Montako Stockmann-mukia sinulla on? Ja aiotko hankkia sen vielä (esim. huuto.net?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Napnap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on neljä, mutta yksi vaan jää mulle. Muut menee joululahjoiksi mukikeräilijäsukulaisille, jotka ei täällä pyöri niin ei tienneet koko mukeista ennen ku liian myöhään. Yks ei tiedä varmaan vieläkään ja voin kuvitella vitutuksen määrää kun joskus selviäis että on tän mukin missannu :D

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27702097]Tätä minäkin tässä vähän ajan takaa. Luulisi että juuri niinä vuosina, kun koti pursuaa kaikenmoista lelua ja muumikirjaa, sitä haluaisi vastapainoksi hankkia itselleen jotakin tosi yksinkertaista ja ajatonta, sikäli kun välittää koriste-esineistä ylipäätään.

Mutta eivät kaikki ajattele samalla tavalla eikä tarvitsekaan.[/QUOTE]

Oletteko te lukeneet niitä muumikirjoja? Siis niitä Tove Janssonin kirjoittamia? Tai sarjakuvia? Mulla ainakin viehätys muumeihin perustuu juuri noihin, enkä pidä niitä lapsellisina hahmoina tai sellaisina lasten kirjoina kuin jotain mauri kunnaksia vaikkapa. Jaksan lukea niitä joka kesä uudestaan vaikka lapsia mulla ei vielä olekaan. Siksi tykkään mukeista ja muista astioista ja lakanoistakin. Suosikki mukini on iltapurjehdus.

Oletteko te lukeneet niitä muumikirjoja? Siis niitä Tove Janssonin kirjoittamia? Tai sarjakuvia? Mulla ainakin viehätys muumeihin perustuu juuri noihin, enkä pidä niitä lapsellisina hahmoina tai sellaisina lasten kirjoina kuin jotain mauri kunnaksia vaikkapa. Jaksan lukea niitä joka kesä uudestaan vaikka lapsia mulla ei vielä olekaan. Siksi tykkään mukeista ja muista astioista ja lakanoistakin. Suosikki mukini on iltapurjehdus.

Joo, minusta ne on tylsiä.

Olen lukenut elämässäni aika valtavasti, tykkään kirjoista ja kirjoille on aina tilaa kodissani.

Mutta muumimuki ei siitä huolimatta hivele silmääni yhtään mitenkään.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27702222]Olen lukenut elämässäni aika valtavasti, tykkään kirjoista ja kirjoille on aina tilaa kodissani.

Mutta muumimuki ei siitä huolimatta hivele silmääni yhtään mitenkään.[/QUOTE]

Ok. Mutta ymmärrätkö pointin siitä että kaikille se muumi ei ole lastenhahmo? Edit. Se ei siis edusta mitään tätiytymistä tai mammautumista.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27702254]No en minä yhtään sen enempää haluaisi kotiini koriste-esineiksi Jane Austenin kirjojen päähenkilöiden kuvilla varustettuja mukeja, vaikka tykkään niitäkin lukea silloin kun maailma murjoo.

Niin kuin sanottu, makuja on monia.[/QUOTE]

ihan uteliaisuudesta kysyn että millaisia mukeja sulla on?

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27702254]No en minä yhtään sen enempää haluaisi kotiini koriste-esineiksi Jane Austenin kirjojen päähenkilöiden kuvilla varustettuja mukeja, vaikka tykkään niitäkin lukea silloin kun maailma murjoo.

Tuota, tiedätkö että Jane Austen oli pelkästään kirjailija, ei kirjailija-kuvittaja. Et voi mitenkään verrata näitä kahta asiaa. Muumit nimenomaan ovat visuaalista taidetta kirjoitettujen tarinoiden lisäksi.

