Ajattelin tulla "kiittämään" oikein henkilökohtaisesti teitä Kaksplussan palstalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blogisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oon ainakin tätä mieltä.

En voi käsittää miten jotkut vielä viitsii lukea jonkun taviksen, kotiäiti Minna Elina Kekäläisen sepustuksia normipäivästä..( tai mitä niissä blogeissa on?).
Siinä vippaa päästä sekä blogin pitäjällä että lukijoilla.

Niin, vippaa päästä, tai onkohan syy ennemmin se, että ihmiset ovat kiinnostuneita eri asioista? Mistä sinä olet kiinnostunut?

Itse en ymmärrä sitä, että jos joku nyt ei satu olemaan kiinnostunut minun elämästäni niin miksi ihmeessä hän siitä käy päivittäin lukemassa ja sen jälkeen vaivautuu (!!) vielä avaamaan kommenttiboksin ja heittämään sinne lokaa. Se tuntuu perin oudolta.

Henk.koht. en voisi olla vähempää kiinnostunut erilaisista nettipeleistä ym. joten eikö tuntuisi oudolta jos minä menisin nettipokerisivustolle solvaamaan pokerinpelaajien kiinnostusta peliin ja haukkuisin heidät lyttyyn?! uudelleen ja uudelleen jopa. Outoa, vai mitä?

En voi käsittää miten jotkut vielä viitsii lukea jonkun taviksen, kotiäiti Minna Elina Kekäläisen sepustuksia normipäivästä..( tai mitä niissä blogeissa on?).

Mä olen juuri samaa mieltä, enkä itse seuraa tai ole kiinnostunut kenenkään blogeista.
Mulla in ihan riittävästi tekemistä omassa elämässäni.

Mutta en missään nimessä mene myöskään häiriköimaan kenenkään blogiin!
Todella ikävää että näin on ap:lle käynyt.

Mutta netissä pyörii miljoonia ihmisiä; tälläkin palstalla,
joten kaikenlaista kommentointia voi odottaa.
Ei siihen tarvi kuin pari sekopäätä ( yksikin riittää ) ja aikamoista harmia voi saada aikaan.

En ihan suoralta kädeltä heittäis tuota blogin sabotointa kuitenkaan tän palstan syyksi.

Niin, vippaa päästä, tai onkohan syy ennemmin se, että ihmiset ovat kiinnostuneita eri asioista? Mistä sinä olet kiinnostunut?

Itse en ymmärrä sitä, että jos joku nyt ei satu olemaan kiinnostunut minun elämästäni niin miksi ihmeessä hän siitä käy päivittäin lukemassa ja sen jälkeen vaivautuu (!!) vielä avaamaan kommenttiboksin ja heittämään sinne lokaa. Se tuntuu perin oudolta.

Henk.koht. en voisi olla vähempää kiinnostunut erilaisista nettipeleistä ym. joten eikö tuntuisi oudolta jos minä menisin nettipokerisivustolle solvaamaan pokerinpelaajien kiinnostusta peliin ja haukkuisin heidät lyttyyn?! uudelleen ja uudelleen jopa. Outoa, vai mitä?
Vielä täällä roikut?
Menehän päivittämään blogisi, että päästään kommentoimaan.

Vähän samaa mieltä, vaikka vähän ehkä lievemmässä muodossa ilmaisisin. En myöskään ymmärrä miten ketään kiinnostaa toisten elämät niin paljon, että viitsivät lukea kenenkään blogeja. Itse katson myös blogin kirjoituksen huomionhakuiseksi toiminnaksi, vähän niinkuin pyrkimisenä "tavisjulkkiksiksi".

However, en ymmärrä niitäkään ketkä menevät toisten blogeihin haukkumaan ja törkeyksiä huutelemaan.

Oletko sinä sitä mieltä, että blogin pitäminen on poikkeuksetta narsistista? Että kaikki blogistit ovat vain huomionhakuisia narsisteja, eikä blogin pitämisellä ole muuta funktiota?

