Ajatuksissa 12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen, että se hedelmällisyystesti, mistä Saana puhuu on sellanen miehille tarkoitettu. Oon ainakin kuullut sellaisesta kotitestistä, mikä mittaa sperman siittiöpitoisuutta tai jotain.

Ja kyllä Saana, sun pitäisi kokeilla kuppia ihan oikeasti. Se voi aluksi tuntua hintavalta, mutta maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti ja monella tapaa.

Klips

Hedelmällisyystesti naiselle.
Kotioloissa tehtävä testi auttaa selvittämään hedelmällisyyttä, mittaamalla
naisen hedelmäällisyyshormonin (FSH) määrää virtsanäytteestä. Testi on käytännöllinen vaihtelevista kuukautisista kärsiville
sekä yli 30 vuotiaillle naisille, jotka haluavat tulla raskaaksi.

Klaps

Jaaa! Ohhoh. Tuollaisesta en ole kyllä kuullutkaan. Enkä ole tiennyt, että naisissa olisi eri määrä jotain hedelmällisyyshormonia. Kertookohan tuokin nyt sitten ajankohdan, koska on hedelmällisimmillään vai mitä? Kumma juttu.

Jää ihmettelemään..

Heh, taisi se Neilikka itse lähteä kahville :D

Ai juu, taitaa se painostamattomuus alkaa toimia. Lähetin miehelle sen linkin, jossa on se ihanasti naureskeleva pikkulapsi. Eikä se ahdistunut siitä! Pikkuhiljaa...

Vielä viimeinen kulaus teekupista, noin!
Kun toi testi on noinkin hintava, niin eihän se voi olla sellainen ovistikku-tyylinen, jota olisi tarkoitus käyttää usein. Eikös kilpirauhasen toiminta vaikuta kaikkeen mahdolliseen, joten jos toi mittaa jotain kilpirauhas-juttua (paraskin lääkäri täällä analysoi). Mutta mikä ihme toi ikäraja on?! En kyllä itse luottaisi, jollen kuulisi käyttökokemuksia muilta.

Sella, siitä kuukupista. Synnyttäneillähän kuuluisi olla eri kokoinen kuppi. Niin että siinä mielessä en ajatellut valmiiksi ostaa. Mutta pistän mietintään. Varsinkin kesällä muovisiteen on ältsin hiostavia.

Arvatkaapas mikä kaduttaa. Mulla oli ennen e-pillereitä tosi epäsäännöllinen kierto, ja hakiessani pillerireseptiä lääkäri kirjoitti jonkun verikoelähetteen, että olisi selvitetty samalla ettei syy olisi missään hormonijutussa (luulen kyllä että ei ollut, urheilin silloin paljon ja olin vähän alipainoinen). Eräällä oli niin kiire harrastamaan huoletonta seksiä, etten muka ehtinyt sinne labraan jonain tiettynä päivystysaikana. Höhlä!

Klips

FSH eli follikkeja stimuloiva hormoni, follitropiini erittyy aivolisäkkeestä ja se vaikuttaa munasarjoihin, lisäten mm. estrogeenin tuotantoa niissä

Klaps

I love Google! :D

Taitaa vähän aamu-unisuus vaivata meidän ketjua! Herätys tytöt!!!

Oli kyllä tänään vaikeaa päästä sängystä ylös. Pitkitin ja pitkitin sitä nousemista, niin että lopputuloksena oli melkoinen kiire. Ripsiväriä vaan vähän oikeaan suuntaan ja nopeasti jotain purtavaa. Ja silti tulin töihin vartin myöhemmin kuin tavallisesti.

Olikos Sellan Ameriikan reissu onnistunut?

Sella taisi mainita että sillä on kaikkia oireita kierron aikana ennen ovista. No mulla on tasaisesti kaikkea vaivaa loppukierron ajan. Kaikenmaailman huimausta ja öklötystä ja nippailuja ja mitä lie. Ei tietenkään koko ajan, mutta aina välillä ja sen verran, että mielikuvitus pysyy sopivasti hereillä…

`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Perjantaitunnelmin, Neilikka `°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Hehe, oletpas taiteellinen, Neilikka :)

Musta tuntuu ettei tollanen testi kyllä paljasta kauheasti -kun samalla pariskunnalla voi numero ykkönen tärpätä ekasta kierrosta ja pikkukakkosta voidaan yrittää vuoden.... Mutta oishan se kiva jos vois tietää etukäteen miten hyvät mahikset on, mutta varmaan se on kiva jännätä yhdessä miehen kanssa kun on yritys päällä.

