Alkuperäinen kirjoittaja ---:
"Kristallilapset ovat minulle oman uskoni vuoksi harhaoppia, eikä niillä ole mielestäni mitään tekemistä Raamatun totuuden kanssa. Kristallilapset eivät julista Jumalan sanaa eivätkä evankeliumia."
Missä vaiheessa on sanottu niiden Jumalan sanaa tai evankeliumia julistavan tai mitään sen tyylistäkään?
Miten voit sanoa harhaopiksi jotain sellaista, joka ei liity uskoosi muutenkaan?
Kristallilapset ovat Jumalan lapsia siinä missä kaikki muutkin, ei heitä kuulu roviolla polttaa tai kiduttaa, etenkin kun heistä virtaa Jumalan olemusta, eli rakkautta.
Onko se niin väärin, jos synkkyyteen halutaan valoa, jos sotien keskelle halutaan välillä rakkautta kansojen kesken? Sekö on harhaoppia, koska Raamatussa ei rakkaudesta ja valosta mainita, eikä niiden levittämisestä maailmaan olla samaa mieltä?
Miksi pitää olla niin sokea uskossaan, ettei muulle ole enää sijaa?
Jokainen ihminen tulee lopulta uskomaan, mutta ei sen tarkoita olla ketään tuomitsevaa.
Ja puhut lisäksi luonnollisista selityksistä? Onko jokin sitten ollut sun mielestä epäluonnollista?
Ei tähän maailmaan mahdu mikään epäluonnollinen, vaan kaikki on luonnollista.
Kristallilapset tekevät sen missä kirkko ja sen uskonnot ovat epäosnnistuneet. Kirkolla ja uskonnoilla oli mahdollisuutensa, mikään ei ole silti muuttunut. Vesimiehen aika tuo sen muutoksen tullessaan ja kristallilapset ovat osa sitä. Ne tuovat toivoa huomisesta, ettei kaikki ole vielä menetetty.
Eivätkä he ole mitenkään eriarvoisessa asemassa, he vaan saavat yhä useamman ihmisen tajuamaan henkisen olemuksensa ja sen kuka oikeasti on.
Henkinen ihminen löytää yhteyden Jumalaan toisin kuin ne tapauskovaiset kirkossa, jotka luulevat löytävänsä Jumalan vasta kuolemansa jälkeen.
En ole tarkoittanut pahoittaa mieltäsi. Olenhan koko ajan sanonut sinulle, että sinulla on täysi vapaus uskoa siihen mitä haluat ja olla sitä mieltä mitä haluat ja toivottanut sinulle onnea oman ikuisuutesi kanssa! Olen koko ajan puhunut vain omista mielipiteistäni ja siitä mitä mieltä minä olen, enkä ole mielestäni vähätellyt sinun maailman katsomustasi tai sitä mihin sinä uskot. Anteeksi jos sinusta on tuntunut siltä. Olen koko ajan vain halunnut keskustella asiallisesti.
Jos kristallilapset olisivat Jumalan sanan lähettiläitä tai jonkinlaisia oppaita meille muille tässä maailmassa niin silloin heistä olisi kerrottu raamatussa, silloin he julistaisivat evankeliumia ja tekisivät kaiken Jeesuksen nimessä. Tämän vuoksi ettei Raamattu opeta mitään kristallilapsien kaltaisesta ilmiöstä en katso niillä olevan mitään tekemistä Jumalan enkä hänen opetustensa kanssa. Ja voin sanoa harhaopiksi sellaista joka ei liity uskooni muutenkaan juuri sen vuoksi ettei se liity uskooni, jota minä pidän oikeana ja Jumalaan joka minusta on ainoa oikea. Tällä tavoinhan myös esim. Islamilaiset ajattelevat minun uskoni olevan harhaoppia ja se on sitä heille sen vuoksi, että minulla on eri Jumala kuin heillä.
En missään vaiheessa ole ollut tuomitsemassa ketään roviolle, en kristallilapsia, en ristiretkeläisten surmaamia ihmisiä, enkä ketään muitakaan. En ole yhdelläkään lauseellani sanonut niin. Kaikki lapset ovat taivaskelpoisia, koska he ovat viattomia eivätkä ymmärrä tekojensa seurauksia. Lapset ovat siis synnittömiä ja kaikki lapset pääsevät taivaaseen. Sen jälkeen, kun lapsi ymmärtää itse, että elämässä voi valita oikean tai väärän Jumala tuomitsee meidät tekojemme mukaan ja sen mukaan olemmeko ottaneet Hänet ja Jeesuksen sovitustyön vastaan sydämeemme. Onneksi Jumala tietää missä vaiheessa kukakin ihminen on valmis tekemään päätöksen seuratako Häntä vai jotain muuta niin kenenkään meistä ei tarvitse eikä kuulu olla ketään helvettiin lähettämässä. Jumala sanoo omiksi lapsikseen niitä, jotka ovat ottaneet hänet sydämeensä, haluavat tehdä hänen tahtonsa ja ovat ottaneet vastaan Jeesuksen sovitustyön syntiensä tähden. Eli kaikki nämä ovat Jumalan lapsia.
