Äiti, minä haluan kuolla, jotta tiedän miltä se tuntuu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kai tuo on joku vaihe?

oma neiti kans viis vee, mietti viikonloppuna millaista olisi taivaassa ja otti sitten puheeksi kanssa oman kuolemansa järkevästi kertoi että se voi tulla piankin. mutta ei sitä pelottaisi eikä kai ikävä tulisi
"koska mä olen äiti aina sun sydämessä" se kertoi
jestas, itkee meisin alkaan

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Kristallilapsi selvästi

Mikään muu vaihtoehtohan ei tietenkään voi tulla kyseeseen :headwall:

mikä sulla tulee mieleen :O

Mun mielestä ap:n lapsi on vain luontaisella tavalla utelias niitä asioita kohtaan mistä hänellä ei vielä ole aikuisten tapaan tietoa ja kokemusmaailmaa. Kuka nyt ei lapsena olis utelias milloin minkäkin asian takia. Jokainen varmaan muistaa itsestään kuinka kuolemaan liittyvät asiat ovat lapsena kiinnostaneet samoin kuin erilaiset sairaudet, luonnon ilmiöt, eläimet tms. Ja lapset puhuvat välillä ihan höpöjäkin, koska se kuuluu heidän mielikuvituksensa kehitykseen. Jokainen tietysti tekee omat valintansa siitä mihin uskoo ja mitä mieltä mistäkin on, mutta itse ajattelen ap:n tapauksesta näin.

Itse uskon Raamatun totuuteen elämästä ja kuoleman jälkeisestä elämästä.

Ennen vai jälkeen kun sielunvaellus siitä poistettiin? Toivottavasti ennen, koska tuon jälkeen miljoonia viattomia kidutettiin ja poltettiin harhaoppisina ja noitina kirkon toimesta. Pääasiassa naisia ja lapsia.
Viattomien verellä poistettu tuo luonnollinen asia ja korvattu poistamalla Jumala ihmisen elämästä

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hmm... Kerrohan lisää?
Mielenkiintoista on, että minulla on ollut aina ollut palava halu matkustaa juuri sinne. Kun suutun miehelleni, olen ollut monesti menossa matkalaukkujeni kanssa juuri Tiibettiin.

Jos tulet kurssille, josta oli puhe, esittelen sinut tiibetiläisestä buddhalaisuudesta väitöskirjaansa valmistelevalle tuttavalleni. :) Hän tuntee useita llamoja, ehkä siinä on avain.

"Tulku"-sana saa tässä yhteydessä saman fyysisen reaktion aikaa, kuin Tiibet-viittauksesi.

Mielenkiintoista. Asia on siis sovittu ( eiköhän tuo miehellenikin sovi ajankohdan puolesta, en ole hänelle vielä asiasta maininnut).

Lapsilla on ihan itsestään tuota luontaista uteliaisuutta kaikkea tuntemantonta kohtaan ilman, että hänessä on mitään sen erityisempää kuin kenessäkään muussakaan. Itse uskon Raamatun totuuteen elämästä ja kuoleman jälkeisestä elämästä.

Minä uskon siihen, että me kaikki olemme Jumalan/ Korkeimman Voiman tyttäriä ja poikia. Ja tämä Korkein Voima pitää sisällään kaikki uskonnot.

Ok. Ymmärrän miksi olet näistä asioista erimieltä kanssani kun uskot noin. Itse en kykenisi koskaan ajattelemaan noin juuri sen vuoksi, että Raamatun opetukset ja Raamatun Jumala ovat tulleet todeksi elämässäni. En kuitenkaan tarkoita vähätellä sinua ja sitä mikä on itsellesi tärkeää. =)

Ok. Ymmärrän miksi olet näistä asioista erimieltä kanssani kun uskot noin. Itse en kykenisi koskaan ajattelemaan noin juuri sen vuoksi, että Raamatun opetukset ja Raamatun Jumala ovat tulleet todeksi elämässäni. En kuitenkaan tarkoita vähätellä sinua ja sitä mikä on itsellesi tärkeää. =)

Kiitos samoin!
Omat kokemukseni ovat johdattaneet minut tälle tielle.