[QUOTE="Vieras";27702072]En tiennyt edes mistä kyse ennenkuin avasin palstan. Eikä mitään tietoa, minkä näköinen kuppi. Rehellinen vastaus vain ilman aggressiota. En oo koskaan tajunnut mikä muumeissa vetää, tuntuu liittyvän jotenkin siihen kun naiset muuttuvat pelkiksi äideiksi. Karmeinta mitä voin kuvitella olisi mies muumi-pyjamassa :D[/QUOTE]

voi kaamee, mun miehellä on muumipeikon kuva yöpaidassa. Toisessa haisulin. Onneksi me ei oteta yhtä muumipaitaa noin vakavasti, ettäkö se määrittelisi koko minuuden. Sama muumikupeissa.

Niin on. Mutta vielä sen verran että toi on sikäli eri asia että Jane Austen ei käsittääkseni kuvittanut kirjojaan. Musta hienoimmissa mukeissa yhdistyy ihanat kertomukset hienoon kuvitustyöhän. Mäkään en halua mitä vaan ja kenen tahansa piirtämää muumikamaa kotiini. Minunkaan mielestäni kaikki Arabian muumimukit ei ole hienoja, enkä niitä ostele, mutta Toven kuvitustyylistä tykkään ja koska tykkään muumeistakin haluan niitä mukejakin. Mutta joo kai se on vaikee selittää mikä niissä mukeissa on niin hienoo. Itse en keräile mitään muuta "krääsää" enkä ole mikään keräilijäluonne.

[QUOTE="vieras";27701959]joo, mäkin lähdin tänään jo klo. 7 liikkeelle että sain mukin, ja siis nolasin itseni ja juoksin pitkin stockan rullaportaita muun massan mukana :D eli koen että olen mukini ansainnut. (2 kpl) Oli se sen arvoista :DDD[/QUOTE]

Oikeestikko siellä juostiin ja rynnittiin? :O

Yhden ostin kälylleni joululahjaksi. Hurraa!-mukin jouduin tilaamaan toiselta puolelta Suomea, kun lupasin sellaisen kummitytölle joululahjaksi. Sekin muki oli nimittäin loppu verkkokaupasta, mistä meinaisin sen ensin tilata. Mut onneksi Arabian tehtaanmyymälästä löytyi puuttuva muki :)

Yhden kävin tänään kaupasta hakemassa. Enemmälle ei ole tarvetta.

Huutiksessa näyttäisi olevan satamäärin niitä myynnissä ja näyttäisi kauppa käyvän aika huonosti. :D
Ihmetyttää kovasti ovatko huutismyyjät kuulleet sanaa "kilpailu" koskaan. Siellä on osta heti-hinnalla esimerkiksi 59€ ja silti joku neropatti laittaa kymmeniä mukeja osta heti 100€.

tykkää muumimukeista ja niitä on lahjoina kertynyt, mikä ihan ok. en kuitekaan lähtis tähän limited edition- touhuun mukaan, koska siinä haisee lurjus nimeltä RAHASTUS.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20121214016805080_v0.shtml?fb_action_ids=4889918173434&fb_action_types=og.recommends&fb_ref=flb_y&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%224889918173434%22%3A350782191686022%7D&action_type_map=%7B%224889918173434%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=%7B%224889918173434%22%3A%22flb_y%22

Meillä on muumimukeja ja ostelen niitä lisää välillä. Ovat lähinnä lasten käytössä, vaikka itsekin tykkään niistä.

Tämä muki oli mielestäni todella ruma, menisi ehkä vauvalahjana koska siitä tulee mieleen muovinen vauvan muki.
Minäkään en tähän "special edition"-kusetukseen lähde mukaan:)

Löysin juuri tämän keskustelun ja meni kahvi väärään kurkkuun. Muumit visuaalista taidetta!

Ja ihan oikeasti anteeksi, jos olen jotakuta provosoinut. Jokainen saa tykätä toki mistä haluaa. Meillä on monenlaisia mukeja, myös muumimukeja. Taapero tykkää niistä.

Yhteistyössä