suhde kriisissä vähän seksin takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pete R.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Alkuperäinen kirjoittaja hohoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Mä olen sitä mieltä, että jos seksi on ennen huvittanut, mutta sitten halut häviävät eikä toisen osapuolenkaan tyydyttäminen kiinnosta, niin kaikki EI OLE muuten hyvin. Jollain muullakin saralla siis mättää, vaikkei sitä heti huomaisi.

Elämässä on paljon muutakin asioita kuin toisen tyydyttäminen. Ilmaisit asian tosi negatiivis sävytteisesti. Yäk.

Juu on. Seksi ja seksuaalinen läheisyys on kuitenkin aika oleellinen osa parisuhdetta. Ja seksi yleensä on sellainen asia joka ei pidemmän päälle toimi, jos muu arki ei toimi.
En ymmärrä miksi ei haluaisi tyydyttää kumppaniaan jos kaikki on muka suhteessa hyvin. Enkä nyt hae tällä sitä, että pitäisi jatkuvasti olla sekstaamassa.
Vaan sitä, että jollei lainkaan halua toiseen koskea seksuaalisessa mielessä, niin ei suhteessa silloin mielestäni ole kaikki kunnossa.

Tosta lopusta mä olen samaa mieltä.

Ap:n suhde on selkeästi kriisissä, mutta seksin vähäisyys on vain oire siitä. Todellinen syy on joku ihan muu, mistä seksin vähäisyys johtuu. Ja se syy pitäisi saada selville. Ei se seksiterapeutti mitään taikoja osaa tehdä, millä vaimon saa naps vaan halukkaaksi.

Tosin vaikka ap:n suhteessa olisi kaikki täydellisesti, 2krt/vko voi silti olla "liikaa" odotettu. Se, että kumppani tuntisi edes joskus aitoa halua koskettaa, taas ei.

Kiitos vastauksista. Lapsia meillä ei ole. Muutenkin taloudellinen tilanne yms.on kunnossa,molemmat vakiduunissa,yhteistä aikaa on. Vaimoni on myöntänyt aikanaan kun asiasta riideltiin n.viikottain että hän on "laiska" sängyssä,ja haluaa vain itsensä tyydytettäväksi. Hän ei ole(enää) halukas koskettelemaan tai muutenkaan osallistumaan esileikkiin mutta on itse kuitenkin varsin vaativa siitä miten minun pitäisi kosketella tms.häntä.
Se että kun seksiä harrastetaan niin se tapahtuu vain ja ainostaan hänen aloitteestaan. Kun itse ehdotan niin aika on aina väärä. Tästä olen vetänyt sen johtopäätöksen että meillä on jonkin sortin valtataistelu käynnissä. Hän haluaa määrätä ja minä en alistu. Kompromissia emme löydä.
Terapeutille olemme menossa ellemme löydä tähän itse ratkaisua.Voi tietysti olla että ne käynnit johtaa loppupelissä eroon kun kumpikin tajuaa ettei tästä enää mitään tule; olemme varmaankin ihan ääripäässä seksuaalisuuden suhteen. Joo kyllä voimme olla ilmankin seksiä mutta se tietää sitten kohdaltani turhautumisia ja pinnan kiristymisiä. Suhde ei sellaisia loputtomiin kestä. Tiesin ko.ongelmasta kyllä ennen naimisiin menoa,mutta tottakai toivoin että asia ajan myötä korjaantuisi.Ei ole korjaantunut.
Voin tietysti tunkea kalenterin täyteen ohjelmaa,ollen illalla niin väsynyt ettei koko seksi enää pyöri mielessä. Onko siinäkään sitten mitään järkeä? Treenaa itsensä niin puhki ettei muuta jaksa kun nukkua,näinkö tässä pitäisi toimia?
Voin tietysti alkaa taktikoimaan;jos itse en saa lämmittelyitä osakseni,niin ei saa hänkään. Jo loppu nuoleminen ja koskettelu. Mitähän siitä seuraisi muuta kun riitaa. Ei hyvä.

Mulla on kaveri, joka harrastaa miehensä kanssa seksiä 1-2 kertaa vuodessa. Ja uskon että muitakin vastaavassa tilanteessa olevia on. . Itse en voi käsittää, kuinka joku haluaa olla tällaisessa suhteessa 10 v.

Itselläni on kyllä halut vähentyneet vuosien varrella, olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 15 v. Ja ikää 30+. Ennen lapsia haluja vielä oli, nykyisellään ei ole haluja seksiin eikä oikein mihinkään muuhunkaan jatkuvan väsymyksen takia. Meillä on muutaman kerran ollut pidempiä katkoja seksielämässä (myös ennen lapsin) ja voin rehellisesti tunnustaa että kyseessä on ollut minun ihastumiseni toiseen mieheen. Omasta miehestä on ollut "hohto" poissa ja toinen mies mielessä. Pettänyt en ole koskaan enkä ollut missään salasuhteessa mutta asian käsittelyyn on mennyt kyllä aikaa ja halut sitten omaa miestä kohtaan palanneet. Joskus kyse on ollut siitä että en kestä itse koskettamista ja siihen ovat auttaaneet erinäiset harjoitukset, joiden päämääränä ei ole seksi. Tämän tyyppiset "harjoiteet" voisivat olla kokeilemisen arvoisia, niitä löytyy parisuhde ja seksi oppaista. Kun on rentoutunut olo, alkaa ne halutkin herätä.. Onnea matkaan ja jaksamista yrittämiseen!