Kiitos samoin!
Omat kokemukseni ovat johdattaneet minut tälle tielle.

Pakko hypätä tähän mukaan ja todeta, etä jos uskoo siihen, mitä on itse kokenut ja nähnyt, ei välttämättä ole uskossa. Uskonnon ja uskomisen ero on suuri. ;)

Tuossa muuten lyhyt Tiibeti elokuva nimeltä Dramgyen
http://www.endlessknotfilms.com/ekf/dramgyen.html

Dramgyen on suosittu musiikki instrumentti Himalajalla. Soittimen nimi vissiin tulee Sanskritin kielestä, mutta en ole siitä varma, koska kieliopinnot ovat vielä pahoin kesken

Kiitos!

Itse uskon Raamatun totuuteen elämästä ja kuoleman jälkeisestä elämästä.

Ennen vai jälkeen kun sielunvaellus siitä poistettiin? Toivottavasti ennen, koska tuon jälkeen miljoonia viattomia kidutettiin ja poltettiin harhaoppisina ja noitina kirkon toimesta. Pääasiassa naisia ja lapsia.
Viattomien verellä poistettu tuo luonnollinen asia ja korvattu poistamalla Jumala ihmisen elämästä

Kidustus ja polttaminen harhaoppisina ja noitina oli tehty niiden toimesta, jotka olivat niin kaukana Jumalasta kuin ihminen vain saattaa olla. Kaikki uskovaiseksi itseään sanovat ihmiset eivät todellakaan sitä ole ja Raamattukin sanoo; "etteivät kaikki, jotka sanovat Herra, Herra, pääse taivaaseen". Nuo ihmiset, jotka tekivät näitä tekoja tekivät väärin, eivätkä missään tapauksessa tehneet Raamatun opetusten mukaan. Jeesuskin käski sen joka on synnitön heittää ensimmäisen kiven ja yhtään sellaista henkilöä ei löytynyt eikä löydy tänäkään päivänä. Kirkko ja sen toimesta tehdyt asiat eroavat kirkosta, joka toimii Jumalan tahdon mukaan. Kuten itsekin varmaan olet koulussa opetellut nuo kymmenen käskyä, joissa sanotaan myös "Älä tapa", käskyt jotka Jumala antoi Moosekselle vuorella niin luuletko Jumalan hyväksyneen näiden ihmisten teot, vaikka Hän on määrännyt käskyissään toimimaan aivan toisella tavalla. Raamattu sanoo myös, että Jumalan sana on alati muuttumaton ajasta ikuisuuteen niin Jumalahan kumoaisi itsensä jos hän alkaisi yhtäkkiä vaihtaa mieltään siitä mitä on käskenyt. Jumala on antanut ihmisille mahdollisuuden valita ja harmittavan usein ihminen valitsee väärin ja tekee pahoja tekoja millä ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.

Kyllä, Raamatun Jumala on varmasti tullut todeksi elämässäsi, koska ei ole ikinä ollut erillään siitä tai sinusta. Raamattu opettaa varmasti paljon enemmän kuin mitä kirkko tulkitsee. Kirkko kuitenkin on luonut taivaan, jossa Jumala on löydettävissä sen jälkeen kun ihminen kuolee. Kirkko poisti Jumalan ihmisten elämästä opetuksiensa kautta.
Mutta miten poistaa pysyvästi jotain sellaista, mikä on kaikkialla ja jonka jokainen voi löytää sisältään. Kirkon valta horjuu ja mm. kristallilapset horjuttavat sitä entisestään. Jokainen ihminen löytää Jumalan ennenpitkää, kristallilapsien ansiosta niin vain käy paljon nopeammin. Vähemmän ihmisiä joutuu kärsimään tietämättömyyden takia.

Vastuu on silti meillä kaikilla.

