Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
LAitetaas vähän Tumpun Bojereä tähän väliin niin saadaan huumoria tännekin.
 
vierailija
Mulle kävi tämä sama. Kauheasti kohistiin, että siellä on mukavaa ja ketään ei haukuta eikä poistella ja kaikesta saa puhua, niin meninpä tyhmä lukemaan. Aivan kamalaa tekstiä eikä puhuta mistään satunnaisesta viestistä siellä täällä vaan kaikki lukemani noin 20 sivun viestit olivat kamalia, hirveää haukkumista, ilkeilyä, alentamista ja suoranaista valehtelua.

Sitten meni pari kuukautta ja jokin aika sitten joku Vauva-palstalla kehui, miten hauskaa siellä on ollut eikä yhtään haukkumista, joten taas tein tyhmästi ja kurkkasin. Konkreettisesti ensimmäisessä näkemässäni viestissä haukuttiin K:n ulkonäköä. Nyt en enää yrittänyt vilkuilla pidemmälle ja olen oppinut läksyni. Sinne en mene, koska en hyväksy minkäänlaista ulkonäön haukkumista enkä henkilökohtaisuuksiin menemistä. Harmi, jos siellä on hyvää JO-keskustelua, koska olen suuri JO-fani mutta en voi sietää toisten ylentämistä jonkun toisen alentamisella, joten ei kiitos.

Vauva on riittänyt ja tänne puutarhaan olen paennut, jos meno Vauvalla on muuttunut hirveäksi. Ja joitakin päiviä sitten päinvastoin kun meno täällä oli aika matalaa. Minulle kelpaa ketju, jossa ei poistella asiallisia viestejä, eikä haukuta. Asiallinen kritiikki on ok, mutta kaikenlaiset yök ja oksennuskommentit ovat vaan niin teinien juttuja etten niitä oikein jaksa. Osaan kuitenkin harpata sellaisetkin yli.
olisin itse voinut kirjoittaa tämän, eli aivan samaa mieltä
 
vierailija
Jännä ku selaa fb, ensiksi euroviisusivuilla, joku ruotsalainen suunnilleen väittää ettei kukaan Ruotsissa tiedä Käärijää. Seuraava juttu mikä tulee vastaan Käärijä fanisivuilla, kun CCC soi Tukholmassa Prideilla.
 
vierailija
Mulle kävi tämä sama. Kauheasti kohistiin, että siellä on mukavaa ja ketään ei haukuta eikä poistella ja kaikesta saa puhua, niin meninpä tyhmä lukemaan. Aivan kamalaa tekstiä eikä puhuta mistään satunnaisesta viestistä siellä täällä vaan kaikki lukemani noin 20 sivun viestit olivat kamalia, hirveää haukkumista, ilkeilyä, alentamista ja suoranaista valehtelua.

Sitten meni pari kuukautta ja jokin aika sitten joku Vauva-palstalla kehui, miten hauskaa siellä on ollut eikä yhtään haukkumista, joten taas tein tyhmästi ja kurkkasin. Konkreettisesti ensimmäisessä näkemässäni viestissä haukuttiin K:n ulkonäköä. Nyt en enää yrittänyt vilkuilla pidemmälle ja olen oppinut läksyni. Sinne en mene, koska en hyväksy minkäänlaista ulkonäön haukkumista enkä henkilökohtaisuuksiin menemistä. Harmi, jos siellä on hyvää JO-keskustelua, koska olen suuri JO-fani mutta en voi sietää toisten ylentämistä jonkun toisen alentamisella, joten ei kiitos.

Vauva on riittänyt ja tänne puutarhaan olen paennut, jos meno Vauvalla on muuttunut hirveäksi. Ja joitakin päiviä sitten päinvastoin kun meno täällä oli aika matalaa. Minulle kelpaa ketju, jossa ei poistella asiallisia viestejä, eikä haukuta. Asiallinen kritiikki on ok, mutta kaikenlaiset yök ja oksennuskommentit ovat vaan niin teinien juttuja etten niitä oikein jaksa. Osaan kuitenkin harpata sellaisetkin yli.
Ihan samat fiilikset kun erehdyin sinne. Tuli osasta kirjoituksista myös mieleen Tomi Metsäketo case. Ei kannattaisi haukkua tai esittää ilkeilymielessä omia kuvitelmiaan julkkiksistakaan kun sellaisesta on tuomittukin (yksityishenkilöistä puhumattakaan). Juristiystävän kanssa mietittiin ettö tuolta saisi hyvin muutaman esimerkkicasen tuomioista lisää. Toivottavasti joku asianomainen tekisi tutkintapyynnön. Menisi kyllä täysin JO fandomin maine samalla..
 