Tai kiva ja kiva. Nyt vaan toivois eniten et saatais yrittää yhessä, ja varmaan sit kun yrittää ja ei tärppää niin se on niin rasittavaa ja eniten vaan toivois plussaa. Kai me naiset ei olla ikinä tyytyväisiä :)

Ihanaa, vihdoin loppu menkat toissapäivänä, ja eilen illalla ehdittiin puuhaillakin. Taas keskeytetyllä menetelmällä, mutta turha toivoa mitään kun muistaakseni just kuukautisten jälkeen on aika "varmat päivät".

Ihanaa viikonloppu taas kulman takana... :) Vietetään tänään ihan koti-ilta, ja lauantaina miehellä on firman pikkujoulut (hmph) ja yritän saada jotain naispuolista seuraa vaikka glögille tai viinilasilliselle.

Jihuu, päivä pelastettu! Perjantai ja pääsin sittenkin täällä käymään :D

Ja työt jatkuu parilla kuukaudella :D Onhan sekin jotain, vaikka tämä kypsyttääkin.

Juu, itse olen sellainen, että voisin jäädä aina syyskuun puolivälissä talviunille ja herätä vasta tammikuussa kun aurinko taas alkaa paistaa. Käyn ilmeisesti aurinkokennolla. Ja sumu laittaa oikosulkuun.

Ja sitten pikkuisen feminismiä. Ehkä on vaan niin, että ei tämä maailma toimisi jos naiset olisivat aina tyytyväisiä. Ei ne miehet saisi itseksensä mitään aikaan. :D

Höh, ajatus katkesi. Taas.

Aivan, Saana, samaa mieltä kanssasi. Kai se, että haluaa vain "enemmän" on merkki kunnianhimosta. Jos aina olisi tyytyväinen mihin on, eihän sitä pääsisi elämässä eteenpäin. Tuskin Jorma Ollilakaan olisi ollut tyytyväinen siinä vaiheessa kun Nokia oli "jo aika iso" yritys. Jos aina olisi tyytyväinen, en olisi varmaan ikinä matkustanut, ja istuisin vieläkin 50-kymppisenä kaupan kassalla samassa S-marketissa jossa olin lukioaikana kesätöissä.

(voi kamala mitä selitystä....)

No niin, nyt onkin sitten vuoro halata Saanaa ja onnitella työn jatkumisesta! Hieno homma! Aika kivoilla tunnelmilla sun viikonloppu sitten alkaa.

Minniseni - teillä alkaa olemaan aika huisia menoa - haluatko että pidetään peukkuja?

Muistatteko kun juteltiin taannoin 80-luvun paluusta. Tänään meidän työpaikkaruokalassa tummanpuhuvien tosikkojen seassa loisti jonkun harjoittelijatytön neonkeltainen paita. Ja se oli tosiaan neonkeltainen. Kukaan ei voinut olla huomaamatta.

Löytyykös iltapäiväseuraa?

Tere!

Kaikki on tietysti viikonloppu-unilla, mutta kirjoittelenpa yksikseni.

Ihan heti haluan Neilikalle mainostaa suomalaista kuukuppia Lunettea, jota on vain yksi koko. Se on muihin verrattuna aika suurikokoinen, taitaa olla kaikista kupeista toiseksi suurin tai jotain, ja se sopii kaikille. Synnyttäneille ja synnyttämättömille. Ja suomalaisuus on tietysti suuri plussa. Kuppien koissa (miten toi sana taipuu?!) on niin vähän eroa, että suomalaiset tajusivat, että yksi koko sopii kaikille ja aloittivat vain yhden koon teon. Mulla on synnyttäneitä, synnyttämättömiä ja myös neitsyeitä kavereita, jotka käyttää tota. Niin ja minä! Eli osta pois vaan!

Ja Saanalle onnittelut pestin jatkumisesta! Toivottavasti saisit kuitenkin jotain pysyvämpääkin.

Sellan Ameriikan reissu oli oikei onnistunut. Ihan New Yorkissa oltiin. Kiva oli kuitenkin tulla kotiin sieltä. Sen verran vilskettä piisas. Ja ihanaa saada terveellistä kotiruokaa!

