[QUOTE="muua";26296962]Kerronpa viela toisen sattumuksen vuodelta -97, jolloin olin 17-vuotias.
Olimme muuttaneet toiselle puolen kaupunkia rivitaloasuntoon n. 4kk aikaisemmin. Eraana iltana fillaroin harrastuksestani kotiin. Jatin pyoran etupihalle ja kaivoin avaimet taskusta. Huomasin kuitenkin ulko-oven olevan auki. Huusin " Moooi", ja otin kegat jalasta. Aloin sitten ulkovaatteita riisuessani katsella, etta ohhoh, jopas taalla on laitettu paikkoja uuteen uskoon parissa tunnissa, jotka olen ollut poissa. Uusi hattuteline, vaatekaappi, peili, ja olkkari siirretty alakertaan. Ei kuitenkaan kellot soineet viela siinakaan vaiheessa, kun ylakerrasta asteli mies, joka ei ollut isani.
Mies: "Taidat nyt olla vahan vaarassa paikassa"
Mina hataantyneena: "En."
Mies: "Kylla taidat nyt olla vahan erehtynyt"
Mina syvan ja pitkan hiljaisuuden jalkeen: "...herrajumala...herrajumala..."
Paassani oli sata ajatusta: Taltako tuntuu seota? Olenko vahingossa mennyt vanhaan kotiin?
Mies: " Niin tuota, laittaisitko oven kiinni, sitten kun lahdet..."
Mina: "Joo...ma taidan tasta..."
Vasta kun olin saanut puettua vaatteeni ja laitettua kenkani jalkaan ja astuin ulos, nain meidan asunnon siita etuovelta. Vasta silloin ymmarsin, mita oli tapahtunut. Puhkesin hysteeriseen nauruun, sain vaivoin talutettua pyorani omalle pihalle ja raahauduttua ylakertaan. Nauroin vaan hysteerisena ja helpottuneena siina lattialla, ennenkuin sain kerrotuksi vanhemmilleni, mita oli kaynyt.
Pakko kertoa viela jatkotarina:
En siis jostain syysta ollut tuohon naapirin setaan aiemmin kunnolla ehtinyt tormata. Tasta johtui, etten ymmartanyt tulleeni naapuriin. Seuraava kohtaaminen ei varmaan nostanut "hullun naapurintyton"-poitsejani.
Isani oli heittanyt vahingossa minulle tarkean artikkelin omaavan sanomalehden lehtiroskiin. Oli pimea syysilta, mutta paatin kayda sen roskista noutamassa. Lehtiroskis oli kuitenkin suht tyhja, joten paadyin kapuamaan sinne kokonaan-tiesinhan haluamani aarteen siella olevan. Siella mina sitten olin, kun tama kyseinen naapurin seta sattuin tulemaan pihalle. Kurkkasin juuri roskista ja en osannut sanoa kuin "Moi". Seta heilautti kattaan ja jatkoi matkaansa.[/QUOTE]
En tiennyt edes että on mahdollista naurattaa niin paljon että oksettaa, mutta nyt tiedän
Tämä oli kyllä ihan hulvaton