vierailija
Tule sinne joksuketjuun sitten. Hiljaista siellä kyllä on, en oo itsekään jaksanut kirjoitella kun on ollut hyviä keskusteluja muuallakin.
En halua pelkkää Joksuja. Vaikka olen JO-fani, niin olen edelleen myös BoJere-fani. K kelpaa minulle puheenaiheena aivan yhtä hyvin ja seuraan myös hänen keikkojaan ja tekemisiään, vaikka en niin musiikista välitäkään. En halua sitä jakoa, että täällä puhutaan nyt vain Joksuista ja mene Kääriä-ketjuun, jos haluat puhua K:sta. Kuten aiemmin laitoin, haluan voida puhua kaikesta bojere-maailmaan liittyvistä ilman poistelua mutta ainoa oikea shippi on bojere eikä heitä tarvitse parittaa muille. En myöskään ole Jance-fani ja sitä on tosi paljon Joksu-keskusteluissa, enemmän oikeastaan kuin mitään muuta. Pidän siis Janista ja Nacesta ja heidän ystävyydestään mutta parituksesta en välitä ja siksi en nauti sellaisesta ketjusta, jossa yli 50% keskustelusta pyörii tämän ympärillä.
 
vierailija
Mulle kävi tämä sama. Kauheasti kohistiin, että siellä on mukavaa ja ketään ei haukuta eikä poistella ja kaikesta saa puhua, niin meninpä tyhmä lukemaan. Aivan kamalaa tekstiä eikä puhuta mistään satunnaisesta viestistä siellä täällä vaan kaikki lukemani noin 20 sivun viestit olivat kamalia, hirveää haukkumista, ilkeilyä, alentamista ja suoranaista valehtelua.

Sitten meni pari kuukautta ja jokin aika sitten joku Vauva-palstalla kehui, miten hauskaa siellä on ollut eikä yhtään haukkumista, joten taas tein tyhmästi ja kurkkasin. Konkreettisesti ensimmäisessä näkemässäni viestissä haukuttiin K:n ulkonäköä. Nyt en enää yrittänyt vilkuilla pidemmälle ja olen oppinut läksyni. Sinne en mene, koska en hyväksy minkäänlaista ulkonäön haukkumista enkä henkilökohtaisuuksiin menemistä. Harmi, jos siellä on hyvää JO-keskustelua, koska olen suuri JO-fani mutta en voi sietää toisten ylentämistä jonkun toisen alentamisella, joten ei kiitos.

Vauva on riittänyt ja tänne puutarhaan olen paennut, jos meno Vauvalla on muuttunut hirveäksi. Ja joitakin päiviä sitten päinvastoin kun meno täällä oli aika matalaa. Minulle kelpaa ketju, jossa ei poistella asiallisia viestejä, eikä haukuta. Asiallinen kritiikki on ok, mutta kaikenlaiset yök ja oksennuskommentit ovat vaan niin teinien juttuja etten niitä oikein jaksa. Osaan kuitenkin harpata sellaisetkin yli.
Mun mielestä kaikissa näissä ketjuissa on välillä ihan hirveitä juttuja useamman sivun ajan. Välillä vauvalla jankataan monta sivua ja puhutaan tosi rumia, välillä kompostiin tulee joku haukkumaan. Vai oonko mä vaan kehittynyt jo niin hyväksi ohittelijaksi etten huomaa että kompostissa olisi haukkumista muita ketjuja enemmän. 🤔 Nyt siellä kirjoittelee se yksi naisvihamielinen rasisti mutta kaikki muut on puolustaneet. Paras mun mielestä olisi että kukaan ei edes vastaisi noihin mitään.
 
vierailija
Ihan samat fiilikset kun erehdyin sinne. Tuli osasta kirjoituksista myös mieleen Tomi Metsäketo case. Ei kannattaisi haukkua tai esittää ilkeilymielessä omia kuvitelmiaan julkkiksistakaan kun sellaisesta on tuomittukin (yksityishenkilöistä puhumattakaan). Juristiystävän kanssa mietittiin ettö tuolta saisi hyvin muutaman esimerkkicasen tuomioista lisää. Toivottavasti joku asianomainen tekisi tutkintapyynnön. Menisi kyllä täysin JO fandomin maine samalla..
Ei Joksufanit hauku Käärijää, trollit ja muut pahoinvoivat niitä järkyttäviä juttuja suoltaa.
 
