AJATUKSISSA 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, tällä mennään :-D

Tallentava digiboxi on kyllä kätevä! Mutta mitä tehdä kun maanantaisin tulevan Dolmenin lähetysaika muuttuu joka viikko?! Monta jaksoa mennyt että alusta tai lopusta puuttuu 10-20 minuuttia :< Sit mulla on ajastettuna Teho-osasto, Teoria miehistä, Tahdon asia, Kotikatu... Menee viikonloput joutuisaan kun koko viikon ohjelmat pitää katsoa ;-) Arki-illat kun menee urheillessa jos ei ole työmatkalla :-)

Mä en ole vielä opetellut tollaista, että sais joka viikko nauhotettua samaan aikaan.. Hmm. Onkohan meillä sellaista vaihtoehtoa edes..? Kahta kanavaa päällekkäin kyllä suostuu nauhottaan, joku Humax meillä on..

mua ottaa niin päähän kun nyt tulee maikkarilta pelkkää rallia..eilen meni teoria miehistä ja tänään se joku keittiö/kokki-tositv =( no onneksi kohta on taas syksy ja alkaa kaikki suosikkisarjat..

joo toivotaan ettei toista ketjua tarvitsisi, tai että ainakin ihmiset kirjoittelisivat vielä täälläkin. Mullakin odottaa muuten mässäyspussi (tosin aika pieni sellainen) kun mies lähtee golffaamaan..hmm..nyt iskikin sitten heti hirveä karkinhimo ja vielä pitäisi pari tuntia odottaa..hmph.

Okei, meitsi lähtee nyt lentokentälle ja kahden viikon lomalle (ja naimisiin!!!)

Piipahdan täällä jos on jotain kerrottavaa, muuten oikein ihanaa viikonloppua ja plussaonnea kaikille!!!!

bdbdbdbdbd

Sinne ne morsiamet vain katoilee! Niisks, olen päässyt jo valokuvat kansioon-vaiheeseen ja olo on haikea.. Onneksi on muistot!

Olipa täällä paljon tapahtumia päivän aikana. Lumikukalle lohtuhaleja! Saanan tilanteesta odotamme tietoja kuumeisesti... Peukut on pystyssä!

Minulla on aikaisemmissakin gynen papereissa ollut mainintana "ovariot rakkulaiset", mutta ennen viime kevättä ei asiaa ole minulle selitetty... Varsinaista PCO diagnoosia (?) en saanut, muita oireita ei ole kuin epäsäännöllinen kierto, niukka vuoto ja ovulaatio vaikeudet. (Ja onhan siinäkin jo tekemistä, huokaus.) Teroluteja olen syönyt jo puoli vuotta säännöllistämään kiertoa ja vahvistamaan limakalvoja. Vyöhyketerapialle annan vielä mahdollisuuden ennen paluuta gynen pakeille. Ainakin viime kierrossa oli positiivista kehitystä -ovulaation merkit olivat selkeämmät kuin koskaan aikaisemmin. Toivottavasti Neilikka sinulla on hyvä lääkäri, joka laittaa tuulemaan! Pidin omani asenteesta: "ei kannata vuotta odotella, syksyllä voit tulla hakemaan clomit". Actionia sen olla pitää! ;) Uskon vakaasti, että raskautuminen on mahdollista, se ei vain meillä kaikilla onnistu ilman apukeinoja... Voimia Neilikalle, kun alkushokki helpottaa, kaivetaan taistelukirveet esiin!

Moni meistä tosiaan kirjoittelee useammassa ketjussa ja hyvä niin. Uuttakin ketjua voisi harkita, mutta katsotaan nyt mitä Neilikka olet mieltä tuumaustauon jälkeen. Jo olemassa olevista ketjuista voisi löytyä myös vertaistukea tähän rinnalle.

Aurinkoista viikonloppua ja häähumuilua... :D

Täälläkin on tultu ryminällä alas pilvilinnoista. Testi näytti negaa ja sit tänään päivällä täti kurvas paikalle oikein vauhdilla... Mieskin oli oikein musta huolissaan kun näki miten kovin pettynyt negasta ja oli itse ollut kuulema varma että plussa tulee... Ja hän on miettiny sitä tutkimuksiin menoa ja olisi nyt siihen suostuvainen jos ei muuten onnistuta pienokaista saamaan. Tuntuu vaan niin hyvältä kun vielä joku aika sitten oli niin vastahankaan tutkimuksiin menon suhteen...

