aiotko tehdä piparkakkutalon? millaisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me tehtiin sellasia pikkumökkejä muutama. Hienoja tuli. Ja helppo tehä

http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/a233803410131c5fc2256b8700542aab/f9c23f604fa9ee5ac2256f560050dd0d/$FILE/Pienipiparitalo_ohje_kaavat.pdf

Teen ite, lapset katselee vierestä ja sit lopusta taikinasta tehdään yhdessä pipareita. Joka vuosi teen uudet kaavat, semmosen perustalon malliset harjakattoineen ja savupiippuineen. Vähän sokerihuurretta ja avec-pastilleja, niin se on siinä! Aina on kelvannu ja ollu kiva kattella.

just tein ja joka taivahan kerta poltan sormeni siihen sokerilitkuun millä se liimataan....pitäisköhän tuonkin homman olla kivaa puuhaa näin joulun alla? Mut tulihan siitä hieno.....

Ajattelin eka kertaa tänä vuonna tehdä ja hankkia ne muumitalomuotit, mutta jätänkin suosiolla ensi jouluun, kun kuopuksen kummitati toi ihanan piparitalon, pihalla oli joutsen lampi, jänis, poro ym. Meillä on tuossa järvellä aina joutsenia :)

On sen verran oeukalo keskellä kämmentä, että tällä kertaa tehdään valmiista palasista. Pihalle vaan jotain ekstraa ja koristeet tietysti. Ei kyllä voi oikein verrata itsetehtyyn..

Muumitalo pitäisi jälleen tehdä. Minä sen enimmäkseen kasailen, miehen avustuksella. Lapset laittavat lopuksi ranskanpastilleja koristeeksi. Talo kääritään sellofaaniin ettei pölysty ja syödään uutenavuotena.

Mun muumitalo levisi kuin kukka, kun olin viimeistä seinäpalaa laittamassa. Oltiin koristeltu liian painavaksi karkeilla, joten se hajosi.

On sit jo melkein syöty mokomakin. Pipariksi meni.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Mun muumitalo levisi kuin kukka, kun olin viimeistä seinäpalaa laittamassa. Oltiin koristeltu liian painavaksi karkeilla, joten se hajosi.

On sit jo melkein syöty mokomakin. Pipariksi meni.

Me laitamme karkit vasta kasaamisen jälkeen :)

Yhteistyössä