Ajatuksissa kakkonen =)

  • Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti
misai82
Voi että, luulenpa ettei tärppi ole ainakaan vielä käynyt. On näet ollut taas ihan hirveet kivut tuola munasarjojen kohdilla, nyt säteili tällä kertaa myös alaselkään. On olleet tälläset hirveet kivut pari viikkoa menkoista, sen jälkeen kun alkoivat synnytyksen jälkeen. Itse olen päätellyt niiden johtuvan ovulaatiosta ja jos näin on, oltiin ihan liian aikasin puuhastelemassa. Ei saisi nyt vielä ajatella pahinta, mut valmistaudun jo siihen. Tosin menkoista on kp 16 menossa.

Esikoinen sai alkunsa tokasta yrityksestä, eka yritys päätty km:n 7rv:lla. Esikko tärppäs tosin hetin km:n jälkeen seuraavasta kierrosta. Meilläkin on semmonen tjot-meininki, isäntä ei vielä oo oikeen innostunut kunnolla asiasta. Pitäis viedä se johonkin vauvapaikkaan kylään, niin kyllä se siitä.=)

Itse aion ottaa, sitten kun kuopus on joskus tupsahtanut tähän maailmaan, niin hormonikierukan. Josko sillä sais noi hirveet kivut ja nykysin taas suht runsaat menkat rauhoittumaan.

Karvakuono, se on hyvä kun ootte ajoissa asialla. Ja myös että huomioivat sielä sen että kesäloma-aikaan tulee paljon vaihdoksia. Ja kyllä se pikku kaveri alkaa viimeistään hoitoon mennessä oppia kaikkia uusia juttuja, kavereilta, niin niitä hyviä kuin huonojakin.=)

Mutta nyt pitää mennä aamupuuron keittoon, Tsemppiä kaikille!
 
Karvakuono
Kiitos vinkistä mut miksi pitäis avata uus ketju???

Isäntä lähti meillä vene messuille ja ne tunnetusti jatkuu aamuun asti... Mennään pojan kanssa kaverin ja hänen 10kk poitsunsa kanssa vauva-kahvilaan, sieltä saa ihania suklaaleivoksia! Puin pojalle oikeen yhteensopivan värisen asun, sukkia myöten ja johan saatiin aamupuuro-puklut siihen! Ei kun vaihtoon, olishan se pitäny arvata ettei kannata pukea ennen lähtöä jos siis haluaa just jonkun tietyn asun :0) Kumma miten ihan kahvilaan meno hyvssä seurassa piristää!

No, nyt saa keittiön tuolin jalka niin kovaa paukutusta osakseen et täytyy mennä hätiin...

Ai, niin, nyt on kp 12 eli pikku hiljaa olis ryhdyttävä tositoimiin, mietin just että kun mun kierto ei oo koskaan ennen ollu näin pitkä(31-33pvää) ni ostan kyllä seuraavaan kiertoon ovistestejä kun mulla ei oo mitään oireita ovuloidessa eli en tiiä yhtään koska se on ja esikoista yritettäessä kierto oli 28pvää ni nyt on vaikee hahmottaa et se kierrton puoliväli ei ookkaan siinä 14pvän kohdalla... No, toivotaan etten ehtis niitä testejä ostamaan...

Vkonloppuja!

Ja tervetuloa uusille!
 
Pinja
Hei! Täällä ilmoittautuisi yksi "uusi" ketjulainen mukaan. Olen oikeastaan vanha ajatus ketjulainen ja siksi siirto tänne tuntuisi luontevimmalta.

Tosiaan tässä hieman stooria itsestäni. Ikää on 32 ja miehellä 40. Meillä on 9kk ikäinen poika ja elämä on tällä hetkellä hieman kaoottista kun yritämme vielä rakentaa omaa taloa. Eilen käytiin miehen kanssa vakava keskustelu mahdollisesta kakkosesta ja päädyimme siihen, että ehkäisy jätetään huhtikuussa pois. Poika täyttää silloin vuoden. Mua ajatus toisesta pienokaisesta pelottaa, mutta jotenkin kun kuitenkin lisää lapsia haluan niin tuntuu, että nyt on vaan sen toisen aika tulla jos on tullakseen. Olipas sekavasti sanottu;)
Hieman myös askarruttaa semmoinen asia, että kun esikoinen syntyi sektiolla niin onkohan vielä liian aikaista ajatellakkaan toista? Mutta täytyy keskustella asiasta ensikuussa neuvola tädin kanssa.

Voitaiskohan me tehdä jonkin näköistä listaa itsestämme vai onko täällä jo semmoinen? En kerennyt lukea paljoa aikasempia tekstejaä. Joka tapauksessa hyvää sunnuntai päivää kaikille!
 