Voimia Neilikalle! Ei kannata luovuttaa.

Täällä ollaan näköjään pystyttämässä uutta ketjua jo pidempään yrittäneille, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Mihinkähän ketjuun sitä itse sit kuuluu kun "yritystä" (ei kuitenkaan mitään mahdotonta kalenterin kyttäilyä meillä oo ollu, lähinnä tjot-meiningillä menty jo pitkään)...? Tässä ketjussa tää porukka on vaan ollu niin loistava että ei soisi tämän porukan hajoavan!

Aurinkoista viikonloppua ja plussaonnea kaikille!

Lissulle tsemppihalit ja pahoittelut tädistä. Jännä miten usein menee juuri niin että ensin testaa ja sitten hetken/päivän päästä menkat alkavat..mutta jos yrittää olla ovela eikä testaa niin ei kyllä menkatkaan ala..

Mulla vielä kaksi viikkoa jännättävää..huomaan että nyt alan jo etsimään merkkejä, mutta onneksi viime kierrosta viisastuneena pidän järjen kädessäni ja selitän itselleni että ei voi olla mahdollista että mitään merkkejä vielä edes näkyisi joten unohdan kaikki piilevät olotilat samantien. Hirveästi sitä kyllä toivoo että tärppäisi jo pian.

Saana ja muut TJOTtit: Ettehän te ole mitenkään samaa kastia kuin ne joilla on miehet mukana yrittämässä! Ette te voi ymmätää niitä joilla yhdessä yritetään ja jännätään ja petytään. Ne ketykä tosissaan yrittää niiden miehet on täysillä mukana hommassa.

Ketju joka on tarkoitettu jo puol vuotta yrittäneille olisi ihan eri asia kuin sellaset, jotka välillä jipii keskeyttää yhdynnän ja joiden miehet on lähinnä kusessa jos tulee positiivinen tulos. Ketjun nimikin, eli Ajatuksissa, on täynnä positiivista latausta ja odotuksen innotusta. Neilikka oli oikeassa, ettei tämän ketjun uudet tyypit tajua mitä todellinen yrittäminen on. Tämän kuuluukin pysyä niillä joilla vauvan yrittäminen on vasta haaveissa. Eli kuulostaa hyvältä se idea että ½ vuotta yrittäneille on oma ketjunsa.

Siellä ei tarvitsisi lukea

*mies ei sittenkään laittanut kortsua
*mies ei sittenkään keskeyttänyt kun laitoin kaikkeni peliin
*mies pystyy jopa kuuntelemaan kun puhun vauvoista
*mies sanoi oijoi kun näki ystävämme lapsen
*mies ei ahdistu täsyin kun puhun mahdollisesta plussasta

Ettekö te Saanat ja muut TJOTtaajat tajua että meitä muita ärsyttää kun ette edes vielä yhdessä yritä. Vaikka olenkin pelkkä sivusta seuraaja, niin ärsyttää Neilikan, Saden, Rosan ja monen muun puolesta.

Jos tekisitte uuden ketjun motoksi että pitää olla yrittänyt yhdessä miehen kanssa ½vuotta. Nyt teillä ketjussa hyvät läpät ja jutut mutta puhutte ihan eri tasoilla asiasta. Onhan se ihan eri yrittää lasta kun mieskin katselee rattaita ja jännittää tätiä, kuin sellainen joka ei ole edes suostunut yrittämiseen vielä.

voihan nenä..tajusin juuri että mulla taisi olla ovis keskiviikkona, eli ainoana päivänä kun tässä kierrossa mies ei lauennut (tosin rakasteltiin tiistaina ja torstaina, joten kaipa siellä simppoja olisi jos ovis tosiaan tuolloin). Nyt ei nimittäin ole enää ollut vatsa kipeä, ja valkovuotokin on täysin tyrehtynyt...täytyy taas ajatella positiivisesti että vaikka ei olisi raskaana niin ainakin oppii tunnistamaan kiertoaan. Ilmankos keskiviikkona olinkin niin älyttömän himokas ;) miehelle juuri kerroin niin totesi että hän miettikin mikä ihme muhun oli mennyt kun heti ryntäsin kimppuun kun pääsi ovesta sisälle..heh.. nyt ovis siis osui (ehkä) kp18

oh-hoh..on näköjään taas joku sivuilija ärähtänyt..sinänsä ihan hyviä pointtejakin mutta ei mua kyllä haittaa Saanan ja muiden jutut joilla mies ei vielä ihan täysin lämmennyt kunnon yritykseen..sitä vartenhan tämä ketjukin on..eli tavallaan voi ajatella niin että me "oikeasti" yrittävät ollaan ehkä väärässä ketjussa kun ei ole enää täysin pelkästään ajatuksissa..no joo mutta ei anneta ulkopuolisten liikoja säikytellä meitä, meillä on kiva porukka niin jatketaan samaan malliin =)