Aika hätkähdyttävä kommenti.Omilla lapsillani on kaikilla ollut kuolemavaiheensa. Aika, jolloin he pohtivat kuolemaa paljonkin. Esikoiseni ilmoitti ehkä juuri tuossa viiden vanhana , hitusen nuorempanakin kaiketi, että haluaisi kuolla- se kommenti sai aamukahvin väärään kurkkuun.
Taustalla oli ajatus siitä, että testaisi sitä kuolemaa hetkisen.

Kidustus ja polttaminen harhaoppisina ja noitina oli tehty niiden toimesta, jotka olivat niin kaukana Jumalasta kuin ihminen vain saattaa olla.

Tuo tapahtui kirkon toimesta.
Saman kirkon, joka on tänäkin päivänä olemassa ja joka saarnaa Jumalan sanaa.
Tekopyhyyttä tappaa ne jotka pitävät ääntä ja kun on hiljaista, saarnata "Älä tapa".
Jumala ei kuitenkaan tuomitse ketää, ei missään tapauksessa vaikka teko olisi mikä tahansa. Se on vapaan tahdon etu. Tuomiotta ei silti kukaan jää.

Pointti oli kuitenkin kirkon tekopyhyydessä ja opetuksissa, jotka eivät toteudu Jeesuksen opetusten mukaisesti vaan ovat lähinnä päinvastaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Aika hätkähdyttävä kommenti.Omilla lapsillani on kaikilla ollut kuolemavaiheensa. Aika, jolloin he pohtivat kuolemaa paljonkin. Esikoiseni ilmoitti ehkä juuri tuossa viiden vanhana , hitusen nuorempanakin kaiketi, että haluaisi kuolla- se kommenti sai aamukahvin väärään kurkkuun.

Muistan itsekin pohtineeni kovasti kuolemaa ja uskontoon liittyviä asioita jo pienestä pitäen. Minulla on tainnut jäädä hieman "vaihe" päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

Muistan itsekin pohtineeni kovasti kuolemaa ja uskontoon liittyviä asioita jo pienestä pitäen. Minulla on tainnut jäädä hieman "vaihe" päälle :D

:D

Kidustus ja polttaminen harhaoppisina ja noitina oli tehty niiden toimesta, jotka olivat niin kaukana Jumalasta kuin ihminen vain saattaa olla. Kaikki uskovaiseksi itseään sanovat ihmiset eivät todellakaan sitä ole ja Raamattukin sanoo; "etteivät kaikki, jotka sanovat Herra, Herra, pääse taivaaseen". Nuo ihmiset, jotka tekivät näitä tekoja tekivät väärin, eivätkä missään tapauksessa tehneet Raamatun opetusten mukaan. Jeesuskin käski sen joka on synnitön heittää ensimmäisen kiven ja yhtään sellaista henkilöä ei löytynyt eikä löydy tänäkään päivänä. Kirkko ja sen toimesta tehdyt asiat eroavat kirkosta, joka toimii Jumalan tahdon mukaan. Kuten itsekin varmaan olet koulussa opetellut nuo kymmenen käskyä, joissa sanotaan myös "Älä tapa", käskyt jotka Jumala antoi Moosekselle vuorella niin luuletko Jumalan hyväksyneen näiden ihmisten teot, vaikka Hän on määrännyt käskyissään toimimaan aivan toisella tavalla. Raamattu sanoo myös, että Jumalan sana on alati muuttumaton ajasta ikuisuuteen niin Jumalahan kumoaisi itsensä jos hän alkaisi yhtäkkiä vaihtaa mieltään siitä mitä on käskenyt. Jumala on antanut ihmisille mahdollisuuden valita ja harmittavan usein ihminen valitsee väärin ja tekee pahoja tekoja millä ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.

