Aivan sairaan hyvä suklaakakku, valmista alle 10 minuutissa!!

  • Viestiketjun aloittaja Herkkupylly
  • Ensimmäinen viesti
m
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä suklaakakku? eihän tossa ole edes suklaata?
Tiedän useita kakkuohjeita, joiden nimi on suklaakakku, vaikka niissä on kaakaota. Ja juustokakuissa ei ole juustoa, vaan rahkaa, kermaa yms.
Ettekö te tiedä mistä suklaata tehdään? Kaakaosta, rasvasta ja sokerista...
On juustiokaukuissa kokonainen tuorejuustopurkki, ainakin niissä ohjeissa, joilla itse olen tehnyt.
 
Tässä kuva yhenlaisesta versioista, ei mitään maailman kauneinta, mut hyvää oli :p Kuorrutteena tomusokeri-voi-kahvi-päällyste ja mantelirouhetta, ehkä hiukanki liian makeaa mut hyvin passasi! Kannattaa kokeilla, jää koukkuun ku on nii helppoa

:whistle:

 
elsa
hyvän makuista kakkua oli:) Kuohkeaa, ei liian kuivaa, mutta ei myöskään taikinamaista kuten mutakakut (joista en pidä)

Mutta keskeltä kypsyi jo 4minuutissa ja neunat oli taikinaa vielä 5,5minuutin kohdalla. Laitoin vielä minuutin, ja kumosi. Silti oli reunoissa jotenkin taikinaista.

Syynä oli että tein sen pyöreässä aika kapeassa ja korkeareunaisessa uunivuoassa. Joka oli Ikean paksua posliinia. Salaattikulho kai se on nimeltään. Eli ei kannata laittaa paksuposliiniseen ja korkeareunaiseen kulhoon. Ensi kerralla teen sen matalareunaiseen lasiseen piirakkavuokaan. Mahtuu varmaan juuri sopivasti.
Tuosta saa kyllä täydellisen täytekakunkin jos haluaa, kun tekee kapeassa pyöreässä vuoassa, niinkuin minä tein.
 

Yhteistyössä