ajatelkaa minä aijon jättää kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Syy miksen jättäisi http://www.keskipohjanmaa.fi/gen/483384.asp
Tämä taitaa olla kuvattu sieltä Myllypuron purkutaloista. Siellä on myös kuvattu video miten rappukäytävässä olevat vaunut syttyvät helposti ja täyttävät koko rapun nopeasti myrkylliellä savulla. Mä en tämän vuoksi lakkaa ihmettelemästä miksi jotkut haluavat säilyttää niitä rappukäytävässä :eek:

Mutta itse aiheeseen, en jättäisi. Yleisesti ottaen pärjäisi varmasti, mutta onnettomuustilanteessa lapsi on aina lapsi ja käyttäytyykin sen mukaisesti. Vaikka olisi harjoiteltu puhelimella soittamista niin se saattaa helposti unohtua hädän iskiessä :(

joo
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ton ikänen osaa käyttää puhelinta jos jotain tapahtuu,esim.sitten se paljon puhuttu tulipalo...
Osaa, mut äiti ei ehdi hakemaan lapsiaan sieltä enää ulos ja kuinka nopsaan 7v saa vauvan pinnasängystä ja pakenee, pitäis vielä soittaakin??

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Uskaltaisin jättää, kesällä 5- ja 10-vuotiaat serkut vahtivat vastasyntynyttä tyttöämme hänen nukkuessa kun me grillasimme pihalla aikuisten kesken.
Tuo on vähän eriasia, mikäli siis grillasitte sen talon pihalla missä lapsi sisällä nukkui. 10v on kuitenkin eri asia kuin 7v ja jos aikuiset ovat samalla pihalle voi lapset huikata tarvittaessa apua vaikka ikkunasta.

Päivystääkö noin monet äidit tosiaan joka minuutti vauvan sängyn vieressä?

Siis kyllä minä käyn pyykkinarulla, postilla jnejne, ja vauva nukkuu ja jopa valvoo sillä aikaa yksin! Ja helposti menee se 10 minuuttia, minkä ap aikoo olla poissa....

Tuota niin niin, meillä on ollu tapana opettaa lapset siihen rytmiin mikä on viikolla eli jos on kulkua kerholle, niin sinne mennään sit eikä siinä sen kummempaa. Mikset opeta lasta perheen normaaliin arkeen, siis vauvaa?

Eli en jättäisi yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja [b:
"Rytkäätys"]Päivystääkö noin monet äidit tosiaan joka minuutti vauvan sängyn vieressä?[/b]
Siis kyllä minä käyn pyykkinarulla, postilla jnejne, ja vauva nukkuu ja jopa valvoo sillä aikaa yksin! Ja helposti menee se 10 minuuttia, minkä ap aikoo olla poissa....
Mahtava päättely kyky sulla...

Sama täällä.
Paitsi enää ei uskalla jättää hereillä ollessa yksin, mut silloin kyl jätin kun ei vielä liikkunut.

joo

Mut ymmärrätkö mikä ero siinä on että poistut viiden minuutin matkan päähän, kuin että käyt pihassa johon näet paljon eri asioita..

Miltä kuvittelisit tuntuvan kun talo on palatessasi ilmiliekeissä ja lapsesi sisällä? JOS.. Ei huono sana tällaisissa asioissa, vai?

vieras

Toki olen poissa nukkuvan vauvan viereltä pidempiäkin aikoja ja saatan jopa pyytää viereisessä huoneessa leikkivää 6v:ta "vahtimaan" pikkusiskoa sillä aikaa kun imuroin alakerrassa. Kuitenkin tuolloin olen kuuloetäisyyden päässä ja valmiina tulemaan isosiskon avuksi muutamassa sekunnissa.

Niin
Se kai siinä on ongelmana, että että tuollaisella kerhostahakureissulla menee helposti aikaa enemmän kun alunperin arvioitiin.

Lapsen takki kenkä tai takki on hukuksissa, kerhotädillä on tärkeää asiaa, lapselle on käynyt vahinko ja kerhotäti on juuri vaihtamassa kuivia päälle, mitä tahansa ihan tavallista viivytystä, ei tarvitse tapahtua mitään tulipaloa tai auton alle jääntiä ja silti menee enemmän kun se 10 min.

Huh
En tod. jättäis. En edes hae postia enkä yhtään mitään. En uskaltaisi enkä HALUA jättää lasta yksin.