Karvakuono
Tervetuloa Pinja! Mulle tehtiin sectio 06/07 ja kävin gynekologilla just alkukuusta juttelemassa kakkosen yrityksestä ja hän oli sitä mieltä ettei ole mitään estettä uudelle raskaudelle ja kakkosen alatiesynnytyskin on täysin mahdollinen. Hän sanoi että jos on ollut jotain haava komplikaatioita(eli repeämiä ym) niin silloin on hyvä odottaa pidempään mutta hyvin parantunut sectiohaava ei vaadi sitä ennen suositeltua kahden vuoden odotusaikaa. Tämä siis vain yhden gynen mielipide mutta olen kuullut muualtakin samansuuntaista.

Mä laskeskelin, että jos tulisin raskaaksi Maaliskuussa niin la olis joulukuussa eli sit ehtisin olla 6kk töissä jos toukokuussa menisin töihin. Nyt jos tärppäis jo helmikuull niin la olis marraskuussa ja sit mun olis mentävä töihin jo huhtikuussa et ehtii sen puol vuotta olemaan työssä. Kamalaa laskelmointia mutta pakko mennä välissä töihin jotta saa isompaa päivärahaa sitten ä-lomalla ja pysyy katto pään päällä.
Mies jäis kyllä varmaan huhtikuuksi ilomielin pojan kanssa kotiin ja sit mummi hoitaa touko-elokuun.

Nyt taitaa olla päikkäreiden aika, ulos siis suuntaamme!


 
.Pilkunviilaaja.
Karvakuono. Sektio kirjoitetaan suomeksi k:lla eli sektio. Lääkäripapereissa se on sectio, koska sanelujen lääketieteellinen terminologia kirjoitetaan latinaksi (latinassa k on aina c). Suomeksi se on kuitenkin SEKTIO.

Halusin vain koprjata, kun niin usein puhut sectiosta.
 
Karvakuono
En ymmärrä sanaa koprjata? Selittäisitkö sen merkityksen?

Olen terveydenhoitaja ammatiltani ja ammattikorkeakoulussa meillä käytettiin termiä sectio, sanaa sektio ei ole olemassakaan, sectio on latinaa ja sen suomennos on keisarinleikkaus. Näin meille luennoi naistentautien erikoislääkäri.

Mun puolesta saa tää palsta jäädä, en jaksa tätä että kivalla porukalla on avattu kiva ketju ja koko ajan joku käy täällä rääpimässä naamaansa millon mistäkin. Ja sitten kun ei edes tämäkään raukka tiennyt mistä puhuu.
 
.Pilkunviilaaja.
Anteeksi jos loukkasin; se ei ollut takoitukseni. Anteeksi myös inhimillinen kirjoitusvirheeni.

Koska olet ammattilainen, tietenkin teillä käytetään latinankielistä terminologiaa. Mutta suomenkielellä tuo sana on sektio k:lla, missään tietokirjallisuudessa ei enää käytetä vanhaa termiä "keisarileikkaus". Tiedän tämän faktana ilman että minun täytyy ammattiani korostaa. Tarkasta vaikka kielitoimistosta, alan lehdistä tai kirjallisuudesta.

Pyydän vielä anteeksi jos loukkasin, mutta tuo että tartut selkeään kirjoitusvirheeseeni, kertoo että olet liian hermoheikko ja kireä näille palstoille. Ei tarkoitus ollut henkilökohtaisesti sinua loukata. Outoa jos sen niin otit.

Ammatistani sen verran, että nimimerkkini Pilkunviilaaja ei ole sarkasmia, vaan olen kustantamossa töissä, joka kustantaa lääketieteen kirjallisuutta. Olen siis suomentaja.
 
.Pilkunviilaaja.
"Olen terveydenhoitaja ammatiltani ja ammattikorkeakoulussa meillä käytettiin termiä sectio, sanaa sektio ei ole olemassakaan, sectio on latinaa ja sen suomennos on keisarinleikkaus. Näin meille luennoi naistentautien erikoislääkäri. "

Tuota en epäile, mutta suomenkieli muuttuu nopeaa tahtia, eikä enää saa käyttää termiä keisarileikkaus. Eli sinulle on tietenkin opetettu oikein, mutta ajan myötä (jopa vuodessa parissa) tehdään uusia kielioppisääntöjä, jotka voi tarkistaa Suomen kielitoimistosta.
 
ärsyyntynyt
Kyllä huomaa, ettei joillakin ihmisillä ole elämässään muuta, kuin toisten ihmisten mielenpahoittaminen. Onko sillä nyt väliä, vaikka sen SEKTION/SECTION olisi kirjoittanutkin virheellisesti, kun kaikki varmasti ymmärsivät mistä oli kysymys. Tai ylipäätänsä jos teksti on kirjoitusvirheitä täynnä. Hui! Kukaan ei varmaan kuole.