No nyt paloi hihat! Kaikkein vähiten kai se jollekin ulkopuoliselle kuuluu kuka tänne kirjoittaa ja mitä?! Kyllä on joillakin otsaa tulla sivusta tänne arvostelemaan! Meillä, joiden mies ei ole vielä täysillä mukana, on ihan yhtäläinen oikeus tilittää tuntoja kuin kaikilla muillakin! Samoin niillä joilla on yritys jo kovassa käynnissä ja vaikeuksiakin! Missä sitä sitten avautuisi jos ei täällä? Vai pitäisikö olla hiljaa kotona vain ja toivoa parasta? Tämä on juuri sen takia niin huippu ketju, kun porukka on suvaitsevaista, positiivista ja asiallista. Netti on kyllä pullollaan foorumeja, joissa voi vittuilla -> tervemenoa sinne vain. Ei mekään itketä täällä että onpa ärsyttävää ja satuttaa kun toiset puhuu yrittämisestä ja me ei olla vielä päästy samaan. Tässä vähän hurskastelua: kyllä varmaan jokaisen tekstit joskus ärsyttää jotakuta. Ei siitä tarvi heti alkaa huomauttelemaan. Etenkään jos ei edes kuulu ketjuun!

kp1 ja jos joku ei vielä huomannut, niin PMS:n pahin oire on kiukku :]

Kiitos halituksista. En odottanut tälle kierrolle mitään, joten pettymystäkään ei ole. Voin vain kuvitella teidän toiveikkaiden tunnelmia, kun alas on tultu. :( Tsemppiä!

hehe, mun majoituspaikassa eli mun kaason luona on siis nettiyhteys :)

Isot halitukset Lissulle menkkojen johdosta!

Siis anteeks nyt vaan, sivusta seuraaja, mutta meitä on haaveilijoita vähän eri tilanteissa, ja hyvin tullaan juttuun keskenänne! Siis tää ketju ei ois ollenkaan sama ilman Saanaa ja muita haaveilijoita! Itsekin olen vasta 4 kk jännännyt miehen kanssa, mutta sitä ennen kirjottelin tässä samassa ketjussa jo vuoden ja pähkäilin milloinka mies olis valmis. Kuten tossa ketjun kuvauksessa lukee (missä esitellään ketjut) lukeeettä toiset vielä haaveilevat ja toisilla on jo yritys käynnissä (jokaisella omalla tavallaan!). Mun mielestä ei oo kenenkään asia hätistellä täältä porukkaa pois, jos joku ei viihdy ja jutut ei kiinnosta niin perustakoon oman ketjun! Siis en tarkottanu tätä Neilikalle, vaan vierailijalle!

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen
Rosa78 29+31 Y 5/07
Lumikukka80 26+29 T 09/07
Angsteri 28+31 Y2/07
pimmu 22+24 Y5/07
Katriina 28+32 T2008
Maijuliini81 26+26 poika0806, pikku2 jossain vaiheessa..

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 28+32, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Stella-82 25+25 Y6/07 , +06/07

Hain päivitetyn listan, jossa näkyy tuo minunki nimi :) Vaikka en ole aktiivinen kirjoittelija, niin täällä aina käyn lukemassa kun ehdin. On mukava ketju. Vaikka itellä ei vielä tuo mies ole yrityksen kannalla, niin jossain vaiheessa meille sitten toivottavasti pikku2 siunaantuu. Nyt lähen linjoilta vähäksi aikaa, eli tsemppiä teille kaikille, yrittäjille ja haaveilijoille :) Tää ketju vaihtuu niin nopeesti, että toivottavasti löydän sit oikeen kun palailen.

Tulipa mulle oikein älynväläys. Enhän mä perjaatteessa tee niillä ovistesteillä mitään, kun kerta jtp tyylillä mennään. Eilen just tuli ne mitkä netistä tilasin. Hmm. Luulen, että ilman niitä testejä on vähän rennompi meno, ku ei sit tarvi sitä stressaa ja ihmetellä, et miksei se ovis nyt tuu. Ku jos ne ei edes aina välttämättä sitä näytä.

