Ne toiset naiset kyl kävi aina välillä keittiössä juttelemassa meijän kans mikä oli siis tosi kiva että kävi (kun en kyennyt katella edelleenkään tätä hapannaamaa) ja tää sisko ei siis tullut kertaakaan käymään juttelemassa..
No, sitten mies laitto pleikkapelin päälle ja rupes pelaa, sanoin sitten että älä kovin kovalle että tää isompi lapsi oli just menny nukkuu eikä ollu kunnon unessa vielä.. niin se sisko sit tokas et eiku kovemmalle vaan... Siis musta on todella törkeää että kun mä keskustelen mun miehen kanssa jostain asiasta mikä liittyy meijän tavaroihin tai meijän vieraisiin niin mun mielestä sen ei tarvi semmosee puuttua ollenkaan!! (ja siis kun oli jo ennen joulua tokassu miehelle että "olisit vaan sanonu et oot imuroinu" kun kysyin imuroiko mattojen alta... siis suoraan käski mun miestä valehdella mulle!)
Nojoo, jos on pahalla päällä niin mun mielestä ei tartte näyttää sitä muille, tai sit varsinkaan ruveta määräilemään ja päättämään asioista mitkä ei sille kuulu! Ihan uskomatonta! ja tää käytös että se ei tykkää eikä puhu eikä kestä tätä 3vuotiasta yhtään mut sit sitä 2vuotiasta (joka on siis 3v:n kaveri) lellii... Kiva kuunnella kun se sisko komentelee mun kaverien lasta ihan jatkuvasti ja koko ajan.. argh!

No siinä lyhykäisyydessään... oli tän äidin kanssa kyl hyvin henkevät keskustelut aamu 5n asti tän siskon käytöksestä... (tokas tälle kun äiti tarjos viiniä että "juon kahvikupista jos otan jne..eikä siis vastannu kun kysyttiin että kuin moni juo viiniä, muut viittaa tai sanoo jotain niin tältä joutuu nimellä kysymään että otatko sinä jne..)
raivostuttaa noin vaikeet ihmiset! varmaan tää sisko nyt on suuttunu kun oltiin niin paljon keittiössä (muut vieraat ei suuttunu kyllä) mut siinä sit rauhassa suuttukoot.. :P

Toivottavasti joku nyt sentään tajus jotain..

tunteet kyl kävi kuumina vielä tänäänkin ton asian tiimoilta.. argh!

Viiniä siis tuli juotua lasillinen ja yksi siideri... aamumaidot annoin pakkasesta neidille ja vasta puoliltapäivin imetin... (saankohan mä jonkun tuomion tästä, kun piti ihan lisätä toi imetys että millon imetin;) )

angstis, älä anna periksi!! ei pidä aina olla kiltti ja eitapellaeitapella-tyyppi, vaan joskus pitää myös niitä omia puoliaan!! mä oon ihan sitä mieltä... sit suuttukoot ken tykkää, se on sit voi voi.. *murrr*

Mi-iu

ja meillä parit vieraat toi sipsit, patongit, nakit ja perunasalaatit ja mä paistoin porkkana ja lanttulaatikot ja kinkkua... sit oli myös tuoresalaattia ja karkkeja...
ja tosi hyvin muuten meni bileet!! ei vaan oo pakko semmosten tulla ketkä ei kestä perheellisten elämää että lapsista lähtee ääntä jne.. :) *ketuttaa vieläkin*

Mi-iu

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan 1.12. rv 40+3 poika 4100g 53cm

Sähikäinen, sun postisi ainakin on tukkeessa. Vastasin meiliisi, että Pojun isä ainakin on oikein onnellinen kommentistasi :D (Ja että olen pahoillani tuosta lempinimestä, kaiketi mairittelevammankin olisi voinut kehitellä ;)

Oh dear tuota Miiun vierasta. Kuulostaa niin tutulta toisaalta, muistatkos kun syksyllä kertoilin tästä yhdestä tuttavasta. Ja kun sitä ei vaan saa sanottua siinä tilanteessa suoraan, että nyt kyllä.. Kai sitä haluaa yrittää edes pitää illan jossain raameissa, vaikka oikeasti pitäs vaan nostaa kissa pöydälle, ja kyetä tekemään se vielä rakentavasti.