Tommoset ilonpilaajat saisi heittää täältä palstalta kokonaan pois tai heille pitäisi perustaa ihan oma kirjoituspalsta, jossa voisivat toisiaan ja toistensa kirjoituksia arvostella, oli ne sitten oikein tai väärin.

En usko, että kovin monella on aikaa tai ennenkaikkea intressejä tarkistaa Suomen kielitoimistosta miten mikäkin suomenkielen sana on muuttunut, että uskaltaa tämäntyyppisiin palstoille kirjoitella, ilman että saa p*skaa niskaan. HALOO!
 
Ulkopuolinen kakkosen haaveilija
Nämä päänaukojat ovat syy sille, miksi en tällä palstalla kirjoita yleensä, luen ja seuraan muiden juttuja vaan. Hermo ei nimittäin kestä näitä provoilijoita ja suunsoittajia.

Tämän palstan ongelma moniin muihin verrattuna on se, että tätä ei moderoida. Täällä saa kaiken maailman hullut temmeltää ja kylvää pahaa mieltä.

Kiitos alkuperäisille kakkosen haaveilijoille tässä ketjussa asiallisista jutuista, mukavaa luettavaa kun vaan osaa hypätä näiden kaikkien asiattomuuksien yli. Plussatuulia toivottelen ja olen hengessä mukana täällä taustalla.

-Taustailija ja esikoinen 4 kk-
 
Pinja
Karvakuono, älä noista urpoista provoista välitä. Niitä riittää. Ei anneta niiden pilata päiväämme.:)
Oliko sulla suunniteltu sektio vai oliko tilanne vaan semmonen? Mä yritin kyllä alateitse synnyttää, mutta 20h yrittämisen jälkeen synnytys pysähty ja lapsi oli väärässä tarjonnassa ja ei muuta kun leikattavaksi.
Entäpä muutkin sektion läpi käyneet kakkosen yrittäjät, mitä ajatuksia uusi synnyttäminen teissä herättää. Onko pelkoja vai onko jo selvää se synnytättekö sektiolla vai luomusti.
Tämmöisiä ajatuksia minä mietin jo nyt vaikka yritys ei virallisesti ole vielä edes alkanut.

Jaahas, kutsu kävi. Täytyy lopettaa...
 
Karvakuono
Joo, ehkäpä mulla oli jotenkin herkkä päivä eilen... En mä yleensä tollai kilahda!

Mun leikkaus ei ollu suunniteltu vaan kiireellinen. Lapsivedet meni aamulla ja vauva kun oli perätilassa ja viikkoja 35+2 niin lääkäri päätyi kiireelliseen seKtioon ;0)

Mua vähän hirvittää tuo ennenaikaisuus että miten saan mahdollisen kakkosen pysymään masussa täysiaikaiseksi asti vaan eipä sitä auta surra etukäteen. Oli vaan aika kaoottinen tuo esikon syntymä, kätiökin kuvasi miehelle kun hän jotain yritti kysyä että nyt ei ehdi, nyt mennään! Ja sitten kova oli huoli omasta pikkuisesta kun joutui ensimmäisen yön viettämään hengityskoneessa. Ja nyt kehitys on ainakin pikkusen myöhässä ja käydään kerran kuussa kontrollissa sairaalassa. Että sillai vähän jännittää kun on ollu henkisesti ajoittain niin suuri huoli omasta pikkuisesta. Mutta ihanan pojan saimme alkuvaikeuksista huolimatta!

Lääkärin mukaan ei ole mitään estettä seuraavaa synnyttää aateitse ja se olisi toiveena mikäli mahdollista, kyllä leikkaus on aina leikkaus ja vaikka nopsaan toivuinkin niin oli se aluksi aika hankalaa kun ei saanu mitään nostella ja vatsalihaksia ei voinu käyttää. Mut kaikkeen sopeutuu.

Ja Pinja, musta on fiksuakin mietisekellä näitä juttuja etukäteen, ei ollenkaan hassua. Siinä on sitten pää pyörällä ihan tarpeeksi (ainakin itselläni varmaan) kun joskus toivottavasti sen positiivisen rskaustestin tekee niin uskoisin että kun on juttuja miettinyt ja kuulostellut omia tuntemuksiaan etukäteen niin ei sitten iske kovasti pelkoja tai paniikkia.