Must tommosen sivusta seuraajan on turha tulla arvostelemaan yhtään ketään. Jokainen täällä kirjoittelee omasta vapaasta tahdosta. Must se on ihan kiva, että eri vaiheissaollaan. Ja voisin kuvitella, että esim. niillä joilla mies ei vielä ole ihan samaa mieltä, ni he sit tas kyselee neuvoja ja kertoo tunteistaan täällä. Moni, ellei kaikki, on ollut siinä tilanteessa, et mies ei vielä ole oikein lämmennyt ajatukselle vauvasta, he on niitä jotka osaa antaa neuvoja tollaseen tilanteeseen.

Must tää ketju on hyvä just tälläsenä, ku tää nyt on.

Pimmu kp 14. Oviksesta ei tietoakaan.

murr... pitkästä aikaa koneella ja mitä saa lukea!! Hitto soikoon, mitä se muille kuuluu kuka täällä kirjoittaa. En tajua?! Mutta tämä on vapaa maa, kuka tahansa saa kommentoida mitä huvittaa mutta en vain jaksa ymmärtää kenen intresseissä on ulkopuolisena tulla tänne kommentoimaan näitä juttjua...

Neilikalle iso lohtuhali. Hitsi, tosi kurja juttu mutta nyt ainakin tiedät missä mennään!! Älä anna periksi!! *jättirutistaa*

Ja musta toi toisen ketjun perustaminen on vähän hassua. Me höpötellään täällä niitä näitä ja mitä väliä vaikka osa onkin hieman eri tilanteessa. Ei kai täällä aleta ihmisiä omiin kasteihin laittaa!! Antaa vain kaikkien kukkien kukkia :)

Isot halit myös Lumikukalle, Rosalle ym muille jolle täti tuli taas kylään :(

Mitäs muuta täällä on kyselty? Hmm, ai niin horoskooppia. Mä olen kauris ja mies on vesimies, eli meillä on synttärit tosi lähekkäin.
Ja rahajutuista, molemmilla omat tilit mutta kaikki menee yhteiseen hyvään. Eli se maksaa joka saattuu olemaan kassalla jne.

Meidän mökkireissu meni ihan ok, vaikka appivanhemmat tulivatkin sitten sinne. Kivaa oli. Saatiin hyvin pupuiltuakin ;). Mutta eilen sitten tein pitkästä aikaa ovistestin ihan huvin vuoksi ja kas, kaksi viivaa ilmesty testiin. Eli tänän pitäisi ovulaation tapahtua ja aamulla laitettiin nöyrä toivomus sisään ;)

Ihanaa kun nyt tietää sitten tasan sen päivän jolloin menkkojen pitäisi alkaa! Ei tarvii viikkoa jännäillä että joko nyt... :)
Nyt menossa kp 19 ja menkkojen pitäisi siis tulla (toivottavasti ei tule!) kp 31.

Me lähetään TAAS mökille :), tällä kertaa mun vanhempien mökille ja ollaan siellä paripäivää golfia pelaillen. Ihanaa kun ovat luvanneet niin kivaa ilmaakin!
Vika lomaviikko pyörähtää ma käyntiin, argh!

Morsmaikut ovat jo juhlimassa häitään mutta täällä ollaan hengessä mukana, ihanaa hääpäivää teille murut!! :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

siis mä en enää tiedä yhtään mun oviksesta..luulin että olisi ollut keskiviikkona eikä ole enää vatsa ollut kipeänä, mutta nyt taas jos limoja tutkii niin niitä on..pitäisikö siis kaikkien limojen (=valkovuodon yms) kadota kokonaan oviksen jälkeen kunnes menkat alkaa? toisaalta ei niin väliä kun aiotaan jtp kunnes menkat alkaa tai tulee oireita, mutta olisi nyt kiva vähän olla kärryillä mitä elimistö tekee..vai eikö nyt sitten tule koko ovista ollenkaan..:(!??

vaikka kai jos oviksen jälkeenkin haluttaa niin tulee liukastetta ihan omasta takaa?!? sen takia ärsyttää kun rakastan liikkumistä, hyppelyä, trampoliinia yms niin en uskalla kun menkkojen aikaan ja vähän jälkeen ettei vaan käy mitään. Tänään tosin ihan kevyesti hypin trampoliinilla, toivottavasti ei haitannut mitään jos ois tuuri käynyt. Tosin täytyy tässäkin nyt järkeillä että useimmathan eivät tiedä/seuraa oviksiaan ja elävät täysin normaalisti kunnes huomaavat että ovat raskaana joten ei voi nyt pistää elämää täysin jäihin siksi aikaa kunnes ehkä joku päivä tulee raskaaksi.