Lapset rakastavat aina aidosti, koska he ovat viattomia. Lapset näyttävät tunteensa aidosti ja käyttäytyvät sen mukaan miltä heistä milläkin hetkellä tuntuu. Jokainen lapsi ja jokainen ihminen osaa rakastaa. Rakkaus on Jumalan lahja ihmisille ja meidän pitäisi osoittaa sitä toisillemme, koska rakkaus on maailmaa muuttava voima, olet siinä aivan oikeassa. Siinä olet väärässä, että sanot ettei Raamatussa sanota mitään rakkaudesta tai valosta. Raamatussa sanotaan "Jumala on rakkaus" ja Jeesus sanoo:"Minä olen maailman valo:" Koko Raamattu on kuvausta Jumalan rakkaudesta kansaansa kohtaan ja siitä ettei yksikään hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän, koko raamattu puhuu siitä, että uskovien pitäisi mennä valoksi pimeyteen eli niiden ihmisten keskelle, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia sekä olla niiden joukossa Jumalan valoina, joita joka päivä kohtaamme, jotka eivät vielä tunne Jumalaa.
Jos sinä uskot kristallilapsiin sinulla on täysi oikeus tehdä niin, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minä kuka en usko, olisin sokea omassa uskossani, olenhan koko ajan antanut sinun vapaasti pitää oman mielipiteesi. En vain ole sitä mieltä, että kristallilapsia on olemassa tai ne joita sellaisiksi väitetään ovat vain esim. vilkkaampia kuin toiset lapset. Minä hyväksyn mielipiteesi ja olen vain kertonut ja perustellut miksi itse en ole sitä mieltä. Toivottavasti myös sinä pystyt hyväksymään minun mielipiteeni. Tarkoitin lasten luonnollisella käyttäytymisellä niitä ominaisuuksia joita jokaisella lapsella on eli kaikki lapset ovat uteliaita joidenkin asioiden suhteen, osa on villimpiä toiset ovat herkempiä. Kaikki lapset ovat luonteeltaan erilaisia ja toisilla korostuvat toiset luonteenpiirteet enemmän kuin toisilla. Mikään ei ole ollut mielestäni epäluonnollista, kun sitä kysyit. Mielestäni kyse ap:n asiassa on ollut vain lasten normaaleista eroista. Normaaliksihan luokitellaan kaikki sellainen mitä on olemassa suurin osa ja suurinta osaa verrataan sitten johonkin poikkeavaan. Kristallilapsiksi sanotut eivät ole mielestäni mitenkään erityisen poikkeavia vaan he ovat samanlaisia lapsia kuin muutkin jokainen sellainen kuin on, sillä eihän kukaan ihminen ole sellainen kuin muut.
Kirkko on joissakin asioissa epäonnistunut, mutta se ei tarkoita sitä, että kirkko tai muut samaa uskoa tunnustavat seurakunnat olisivat epäonnistuneet kaikessa tai ettei niillä olisi enää mitään merkitystä. Ja kirkon epäonnistuminen ei tarkoita sitä, että Jumala olisi epäonnistunut, koska Jumala on täydellinen eikä voi epäonnistua. Ihminen tekee vajavaisuudessaan monia virheitä ja meidän onneksemme Jumala on ainut kuka voi tuomita ja Jumalan tuomio on ainoa oikeudenmukainen, koska Jumala näkee sydämen niin sinun kuin minunkin ja olen samaa mieltä kanssasi, että lopulta kaikki maailman ihmiset tulevat tietämään totuuden. Jumalan sana evankeliumi tuo toivoa maailmalle siitä ettei kaikki ole vielä menetetty, koska Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntiemme puolesta sen vuoksi, että me saisimme iankaikkisen elämän. Kun kadumme syntejämme Jumala pyyhkii pois kaikki pahat tekomme ja saamme aloittaa alusta eikä Jumala enää muistele meidän entisiä tekojamme. Tämä jos mikä mahdollisuus viettää ikuisuus Jumalan luona täydellisyydessa taivaassa on aivan valtava lahja.
"Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan", näin meille Raamatussa luvataan. Jokainen joka on elävässä uskossa löytää Jumalan elämäänsä jo täällä maanpäällä ei vasta joskus ikuisuudessa. Omassa elämässäni Jumala on läsnä joka hetki kaikkialla missä olenkin ja niin myös monen muun. Uskon elämä on sitä, että elää Jumalan rakkautta ja suunnitelmaa sekä tahtoa todeksi, joka hetki. Eikä kuolemakaan ole kuolema, se on vain "muutto" oikeaan kotiin sinne minne me kuulumme. Tavat ovat eriasia kuin usko, jokainen voi harjoittaa tapoja, mutta ne eivät pelasta vain usko on se millä on merkitystä. Näin minä uskon ja siitä kerroin tässä ja usko sinä omalla tavallasi niin kuin itse olet parhaimmaksi kokenut. Tähän lopetan ja toivon sinulle ja muille hyvää jatkoa elämääsi!