Aikuisten ADHD/ADD, onko tietoa tähän erikoistuneista lääkäreistä pääkaupunkiseudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ADD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sami Leppimäki on myös Husilla Meilahdessa psyatrisen yksikön ylilääkäri ( tms. Itse siis myös Diacorilla käynyt hänen luonaan,mutta sanoi itse jotakin tuollaista) . Yksi käynti hänellä Diacorilla maksaa n 200e. Mutta on erittäin hyvä lääkäri kyllä. Ei ensimmäiseksi tunge lääkettä,vaan miettii muita hoitokeinoja. Ainakin omalla kohdalla. Lääkkeitä oo mm Ritalin ja Medikinet sekä pitkaikaisvaikutteisena Equasym Retard, Concerta ja Medikinet C. Eri vaikuttavaa ainetta on lääkkeestä nimeltä strattera. Kuitenkin adhd n hoidossa aikuisilla ensisijaisena on kognitiivinen ja psykoterapia. Näihin voi saada kunnallisesta max 3 vuoden kuntoutuslähetteen. Hän suositteli lukemaan kirjan ADHD- aikuisen selviytymiopas ensimmäiseksi.

Itsellä kokeiltu Cocertaa, mutta psykiatrini myöntää ettei ole tarkkavaisuushäiriön paras asiantuntija. Mulla ei ole hyperaktiivisuutta (ei ole ollut edes lapsena). Mietin vaan, että koska Concertasta ei ole kovin suurta apua ollut, niin voisiko esim. lyhytvaikutteisemmasta lääkkeestä olla apua. Lukenut olen aiheesta paljon ja ei-lääkkelliset hoitokeinot hyvin hallussa, mutta mietin olisko jostain muusta lääkkeestä apua.

Yhteistyössä