Ajattelin tulla "kiittämään" oikein henkilökohtaisesti teitä Kaksplussan palstalaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blogisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkirja;24235838:
Vanha kunnon päiväkirja niin ei kukaan pilaa sinun päivääsi kommenteillaan ;)

:) päiväkirja on aina hyvä idea ja sellaista olen kirjoitellut aivan pikkutytöstä saakka - siinä vain ei ole blogin tuomaa vuorovaikutuksen mahdollisuutta..

Tällä palstalla käy kymmeniä tuhansia ihmisiä, joten sellaiseen määrään mahtuu todellakin porukkaa laidasta laitaan, aivan erilailla kuin mitä siihen pikku sisäpiiriisi, joka blogiasi aiemmin luki. Menet sinä sitten Turun torille tai tänne palstalle mainostelemaan blogiasi, niin mitä suurempi yleisö, sitä enemmän lokaa. Aivan turha syyttää meitä kaikkia täällä sekopäiksi, kun suurin osa meistä ei ole edes käynyt vilkaisemassakaan blogiai. Jos et halua julkisuutta, niin tee blogistasi yksityinen ja jaa se edelleenkin vain sille mukavalle sisäpiirillesi.

Todennäköisesti tällä palstalla käy päivittäin vielä enemmän porukkaa, kuin siellä blogissa.

Ja jos blogi on tänne linkitetty, sen linkin saattaa bongata täältä myös todella, todella moni sellainen, joka on satunnaisesti/kertaluontoisesti eksynyt tällekin palstalle, eikä ole mikään varsinainen "palstalainen".
Ja jos blogin tiimoilta on tänne avattu oikein oma ketjunsa, ja se ketju on jatkunut useamman sivun mittaiseksi (ja sitä on useampana päivänä nostettu etusivulle), niin sen todennäköisemmin sen on myös nähnyt joku satunnainen sankari, joka on myös voinut linkittää blogia eteenpäin.

Joten tuskin on kiittäminen pelkästään "palstalaisia" (näihin mä ainakin lasken sellaiset ihmiset, jotka käyvät täällä säännöllisen epäsännöllisesti, ja ehkä jopa osallistuvat keskusteluihin). Internetin ihmemaailma on raaka paikka.

[QUOTE="vieras";24235839]Jos joku ei pidä tukkasi väristä niin se on gamalaa ja kommentoija on häiriintynyt. Joopa.[/QUOTE]

Ikävä kyllä kommentointi ei liity tukan väriin, mutta henkilökohtaisuuksiin menevää se kyllä on. Hiuksiini liittyvät loukkaukset olisi helppo ohittaa, usko pois :)

Sosiaalisessa kanssakäymisessä on aina kääntöpuolensa. Kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin minä. Valitettavasti on aina myös osattava varautua siihen että jotkut ihmiset ovat pahansuopia ja haluavat tahallaan aiheuttaa mielipahaa tai vahinkoa toisille tapahtuipa kanssakäyminen netissä tai "live" maailmassa.
Kiitos kuitenkin itsellesi että halusit nostaa tämän aiheen esille. Vähän siitä taitaa olla hyötyä, mutta ainahan sopii toivoa että joku heräisi ajattelemaan.

Ja jos blogin tiimoilta on tänne avattu oikein oma ketjunsa, ja se ketju on jatkunut useamman sivun mittaiseksi (ja sitä on useampana päivänä nostettu etusivulle), niin sen todennäköisemmin sen on myös nähnyt joku satunnainen sankari, joka on myös voinut linkittää blogia eteenpäin.

Bloggerissa ainakin näkee, mitä kautta blogiin on tultu. Jos joku on klikannut blogin linkin auki kaksplussalla, se näkyy tilastoissa linkin lähteenä.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="vieras";24235881]Jos kaikki tällä palstalla ovat veemäisiä ja pilasivat blogisi niin lähde nyt menemään täältä![/QUOTE]

Näin on tarkoitus tehdä. En ole kuitenkaan missään vaiheessa väittänyt "kaikkia veemäisiksi.

:) päiväkirja on aina hyvä idea ja sellaista olen kirjoitellut aivan pikkutytöstä saakka - siinä vain ei ole blogin tuomaa vuorovaikutuksen mahdollisuutta..

Eli suomeksi olet huomionhakuinen ;) vaikka et myönnä :D
Pakko ihmetellä että Blogisti solvaa meitä palstalaisia mutta itsekin on jo viihtynyt linjoilla todistettavasti jo yli 30min ;)
-Todella paska palsta vai mitä ;) jää koukkuun ja viihtyy :)

Kurjaa, että olet saanut ikäviä kommentteja. Palstalla tosiaan käy hirvittävän paljon ihmisiä laidasta laitaan ja porukkaan eksyy niin helmiä kuin mätiä omeniakin. Itse olen löytänyt paljon kivoja palstalle linkitettyjä blogeja, joita olen alkanut säännöllisesti lukea. Mutta samalla tavalla ne löytää myös ne, jotka eivät käytä aivojaan suoltaessaan tekstiä näppikseltään. Oon pahoillani puolestasi, mutta muistathan ettet yleistä kaikkia palstalaisia ikäviksi kommentoijiksi.