VOI justiina, nimimerkkisi on niin oikeassa. etkö ole lukenut vanhaa testamenttia.

sinun jumalasi rakasti kunnon verilöylyjä, määräsi vanhurskaat soturinsa tappamaan kokonaisia kaupunkeja. lapset, naiset, raskaana olevat halkaistiin kahtia. kaikki sinun kristinuskon jumalan käskystä.

miten siis voit raamatun jumalaan uskovana ihmisenä väittää, että ristiretkiä tehneet miehet olisivat olleet jotenkin kaukana jumalasta? :o

hehän vaan tekivät samaa, mitä israelilaiset tekivät. paitsi että israelin soturit olivat varmaan paljon raaempia, jumalansa käskystä. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
VOI justiina, nimimerkkisi on niin oikeassa. etkö ole lukenut vanhaa testamenttia.

sinun jumalasi rakasti kunnon verilöylyjä, määräsi vanhurskaat soturinsa tappamaan kokonaisia kaupunkeja. lapset, naiset, raskaana olevat halkaistiin kahtia. kaikki sinun kristinuskon jumalan käskystä.

miten siis voit raamatun jumalaan uskovana ihmisenä väittää, että ristiretkiä tehneet miehet olisivat olleet jotenkin kaukana jumalasta? :o

hehän vaan tekivät samaa, mitä israelilaiset tekivät. paitsi että israelin soturit olivat varmaan paljon raaempia, jumalansa käskystä. :xmas:

Nuo käskyt ei kylläkään tullut Jumalalta, kirkolta sen sijaan kyllä.
Jeesus käskee levittää evankeliumien sanomaa, mutta ei verellä.
Silti tuolla ei ole mitään merkitystä. Jokainen kuolema on opetus, Jeesus kutsui sitä synniksi Buddha taas karmaksi. Yksikään kuolema ei jää huomaamatta tai turhaksi.

Kyllä, Raamatun Jumala on varmasti tullut todeksi elämässäsi, koska ei ole ikinä ollut erillään siitä tai sinusta. Raamattu opettaa varmasti paljon enemmän kuin mitä kirkko tulkitsee. Kirkko kuitenkin on luonut taivaan, jossa Jumala on löydettävissä sen jälkeen kun ihminen kuolee. Kirkko poisti Jumalan ihmisten elämästä opetuksiensa kautta.
Mutta miten poistaa pysyvästi jotain sellaista, mikä on kaikkialla ja jonka jokainen voi löytää sisältään. Kirkon valta horjuu ja mm. kristallilapset horjuttavat sitä entisestään. Jokainen ihminen löytää Jumalan ennenpitkää, kristallilapsien ansiosta niin vain käy paljon nopeammin. Vähemmän ihmisiä joutuu kärsimään tietämättömyyden takia.

Vastuu on silti meillä kaikilla.