Olen.
Mutta minä nyt tavallaan olenkin huono sinulle kommentoimaan koko ketjuun kun en edes lue toisten blogeja, kerran olen käynyt yhdessä ainoassa blogissa ja silloinkaan en kommentoinut mutta juttujen taso oli...
Kuinka joku on leiponut tänään kakun johon tuli marenkipäällyste tai kuinka ostin itselleni uudet sukat ja kuva.
Eli minusta se on huomionhakua jos kaikki vessakäyntejä myöten pitää kirjata blogiin joka minusta verrattavissa päiväkirjaan.

Mä olen juuri samaa mieltä, enkä itse seuraa tai ole kiinnostunut kenenkään blogeista.
Mulla in ihan riittävästi tekemistä omassa elämässäni.

Mutta en missään nimessä mene myöskään häiriköimaan kenenkään blogiin!
Todella ikävää että näin on ap:lle käynyt.

Mutta netissä pyörii miljoonia ihmisiä; tälläkin palstalla,
joten kaikenlaista kommentointia voi odottaa.
Ei siihen tarvi kuin pari sekopäätä ( yksikin riittää ) ja aikamoista harmia voi saada aikaan.

En ihan suoralta kädeltä heittäis tuota blogin sabotointa kuitenkaan tän palstan syyksi.

Ainakin sen näkee suoraan, jos Blogger-palvelun blogiin on tultu tämän palstan linkityksen kautta. Mutta eihän se suoranaisesti mitään todista, joku on klikannut sitä linkkiä, onko hän sama joka kommentoi ikävästi tai mukavasti, sitä ei pysty sanomaan.

Eikö koko viestintä ole jollain tapaa huomionhakua? Blogisti, pidän aivan mahdollisena että ne häiriköt ovat tulleet täältä palstalta ja tunnen myötätuntoa häiriköinnin takia. Onneksi tämä palsta ei ole taantunut suomi24 tasolle kuitenkaan. Kirjautumispakko poistaa yleensä häiriköitä, mutta se vähentää muutakin kommentointia. Moderoitko kommentit ennen julkaisua blogissasi? Se auttaa paljon, mutta silti outuisit itse lukemaan ne loukkaavat kommentit.

Itse luen todella useaa sisustus/muoti/lifestyle- blogia ja toivon ettet ole kukaan tutuista kirjoittajista!
Epäilenkin että taidat olla trolli joka koittaa vetää lokaan jonkun blogin tällä vedätyksellä...

Olen "viihtynyt" tällä palstalla viikon verran useita kertoja, joten tuo 30min ei aivan riitä. Halusin lukailla läpi kirjoittelua ennen omien johtopäätelmien tekemistä. Et varmaankaan voi väittää, ettei niissä ole mitään perää - luettuasi esim. tämän ketjun. Osa minulle vastanneista on sitä mieltä, että tavalla tai toisella ansaitsen törkeydet.

Oletko sinä sitä mieltä, että blogin pitäminen on poikkeuksetta huomionhakua? Että kaikki blogistit ovat vain huomionhakuisia eikä blogin pitämisellä ole muuta funktiota?

Neutraalisti, puhtaasta mielenkiinnosta kyselen, millaiset johtopäätelmät teit tästä palstasta? Millaiset ihmiset tänne kirjoittaa ja onko palstassa mitään hyvää, vai pelkkää ilkeilyä?

Vähän samaa mieltä, vaikka vähän ehkä lievemmässä muodossa ilmaisisin. En myöskään ymmärrä miten ketään kiinnostaa toisten elämät niin paljon, että viitsivät lukea kenenkään blogeja. Itse katson myös blogin kirjoituksen huomionhakuiseksi toiminnaksi, vähän niinkuin pyrkimisenä "tavisjulkkiksiksi".

