Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan selkeä kummilapsikuva tuo K instassa ollut on. Taustalla oleva vanha kuva liittynee vanhempaan luulisin. Tuossa vaiheessa vauva muuttuu paljon. Ei häntä tunnista tuosta kuvasta enää hyvinkin pian eikä luva paljasta hänestä oikeastaan mitään muuta kuin että mahdollinen kummisetä on Jere Vantaalta
Niin on. Eikä kuvassa näy lapsen kasvot. K vaikuttaa olevan otettu kummiudesta ja halunnut jakaa tärkeän hetken.
 
vierailija
Hyvää keskustelua täällä ollut myöhään illalla ja yöllä. Samanlaisia ajatuksia myös itsellä eikä ratkaisuja tuohon emopaatin ongelmallisen tilanteeseen varmaan kellään ole.
Itse ole sivuuttanut nopeasti selkeästi provosoivat viestit, mutta viestien poistelu mielestäni siellä on se kaikkein suurin ongelma. Itse olen suurimmaksi osaksi vauvalla tai täällä. Kompostia olen käynyt kurkistamassa pari kertaa ja niillä kerroilla meno siellä oli aivan kamalaa, järkyttävää päähenkilöiden haukkumista ja muiden ketjujen ivaamista. Eli mulle tuli fiilis, että se oli nimensä mukaisesti paikka, jonne sai mennä valuttamaan kaiken sisäisen paskan. Varmaan sielläkin asiallistakin keskustelua käydään. Mulle shippaajana on jotenkin outoa, että jossain matkan varrella, jotkut palstalaiset ovat kääntyneet suorastaan inhoamaan jompaakumpaa päähenkilöistä. En vaan voi ymmärtää, miksi siinä vaiheessa ei ole jättäytynyt pois näiltä yhteisfandomiin keskittyneiltä palstoilta. Pettyneitä shippaajia ehkä joo, mikä sekin on jo outoa, koska miten itseluomaansa shippiin voi pettyä? Mutta osa näyttäisi olevan vain tyyppejä, joiden suurin ilo on vahingonilo ja eivät ole alunperinkään jommasta kummasta päähenkilöstä pitäneet.
Joka tapauksessa aion jatkaa sekä täällä että vauvalla realistisen positiivisella shippaus asenteella toivoen niin minificcejä, kuumia linkkejä ja asiallistakin keskustelua niin kauan kuin näillä palstoilla vain eloa löytyy 💙💚.
 
vierailija
Hyvää keskustelua täällä ollut myöhään illalla ja yöllä. Samanlaisia ajatuksia myös itsellä eikä ratkaisuja tuohon emopaatin ongelmallisen tilanteeseen varmaan kellään ole.
Itse ole sivuuttanut nopeasti selkeästi provosoivat viestit, mutta viestien poistelu mielestäni siellä on se kaikkein suurin ongelma. Itse olen suurimmaksi osaksi vauvalla tai täällä. Kompostia olen käynyt kurkistamassa pari kertaa ja niillä kerroilla meno siellä oli aivan kamalaa, järkyttävää päähenkilöiden haukkumista ja muiden ketjujen ivaamista. Eli mulle tuli fiilis, että se oli nimensä mukaisesti paikka, jonne sai mennä valuttamaan kaiken sisäisen paskan. Varmaan sielläkin asiallistakin keskustelua käydään. Mulle shippaajana on jotenkin outoa, että jossain matkan varrella, jotkut palstalaiset ovat kääntyneet suorastaan inhoamaan jompaakumpaa päähenkilöistä. En vaan voi ymmärtää, miksi siinä vaiheessa ei ole jättäytynyt pois näiltä yhteisfandomiin keskittyneiltä palstoilta. Pettyneitä shippaajia ehkä joo, mikä sekin on jo outoa, koska miten itseluomaansa shippiin voi pettyä? Mutta osa näyttäisi olevan vain tyyppejä, joiden suurin ilo on vahingonilo ja eivät ole alunperinkään jommasta kummasta päähenkilöstä pitäneet.
Joka tapauksessa aion jatkaa sekä täällä että vauvalla realistisen positiivisella shippaus asenteella toivoen niin minificcejä, kuumia linkkejä ja asiallistakin keskustelua niin kauan kuin näillä palstoilla vain eloa löytyy .
Tämä niin paljon. 💚 Minulle raskainta on nimenomaan se, että keskustelussa on edelleen heitä, jotka eivät enää shippaa tai eivät ole koskaan sitä tehneetkään, ja kuuluttavat tästä ja arvostelevat muita. Onneksi on paljon hyvääkin, yhteisöllisiä hetkiä ja huumorinkukkia.
Tuon vauvan poistelun uskon olevan tahallista pyrkimystä aiheuttaa eripuraa.
 