Raamatussa sanotaan aivan alussa, että alussa Jumala loi taivaan ja maan. Raamatussa sanotaan myös, että Jumala oman Pyhän Henkensä vaikutuksesta puhui opetuslapsille ja muille Jumalan Pyhille eli ihmisille, jotka häneen uskoivat ja he Jumalan ohjauksessa kirjoittivat ihmiskunnalle Raamatun eli Jumalan sanan, pelastussuunnitelman ja käskyt meille jokaiselle nyt, menneisyydessä eläneille ja tuleville sukupolville. Kirkossa opettavat papit ja osa heistä ei ole lainkaan uskovaisia, osa heistä on, mutta ihminen on inhimillinen ja ihminen tekee virheitä, joten ihmisen opettaessa Jumalan sanaa se on aina vajavaista, kuten ihminen itsekin. Raamattu kehottaa ihmisiä tutkiskelemaan Raamatun opetusten eli Jumalan sanan kautta kaiken sen minkä ihmiset meille opettavat juurikin siksi, ettei kukaan toinen voisi johtaa meitä edes vajavaisuudessaan tahtomattaankaan eroon Jumalasta ja siitä mikä on hänen tahtonsa. Sen vuoksi ihmiselle on tärkeää oppia tuntemaan myös Jumalan sanaa ei pelkästään ihmisten omia tulkintoja ja opetuksia Jumalan sanasta. Silloin kun tunnemme Raamatun ja tutkimme sen opetuksia ei kukaan kirkko, pappi, saarnaaja, lähimmäinen pysty johtamaan meitä tahallisesti tai tahattomasti harhaan. Ei myöskään silloin, kun rukoilemme Jumalalta viisautta erottaaksemme hänen tahtonsa ja äänensä. Raamattussa on kohta jossa myös puhutaan näistä ihmisistä, jotka eksyttävät ja johtavat toisia harhaan ja Jumala katsoo kaikki nämä teot, joissa hänen sanaansa opetetaan väärin ja hänen nimissään tehdään mitä tahansa syntiä, tuomittaviksi. Vieläkin haluan sanoa, että kirkko on eriasia, kuin Jumala. Kirkko voi olla vain siinä paikassa jolle se on rakennettu, mutta Jumala asuu jokaisen niiden sydämessä samaan aikaan, jotka ovat ottaneet hänet ja Jeesuksen Kristuksen sovitustyön vastaan. Olet oikeassa siinä, ettei mikään instituutio eikä kukaan ihminen voi poistaa sellaista mikä on aina ollut ja on aina oleva. Ihmisen on myös turha yrittää poistaa sitä, joka on hänet luonut rakkaudessaan. Turvallista eikö vain? Itse en kuulu kirkon uskoviin ja olen hyvinkin eri mieltä osasta asioita, mutta pääasia on kuitenkin sama. Kirkon uskovat ovat yhtälailla pelastettuja ja osallisia Jeesuksen ristin kuolemaan ja sitä kautta iankaikkiseen elämään, kuin minäkin ja minulle veljiä ja sisaria, koska ovat tulleet Jumalan lapsiksi. Itse olen helluntailainen. Kristallilapset ovat minulle oman uskoni vuoksi harhaoppia, eikä niillä ole mielestäni mitään tekemistä Raamatun totuuden kanssa. Kristallilapset eivät julista Jumalan sanaa eivätkä evankeliumia. Kristallilapset ovat mielestäni vain ihmisten keksimiä heidän etsiessään selityksiä erilaisille lapsille ja asioille. Monien kristallilapsien käyttäytymiselle on mielestäni aivan luonnollinen selitys, joskus heillä on jokin käyttäytymisen häiriö, toisinaan taas joku lapsi on muita uteliaampi, toinen on luonteeltaan muita herkempi osa lapsista taas pitää niistä tuntemuksista, kun he saavat järkyttää aikuisia ja itseään omilla tempauksillaan. Tämä on minun mielipiteeni ja sinulla on täysi vapaus ajatella sillä tavalla kuin ajattelet. Jokaisen meistä täytyy ottaa vastuu omasta elämästämme niiden tietojen ja kokemusten varassa mitä meillä on ja toivon sinulle mitä parhainta ikuisuutta tekemiesi valintojen kanssa. :)

Paljon varmaan hyvää tekstiä, mutta on kyllä niin vaikea lukuista ettei tosikaan.
Monasti pelkkä entterin painaminen selkeennyttää tekstiä kummasti, kuhan sen tekee tarpeeksi usein.

"Kristallilapset ovat minulle oman uskoni vuoksi harhaoppia, eikä niillä ole mielestäni mitään tekemistä Raamatun totuuden kanssa. Kristallilapset eivät julista Jumalan sanaa eivätkä evankeliumia."

Missä vaiheessa on sanottu niiden Jumalan sanaa tai evankeliumia julistavan tai mitään sen tyylistäkään?
Miten voit sanoa harhaopiksi jotain sellaista, joka ei liity uskoosi muutenkaan?
Kristallilapset ovat Jumalan lapsia siinä missä kaikki muutkin, ei heitä kuulu roviolla polttaa tai kiduttaa, etenkin kun heistä virtaa Jumalan olemusta, eli rakkautta.
Onko se niin väärin, jos synkkyyteen halutaan valoa, jos sotien keskelle halutaan välillä rakkautta kansojen kesken? Sekö on harhaoppia, koska Raamatussa ei rakkaudesta ja valosta mainita, eikä niiden levittämisestä maailmaan olla samaa mieltä?
Miksi pitää olla niin sokea uskossaan, ettei muulle ole enää sijaa?
Jokainen ihminen tulee lopulta uskomaan, mutta ei sen tarkoita olla ketään tuomitsevaa.
Ja puhut lisäksi luonnollisista selityksistä? Onko jokin sitten ollut sun mielestä epäluonnollista?
Ei tähän maailmaan mahdu mikään epäluonnollinen, vaan kaikki on luonnollista.