Ap:n tapauksessa olisin nukuttanut vauvan vaunuun ja hakisin kävellen lapsen. Tai jos liian pitkä matka, niin ottaisin vauvan mukaan TIETENKIN vaikka joutuisinkin herättämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuota niin niin, meillä on ollu tapana opettaa lapset siihen rytmiin mikä on viikolla eli jos on kulkua kerholle, niin sinne mennään sit eikä siinä sen kummempaa. Mikset opeta lasta perheen normaaliin arkeen, siis vauvaa?

Eli en jättäisi yksin.
Oliko tää vitsi?
Miten 4,5kk ikäiselle voi opettaa tarkan rytmin????!! :eek: :eek: Toki rytmit voi olla vähän "suuntaa antavia", mut eihän niistä vauvoista ikinä tiiä että esim. kuinka kauan ne milloinkin sattuu nukkumaan, ja siitä taas riippuu ihan että mihin aikaan laitetaan seuraaville unille. Tai näin ainakin meillä..

Niin, mutta kun minä olen ulkona tekemässä sen 10-15 minuuttia asioita, ei minulla ole tietoa mitä sisällä tapahtuu. En esim. voisi havaita sisällä syttynyttä tulipaloa.
Että ei siinä minusta ole mitään kummaa jos jättää isomman sisaruksen kanssa jos käykin näköetäisyydeltä poissa tuollaisen ajan....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Se kai siinä on ongelmana, että että tuollaisella kerhostahakureissulla menee helposti aikaa enemmän kun alunperin arvioitiin.

Lapsen takki kenkä tai takki on hukuksissa, kerhotädillä on tärkeää asiaa, lapselle on käynyt vahinko ja kerhotäti on juuri vaihtamassa kuivia päälle, mitä tahansa ihan tavallista viivytystä, ei tarvitse tapahtua mitään tulipaloa tai auton alle jääntiä ja silti menee enemmän kun se 10 min.
Niin, ja jos jotain sattuu -pientäkin- kestää äidillä lapsen puhelinsoitosta vielä useamman minuutin päästä paikalle auttamaan. ja nuo minuutit voi olla pienelle pitkiä.

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Eli en jättäisi yksin.
Oliko tää vitsi?
Miten 4,5kk ikäiselle voi opettaa tarkan rytmin????!! :eek: :eek: Toki rytmit voi olla vähän "suuntaa antavia", mut eihän niistä vauvoista ikinä tiiä että esim. kuinka kauan ne milloinkin sattuu nukkumaan, ja siitä taas riippuu ihan että mihin aikaan laitetaan seuraaville unille. Tai näin ainakin meillä..
Kai tässä tarkoitettiin sellaista rytmiä, että jos on tiedossa että vaikka kello neljä haetaan sisko tarhasta, niin niihin aikoihin nukutetaan vaunuihin kun kerran on tiedossa että lähdetään.

joo
Niin, mutta kun minä olen ulkona tekemässä sen 10-15 minuuttia asioita, ei minulla ole tietoa mitä sisällä tapahtuu. En esim. voisi havaita sisällä syttynyttä tulipaloa.
Että ei siinä minusta ole mitään kummaa jos jättää isomman sisaruksen kanssa jos käykin näköetäisyydeltä poissa tuollaisen ajan....
Joka tapauksessa on mielestäni eri asia.. Otsikkona voisi olla myös: Äiti kuoli rattijuopon alle, pienet lapset kotona kahden..

Miksi ottaa tietoisia riskejä elämän tärkeimpien asioiden kohdalla?

vieras
Näköetäisyydeltä kerkeät vähän nopeammin avuksi jos isosisko/veli huutaa apua ikkunasta.

Mie
Voi vittu mikä ketju taas mutta siis joo.. tästä ei oo kauaa kun lehdestä luin että vauva oli laitettu päikkäreille rattaisiin ja vanhemmat oli siis kotosalla ja sisällä.. no ne rattaat oli jotekii päässy liikkeelle ja se ipana löyty rattaineen rantavedestä hukkuneena eli ihan MITÄ VAIN voi tapahtua vaikka möllöttäsit kuinka siinä lähietäisyydellä 24/7!

No
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Eli en jättäisi yksin.
Oliko tää vitsi?
Villi arvaus: teillä on yksi lapsi?

Mitäs jos teillä olisi kaksi, ja toinen pitäisi hakea kerhosta, viedä lääkäriin, viedä neuvolaan tai ihan mitä vaan, mennäänkö silti "vauvasta riippuen", ei me nyt tullakaan vaikka aika on varattuna, kun hups tää nukahti.

Yhteistyössä