M
Mira-Maria
Vieras
Minua on jo pitkään askarruttanut eräs asia. Jotkut valittavat usein täällä, että kotiäitinä on niin rankkaa, kun ei ole aikuiskontakteja, paitsi toisia äitejä. Toisten äitien kanssa ei ole mitään yhteistä, paitsi pissa- ja kakkajutut, ja ahdistaa se että muka pitäisi olla niiden kanssa jotain muuta kuin hyvänpäivän tuttu, kun kerran ollaan samassa elämäntilanteessa. Miksi juuri äidit ovat niin kamalaa seuraa? Eihän työkavereitakaan yleensä pääse itse valitsemaan, mutta harva silti valittaa aikuiskontaktien puutetta töissä! Minusta tuntuu, että se äitien aliarviointi, joka on jo työelämästä monelle tuttua, jatkuu vielä hiekkalaatikollakin, vaikka meidän pitäisi nimenomaan puolustaa itseämme, että olemme ihan fiksuja ihmisiä vielä senkin jälkeen, kun olemme saaneet lapsia, ei synnyttäminen ja imettäminen ihmistä tee tyhmemmäksi!
Itse taas olen tosi onnellinen, että olen lopulta saanut pari äitikaveria, koska sinkkukavereitten kanssa ei viitsi mitään hampaitten tuloa ja yövalvomista tms loputtomasti pohtia, ja on kiva jakaa kotiäidin huolia jonkun kanssa, joka oikeasti ymmärtää. Se ei silti estä puhumasta muustakin. Monet tällekin palstalle kirjoittaneet yksinäiset ovat toivoneet nimenomaan äitikavereita, joiden kanssa voisi käydä vaikka leikkipuistossa, jonne harvoin ketään lapsettomia kavereita saa mukaan. Iltaisinhan monilla on isätkin kotona ja niitä työssäkäyviä sinkkukavereitakin näkee iltaisin, joten silloin ei niin paljon seuraa kaipaa. Mutta kiinnostaisi kuulla muiden kommentteja asiasta
Itse taas olen tosi onnellinen, että olen lopulta saanut pari äitikaveria, koska sinkkukavereitten kanssa ei viitsi mitään hampaitten tuloa ja yövalvomista tms loputtomasti pohtia, ja on kiva jakaa kotiäidin huolia jonkun kanssa, joka oikeasti ymmärtää. Se ei silti estä puhumasta muustakin. Monet tällekin palstalle kirjoittaneet yksinäiset ovat toivoneet nimenomaan äitikavereita, joiden kanssa voisi käydä vaikka leikkipuistossa, jonne harvoin ketään lapsettomia kavereita saa mukaan. Iltaisinhan monilla on isätkin kotona ja niitä työssäkäyviä sinkkukavereitakin näkee iltaisin, joten silloin ei niin paljon seuraa kaipaa. Mutta kiinnostaisi kuulla muiden kommentteja asiasta