Mä muuten luulen, että me ei koskaan yrittämällä yritetä hankkia vauvaa. Tai siis minähän yritän ja juon greippimehua ja varmaan joskus pissin ovulaatiotikkuihinkin, jos sikseen tulee, mutta parisuhdetasolla pidetään varmaan aika matalaa profiilia. Tarkoitan siis, että me tuskin kovin pian aletaan vatvoa näitä asioita yhdessä ja pupuilemaan, koska nyt on aika. Eli vaikka kumpikin omassa päässään toivoisikin vauvaa ja odottaisi tärppiä, niin kahdestaan ollaan kuin ei oltaisikaan. Jos ymärrätte. Meille se vaan on helpompi niin.

Naapurista kuuluu tasainen "iih iih iih iih iih". Onkohan niillä vauva tekeillä? :)

Jepulis. Minä se täällä juon greippimehua ja napsin rusinoita ja mietin, että olenkohan ihan hullu, kun toivon vauvaa tähän elämäntilanteeseen. Sitä vain yllättäen kaikki muu haihtui päästä pois ja päätin, että ne on sen ajan murhe. Vielä kun hyvä ystävä (tosin toisessa kaupungissa) ilmoitti haluavansa perheenlisäystä, niin ajattelin, että olisi kivaa jos olisi hyvä ystävä samassa jamassa. Sillä tosin on jo ennestään lapsia.

Mutta onneksi tässä ketjussa puhutaan muustakin! Kuten 80-luvun paluusta. Hui. Vai että neonkeltainen paita. Kaikkeen muuhun (isoihin villapaitoihin, pillifarkkuihin, isoihin vöihin vyötäröllä yms.) olin alkanut jo tottua, mutta neonvärit! Ne oli päässyt unohtumaan. Jaiks.

Mutta nyt mäkin vetäydyn täältä. Tavataan sitten taas ensi viikolla, kun palaatte ruudun ääreen. Hyvät viikonloput!

Phiih. Oli ihan pakko tulla purkautumaan teille. Tää vauvahaaveilu on nimittäin ihan sairaan rankkaa!

Eksyin äsken tonne helistin.fi-sivuille ja lueskelin siellä valtavan pitkää TJOT-ketjua. ja kun juttu jutun perään lukee ihmisten vauvahaaveista ja yrittämisestä ja kuukautisten odottelusta, niin se on tosi addiktoivaa, mutta myös tosi rankkaa. Pakko koko ajan lukea eteenpäin, kun aina on joku joka odottaa menkkoja tai jolla on oireita tai lääkärissäkäynti. Tuntuu että lukisi jotain tositapahtumiin perustuvaa tarinasarjaa pieninä paloina. Ja viestejä tulee luettua roppakaupalla, kun haluaa tietää mitä kullekin nimimerkille kuuluu. Argh! Ja kun vihdoin lopettaa, niin on ihan pyörällä päästään ja pihalla, kukas minä olinkaan..?

Pitäisi vaan pysyä omassa ketjussaan, eikä kurkkia vieraisiin pöytiin.

Jep. Nyt mä jatkan tätä tosielämää. Heh.

Heippa, ja hyvää viikonloppua teillekin... :)

Joo välillä on kyllä vaarallista eksyä "väärille" sivuille. Viime kierrossa kävin jo laskeskelemassa tuon helistin.fi-sivun laskurilla mahdollista laskettua aikaa.... Vaarallista! Ja muutenkin käyn välillä täälläkin tuolla odottajien puolella.

Ai niin ja tosiaan onnea Saanalle työpaikan jatkosta! Oli vaan niin oma napa mielessä tossa aiemmin etten tajunnu onnitella...

Huu, älkää pitäkö mulle peukkuja, vaikka nyt käytetäänkin keskeytettyä menetelmää. Puuhailtiin tänään aamulla (hehe, piti tyhjentää "pussit" kun miehellä on firman pikkujoulut tänään... no ei kai) mutta nyt tänään on vasta viikko siitä kun varsinaiset menkat alko, eli ei se ovulaatio oo vasta kun viikon päästä.... Mutta en nyt odota turhia, kun kerran viime kierron pupuilu*8 oviksen aikaan ei tuottanut tulosta. Onneks on tulossa joulu ja muut hössötykset (ja joululoma jipiiiii!) pikku hiljaa, niin on muuta ajateltavaa. Ja sit tammikuussa on enää viis kuukautta kun ruvetaan yrittämään. Viidet menkat uudenvuoden jälkeen, pakko mun on hillitä mun hermot siihen asti.

