AJATUKSISSA 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut Lumikukalle :-D Voisi kai sanoa että miltei työvoitto ;-) Joskus se ainakin tuntuu siltä...

Mökkireissu jäi tältä viikonlopulta väliin, kun säät ei oikein suosineet. Jos mantereella tuulee ja sataa, niin takuuvarmasti mökkisaaressa tuulee ja sataa potenssiin kaksi :-I Tultiin just lenkiltä ja nyt olikin sitten oikein leppoisa heinäkuinen ilta, kun ei tuullut eikä satanut vaan aurinkokin vähän pilkotti. Nyt voin hyvin kirjoitella tänne kun siippa on suihkussa eikä pääse kurkkimaan tänne. Se on alkanut olla aika kiinnostunut tästä palstasta ja yrittää aina kurkkia olan yli.. hmm...

Tänään tuli nähtyä se uusi Potter-leffakin. Aika hurja, noin ollakseen ns. nuorten kirjallisuutta. Jos ikäraja on tosiaan sen K-11 niin ehkä menee pikkuisen alakanttiin... Mutta toisaalta: nuoret eivät ole enää sellaisia kuin meikäläinenkin oli hmmmm noin parikymmentä vuotta sitten, joten vaikea perustella tarkemmin. Ei siinä juonta viety mun mielestä kauheasti eteenpäin, mutta kun en ole lukenut viimeisimpiä kirjoja niin vaikea verrata.

oli pakko tulla kertomaan vielä pikku kevennys..

kerroin miehelle tuosta greippijutusta, että kannattaisi syödä/juoda greippejä niin lisäisivät limaa tms. no mies sitten fiksuna antoi lonkerotuopin käteeni ja sanoi että kai tuokin kelpaa ;) tuskin nyt ihan kuitenkaan lonkeroa juomalla limat lisääntyisivät..mutta fiksu ja niiiiiin hauska mies minulla..

Hehe, hyvä tuo Sateen mies! :) Vai että lonkeroa... ;) No kai se on parempi kun kalja jos siinä on kerran greippiä, hihi. Täytyy muistaa se omissa polttareissa....;)

Jipii, onnittelut lumikukalle miehen vauvakuumeilusta! Jipii!!!

Nyt tosiaan niitä plussia kaivattais tähän ketjuun! Viime kierrossa plussasi Stella, toivottavasti tässäkin kuussa saataisiin AINAKIN yksi plussa!!!

Muuten tuli mieleeni sellainen kysymys, että tietääkö miehenne, että kirjoittelette tänne? Mitä mieltä ovat?

Mun tietää ja pitää sitä älyttömän hassuna ja heittää aina, että taasko olet chattailemassa. Eh, se pitää sitä outona, että mun täytyy jakaa nämä "vauvahaaveet".

Houmenta! Miten nämä maanantaiaamut tuntuvatkin niin tahmielta?
Vaikka olen taas sortunut. Kahviin. Tosin se on ihan yhden työkaverin vika! *viheltelyä*

Kylläpä tänne oli kirjoiteltu paljon. Sateelle ensin rutistus! Ja Lumikukalle suuret onnittelut! Sun mieshän on nopeasti pehmenevää sorttia ;D

Mitäs muuta.. En polta eikä mieskään polta. Mä poltin yhden kesän lukion jälkeen, mutta mies pakotti lopettamaan kun tavattiin.

Hih, käytiin eilen miehen kanssa asuntomessuilla. Ihan kiltisti se otti kuvia lasten huoneista, varsinkin ihanista vauvanhuoneista. Muutaman jopa ihan oma-aloitteisesti :)

Mies tietää, että käyn täällä. Heh, joskus kommentti taisi olla, että miten sä jaksat lukea noita? Hmph, en kyllä kertonut, että silloin suurin osa teksteistä oli mun kirjoittamia... Nyt mies tietää sen, että jos mä puran täällä, niin mies säästyy huomattavalta määrältä kuumeilua...

Jaiks. Tämä tyttö rojahtaa varmaan kovaa ja korkealta alas haavepilveltä loppuviikosta. Perjantaina alkoi sellainen liiiievä menkkakipu joka loppui lauantaina, jolloin tuli ihan vähän tuhrua. Jaiks.

Saana kp 24/28-?