Nyt me lähdemme ulos! Kiva ilma näyttäis olevan!

 
misai82
Tossa listan aloitus, jos joku haluaa itsensä siihen lisäillä, niin mukaan vaan! Mulla oli kait se ovis sit perjantaina vasta kun silloin oli kivut pahimmillaan, mut toivotaan parasta, päästiin isännän tositoimiin vasta lauantaina. Neiti oli mummulassa yökylässä, eikä tarvinnut pelätä et joku voipi yllättää.=)

Menee nuo viikonloput aina liian nopeeta, tarvittis jo lomaa välillä.=)
Oonkin ajatellut että jäisin pidemmäksi aikaa kotiin, sitten joskus kun pikku kakkonen on tullut maailmaan. Nyt esikoisen jälkeen aloitin työt heti mammaloman jälkeen. Mitäs muut on haaveilleet, mammaloman jälkeen töihin vaiko hoitovapaalle?
 
Pinja
Mä luulen kanssa, että kallistun synnyttämään luomuna jos se vaan suinkin on mahdollista. Tosin synnytys tapa arvion haluan ehdottomasti tehdä. Mua kun jäi hieman kaivamaan edellisestä kerrasta oikeastaan kaikki. Ja ennen kaikkia se, että en nähnyt poikaa moneen tuntiin kun mut jouduttiin nukuttamaan ja sitten kun lapsi tuotiin nähtäväksi sitä oli itse ihan pihalla. Jotenkin oli aluksi vaikeaa tajuta, että tämäkö nyt on meidän poika ja tätäkö mun nyt kuuluis rakastaa. Ja sitten poika sai vielä jonkun tulehduksen ja vietti kolme ensimmäistä elinpäiväänsä lasten osastolla joten me ei päästy heti hoitamaan poikaa ja se oli rankinta aikaa.
Totta on, että tässä vaiheessa on hyvä miettiä asioita etukäteen ja olen huomannut, että kun nyt ekasta synnytyksestä on 10 kk kohta on saanut vähän perspektiiviä asiaan.
Mä olen nyt hoitovapaalla ja jos raskaudun suunnitellusti niin jään suoraan äitiyslomalle ja kakkosen kanssa olen kotona kanssa sen kaksi vuotta. Toivottavasti, jos rahat riittää. Toisaalta on vaikeaa tietää etukäteen. Voihan olla, että sitä haluaa jo kohta lähteä töihin?(epäilen kyllä)

Näin täällä tällä kertaa.
 
Jellybean
Mä tuun takaisin tänne.. Tänä aamuna alkoi verenvuoto, joten ei ole vaikea arvata kuinka kävi. Se tuntuikin liian hyvältä ollakseen totta. Vähän aikaa olin pökkerössä ja ajattelin vaan, että onhan meillä kuitenkin Irkku ja että kyllä me uusi plussa saadaan. Mut kyllä se julma totuus sitten lopulta meni kaaliin ja itkeskelin miehen olkaa vasten. Sillä on onneksi tänään ja huomenna vapaata.

Pienet naurut kuitenkin jo sain yhden pilkunn***ijan ansiosta, jonka mielestä keskustelupalstalla on elintärkeää tietää kirjoitetaanko seCtio ceellä vai koolla. Entä jos kirjoitan et ceisarinleiccaus, kun se kuulostaa ja näyttää niin hyvältä.
 
Karvakuono
Pinja, toi on kamalinta kun ei pääse itse nuuhkimaan ja hoivaamaan sitä omaa pakettia, huoli on niin kova! Mua jäi kaivelemaan kun osastolla ei kukaan tullu juttelemaan ja ksymään että miltä tuntuu tms. kaikki aika meni niiden äitien opastukseen kellä vauva oli vierellä vaikka kyllä tukea kaipais myös ne, kellä vauva joutuu olemaan muualla hoidossa. Neuvolassa onneks sain sit juteltua ja vollotettua pahan olon pois ja ihanat ystävät ja mies on kuunnelleet että en usko että mitään on jääny sillai kaivelemaan.

Ite olisin mielelläni vaikka koko 3 vuotta kotona mut se ei oo taloudellisesti mahdollista kun on tota lainaa...


Nyt syömään!
 
Jellybean
Maha on kyllä kipeä. Ei mun mielestä kyllä mitenkään huolestuttavasti. Vähän niinkuin olisi tavallista runsaammat ja hiukan kivuliaamman menkat. Olen hiukan epätietoinen, että pitääkö tämän takia käydä jossain näytillä tai jotain. Pitää vissiin soitella huomenna neuvolaan ja kysyä.
 
misai82
Voi harmi, Jellybean, ei ollut kiva juttu ollenkaan. Toivotaan että pian, eli heti kun vain mahdollista, niin on plussaa taas. Mulla itellä oli silloin ennen esikkoa km, neuvolassa sanoivat että se oli spontaani keskenmeno. En myöskään käynyt silloin gynellä, tms. Verenvuoto kesti 2 päivää ja oli aika runsasta, viikkoja oli kasassa jotain 7, joten oli jo joukossa pieneiä klimppejäkin.

Ei muuta kuin tsemppiä uuteen yritykseen!=)
 

Yhteistyössä