vierailija
Mun mielestä kaikissa näissä ketjuissa on välillä ihan hirveitä juttuja useamman sivun ajan. Välillä vauvalla jankataan monta sivua ja puhutaan tosi rumia, välillä kompostiin tulee joku haukkumaan. Vai oonko mä vaan kehittynyt jo niin hyväksi ohittelijaksi etten huomaa että kompostissa olisi haukkumista muita ketjuja enemmän. Nyt siellä kirjoittelee se yksi naisvihamielinen rasisti mutta kaikki muut on puolustaneet. Paras mun mielestä olisi että kukaan ei edes vastaisi noihin mitään.
Olen jo pitkään kannattanut tätä vastaamattomuuden linjaa. Vastaamiset ja vauvalla viestien lainailu menee aina monen sivun jankkaukseksi ja sitähän nämä trollit, negailijat ym. haluaa. Sillä tavoin ajetaan keskustelijoita pois ketjuista.
 
vierailija
Olen jo pitkään kannattanut tätä vastaamattomuuden linjaa. Vastaamiset ja vauvalla viestien lainailu menee aina monen sivun jankkaukseksi ja sitähän nämä trollit, negailijat ym. haluaa. Sillä tavoin ajetaan keskustelijoita pois ketjuista.
Jep, harmi vaan että ikinä ei tule olemaan sellainen tilanne että kaikki ymmärtäisi näin tehdä. Aina on paikalla joku joka provosoituu.
 
vierailija
Suurin osa ei, muutama ehkä haukkuukin. Mutta heihin se profiloituu kun samassa ketjussa tapahtuu fanitus ja haukkuminen.
Ihan samalla tavalla se on molemmin puolin. Mutta vaikka olisi joksufani joka haukkuu Käärijää tai käärijäfani joka haukkuu Joksuja, niin häirikköhän se on jokatapauksessa. Ei se toisen fanittaminen sitä asiaa muuta. Ja vaikuttaa että mukana on joku sellainenkin joka ei fanita kumpaakaan vaan kokeilee kumman haukkumisella milloinkin saisi hässäkän aikaan.
 
vierailija
Mun mielestä kaikissa näissä ketjuissa on välillä ihan hirveitä juttuja useamman sivun ajan. Välillä vauvalla jankataan monta sivua ja puhutaan tosi rumia, välillä kompostiin tulee joku haukkumaan. Vai oonko mä vaan kehittynyt jo niin hyväksi ohittelijaksi etten huomaa että kompostissa olisi haukkumista muita ketjuja enemmän. Nyt siellä kirjoittelee se yksi naisvihamielinen rasisti mutta kaikki muut on puolustaneet. Paras mun mielestä olisi että kukaan ei edes vastaisi noihin mitään.
Voi olla, että Vauvalta ehtii pahimmat kommentit poistua. Jos meininki menee haukkumiseksi, lähden yleensä ulos tuulettumaan ja kun tulen takaisin, ovat pahimmat viestit poistuneet. Siksi ehkä Vauvalla on helppo olla, kun ne kamalat jutut saa sieltä pois. Sitten vaan on se negatiivinen puoli tässä, että joku poistelee sitten aivan kaikkea omaksi huvikseen.

Uskon kyllä, että kamalia juttuja on vähän siellä ja täällä. Mutta se, miksi en halua mennä Kompostiin, johtuu siitä, että niitä kamalia juttuja oli viestistä toiseen ja neutraalitkin viestit ikään kuin hyväksyivät ne. Niitä ei tuomittu eikä yritetty saada pois. Koko sen parinkymmenen sivun haukkumisessa oli tasan yksi, joka kauhistuneena kommentoi pari kertaa, mutta hänet lytättiin täysin, että täällä saa haukkua ja sanoa mitä haluaa ja painu pois siitä itkemästä Vauvalle. Lisäksi ne haukkumiset eivät olleet millään tasolla kritiikkiä vaan nimenomaan sellaista alentamista, jotta saadaan omat fanituksen kohteet näyttämään hyvältä. Satunnaiset trollit eivät pystyisi tarttumaan noihin asioihin samalla tavalla.
 
vierailija
Voi olla, että Vauvalta ehtii pahimmat kommentit poistua. Jos meininki menee haukkumiseksi, lähden yleensä ulos tuulettumaan ja kun tulen takaisin, ovat pahimmat viestit poistuneet. Siksi ehkä Vauvalla on helppo olla, kun ne kamalat jutut saa sieltä pois. Sitten vaan on se negatiivinen puoli tässä, että joku poistelee sitten aivan kaikkea omaksi huvikseen.