En vain voi olla tuntematta kiukkua ja jopa hienoista katkeruuttakin siitä, että siisti, asiallinen ja usein hyväntuulinen keskustelu on vaihtunut eripuraan ja loanheittoon.

Kieltämättä kuulostaa tältä palstalta :D

Ei kai siinä muu auta kun poistaa aktiivisesti viestejä. Niiden kirjoittelijat kyllästyy jossain vaiheessa kun eivät saa niitä julki.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkirja;24235900:
Eli suomeksi olet huomionhakuinen ;) vaikka et myönnä :D
Pakko ihmetellä että Blogisti solvaa meitä palstalaisia mutta itsekin on jo viihtynyt linjoilla todistettavasti jo yli 30min ;)
-Todella paska palsta vai mitä ;) jää koukkuun ja viihtyy :)

Olen "viihtynyt" tällä palstalla viikon verran useita kertoja, joten tuo 30min ei aivan riitä. Halusin lukailla läpi kirjoittelua ennen omien johtopäätelmien tekemistä. Et varmaankaan voi väittää, ettei niissä ole mitään perää - luettuasi esim. tämän ketjun. Osa minulle vastanneista on sitä mieltä, että tavalla tai toisella ansaitsen törkeydet.

Oletko sinä sitä mieltä, että blogin pitäminen on poikkeuksetta huomionhakua? Että kaikki blogistit ovat vain huomionhakuisia eikä blogin pitämisellä ole muuta funktiota?

Mitä järkeä sitten on pitää henkilökohtasuuksista blogia? Narsismia minusta.

Mistä minä sitten bloggaisin/kirjoittaisin ellen itsestäni ja henkilökohtaisesta elämästäni. Tietyin rajanvedoin totta kai.

Oletko sinä sitä mieltä, että blogin pitäminen on poikkeuksetta narsistista? Että kaikki blogistit ovat vain huomionhakuisia narsisteja, eikä blogin pitämisellä ole muuta funktiota?

Oletko sinä sitä mieltä, että blogin pitäminen on poikkeuksetta huomionhakua? Että kaikki blogistit ovat vain huomionhakuisia eikä blogin pitämisellä ole muuta funktiota?

Minä oon ainakin tätä mieltä.

En voi käsittää miten jotkut vielä viitsii lukea jonkun taviksen, kotiäiti Minna Elina Kekäläisen sepustuksia normipäivästä..( tai mitä niissä blogeissa on?).
Siinä vippaa päästä sekä blogin pitäjällä että lukijoilla.

En ole tuo kommentoija, mutta kyllä bloggailu vaatii huomionhalun. Eikä siinä ole mitään pahaa :) Kuka muka kirjoittaa blogia ilman, että sitä joku lukeekin? Kyllä ne blogit kuolee ihan alkuunsa, jos kukaan ei lue. Se vuorovaikutuskin on huomionhalua, ei sitä tarvitse ymmärtää niin negatiivisesti.

Minäkin kirjoitan blogia, ja vaikka se ei nyt käsittele esimerkiksi ulkoisia asioita minussa tai kodissani, niin silti kyse on huomionhalusta, minun ajatuksilleni ja kirjoituksilleni :)

Olen "viihtynyt" tällä palstalla viikon verran useita kertoja, joten tuo 30min ei aivan riitä. Halusin lukailla läpi kirjoittelua ennen omien johtopäätelmien tekemistä. Et varmaankaan voi väittää, ettei niissä ole mitään perää - luettuasi esim. tämän ketjun. Osa minulle vastanneista on sitä mieltä, että tavalla tai toisella ansaitsen törkeydet.

Ootko sä kirjoitellut tänne jotain harmaana kun oot tehnyt palstatutkimusta? :popcorn:

En ole tuo kommentoija, mutta kyllä bloggailu vaatii huomionhalun. Eikä siinä ole mitään pahaa :) Kuka muka kirjoittaa blogia ilman, että sitä joku lukeekin? Kyllä ne blogit kuolee ihan alkuunsa, jos kukaan ei lue. Se vuorovaikutuskin on huomionhalua, ei sitä tarvitse ymmärtää niin negatiivisesti.

Minäkin kirjoitan blogia, ja vaikka se ei nyt käsittele esimerkiksi ulkoisia asioita minussa tai kodissani, niin silti kyse on huomionhalusta, minun ajatuksilleni ja kirjoituksilleni :)

Ihan sama minulla.

Yhteistyössä