However, en ymmärrä niitäkään ketkä menevät toisten blogeihin haukkumaan ja törkeyksiä huutelemaan.

Mä luen monia blogeja, mutten sellaisia "kotiäidin päiväkirjoja". Luen esim sellaisia, joissa julkaistaa runoja, käsitellään kirjallisuutta tai politiikkaa, joissa on mielenkiintoisia kuvia tai jokin teema. En oikeastaan ymmärrä, että miksi monet sellaiset päiväkirjablogit ovat niin suosittuja, kun niissä tosiaan vaan kerrotaan mitä päivän aikana on tehty. Onhan Mummeliisankin blogi tosi suosittu, mutta hyvin hyvin henkilökohtainen (eli anti on lähinnä kirjoittajalle ja lähipiirille, silti monet lukevat).

Ootko sä kirjoitellut tänne jotain harmaana kun oot tehnyt palstatutkimusta? :popcorn:

En ole kirjoittanut aiemmin mitään :) Olen lueskellut palstaa lähinnä töissä, joten aikaakaan ei sillä tavalla ole ollut lähteä kommentoimaan.

Haluan korostaa, että tarkoitukseni ei ole ollut solvata kaikkia palstalle kirjoittavia, olen löytänyt myös hyviä keskusteluja. Myös täällä huomaan, että valtaosa epäasiallisuuksista tulee anonyymeiltä, ei nimimerkin rekisteröineiltä.

Ei voi muuta kuin sanoa - Tervetuloa todellisuuteen -

• Tykkää
Reactions: chrissy ja miauh
[QUOTE="eedla";24235994]Mä haluaisin tietää mistä blogista on kysymys??vai onko mahdotonta ap:lle kertoa sitä?[/QUOTE]

Kyllä se tuntuu mahdottomalta sitä kertoa.

Blogeja on niin erilaisia, minä seuraan muutamaa tiede tai tekniikkapainoitteista blogia. En pidä ihmeellisenä jos joku lukee henkilökohtaisempia blogeja, vaikka vertaistuen tai muun syyn takia.

Etusivu - Tiede.fi Tuolta blogit, varsinkin Syksy Räsäsen blogi on mielenkiintoinen.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Alkuperäinen kirjoittaja en muista mikä nikki;24236014:
Mä luen monia blogeja, mutten sellaisia "kotiäidin päiväkirjoja". Luen esim sellaisia, joissa julkaistaa runoja, käsitellään kirjallisuutta tai politiikkaa, joissa on mielenkiintoisia kuvia tai jokin teema. En oikeastaan ymmärrä, että miksi monet sellaiset päiväkirjablogit ovat niin suosittuja, kun niissä tosiaan vaan kerrotaan mitä päivän aikana on tehty. Onhan Mummeliisankin blogi tosi suosittu, mutta hyvin hyvin henkilökohtainen (eli anti on lähinnä kirjoittajalle ja lähipiirille, silti monet lukevat).

Niin tosiaan, blogeja on monenlaisia.

Mä ymmärrän aloittajan harmituksen täysin ja musta on ihan turha yrittää syyllistää häntä siitä, että jollakulla on sen verran henkistä vajautta, että viitsii käydä kirjoittelemassa inhottavia kommentteja blogiin. Mä en itse ottanut tätä aloitusta mitenkään henkilökohtaisesti, vaikka palstalla olenkin hengaillut jo pari vuotta, sillä tiedän etten ole itse tuollaiseen syyllistynyt. Ja palstaa oikeasti pitää seurata enemmän kuin viikko, jotta huomaa ne mukavatkin palstapersoonat.

Tämä palsta kun oikeasti on sellainen aikuisten hiekkalaatikko, ja käyttäytyminen on sen mukaista. Harmi, että blogisi joutui osalliseksi siihen tahtomattasi. :/

• Tykkää
Minä taas tykkään lukea blogeja, vaikka en koskaan niihin kommentoi. Tykkään lukea kuinka joku on leiponut sitä ja tätä, nautin kauniista kuvista, kauniista kodista ja ammennan sieltä itselleni erilaisia vinkkejä kuinka sisustaa tai duunata jotain.

