äitipuoli ja uusperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äittyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äittyli

Vieras
Itse olin äitipuolena ex-mieheni lapsille 3kpl, nuorin oli kun aloitettiin reilun vuoden,5v ja 9v. Minä hyväksyin lapset ja hoidin kuin omiani. Syntyi yhteinen ja kaikki lapset olivat tasa arvoisia.Erosin miehestäni koska juoksi vieraissa ja vähän muutakin syytä oli. Minä en voi ymmärtää jos menee suhteeseen jolla on lapsia pitäisi tajuta että ne kuuluvat elämään tai etsii sellaisen jolla ei ole aikaisempia lapsia. Ex-mieheni nykyinen vaimo ei hyväksy ollenkaan että hänen lapset käyvät siellä ,ovat jo aikuisia. Hänellä on itsellään lapsia niillä on vain oikeus olla heidän luonaan. Hän tiesi ottaessan kun asumme pienellä kylällä mitä kaupassa saa ja on sosiaalialan ihminen niin luulisi!!!
Nyt asun uudessa suhteessa ja minulla on edellisestä yksi lapsi ja yhteinen ja niiden pitää saada sama kohtelu.Lapset ovat syyttömiä siihen jos vanhemmilla hormoonit hyrrää tai jostakin muusta syystä tulee ero.Itse olen ero perheestä jossa oli sinun, minun ja meidän lapsia ja koin että olimme tasaarvoisia.Olen todennut että maalla olla vielä tosi ahdasmielisiä uudisperheistä varsinkin ukit ja mummot, kokemusta on, mutta en hyväksy.Tässä mietitään miksi lapset on nykyään tasapainottomia ja voi huonosti, mutta voisimme katsoa peiliin, olipa lapset kenen tahansa älä kosta sitä lapselle, syytön hän on siihen että on syntynyt tänne.kannanottoja rakentavasti otetaan vastaan.

Kovin totta puhut! Meillä miehen tyttö saa olla niin paljon ku haluaa ja kyllä tarkotuksena on että kun yhteinen lapsi elokuussa syntyy, niin ihan tasavertaisia ovat. Tyttö saa pitää oman huoneensa ja vauva asuu meidän makkarissa. Sitten kun vauva kasvaa niin isoksi että tarvii oman huoneen, niin pistetään koko huonejako uusiksi, että molemmat saavat oman huoneen.

Olen 34v. kahden lapsen äitipuoli ja uusperheen muodostumisen alusta lähtien on roolini mieheni lasten kasvattajana askarruttanut minua. Haluaisin kuulla kommentteja, miten te muut äitipuolet koette oman roolinne kasvattajana uusperheessä?

Yhteistyössä