Angsterilla myös oikea asenne, sanoisiko varsin sähäkkä ;) (okei nyt lopetan..). Mutta ihan totta, miksi antaa toisen piikitellä?

Poju vetää unta kupoliin. Tänään oli taas kiukkuinen päivä, mutta nukahti tuossa neljän jälkeen. Kai se pitäisi sieltä piakkoin nostaa syömään.

Poju ei tiennyt rakettien paukkeesta mitään, vaikka täällä oli kunnon pommitus! Hyvä niin. Tinat valettiin, mutta ei niistä kyllä vielä ole mitään selvinnyt. Taidan mennä jatkamaan tutkimuksia.

taidampa hivenen muistaa siitä sun tuttavasta...
mut sit jos kissan nostais pöydälle niin toinen vaan hermostuis ja suuttuis niin täydellisesti (rakentavasta keskustelusta puhumattakaan) niin jotenkaan sitä ei viitsi tapella sit ja pilata omaa iltaa täydellisesti..

Mut kyllä tuo tulee vielä huomaamaan että mikä veljen tärkeysjärjestys on... se on niin että vaimo ja lapset ensin ja sitten vasta muut... mä luulen että tää henkilö on katkera siitä veljen huomiosta ja ajasta (niin hullulta kun se kuulostaakin).. mutta siis kun mun mies on ollu isähahmo siitä lähtien koko perheelle kun vanhemmat eros ja siten ottanu miehen roolin perheessä jolta kaikki kysytään ja jonka puoleen käännytään niin luulen että tää sisko on nyt siitä katkera sitten ku ei voi joka hetki kysellä kuulumisia saatika nähdä..
*hermot menee*

Mutta nyt suihkuun..

Me unohdettii valaa tinat vaikka ostettiin niitä älytön kasa :/

Mi-iu

Pirteä pakkassäähän siellä on uuden vuoden kunniaksi. Oliko pakkasraja vauvan ulkonanukuttamiseksi -10C?

Voi armoa noiden ihmisten kanssa! Lapsen myötä olen entistä valikoivampi kenen kanssa jaksan pitää yhteyttä ja tavata. Rakkaista ihmisistä on onneksi tullut entistä rakkaampia. Ymmärrän hyvin, että Angstis tuohduit tuosta helppous kommentista... Ja eikös siskosi pitäisi iloita, että Nuki on terve ja iloinen lapsi ja teillä asiat hyvin? Onko siskollasi syytä olla sinulle kateellinen? Minäkin pahastuin veljeni ajattelemattomasta kommentista Vinkun hoidon suhteen, vaikka hän ei pahaa tarkoittanutkaan. Tulkitsin asian vain niin, että hän piti meitä ylihuolehtivina vanhempina.

Minä lupaan käyttää aikani järkevämmin (mitä tuo sitten tarkoittaakaan) ja nauttia kotona olosta -aika menee niin luvattoman nopeasti.

Tänään menemme puhelinostoksille, olen onnistunut hajoittamaan vanhan luurin. :)

laitoin s.postia... ei niin mukavasta asiasta :/ mutta en viitti tätä kautta selittää koko juttua...

meijän muksulainen on nukkunut taas 3h päikkärit.. :o eilen nukkui kans... ihan uskomaton! :)

Mi-iu

No nih, vuosi lähti liikkeelle poistaen multa ulkomaailman yhteydet. Kerrankin pääsen tänne ja tulee pelkkää omaa napaa:

Eilen mulla oli läppäri sängyssä ja siitä joku piuha joka tarttui jalkaan kun nousin ylös. Onneksi en kaatunut, mutta läppäri lensi vauhdilla tuolin kulmaa päin niin että näyttö meni pirstaleiksi. Materiaahan se vain on, mutta siellä on Puppen kuvat. Ja minä idipatico en ole laittanut niitä edes muistitikulle. Täytyy pyytää jotakuta neroa katsomaan miten ne kuvat saa pois (en käytä konditionaalia, koska ne ON saatava pois). Onneksi minä sen rikoin eikä mies, muuten en ois leppynyt ollenkaan, vaikka vahinko olikin. No laskin sataan ja päätin kylvettää Pupen uuden vuoden kunniaksi. Puhelimeni oli kylppärin pöydän reunalla ja kun se alkoi soida ja täristä, se kauniisti liikkui ihan reunalle ja hyppäsi ammeeseen. Onneksi ei tippunut Pupen päälle. On se luuri käynyt vessan pöntössäkin, mutta tästä uimisesta sitä ei pelastanut edes hiustenkuivaajalla kuivaus.

Tänään olin kaupungilla katselemassa oisko läppäreitä tarjouksessa ja yhtäkkiä tajusin että lapsivesi meni! Hetken oikeasti luulin niin, kunnes tajusin etä lasti on jo ulkoistettu. Sitten olin varma että olin pissannut housuuni. Tuli kiire kotiin jossa huomasin että housut veressä. Nyt olen vähän ulalla. Voiko menkat alkaa noin vain? En ymmärrä. Mä täysimetän, vauva ei ole kertaakaan saanut muuta kuin rintamaitoa, eikä mulla ole laisinkaan mankkatuntemuksia. Mulla on niin kauan menkat olleet että tunnen vatsassa kyllä jo päivää ennen kuin ne alkaa. Vai voiko olla että mulla on kohtutulehdus? Mistä tietää onko menkat? Ja tietenkin perjantai että neuvolakin kiinni että kysyisin. Koska pelkään että jos sektiohaava on revennyt tai jotain. Sain joululomalla ystävältäni 14 kg kahvakuulan (venäläinen painonnostoväline) jolla on helppo treenata kun Puppe nukkuu. Olen sillä vedellyt muutaman päivän aika rehvakkaasti, tuntuu lihaksissa siis todella. Eli jos tuo riuhtominen on saanut haavan repeämään? Mulla ei ollut tietenkään yhtään sidettä tai tamponia, joten mulla on housuissa Pupen vaippa (kissanpentukuvalla, tarrat epämiellyttävästi farkun lahkeissa). Tulin tähän lähikuppilaan ottamaan yhden oluen tutkiakseni netistä että voiko nää olla menkat. Mutta tietenkin oli pakko tulla ääriryhmäilemään... Ystäväni toi lapsensa meille pariksi tunniksi, ja mun mies ystävällisesti on babysitterinä kummallekin. No, mä menen pian kotiin ja mies saa puolestaan lähetä tuulettumaan jos haluaa. Se ystäväni on tulossa illaksi meille.

Angstinen, sullahan alkoi menkat ihan noin vaan täysimetyksellä, eiks jeh?

Pienen nettitutkailun jälkeen totean, että on normaalia että kuukautiskivut häipyvät monella täysin raskauden ja synnytyksen jälkeen. Eli en voi verrata menkkoja ennen raskautta olleisiin. Oliskin ihanaa kun menkkakivut häipyisivät! Olen aina kärsinyt pahoista sellaisista. Mutta sektiohaavan repeämiseen en löytänyt vastausta. Nää ei vaan tunnu yhtään kuukautisilta...

Niin, ja nolona myönnän, että seksiä harrastaessa ei olla kondomia käytetty. En ottanut kierukkaa, enkä hakenut pillereitä. Haluan käyttää kondomia kunnes kohdun kunnon puolesta voi alkaa yrittää toista. Vaikken todellakaan haaveile toisesta raskaudesta. En tykännyt olla raskaana. Mutta on Puppe vaan niin ihana. Olisi ihanaa jos hänellä olis sisarus. Ja siihen tarvitaan raskaus 8 kun me ei saataisi adoptiolupaakaan). Mutta vähintään puoli vuotta odotetaan, mieluiten vuosi. Mutta siis jos mulla on menkat niin sitä kumia täytyy alkaa käyttää...