Kiva kuulla taas Ericastakin ja että pupuilut menivät hyvin ja vielä juuri ajallaan ;) Nyt on ainakin tosi kauniit mökki-ilmat joten nauttikaa ja toivotaan että pupuilut tepsivät..meillä on aika sama jännäysaika/kierto joten kiva kun saa sitten jännätä muitakin..

Aurinkoista ja pupuiltavaa viikonloppua!

Mulla ainakin tulee heti menkkojen jälkeen kuivakausi ja sitten jossain kohtaa kiertoa alkaa taas olemaan normaalit tai kosteat olosuhteet. Kai se riippuu myös ihmisestä. Mä en iteltäni osaa oikein ovista bongaa, vasta jälkeen päin. Eli mulla ei niitä limoja erity yhtään sen enempää. Eikä oo kuiva kautta, muuta ku sen pari päivää menkkojen jälkeen.. Luulen, et toi on aika yksilöllistä. Mutta tosiaan jos on se jtp tyyli, ni eipä kai sillä ole edes väliä tunnistaako sen oviksen vai ei.

Kiva kuulla Pimmun kokemuksia, ehkäpä mulla on sitten siis mahdollista että ei tule muuta kuivaa kautta...lähinnä sen takia kyselin kun vaikka on tuo jtp niin olisi kiva se oviskin bongata niin ei tarvitsisi aina väkisin rakastella, kun ei ihan aina juuri noina päivinä huvita kun pitäisi...

Tämä ketju on alunperinkin ollut sellaisille, jotka HAAVEILEVAT YRITYKSEN ALOITTAMISESTA. Ketään jo yrittäjää täältä ei ole pois ajettu, joten eiköhän haaveilijatkin saa mukana olla, varsinkin kun se on ketjun alkuperäinen tarkoitus! Ja tosiaan, mitä se edes kuuluu ketjun ulkopuolisille, että kuka täällä kirjoittelee ja mitä.

Huomenta kaikille! Täällä onkin ollut todella vilkasta keskustelua! Palattiin eilen kyläreissulta ja nyt on vihdoinkin aikaa lukea teidän juttujanne.

Heti ensimmäisenä haluan toivottaa Neilikalle kovasti tsemppiä!! Olen lukenut PCO:laistenkin keskusteluja ja kyllä siellä on hyvin onnistuttu raskautumaan eli lippu korkealla! Saanalle ja Lissulle pahoittelut negasta!!

Sitten toiseen aiheeseen eli uuden keskustelupalstan perustamiseen. Mä olen sitä mieltä ,että on ihan ok, jos me "yli yrittäjät" perustetaan oma ketju, mutta yhtälailla voidaan pysyä täällä. Musta ainakin on todella kiva lukea myös haaveilijoiden juttuja ja toivon, ettei Saana ja kumppanit hermostu, jos me yliyliyliyliyrittäjät kirjoitellaan välillä PCO:sta, keskenmenosta ja monesta muusta. Kokemusia ja tuntojahan tässä jaetaan!

Omasta navasta puheenollen, täällä hyödynnetty ovis hyvin! Vielä pari kertaa jäljellä. Olen koittanut olla stressaamatta...Onko täällä muita keillä on nyt ovis? Päästäisiin yhdessä jännittämään!! Leppoisaa sunnuntaita kaikille!!!

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen
Rosa78 29+31 Y 5/07
Lumikukka80 26+29 T 11/07
Angsteri 28+31 Y2/07
pimmu 22+24 Y5/07
Katriina 28+32 T2008
Maijuliini81 26+26 poika0806, pikku2 jossain vaiheessa..

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 28+32, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Stella-82 25+25 Y6/07 , +06/07

mun päivitys oli kadonnut

Huomentapäivää kaikille!

Kissa kiehnää sylissä ja näppiksellä, yrittää laittaa vissiin teille terkkuja. Se on kyllä pentunsa jo kerran saanut ja enemmät on evätty ;)

Haa hyvä juttu, että angsterin kyläreissu onnistui ovismielessä! Toivottavasti nyt tärppäisi.

Täällä on vietetty rauhallista viikonloppua... Eilen oltiin pelaamassa pokeria ja voitin kaikki (pitää nyt leuhkia, kun tämä voitto oli mulle niin ainutkertainen kokemus).