Kristallilapset tekevät sen missä kirkko ja sen uskonnot ovat epäosnnistuneet. Kirkolla ja uskonnoilla oli mahdollisuutensa, mikään ei ole silti muuttunut. Vesimiehen aika tuo sen muutoksen tullessaan ja kristallilapset ovat osa sitä. Ne tuovat toivoa huomisesta, ettei kaikki ole vielä menetetty.
Eivätkä he ole mitenkään eriarvoisessa asemassa, he vaan saavat yhä useamman ihmisen tajuamaan henkisen olemuksensa ja sen kuka oikeasti on.
Henkinen ihminen löytää yhteyden Jumalaan toisin kuin ne tapauskovaiset kirkossa, jotka luulevat löytävänsä Jumalan vasta kuolemansa jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:

Voi trolli, etkö sinä ole ymmärtänyt lukemaasi :D Minun Jumalani rakasti omaa kansaansa ja niitä jotka, tekivät hänen tahtonsa mukaan. Israelilaiset olivat Jumalan omaisuuskansa ja ovat yhä ja Jumala vanhassa testamentissa lupaa pitää heistä huolta ja pelastaa vihollisen käsistä heistä jokaisen, joka häneen uskoo. Nämä vanhan testamentin kuvaamat taistelut, joita käytiin israelin ja muiden kansojen välillä saivat alkunsa näiden toisten kansojen ja heimojen pahoista aikeista Jumalan omaisuuskansaa vastaan. Jumala antoi Israelin voittaa taistelut toisia kansoja vastaan, jotta Jumalan tahto saisi toteutua maailmassa. Nämä toiset kansat tekivät niitä syntejä joita Jumala vihasi eikä hän halunnut sellaisen jatkuvan maailmassa ja olevan uhkana kansalleen eli heille, jotka tottelivat hänen käskyjään.

Synnin ja paatuneiden ihmismielten vuoksi Jumala myös tuhosi Sodoman ja Gomorran kaupungit. Usein profeetat olivat myös käyneet varoittamassa näitä toisia kansoja tai kaupunkeja siitä, mitä Jumala on tekevä jos he eivät tee parannusta eli Jumala kyllä kertoi tahdostaan ja näillä kansoilla oli mahdollisuus parannukseen. Jumala suojeli omiaan kaikin tavoin aivan samoin kuin maanpäälliset isätkin suojelevat omia lapsiaan. Tässä nyt en tarkoita tietenkään niitä isiä kenellä on päihde- ja muuta ongelmaa elämässään. Ja kyllä Israelilaiset sotivat Jumalan tahdosta ja Jumalan käskystä ja Jumala antoi heidän voittaa edellä mainitsemieni syiden vuoksi ja jotta Hänen kansansa, joka rakasti Häntä ja eli Hänen käskyjensä mukaan saisi elää rauhassa ja toteuttaa Jumalan suunnitelmaa. Kuten vanhasta testamentista voimme myös lukea niin Jumala antoi myös niiden omaan kansaansa kuuluvien henkilöiden kuolla, jotka eivät tehneet hänen tahtonsa mukaan vaan tekivät samanlaisia synnin tekoja, kuin nuo muut kansat ja heimotkin.

Jumala ei myöskään erottele sitä kuka on israelilainen ja kuka ei vaan kuten Raamatun aikoinakin edelleen se kuka Häneen uskoo pelastuu ja saa iankaikkisen elämän eli Jumala hyväksyy meidät omien lastensa joukkoon erottelematta, koska on meidät kaikki luonut. Nämä ristiretkeläiset taas toteuttivat täysin omia visioitaan siitä millainen maailman tulisi olla. Niinä aikoina julistettiin vain muutaman papin julistamaa totuutta sinä totuutena mikä oli ainoa oikea. Ei Jumala ollut Raamatussa antanut ristiretkeläisille käskyä tappaa kaikki vääräuskoiset vaan viedä evankeliumi kaikkeen maailmaan ja tehdä toisille sitä mitä toivoisi itselle tehtävän.