vierailija
Kuinkahan paljon vauvan ketjussa pyörii väkeä ja kuinka moni heistä on shippaaja ja kuinka moni esim. fiilistelijä? Peukut on tosiaan huono mittari arvioida tätä, koska niitä voi feikata (en kyllä tajua miksi joku jaksaa tehdä niin), mutta onkohan meitä nykyään siellä max 50 puhtain jauhoin mukana olevaa? Mietin vaan, että eikö tällaisesta määrästä ihmisiä saisi kivaa pientä suljettua ryhmää aikaiseksi? Oletan että suurin osa on jo havahtunut siihen, että mitä tapahtuu kun vauvan anonyymille palstalle perustaa ketjuja.
 
vierailija
Kuinkahan paljon vauvan ketjussa pyörii väkeä ja kuinka moni heistä on shippaaja ja kuinka moni esim. fiilistelijä? Peukut on tosiaan huono mittari arvioida tätä, koska niitä voi feikata (en kyllä tajua miksi joku jaksaa tehdä niin), mutta onkohan meitä nykyään siellä max 50 puhtain jauhoin mukana olevaa? Mietin vaan, että eikö tällaisesta määrästä ihmisiä saisi kivaa pientä suljettua ryhmää aikaiseksi? Oletan että suurin osa on jo havahtunut siihen, että mitä tapahtuu kun vauvan anonyymille palstalle perustaa ketjuja.
Pitäisi ehkä päästä ottamaan luku, paljonko meitä on, jonkun Vauvan ulkopuolisen sivuston kautta. Niitä on joitain ilmaisia nopeisiin kyselyihin tarkoitettuja sivustoja kuten Mentimeter, mutta en ole itse sellaisia käyttänyt.
 
vierailija
Mä olen alkanut kannattaa suljettua nimimerkillistä ryhmää, Discord ja Reddit voisivat olla hyviä vaihtoehtoja. Redditissä on mielestäni helpompi käydä pitkiä ja polveilevia keskusteluja, joten ääneni menisi sille, jos porukkaa olisi oikeasti siirtymässä. Sääli on, että toki osa porukasta varmasti putoaa pois, kun osa ei varmaan halua keskustella edes nimimerkein, vaan haluaa täysin anonyymiä keskustelua.
 
vierailija
Mä olen alkanut kannattaa suljettua nimimerkillistä ryhmää, Discord ja Reddit voisivat olla hyviä vaihtoehtoja. Redditissä on mielestäni helpompi käydä pitkiä ja polveilevia keskusteluja, joten ääneni menisi sille, jos porukkaa olisi oikeasti siirtymässä. Sääli on, että toki osa porukasta varmasti putoaa pois, kun osa ei varmaan halua keskustella edes nimimerkein, vaan haluaa täysin anonyymiä keskustelua.
Onko redditissä peukutusmahdollisuus ja tuleeko kaikki yhteen ketjuun kuten vauvalla? Vai onko joku kanava jonne voi tehdä eri ketjuja kuten saitilla oli?
 
vierailija
Onko redditissä peukutusmahdollisuus ja tuleeko kaikki yhteen ketjuun kuten vauvalla? Vai onko joku kanava jonne voi tehdä eri ketjuja kuten saitilla oli?
Siellä on ylä-äänet ja alaäänet ja mahdollista tehdä useita eri ketjuja. Mutta on siis mahdollisuus yhteen massiiviseen ketjuun myös, monissa redditeissä on sellainen sekalainen ketju ja sen lisäksi muita spesifimpiä keskusteluita.
 
