add-tutkimus aikuisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras-ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras-ap

Vieras
Oliskohan täällä jollain jotain tietoa asiasta. Eli miten helposti aikuinen ihminen pääsee noihin add/adhd-tutkimuksiin? Ilmeisesti tk:sta pitäs lähete hakea ensin, mutta tenttaako ne siellä sit kuin tarkkaan ym? Ja minkälaiset ne varsinaiset tutkimukset sitten on tai lähinnä kuinka kauan yleensä niissä menee? Kun kertakäynnillä ei kuitenkaan selviä sen tiedän. Ja onko siitä diagnoosista ollut hyötyä tai haittaa? Omalla kohdalla elämä ajottain hankalaa tän asian takia ja sen takia pohdin noita tutkimuksia.

Olin valmiiksi jo mielenterveyspolin asiakas ja sieltä laittoivat testeihin. Itse en olisi hoksannut lainkaan. Testeissä on monta eri osaa ja käydään läpi myös lapsuudenaikasta käytöstä. Siihen testiosaan tarvitset jonkun, joka muistaa millanen olit lapsena. Jos vanhoja koulutodistuksia löytyy tai muuta evidenssiä ongelmista, niin niistä on apua.

Mulle diagnoosista oli hyötyä, koska olin pitäny itseäni vaan jotenkin viallisena tähän asti. Ymmärrän nyt, miksi käyttäydyn niinkun käyttäydyn ja oon pystyny muuttamaan joitakin toimintatapoja, jotka ei oo ADHD-aikuisella toimineet.

[QUOTE="Mymy";30461334]Olin valmiiksi jo mielenterveyspolin asiakas ja sieltä laittoivat testeihin. Itse en olisi hoksannut lainkaan. Testeissä on monta eri osaa ja käydään läpi myös lapsuudenaikasta käytöstä. Siihen testiosaan tarvitset jonkun, joka muistaa millanen olit lapsena. Jos vanhoja koulutodistuksia löytyy tai muuta evidenssiä ongelmista, niin niistä on apua.

Mulle diagnoosista oli hyötyä, koska olin pitäny itseäni vaan jotenkin viallisena tähän asti. Ymmärrän nyt, miksi käyttäydyn niinkun käyttäydyn ja oon pystyny muuttamaan joitakin toimintatapoja, jotka ei oo ADHD-aikuisella toimineet.[/QUOTE]

Kai sää tiiät että palstan mukaan sua vaan ei oo kasvatettu eikä ADHD:ta ole olemassa...

Yhteistyössä