Hyviä uuden vuoden lupauksia täällä. Mullakin on, mutta palaan niihin myöhemmin. Nyt täytyy kiiruhtaa kotiin. Miten mä olen pienessä huppelissa yhdestä oluesta? Aika kiva olotila.

uutta vuotta vaan täältäkin ja iso huokaus teidän vieraistanne =(!!

meillä uusi vuosi sujui...mies haki apteekista jotain ilmavaivatippoja jota annettiin Nöpölle, ilmeisesti helpottivat koska nukkui ilman huutoja. Mentiin Nöpön kanssa nukkumaan jo puoli 11 ja kun mies tuli puoliltaöin toivottamaan uutta vuotta niin oltiin ihan unessa ja niin se vuosi siis vaihtui. onneksi ei Nöpökään tuntunut välittävän raketeista.

En muista olenko kertonut kun Nöpö kääntyi masulta selälleen alkuviikosta?? säikähti ihan hurjasti :) ja kääntyi eilen jo melkein selältä masulleenkin mutta ei vielä ihan.

Ja rosis, kuulostaa aika hurjalta tuo veri, toivottavasti on vaan menkat eikä mikään haava ole revennyt! ja toivottavasti saat kuvat talteen! mä yritän juuri väsätä kuvakirjaa ja tilata kuvia ja oon laittanut suurimmanosan kuvista cdllekin niin ovat tallessa. mites muuten sun äiti voi?

mulla on nyt jälkitarkastus 2 viikon päästä. ja juuri laitoin Nöpön 50cm vaatteet pois ja suurin osa 50-56cm vaatteistakin on käynyt pieniksi. Ajateltiin olla hankkimatta 62cm haalaria, jos käyttäisi 68cm, kun eihän vaunnuissa nyt ole niin väliä jos on iso.

Vuoden parhaat naurut sait Rosa täällä aikaseks tuolla Nöpön vaipalla pöksyissä :D :D Tosin ei ole yhtään hauskaa tuollainen vuoto, kun ei tiedä mistä johtuu... Mulla itsellä on jo toiset menkat synnytyksen jälkeen juuri meneillään ja myös täysin kivuttomina, mutta et kyllä voi muhun verrata, kun mä en imetä ja lisäksi syön pillereitäkin, niin siksi varmaan ei alkuunkaan kipeät... Mutta siis mulla ekat menkat synnytyksen jälkeen alko just tollain yhtäkkiä ja runsaana ja kesti ihanat 10 päivää!

Ruusulla alkoi vuosi varsin vauhdikkaasti!! ;) Toi Jellyn ehdotus varmaan toimii eli saat 99,9% kuvat talteen. Näyttöhän siinä vain rikkoutui...ja puhelin kytkykauppana ;). Baltsukin rikkoi puhelimensa -hauska yhteen sattuma!
Ei mullakaan ole enää mitään menkkaoireita ja mullakin alkoi juuri noin, verta vain tuli, täysin varoittamatta. Sulla alkoi menkat. Ja jos jotain kiinnostaa niin parasta aikaa "kärsin" niistä taas. Joka kk on tullut. Ja ehkäisyttä mennään täälläkin.

Nöpölle ja Pikku-Miiulle onnittelu kääntyilyistä! Meillä Nuki jo nauraa ihan hulluna, kun sitä kutittaa. Eikös Vinkku herra ole naureskellut jo pidempään?

Miiullekin tsemppiä ja kärsivällisyyttä sukulaisten kanssa -sitä tarvitaan!!

rosis, täälläkin alko menkat kun napero oli ehkä just 2kk ja täysimetyksellä mentiin...mut kierto ollu siinä 30jotain -44 ja nyt on varmaa ton 44nkin yli menossa.. tiedä sitten jos tulee kaks kiertoa "yhteen" ja sit vast menkat...en tajua.. ja nyt imetyskin on vähentynyt verrattuna siihen alkuun...
ehkäisyttä täälläkin..