vierailija
Mä olen alkanut kannattaa suljettua nimimerkillistä ryhmää, Discord ja Reddit voisivat olla hyviä vaihtoehtoja. Redditissä on mielestäni helpompi käydä pitkiä ja polveilevia keskusteluja, joten ääneni menisi sille, jos porukkaa olisi oikeasti siirtymässä. Sääli on, että toki osa porukasta varmasti putoaa pois, kun osa ei varmaan halua keskustella edes nimimerkein, vaan haluaa täysin anonyymiä keskustelua.
Voiko Redditissä estää jotenkin trollausta, kiusaamista ja peukkukikkailua? Siellähän moderointi hoidetaan itse, voiko myös viestejä poistaa itse?
 
vierailija
Voiko Redditissä estää jotenkin trollausta, kiusaamista ja peukkukikkailua? Siellähän moderointi hoidetaan itse, voiko myös viestejä poistaa itse?
Redditiin voi kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät joten se jo vähän estää trollausta, ja sitten subredditin saa suljetuksi, jolloin ulkopuoliset eivät sinne pääse. Moderaattorit voivat poistaa viestejä ja bannata trolleja.
 
vierailija
Minä voin tutustua redditin perustamiseen ja moderointiin tarkemmin ja tutkia, miten se soveltuisi käyttöömme. Vai tunteeko joku muu tuota asiaa jo paremmin? Olen käyttänyt redditiä paljon, mutta en ole itse vielä perustanut sinne subredditiä. Voin vaikka jo laittaa pystyyn jotakin, jos joskus tulee tarve siirtyä muualle. Sinnehän voi vaikka viedä ficcejä taas turvaan. Mutta tuskin sitä kannattaa tehdä, jos vain pari ihmistä olisi siirtymässä.
 
vierailija
Minä voin tutustua redditin perustamiseen ja moderointiin tarkemmin ja tutkia, miten se soveltuisi käyttöömme. Vai tunteeko joku muu tuota asiaa jo paremmin? Olen käyttänyt redditiä paljon, mutta en ole itse vielä perustanut sinne subredditiä. Voin vaikka jo laittaa pystyyn jotakin, jos joskus tulee tarve siirtyä muualle. Sinnehän voi vaikka viedä ficcejä taas turvaan. Mutta tuskin sitä kannattaa tehdä, jos vain pari ihmistä olisi siirtymässä.
Hyvä tietää 😊👍 Ensin kannattaa varmaankin tosiaan selvittää, montako meitä on palstalla ja moniko on halukas siirtymään
 
vierailija
Redditiin voi kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät joten se jo vähän estää trollausta, ja sitten subredditin saa suljetuksi, jolloin ulkopuoliset eivät sinne pääse. Moderaattorit voivat poistaa viestejä ja bannata trolleja.
Sanoisin että se Reddit voisi olla avonainen ryhmä kun tuo rekisteröityminen ja tarvittaessa bannaus jo vähentää trollausriskin hyvin pieneksi.
 
vierailija
Itse en ainakaan siirry mihinkään suljettuun ryhmään, se on trollien ja muiden tarkoitus
Mun mielestä tällainen ajatustapa kannattaa haudata. Ne trollit ei tuu koskaan poistumaan vauvalta ja se ilmapiiri on siellä usein tosi ankea. Miksi rasittaa itseään sellaisessa ympäristössä, kun samalla vaivalla voisi siirtyä parempaankin paikkaan. Tämä Puutarha toimii myös monelta osin hyvin, mutta välillä täälläkin on tahallisia provosointi yrityksiä jne. Jokainen tehkööt miten haluaa, mutta aina voi kokeilla erilaisia alustoja, jotta löytää sen toimivimman.
 
vierailija
Mun mielestä tällainen ajatustapa kannattaa haudata. Ne trollit ei tuu koskaan poistumaan vauvalta ja se ilmapiiri on siellä usein tosi ankea. Miksi rasittaa itseään sellaisessa ympäristössä, kun samalla vaivalla voisi siirtyä parempaankin paikkaan. Tämä Puutarha toimii myös monelta osin hyvin, mutta välillä täälläkin on tahallisia provosointi yrityksiä jne. Jokainen tehkööt miten haluaa, mutta aina voi kokeilla erilaisia alustoja, jotta löytää sen toimivimman.
Joo, taidan olla samaa mieltä. Ikävää antaa trolleille se, mitä haluavat, mutta hölmöä myös roikkua hampaat irvessä jossain trollien takia. Enkä usko, että trollien tärkein päämäärä on sulkea se ketju. Eikö trollit yleensä nauti huomiosta ja ihmisten ärsyttämisestä, mitä ei voi tehdä, jos ihmiset siirtyvät pois.
 