Uskon kyllä, että kamalia juttuja on vähän siellä ja täällä. Mutta se, miksi en halua mennä Kompostiin, johtuu siitä, että niitä kamalia juttuja oli viestistä toiseen ja neutraalitkin viestit ikään kuin hyväksyivät ne. Niitä ei tuomittu eikä yritetty saada pois. Koko sen parinkymmenen sivun haukkumisessa oli tasan yksi, joka kauhistuneena kommentoi pari kertaa, mutta hänet lytättiin täysin, että täällä saa haukkua ja sanoa mitä haluaa ja painu pois siitä itkemästä Vauvalle. Lisäksi ne haukkumiset eivät olleet millään tasolla kritiikkiä vaan nimenomaan sellaista alentamista, jotta saadaan omat fanituksen kohteet näyttämään hyvältä. Satunnaiset trollit eivät pystyisi tarttumaan noihin asioihin samalla tavalla.
Täällähän on aina ollut noita vakiotrolleja jotka myllyttää milloin mistäkin. Oot sattunut kompostiin näköjään just pahimpina aikoina paikalle ja oon kanssasi ihan samaa mieltä että se meno on ollut ihan törkeää välillä. Mutta siellä on myös välillä ollut tosi kivaa keskustelua. Se varmaan riippuu siitä millaista porukkaa sattuu milloinkin paikalle. Suosittelen kurkkaamaan silloin tällöin, parhaimmillaan meno on paljon leppoisampaa kuin vauvalla samaan aikaan, jos siellä sattuu olemaan joku riita päällä.
 
vierailija
Something better IV

J: "Why you always smile?"

B: "What do you mean?"

J: "You smile all the time. Even when sleep"

B: "You know why?"

J: "Is it because I'm funny?"

B: "Well, yes and no Jere, but something better"

J: "Is it because Finland is the happiest country?"

B: "No, something better"

J: "Is it me maybe?"

B: "Yes. You made me so gay I can't keep a straight face"
 
vierailija
Kyllä moni kompostissakin käyvä on sanonut olevansa K&B shippaaja, tiedä sitten. Itse käyn kaikissa, koska kompostissa voi kirjoitella vapaammin kuin muualla, kääriä ketjukin välillä ihan kiva enempi faktapohjaisena.
Mä käyn kompostissa kun kaipaan sitä vapaampaa sanaa ja ronskia huumoria. Lisäksi kiinnostaa B:n seurustelukuviot. Emolla käyn muuten vaan fiilistelemässä välillä, käyttäydyn siellä nätisti.
 
vierailija
Something better IV

J: "Why you always smile?"

B: "What do you mean?"

J: "You smile all the time. Even when sleep"

B: "You know why?"

J: "Is it because I'm funny?"

B: "Well, yes and no Jere, but something better"

J: "Is it because Finland is the happiest country?"

B: "No, something better"

J: "Is it me maybe?"

B: "Yes. You made me so gay I can't keep a straight face"
Kiitos näistä! :)
 
vierailija
Missä on esimerkkejä siitä, että nimenomaan JO-fanit suurin joukoin haukkuvat K:ta? Suurin osa taitaa olla kyllä ihan yhden henkilön mäppäimistöltä tai satunnaisia trolleja. Joksuja halveksuvia K-faneja, jotka joka yhteydessä jauhavat niitä samoja pyrkyri ja hyväksikäyttäjä juttuja ja mm, haukkuvat musiikkia taas on selvästi enemmän. Itse en JO-fanina koe tarvetta kommentoida K:n juttua yhtään mitenkään.
Mua ei häiritsis Käärijä muuten yhtään, mutta kun näissä ketjuissa on häneen liittyvää kommentointia niin sitä en jaksaisi yhtään.
 

Yhteistyössä