Angstis, eikö ookin ihanan kuulosta ku toinen nauraa kikattaa?! :D meillä pikku-miiu (aika osuva palstanimi) repes uudenvuoden päivänä kun 3v tyttö kantoi makuupussia päänsä päällä ja kaatus... pikku-miiu siis nauraa hekotti ihan tajuttomasti toiselle (varsinkin kun tää 3v nauroi kans)... tilannekomiikkaa parhaimmillaan! :)

Nyt en jaksa enempiä.. keskityn paremmin toisella kertaa...

Mi-iu

sade: on aika mahdotonta että vauvasi jo kääntyy selältä vatsalleen. taidat liioitella vai oletko tosissasi?

vauvat kääntyvät vatsalta selälleen noin 2 kk ikäisinä ja selältä vatsalleen noin 5 kk jälkeen, johtuu ihan luontaisesta suojamekanismista ja lihaksien kehittymisestä.

vierailijalle: siis Nöpö ei vielä kääntynyt selältä vatsalleen mutta oli ihan oikeasti todella lähellä (vahinkohan se olisi tietysti ollut eikä tietoisesti tehty juttu mutta on niin vauhdikas että kun viuhtoo puolelta toisella niin vahingossa noita kääntyilyjä voi jo tulla). Mutta vielä siis antaa tuota odottaa ja että tietoisesti tuon tekee niin siihen menee varmasti aikaa. Joten ei meillä mitään ihmelasta sentään ole, mutta neuvolan tätienkin mukaan erittäin jäntevä ja liikkuvainen.

Kiintoisaa kuulla että menkat voi synnytyksen jälkeen tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta..pitää varmaan itsekin jo kohta ruveta varautumaan niin ei tarvi sitten Nöpön vaippoja lainata, voin vaan kuvitella miten Rosa on mennyt vaipat pöksyissä kaupungilla ;)

Ihanan kuuloista varmaan kun vauva nauraa, minkä ikäisinä siis tuo yleensä tapahtuu?

Neilikka, mites sun vointi? aiotko nyt jäädä saikulle vai ottaako liikaa luonnon päälle? ja PImmun kuulumisia kovasti kaipailen??

Yksilöitähän vauvatkin ovat! Toiset kääntyvät ennen 5kk ikää, toiset paljon myöhemmin. Vinkku kääntyi ensi kertaa selältä vatsalleen 3kk iässä ja ei vieläkään osaa hallitusti kääntyä mahalta selälleen. Muksahtelee vain vauhdissa. Nyt siis pian 7kk ja konttausasento löytyi tänään. :)

Tosiaan, mlloinkohan yleensä vauvat nauravat? Aina puhutaan vain hymyistä. Meillä naurettiin jo kuukausia sitten ääneen (olisiko ollut 4kk iässä?), tosin ensin nauru oli sisäänpäin hekottamista. Toivottavasti saamme tuon pienen ilopillerin pidettyä yhtä aurinkoisena. Olisi kamalaa, jos vanhemmiten muuttuisi mörökölliksi vanhempiensa takia. ;) Toivottavasti Rosa saat Puppen kuvat pelastettua! Aloitin nyt itsekin siirtämisen kuvaboxiin, jotta saan Vinkun albumin aloitettua.

Mies on saunaillassa ja meillä täällä rauhallinen ilta tiedossa.

Hola kaikille täältä pakkasen keskeltä!

Juu, näky Rousasta Pupen vaipoissa on täälläkin vielä silmissä! Oliko sulla pitkä vai lyhyt takki ;) ?

Vinkun tavoin meillä on konttausasento löytynyt tai siis polvet on koukussa, mutta yläkroppa ei ole vielä ylhäällä yhtä aikaa. Muuten varmaan tosiaan pääsisikin jo liikkeelle. Meillä pyöritään ja hyöritään, mutta naurun Nuki aloitti huomattavasti Vinkkua myöhemmin. Mun mielestä vasta viiden kuukauden iässä ja silloinkaan ei mitenkään kauhean spontaanisti.
Niin ja muuten yöt pinniksessä ovat menneet kivuttomasti. Kai mä kohta pääsen mieheni kainaloon ;).