Laitoin vähän eilen joulukoristeita tänne kotiin. Ei nyt mitään ihmeempiä, mutta kynttilöitä ja pieniä tonttukoristeita siellä täällä. Ostin punasia kynttilöitä, ja laitoin tuoksulamppuun sellasta "kaneliomena" tuoksua :) Nyt illalla tulee pari ystävätärtä kylään, ja oon ostanu glögiä.

Sunnuntaita!

Ok. Me ei peukuteta Minni jos et halua. Etkö ihan oikeasti halua? Jos vaikka ihan vähän vaan. Pöydän alla.

Mä käyn joka ikinen kuukausi jossain tarkastuttamassa lasketun ajan, jos siinä kuussa tärppäis. Jos nyt tulisin raskaaksi, niin LA olisi 28.8.2007! Olen mäkin pimeä.

Mulle tuli tänään kovin seesteinen olo, että me saadaan kyllä vauva sitten, kun sen aika on ja että siitä on turha stressata. En tiedä kuinka kauan tämä seesteinen olo sitten jatkuu.. Kolme tuntia?

Nyt mä kyllä ryhdyn kouluhommiin. Ei tästä muuten tule mitään.

...en juo enää ikinäikinäikinä. Uh, taidan olla liian vanha juopottelemaan. Eilinen glöginjuonti oli aika iloista puuhaa, ja loppuillasta maistui niin kalja, shotit ja smirnoff ice. Jak, ja viski! Ja poikaystävä piti hiuksista kiinni kun oksensin (onneksi vasta kun oltiin kotona). On tässäkin äitihahmo! Uh, kun tästä krapulasta selvitään niin rupean syömään vihanneksi ja menen salille....

Voi kun mullekin tulis tollanen seesteinen olo!

Huh huh huomenta!
Täälläpä oli ollut elämää viikonlopun aikanakin. Toivottavasti Minnillä on jo merkittävästi parempi olo… Mekin olimme pitkästä pitkästä aikaa baarissa lauantaina, ja sitä ennen meillä isolla porukalla aloittelemassa. Oli kyllä tosi positiivinen kokemus, sillä koko baari oli savuton, ja siellä oli vain joku pieni tupakointikoppi. Ihanaa, kun ei joutunut haistelemaan savuja! Lisäksi tanssimusa oli kivaa, sai oikein hyvin lanteet liikkeelle. Ja kun viinikään ei maistunut liikaa, niin sunnuntainakin oli oikein kiva herätä! Iltapäivällä sitten tulivat yhdet eri kaverit iltaa istumaan, joten oikein onnistunut viikonloppu!

Sait kuule Sella minut oikein tosissaan harkitsemaan tuota kuppia. Raportoin jos homma etenee. Mutta totisesti hurjaa kun teillä annetaan nyt oikeasti kohtalon ratkaista vauva-asiat. Ihanaa! Ja tosi hienoa, kun ei ole mitään aikataulua, että siihen ja siihen mennessä olisi hyvä olla tärpännyt jne, vaan voitte nyt oikeasti nauttia seksistä ilman ehkäisyhuolia. Siis nauttikaa!

Mua koskettaa Juicen kuolema. Suomi menetti verbaalisen neron. Mutta katu täyttyy askelista, elämä on kuolemista…

Moikkelis!

Pääsin kouluun!!! :D:D Aivan mahtavaa.. Ei tarvi nyt enää miettiä, että mitäs sitte, jos.. jne. Nyt neljäksi vuodeksi kouluun ja vauvahaaveet taka-alalle! (varmaan saankin siirrettyä ne ihan tosta vaan.) Heitin kyllä ihan läpällä miehelle, että no, jos parin vuoden päästä yrittäis, niin tuli tyly vastaus..:/ Se ei halua, että mun opiskelut katkeaa, nyt kun kerran kouluun pääsin. Mutta katotaan nyt.. :)

Minnikin on päässy askeleen eteenpäin ;) noinhan ne vahingot yleensä tulee.. ;) Mä ainakin peukutan, halusit tai et :D:D Istutaan sellan kans molemmat kädet pöydän alla sellanen pirullinen ilme naamalla. :)

Ja Sellakos puhui tosta kuukupista? Mulle tuli kauhee hinku nyt, et haluaisin kokeilla. Onko siinä ollu sun mielestä mitään negatiivista?

