Äiti, minä haluan kuolla, jotta tiedän miltä se tuntuu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
...totesi 5-vuotiaani tänään.
- Kyllä sinä saat tietää elämäsi lopussa, miltä se kuoleminen tuntuu, totesin hänelle.
- Mutta minä haluan kuolla pian! Sitten tulen kertomaan sinulle, miltä se kuoleminen oikein tuntuu!
- Ei äiti halua, että sinä kuolet vielä pitkään aikaan. Etkä sinä voi oikein tulla tuollaista minulle tulla kertomaankaan, kun olet kuollut.
- Mutta äiti, minähän synnyn uudelleen! Olen syntynyt jo monta kertaa!
- Vai niin.
Totesin lapselleni, että jos hän on kerran syntynyt monta kertaa, on hän kuollutkin monta kertaa. Ja hänen pitäisi muistaa, miltä kuoleminen oikein tuntuu. Mutta ei tyttöni kuulemma muistanut.

Hieman oudonpuoleinen keskustelu :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Hämmentävää tekstiä lapselta :/

Tuontapaista tekstiä häneltä on tullut aina. Uskonnot kiinnostavat muutenkin. Taisin olla samanlainen pienenä itse. Mutta äitini ei osannut suhtautua, joten olin sitten yksin ajatuksieni kanssa.

:D

Mutta noinhan se menee.

Tutun lapsi alkoi n. 5-vuotiaana itkeä, kun radiossa laulettiin rakkaudesta, joka polttaa. "Äiti, mä olen kuollut tulipalossa!"

Sama lapsi kuoli tulipalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Mutta noinhan se menee.

Tutun lapsi alkoi n. 5-vuotiaana itkeä, kun radiossa laulettiin rakkaudesta, joka polttaa. "Äiti, mä olen kuollut tulipalossa!"

:o oikeesti?

Mutta noinhan se menee.

Kieltämättä hieman kylmäsi tuo keskustelumme.

Mutta noinhan se menee.

:o Kamalaa.. :'(

en tiedä mikä on kristallilapsi täytyy googlata... no joo kävin just mun äidin kanssa keskustelun joka ei koskaan ite oo eläny mitenkään hengellistä elämää, niin hän sanoi että minä puihin alle kouluikäisenä ihana normaalisisti ilmeiseti joastakin ympärilläni olevista hengistä siis ihan tavallisina ihmisinä niistä puhuin, eivät siis oleet niinkään mun "kavereitaa ihan siinä jotenkin mukana elmässä. En itse muista, muistan vain hämärästi yhden äänen. Sitten mulla ala-asteiässä paljon kaikenlaisia unia, jotka äiti tulikitsi jonkinlaiseksi herkkyydeksi, mutta tuolloin erotin jo eri tasot toisistaan ilmeisesti. Nykyään vain tuntemuksia joistain asioista omaan. Minun äitini ei koskaan tuomminnut, joskaan ei koskaan väittänyt ymmärtävänsäkkään ja on edelleen vakuuttunut tehneensä oikein pyrkiessään tukeminaan omaa kasvuani ihmisenä.

Mutta vaikea aihe sulla pienen kanssa keskustella on. Itsekkin olen miettinyt miten omaa lastani ohjaanm ettei se joudu minkään leiman alle niinsanoakseni, mutta saisi elää itsenään läpi elämänsä. Mielenkiintoisia haasteita mut kyl kai ne lapset kaikessa viisaudessaan osaa sit vähän itekkin ohjata vanhe,piaan ja kysellä oiekita asioita. Kimuranttia, ettei tyttösi esittänyt mitään kysymyksiä.

Yhteistyössä