En kyllä ymmärrä sitä, miksi pitää ehdoin tahdoin pilata jonkun päivän kommentoimalla rumasti. Jos ei blogista pidä, ei blogia tarvitse lukea.

No, blogisti, älä jää niihin kommentteihin kiinni vaan jatka blogiasi! Monet kuitenkin nauttivat blogien lukemisesta. Itsekin eilen kun sain olohuoneen uuteen kuntoon, otin lasin viiniä, nautin uudenlaisesta värimaailmasta, ja menin lukemaan erilaisia blogeja, joista hain inspiraatiota mitä teen makuuhuoneen värimaailmalle ja sisustukselle!

[QUOTE="vieras";24236012]Neutraalisti, puhtaasta mielenkiinnosta kyselen, millaiset johtopäätelmät teit tästä palstasta? Millaiset ihmiset tänne kirjoittaa ja onko palstassa mitään hyvää, vai pelkkää ilkeilyä?[/QUOTE]

Ei missään tapauksessa pelkkää ilkeilyä! Kuten jossain aiemminkin jo kirjoitin, asiallisiakin keskusteluja löytyy. Mutta ollakseen VAUVA/perhelehden palsta on negatiivinen kaiku jotenkin huomiota herättävän voimakas. Eritoten juuri näiden ilman rekisteröitymistä kirjoittelevien osalta. Olen pannut merkille, että lyötyä lyödään - joku kertoo ongelmastaan ja seuraavaksi se heitetään aloittajan silmille joko hänen omana syynään tms.

En pysty viikon perusteella antamaan sen syväluotaavampaa analyysiä.

Minä taas tykkään lukea blogeja, vaikka en koskaan niihin kommentoi. Tykkään lukea kuinka joku on leiponut sitä ja tätä, nautin kauniista kuvista, kauniista kodista ja ammennan sieltä itselleni erilaisia vinkkejä kuinka sisustaa tai duunata jotain.

En kyllä ymmärrä sitä, miksi pitää ehdoin tahdoin pilata jonkun päivän kommentoimalla rumasti. Jos ei blogista pidä, ei blogia tarvitse lukea.

No, blogisti, älä jää niihin kommentteihin kiinni vaan jatka blogiasi! Monet kuitenkin nauttivat blogien lukemisesta. Itsekin eilen kun sain olohuoneen uuteen kuntoon, otin lasin viiniä, nautin uudenlaisesta värimaailmasta, ja menin lukemaan erilaisia blogeja, joista hain inspiraatiota mitä teen makuuhuoneen värimaailmalle ja sisustukselle!

Kiitos kannustuksesta. En aio lopettaa blogini päivittämistä ja juuri tätä itsekin toivon - voivani antaa lukijoilleni jotain sellaista, mitä itsekin blogimaailmasta saan: inspiraatiota, tyydytystä estetiikannälkääni, ideoita ja kaikkea kevyttä ja ihanaa arjen vastapainoksi.

Sä olet samanlainen bloggaaja kuin kaikki muutkin. Kehuja pitäisi saada mutta heti kun vähänkin kritisoidaan, olet ihan käärmeissäsi.
Ja jos olisit oikeesti fiksu, et kirjoittelisi tätä soopaa anonyyminä vaan kertoisit kuka olet.

[QUOTE="huoh";24236104]Sä olet samanlainen bloggaaja kuin kaikki muutkin. Kehuja pitäisi saada mutta heti kun vähänkin kritisoidaan, olet ihan käärmeissäsi.
Ja jos olisit oikeesti fiksu, et kirjoittelisi tätä soopaa anonyyminä vaan kertoisit kuka olet.[/QUOTE]

Eikö sama koske kritiikin antajia?

• Tykkää

Yhteistyössä