V
"vippis"
Vieras
Miehen oireisto ihan samanlainen, alkuvuodesta diagnosoitiin ADD. Lääkkeenä Concerta 27 mg. Työterveyden kautta neuropsykologin testeihin ja siitä neurologille. Lääkitys on auttanut huimasti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657051:Kertoisitko vielä ihan konkreettisilla esimerkeillä, miten miehesi on muuttunut lääkityksen myötä?
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657600:Kuinka suurella todennälöisyydellä add/adhd periytyy? Mietin vaan lapseni tulevaisuutta, kun nytkin joku "äidin vaisto" sanoo että hän ei välttämättä ole ihan samanlainen kuin useimmat muut lapset.
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657600:Järjestelmällisyys, se minulta puuttuu. Työni vaatii tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä; hoidan työni hyvin mutta se järjestelmällisyyden puute heijastuu konkreettisesti työhuoneeni epäjärjestykseen. Olen kuin pilakuva hajamielisestä professorista, jolla on paljon tietoa ja ammattitaitoa, mutta joka ei kykene pitämään papereitaan ja tavaroitaan järjestyksessä.
Minä kyllä saan siivottua (siis imurointi, lattioiden moppaus, pyykinpesu), mutta järjestystä en kykene ylläpitämään.
Kuinka suurella todennälöisyydellä add/adhd periytyy? Mietin vaan lapseni tulevaisuutta, kun nytkin joku "äidin vaisto" sanoo että hän ei välttämättä ole ihan samanlainen kuin useimmat muut lapset.
En osaa todennäköisyyttä sanoa, mutta kyllähän se usein suvussa on näkyvissä. Monasti mukana tulee myös asd-piirteitä. Esim. vanhemmillani on piirteitä, tutkittu ei ole, mutta alisuoriutuneet koulussa aina ja muutenkin sellaisia ajankäyttöongelmia ollut yms. Minulla on ja epäilen tyttärillänikin olevan (mutta heillä ei vielä vaikuta olevan niin suurta haittaa, että tarvitsisivat diagnoosia tuekseen tai lääkitystä).
En osaa todennäköisyyttä sanoa, mutta kyllähän se usein suvussa on näkyvissä. Monasti mukana tulee myös asd-piirteitä. Esim. vanhemmillani on piirteitä, tutkittu ei ole, mutta alisuoriutuneet koulussa aina ja muutenkin sellaisia ajankäyttöongelmia ollut yms. Minulla on ja epäilen tyttärillänikin olevan (mutta heillä ei vielä vaikuta olevan niin suurta haittaa, että tarvitsisivat diagnoosia tuekseen tai lääkitystä).
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657993:Paljonko lääkkeet maksavat kuukaudessa, noin suunnilleen? Jostain luin että Kela ei korvaa aikuisten adhd-lääkkeitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Adhd-äitee;26657693:Käy vilkaisemassa noita testejä, itsekin noiden kautta älysin hakeutua lääkäriin Testit
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657993:Paljonko lääkkeet maksavat kuukaudessa, noin suunnilleen? Jostain luin että Kela ei korvaa aikuisten adhd-lääkkeitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26657717:Asd-piirteet viittaavat johonkin asperger/autismiin? Kun en tunne näitä kaikkia lyhenteitä...
No, aika näyttää tilanteen lapsen osalta. Minun pitäisi nyt kai marssia lääkäriin.
Se on vanhaa tietoa. Kela korvaa peruskorvauksen. Minulla n. 80-100/kk, MUTTA nyt sentään saattaa omavastuu tulla täyteen.
asd=autism spectrum disorder
vaikkei se minusta disorder olekaan, vaan jotain hyvin luonnollista!
Alkuperäinen kirjoittaja Eksyksissä elämässä;26658120:Huh minkä hintaisia! Jestas sentään. Olen hoitovapaalla, joten kyllä nyt tuollainen satanen kuussa on hurja summa. Eri asia sitten kun palaan töihin.