Juu, tänä aamuna oli kyllä mahdottoman vaikea nousta ylös, mutta hiphei täällä töissä jo ollaan.. :)

Lumikukalle, tosiaan eihän se ole kuin muutama hassu kuukausi, kun pääsette yrittämään! Tosin ei tämä yrittäminenkään niin herkkua aina ole! Mutta toki parempaa kuin se, että odottelee yrittämisen alkua.

Ja Sade, ei se tosiaan kyllä niin mene, että jos on ovis ja harrastaa silloin seksiä, että silloin raskautuis. Normaalista ovulaatiokierrosta nainen raskautuu olikos se jotain 20-25 %:n todennäköisyydellä. Ei tämä niin helppoa (kaikilla) ole. :)

Meillä mies kyllä tietää, että kirjoittelen ja on tainnut bongata mun nimimerkinkin, kun joskus jää tää sivu auki koneelle. Oon kyl selittänyt, mitä kirjoittelen ja kai on ihan tyytyväinen, ihmeissään kai eniten, että viitsin kirjoitella tuntemattomien ihmisten kanssa. Mut ettehän te nyt niin tuntemattomia ole enää.. :)

Naapuriketjuissa on oikein ryminällä plussia haalittu. Ja meidän Saanallakin lupaavat enteet, kiinnittymisvuotoa kenties? Onko sulla ennen tullut tuhruja? Se onkin hyvä, että saadaan jännäillä sua tällä viikolla, kuin useimmilla taitaa olla jännäyspäivät vasta parin viikon päästä. Täällä peukut jo pystyssä Saanan puolesta!

Saana, mites kannattaako asuntomessuille lähteä? Oliko paljon katsottavaa? Yleisin kommentihan usein on se, että kun yhden talon on nähnyt, on nähnyt kaikki.

Mä en enää edes muista, onko mulla ollut tuollaista aikaisemmin. Siitähän on niin hurjan pitkä aika kun viimeeksi on ollut luomukierto... ;) Mutta kun pää on niin hapero, niin ei voi muistaa...

Noita messuja voisi kommentoida termillä ihan kivat. Eli ei mitään järkyttävän erikoisia juttuja vaan ihan sellaisia, joita voisi toteuttaa meidän unelmatalossa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Kyllä nuokin messut olivat sellaiset, että samat jutut oli laitettu suunnilleen joka kohteeseen. Me skipattiin lopusta taloja, kun ei yksinkertaisesti jalat enää jaksaneet ja kun kaikissa tuntui olevan samoja juttuja. Vinkki jos joku lähtee: kannattaa ne ensimmäiset kohteet skipata, ne ovat tylsiä.

Hih, messujen parasta antia taisivat olla ne lukuisat ihan pienet vauvat :)

Mä löysin sieltä yhden unelmien kohteen. En tiedä onko käytännöllinen ollenkaan, mutta niin niin söpö. Sellainen katosta roikkuva vauvansänky :) Niiiin suloinen :)

Huomenet,

Mulla kyllä nää vauvahaaveet tosiaan on vielä erittäin haaveita. Koko ajan silti jossain taustalla kummittelee se sama pelkopeikko, että mitäs jos ei tulekaan raskaaksi. Syynä siis endo, kuten ainakin Minni, Anna ja Erica varmaankin muistaa? Endon oireita ei ole nyt, kun imetän, mutta pelkään, että kaikki palaa ennalleen heti, kun imetys loppuu tai edes vähentyy. Toistaiseksi poitsu saa pelkästään rintamaitoa, mikä on myös 98 % ehkäisykeino.

Sikäli siis en voi edes raskaana olla, kun munasarjoissa ei pitäisi olla tapahtumaa tällä hetkellä. Mut silti kuvittelen satunnaisesti raskausoireita, kun kerran oltiin kerran ilman ehkäisyä... Siitä on nyt kaks viikkoa aikaa ja muka kuvittelen hurjaa väsymystä, jota oli mun raskauden alkuvaiheessa, se oli sellaista ihan "käsinkosketeltavaa" ja samalta tuntuu myös nyt. Mut syynä vois tietenkin olla muutama huonosti nukuttu yö sekä flunssa, joka ei tunnu menevän ohi sitten millään.