On se vaan jännää miten vauvat kehittyy eri tahtiin ja sitten vielä noin että joku juttu on vaikeampi kuin muut. Mutta mitäs sitä turhia masulta selälle kääntymään jos muut jutut luonnistuu =)

ja sitten anoppitarinaa..siis miten voi olla tuollainen? ollaan huomenna menossa sinne ja mies juuri soitti ja ilmoitti että tullaan aamupäivällä kun Nöpön aikatauluun sopii se parhaiten ja että joudutaan lähtemään jo 4 aikaan kun pitää kylpeä huomenna. No ensin anoppi ilmoitti että ei tuo aamupäivä oikein sopisis kun haluaisivat nukkua pitkään ja sitten suuttui tuosta että noin aikaisin lähdetään kotiin. mies yritti kovasti selittää että pitää pikkuisen aikataululla nyt mennä mutta anoppi suuttui silti. (mähän kuntelin korvat sauhuten tuota ja yllätyin kun mies puhelun jälkeen tuli itse sanomaan että ei jaksa äitiään kun hän nyt sitten suuttui meille). joten tosi kiva huomenna mennä kun ovat niin vihaisia. Mutta voi voi..ei paljoa nähdä mutta ollaan ilmoitettu että voivat käydä aina kun vaan haluavat ja jos eivät tule itse tänne niin ei mahda mitään. ja jos ollaan siellä huomenna kuusikin tuntia niin kai se nyt riittää. aargh!

Hohhoijaa Sateen anoppia, pitäisi olla itsestään selvää, että vauvan rytmien mukaan mennään. Meillä on muuten löytynyt kiva rytmi sairastelujen jälkeen, koetamme kynsin hampain pitää tästä kiinni -ruoka-ajat ja uniajat rytmittävät päivän mukavasti. Paras nauttia, ei tiedä koska kaikki taas muuttuu.

Angstis, unikouluvinkkejä, pliis! Meilla poika nukahtaa pinnikseensä, mutta heräilee ja tankkailee rintaa, jonka jälkeen ei enää taistelutta jää sänkyynsä. Nukumme siis vierekkäin suurimman osan yöstä, enkä aio lastani huudattaa. Patjalla nukkuminen ei oikein toiminut meillä. Näillä näkymin perhepedissä nukutaan vielä pitkään... en olisi uskonut!

Tulisikohan telkasta jotakin hömppää? Tai sitten painun kirjan kanssa viltin alle odottamaan koska Vinksaus haluaa lisää unimaitoa.

meillä pikku-miiu nauroi ääneen ekan kerran 3kk ikäisenä (tarkalleen 3kk ja viikko oli ikää silloin) mut siis sillon se nauru tuli harvemmin,päivittäin on ruvennut nauramaan varmaan 4-5kk välissä.. on se kyllä ihanan kuulosta :)

muakin huvitti toi rosan kuvitteleminen kaupungilla, mut jos ite olis ollu siin tilanteessa niin varmasti olis huvi kaukana...

anopit on välillä rasittavia.. niillä kyllä pitää käydä aina sillon ku haluaa ja sit ihmetellää miksei käydä ja sit koskaan ei halua meillä käydä.. :P
samoin tää miehen sisko tenttas tänää siitä jutusta mist kerroin mailis.. (ei siis tiedä tosta jutusta mut meseikkunast tai jostain jotain bongas ja tenttas sit...) niin oli kiva sit sanoa et se on semmonen pitkä juttu ja et en jaksa sitä ruveta kertomaan niin toinen vaan kyselee ja kyselee.. :P mut en kertonu ku en oikeesti jaksanu eikä kiinnostanu kertoa..

Mut nyt vauva kohta unille... äitin iso tyttö.. :)

Mi-iu

Tällä vauvanarikalla on taas kirjoittaminen pitkässä kuusessa. Kylläpä Sadelle nyt satelee kommenttia. Saden Nöpöhän on kohta 2kk (kylläpä aika rientää!), jotan selältään kääntymisessä ei liene mitään kummaa. Ja tosiaan toisinkin päin voi kovassa tohinassa muksahtaa vahingossa.

Argh, taas mua kutsutaan.

Yhteistyössä