Kun ristiretkiä tehtiin Jumala oli antanu jo uudessa testamentissa ihmisille tehtäväksi viedä evankeliumi maailman ääriin asti. Jokainen meistä ymmärtää, että sanoma ei mene perille tavalla jolla silloin toimittiin. Jumala ei koskaan toimi synnin kautta ja ristiretkien aikaan kirkko tuomitsi ihmisiä kuolemaan valheellisten todistusten perusteella pitämällä heitä milloin mistäkin syystä noitina ja harhaoppisina. Kymmenessä käskyssä sanotaan myös älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi ja Raamattu sanoo myös "älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" ja ihminen ei ole kelvollinen ketään tuomitsemaan helvettiin, kuten ristiretkeläiset tekivät, ainoastaan Jumala, joka näkee sydämen voi sen tehdä. Eli tässähän papit toimivat valheellisten perusteiden ja syytösten mukaan joihin saattoi kuulua sekin, ettei joku ollut muka uskovainen jos käytti heistä vääränlaisia vaatteita tai ei käynyt joka Jumalan palveluksessa tai tukan tai silmien väri oli väärä. Nämä papit olivat oman aikansa fariseuksia, joille ihmisten tekemät säädökset siitä miten asiat pitäisi tehdä tai miltä niiden pitäisi näyttää olivat tärkeämpiä kuin se mitä Jumala piti kaikkein tärkeimpänä eli evankeliumin ja armon viemistä jokaisen luo.

Vanhan testamentin aikaan taistelut käytiin Jumalan tahdosta ja ristiretkien aikaan ihmisten omista pyrkimyksistä muuttaa valheilla ja vääristelyllä maailma haluamakseen. Eli kyllä minä väitän, että ristiretkeläiset olivat kaukana Jumalasta ja hänen tahdostaan.

Tuosta tekstistä näkee kirkon vaikutuksen uskossasi.
Jeesus opetti rakkautta, koska Jumala on pelkkää hyvää, täynnä rakkautta.
Minä uskon sellaiseen Jumalaan, vaikka mitään ajatusta Hänestä minulla ei olekaan.
Jumala ei tuhoa ketään, eikä mitään. Ei syökse tuleen eikä kadotukseen. Eikä myöskään tuomitse, se osa on jätetty ihmiselle itselleen.
Koska kuinka kukaan, joka on itse pelkkää rakkautta ja hyvyyttä, tekisi mitään tuollaista?
Kirkko keksi tuon hallitakseen ihmisiä. Kirkko teki Jumalasta tuomitsevan ja tuhoavan voiman.
Se ajatus on siksi monella uskovaisella, vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan.

Vanhassa testamentissa oli puhtaita jumalan lakeja, mutta myös niitä jotka sekoittui pahuuteen ja vääryyteen, sekä epätäydellisiä, jotka Vapahtaja tuli täyttämään.
Jumala ei ole kostonhimoinen vaan ne lait perustuvat vääryyteen, silmä silmästä, hammas hampaasta. Siellä sanotaan "älä tapa", tuon kohdan Jeesus mitätöi.
Monet jumalan laeista ovat esikuvallisia, ne on tarkoitettu hengellisiksi, ei kirjaimellisiksi eli fyysisiksi. Kuten ympärileikkaus, uhraaminen, paastoaminen, sapatti jne.
Vapahtaja käski meidän uhrata uhreja, mutta ei tarkoittanut elämiä, ihmisistä puhumattakaan.
Pääsiäinen kuuluu samaan sarjaan, happamattomine leipineen.

Voihan se olla kokonaisuudessaan pitkälti jumalan sanaa, mutta minkä jumalan? Ei ainakaan Isän, kenties demiurgin.

Yhteistyössä