Gallupeista. Me ei polteta, ei olla koskaan poltettu (yläasteaikaisia kokeiluja ei kait voida laskea, silloin kun oli tosi cool sanoa että polttaa?). Mun mies ei tiedä, että kirjottelen, tietää kyllä, että luen aktiivisesti, mutta jotenkin pitää tällaista niin typeränä touhuna, etten ole viitsinyt edes kertoa osallistuvani keskusteluihin itse. Olikos vielä joku galluppi? Ai niin siitä miehen "tulemisesta", joskus ihan pari kertaa on meidän yli 8 vuoden historian aikana käynyt niin, ettei tule. Ja taustalla on silloin ollut kaamea känni. Nykyisin meidän touhut on melkoisia pikasessioita eikä meillä kunnon seksielämää ole ollut pitkiin pitkiin pitkiin aikoihin, raskaaksikin tulin melkein kuin ihmeen kaupalla, ei oltu kuin kahdesti siinä kierrossa ja niistä en tiedä kummasta poika sai alkunsa.

Mitäs muuta.. meillä lähti hääkutsut eilen postiin. Jänskättää, nyt ei voi enää perua... Mun pitäs vielä hommata kengät ja bolero ja koru. Niin ja koristeluista ja kukkasista ja sen sellaisista en tiedä yhtään mitään. Ehkä joku teistä voiskin auttaa? Mitä yleensä on edes tapana laittaa hääjuhlapaikkojen koristeeksi? Mä oon ollut niin harvoissa häissä ja nyt pitäs muka omat järjestää. Onneksi tässä kesällä on tulossa kahdet kavereiden häät, joista voi sitten vähän katsoa mallia.

En nyt jaksa kaivaa sitä listaa tuolta jostain, mutta lisään tai päivitän siis omat tietoni jahka tulee taas uusi ketju, te ootte niin kovin ahkeria kirjoittamaan.

Katriina, toivotaan, että sun haaveet olis totta. Muistan kyllä sun endon ja kivuliashan se sulla taisi tosiaan olla, että toivotaan, että oireet ei palaile. :) Olisko sulla tarkoitus leikata sitä pois, jos nyt et heti tule raskaaksi?

Häiden koristelusta, riippuu varmaan siitä teidän paikasta.. Onko hieno jo ilman koristuksia vai kaipaako jotain piristystä? Jos ei kaipaa mitään, niin sitten vaan jokaiseen pöytään kukka-asetelma. Menet vaan johonkin hyvään kukkakauppaan ja kerrot mitä haluat ja mihin hintaan, niin kyllä ne sieltä osaa ehdottaa teidän hintaluokkaan sopivia kukkasia.

Hii, Katriinalle peukutusta ainakin vähän sen kahden prosentin puolesta ;)

Kukista ja koristeluista: Kirkkoon ei tarvinut mitään koristeita, siellä oli alttarilla kukat valmiina. Juhlapaikalla ei koristeltu muuta kuin pöydät. Astiapaljouden vuoksi sinne mahtuivat joko kynttilät tai pienet kukkajutut. Me laitettiin pienet kukka-asetelmat, sellaiset leveähköihin juomalaseihin tehdyt. Ruusuja, morsiusharsoa ja vihreää. Lauantaina oltiin kaverin häissä, joissa pöydillä ei ollut mitään koristeita, pelkästään ohjelmat. Eipä niille pöydille juuri koristeita olisi mahtunutkaan.

Niin juu, me ei tilattu kukkia valmiina kukkakaupasta, vaan tilattiin ruoka-kauppiaan kautta pätkäruusuja 200kpl laatikko ruusutarhalta ja morsiusharsokimppu, kukkasienet ostettiin, lasit ikeasta ja vihreää luonnosta.

mä olen päättänyt olla kiinnittämättä mitään huomiota noihin prosentteihin jne..siis jos kaikki lukisi ja muistaisi niin epätoivohan siinä iskisi kun tilastojen mukaan raskautuminen on siis kellä vaan uskomattoman vaikeaa. Ja jos noita rupeaa ajattelemaan niin tulisi niin kova stressi että tuskin sitten enää vauvoja saisikaan.

Meillä oli vanha nuorisoseurantalo niin sinne sopivat hyvin pihakukat (en nyt saa virallista termiä päähäni..maanantaiaamu ja silleen..) siis esim pelargoniat, orvokit jne. Ja häiden jälkeen istutettiin osa omalla pihallemme ja osa annettiin vieraille mukaan. Käytettiin siis kukkiin suht vähän rahaa kun mietittiin aiempia häitä joissa ollaan oltu eikä kumpikaan muistanut millaisia kukkia on pöydissä ollut, joten ajateltiin että kunhan näyttää hyvältä niin se riittää.