Nyt meen surffaileen, ei pysy oikein ajatukset kasas kun mietin vaan tota koulua.. :)

Eivätkös tytöt ole rantautuneet vielä työkoneiden ääreen?!

Voih Minni! Tiedän ton tunteen! Se ihana pohjaton kurkku, joka lauantai-iltana voi juoda ihan Kaiken missä on Alkoholia, muuttuu sunnuntaiaamuna kamalaksi morkkikseksi ja vellonnaksi. Itellänikin oli eilen krapula, muttei ihan noin paha. Nykyään sitä ei vaan voi juoda yhtään, etteikö sitä seuraavana aamuna tuntis.

Hei muuten Neilikalle piti kommentoida siitä testistä, jota et ennen pillereitä ottanu. Niin voihan hyvinkin olla, että pillerien sisältämät hormonit on korjannu tilanteen? Tai niin mä ainakin ajattelisin. Että olis ainakin mahdollista. Toivottavasti.

Hassu, kun mä ite söin pillereitä, (lopetin keväällä 2004) niin sillon ajatteli, että hyi mitä myrkkyä ja että mä haluan lapsiakin joskus ja nämä on siksi pakko lopettaa. No, nyt kuitenkin kuulee enemmän tarinoita, että pillereiden lopetuksen jälkeen on helpompi tulla raskaaksi ja pillerit suojaa hedelmällisyyttä ym. Ja yhtäkkiä onkin sellanen olo, että olis kaiken aikaa pitäny syödä niitä. No uudelleen en kuitenkaan aloita, mutta pohdinpa vain. Ja kaippa niitä tarinoita on molemmista päistä. Toisille pillerit tehneet hyvää, toisille huonoa.

Ja toisaalta kuten aiemmin teille selitin siitä, kuinka me ei varmaa yhdessä ihan heti yritetä, niin pillereiden lopettaminenhan jotenkin kuvaisi yrittämisen alkua.. En tiedä.

Mutta mitenkäs teillä meni viikonloput?

No oltiin sitten Neilikan ja Meean kanssa samaan aikaan linjoilla.

Onnea Meea! Mahtava juttu! Eikös ole ihanaa, kun alkaa oma tulevaisuus selvitä? Sitä saa ihan uuen merkityksen elämälle, kun voi suunnitella ja miettiä erilailla. Jee!

Hyvä tytöt! Lisää kuukuppeilijoita. Hmm.. negatiivista. Kaikki negatiivisuus taitaa kyllä löytyä menkoista, ei kupista. No jos oikein kaivamalla kaivaa, niin jonnekin retkeilyolosuhteisiin en sitä ottais hygienisyyden takia, mutta sittenhän voi aina korvata kupin muilla suojilla. Tosin on ihmisiä jotka käyttää kuppia tilanteessa kuin tilanteessa ja niiltä löytyy keinot siihen. Muuten kaikki on vaan positiivista. Tosin aloittamisen kanssa kannattaa olla kärsivällinen. Se ei suju kaikilta heti kuin leikki. Mutta totuttelun jälkeen se on maailman paras kuukautissuoja. Voit lähteä saunailtaan, oli mikä aika kuukaudesta tahansa, eikä kukaan saa pienintäkään vihiä.

Kohtalo. Hyvä sana. Kyllä, kohtalo saa päättää, koska meille tulee vauva. :)

Upeaa Meea! Sydämelliset onnittelut!!! Uskoin koko ajan, että pääset sinne. Tammikuussako sitten alkaa? Eikös teidän alalla ollut sillain, että työpaikkaa hakiessa olisi hyvä olla jo omia lapsia kokemuksen vuoksi? Mutta asia kerrallaan, nyt on hyvä panostaa opiskeluun, eikä vauvoille tarvitse monia vuosia etukäteen miettiä sopivaa aikataulua. Elämä näyttää, mitä eteen tulee. Ethän kuitenkaan aio meitä jättää?

Joo Sella mää oon kans hermona tosta ”pillerit säilyttää hedelmällisyyden”-legendasta. Olen päätellyt ihan samoin, että pillerit on tasoittaneet mun oman hormonitoiminnan nyt aluksi, mutta onko tilanne lopullinen vai olisiko ollut turvallisempaa syödä niitä kunnes oikeasti on vauvan aika. Ja toisaalta, jos ennen yrityksen aloittamista on jo havainnut jotain häikkää, niin asiaanhan voi puuttua heti. Kamalaa päänvaivaa.