No joo, yllätyin kyllä miten se suostuikin :) Myönnettäköön, että itkin vähän. Ehkä se nyt sitten huomasi, että tosissaan olen. Ei sillä varsinaista vauvakuumetta sentään ole, mutta onhan tässä aikaa sellainen tartuttaa :) Oli ilahduttavaa kuulla, että haluaa lykätä syksymmälle , jotta saa talousasiat kuntoon ensin. Eli vastuuta ottaa :)

Jep jep en halua nyt ajatella ollenkaan mahdollisia vaikeuksia, pitää surra sitten syssymmällä jos tarpeen on.

käyn nyt aina kurkkimassa muissakin ketjuissa ja taas siellä oli joku onnellinen raskautunut joten kaikkien tilastojen mukaan tässä kierrossa täälläkin tulee vähintään 1, luultavasti jopa 2 plussaa (perustan tilastotietoni siihen kun muut ketjut ovat vähäjäsenisempiä ja meitä on niin paljon =)

Hih, hassua miten näin maanantaitunnelmissa kaipaa positiivisia fiiliksiä ja toivoa. Eli, Sade, tuo sinun tilastosi oli ihana. Luin sen ja ajattelin heti "Juu. Näin on. Pakko tulla ainakin 1 plussa, luultavasti jopa 2". Eli kun joku muu sen kirjoittaa, ja minä luen sen mustaa valkoisella, niin se tavallaan muuttuu todeksi. Naiset, nyt toteutetaan ne plussat. Pakkohan täältä on jonkun pian saada plussatuulia.

Mulla oviksen pitäis olla piakkoin. Yourdaysin mukaan hedelmälliset päivät on nyt eilisestä perjantaihin, torstaina ovis, mutta tikut ei näytä vielä edes haaleaa viivaa...

Se on mun mielestä aina erityisen symppistä kun mies on selvästi innoissaan ja onnessaan tulevasta vauvasta. Kunpa meilläkin pian...

Se olisi jotenkin niin eri kun meitä olisi kolme tässä parisuhteessa. Vaikka ihan vaan vasta vatsassa, niin jotenkin se "tiimiyttäisi" meitä. Perhe. Vaikka ollaan täysin sitouduttu toisiimme ja mennään naimisiinkin, niin oltaisiin me ihan eri tavalla sidoksissa toisiimme, kun olisi raskaana. Mun mielestä se on paljon isompi sitoumuksen merkki kuin esim avioliitto.

Gallupiin: kyllä mies tietää, että kirjoittelen. Vähän pitkään katsoi, mutta luulis jo tottuneen siihen, että naiset puhuu asioista :D

Plussia plussia! Uusi kuu uudet kujeet!

Alkuperäinen kirjoittaja sade81:
mä olen päättänyt olla kiinnittämättä mitään huomiota noihin prosentteihin jne..siis jos kaikki lukisi ja muistaisi niin epätoivohan siinä iskisi kun tilastojen mukaan raskautuminen on siis kellä vaan uskomattoman vaikeaa.

Heh, mulla vähän toisinpäin. Pidän toivoa yllä perustuen siihen, että suurin osa plussaa vuoden aikana. Ja erityisesti tsemppaan itseäni sillä, että todennäköisyys puolen vuoden yrittämisen jälkeen nousee peräti kohisten! Mutta totta on, että prosentteina ajatellen homma kuulostaa liikaa arpapeliltä - ja siten aika masentavalta.

Täytyy tunnustaa, että olen minäkin (taas) ollut huomaavinani raskausoireita. Ensinnäkin kun ne menkat oli taas niiiin niukat ja muutenkin oudot. Toiseksi on ollut lievää pahoinvointia kierron puolivälin jälkeen ja kolmanneksi vähän huippausta (siis sellaista silmissä pimenemistä). Ja kummallista sekin, että kun viime lauantaina päätin juoda yhden siiderin, siitä tuli aivan kamalat tunnontuskat. Meinasin jättää puolet juomatta... Ihmettelin sitä ääneen siipallekin. Viittä vaille etten kaivanut kaapissa varalla olevaa r-testiä esille samantien...

Peukutan Saden povaukselle :-D db db db

Miten sä iipi maltoit olla testaamatta?

Juu, peukutusta Saden (voi että tekisi mieli taivuttaa Sateen) povaukselle. Ja jospa se olisi vähintään kaksi, mieluusti tietysti paaaljon enemmän :) bd bd bd