vierailija
Mun mielestä tällainen ajatustapa kannattaa haudata. Ne trollit ei tuu koskaan poistumaan vauvalta ja se ilmapiiri on siellä usein tosi ankea. Miksi rasittaa itseään sellaisessa ympäristössä, kun samalla vaivalla voisi siirtyä parempaankin paikkaan. Tämä Puutarha toimii myös monelta osin hyvin, mutta välillä täälläkin on tahallisia provosointi yrityksiä jne. Jokainen tehkööt miten haluaa, mutta aina voi kokeilla erilaisia alustoja, jotta löytää sen toimivimman.
Ainakin tällä hetkellä on tämä tunne, että mihinkään nimimerkilliseen paikkaan ei ole halua siirtyä, joksujen discord:ssa taisin viihtyä yhden tai kaksi päivää ennen kuin sen poistin
 
vierailija
Joo, taidan olla samaa mieltä. Ikävää antaa trolleille se, mitä haluavat, mutta hölmöä myös roikkua hampaat irvessä jossain trollien takia. Enkä usko, että trollien tärkein päämäärä on sulkea se ketju. Eikö trollit yleensä nauti huomiosta ja ihmisten ärsyttämisestä, mitä ei voi tehdä, jos ihmiset siirtyvät pois.
Onhan heidän osan päämäärä, että saadaan shippaus ihmisten silmistä pois?
 
vierailija
Se, että ilmapiiri kompostissa mahdollistaa päähenkilöiden haukkumisen ja että asiaan puututaan "pääsääntöisesti" eikä "aina" ei luo itselleni ainakaan kovin hyvää kuvaa. Ihmisten kokemukset ja tunteet keskustelupalstoista ja ketjuista on myös erilaisia, joten mun mielestä se ei ole vastakkainasettelua kertoa omista kokemuksistaan tai todeta, ettei jokin sovi itselle.
En ymmärrä mitä se puuttuminen hyödyttää. Saa vaan aikaan pahimmillaan kymmeniä viestejä vääntöä asiasta ja se alkuperäinen ei sitä mielipidettään muuta. Ja ei mene montaa päivää kun on sama uudestaan. Tämä pätee jokaiseen palstaan. Ei se vaan toimi anonyymeillä palstoilla.

En oikeastaan koskaan varsinaisesti puutu vaan ohi vaan. Toki jos keksin vaikka jonkun hauskan vastakkaisen mielipiteen niin sen saatan vastata mutta mitään saarnaamista en jaksa kirjoittaa enkä lukea. Toki muut saavat vääntää jos tykkäävät siitä, en puutu siihenkään. Kun jokaisella palstalla vaan keskityttäisiin niihin omiin positiivisiin juttuihin niin se olisi jo hyvä alku.
 
vierailija
Ainakin tällä hetkellä on tämä tunne, että mihinkään nimimerkilliseen paikkaan ei ole halua siirtyä, joksujen discord:ssa taisin viihtyä yhden tai kaksi päivää ennen kuin sen poistin
Se Joksujen Discord ei olekaan mikään hyvä paikka keskustelulle ja varsinkin ekoina päivinä se oli pelkkää kaaosta. Laittoivat sen selvästi pystyyn ymmärtämättä alustaa sen paremmin.
 
vierailija
Onhan heidän osan päämäärä, että saadaan shippaus ihmisten silmistä pois?
Trollit ei toimi tuolla tavalla. He iskevät kaikkiin suosittuihin ketjuihin ja haluavat niissä ärsyttää ihmisiä. Varmasti vauvalla pyörii myös ihmisiä, joista osa ei siedä keskustelua kuninkaallisista, shippauksesta, jostakin tietystä julkkiksesta jne. ja hyökkäävät sitten näitä keskusteluja vastaan. Vauvan ketjussa pahinta on mun mielestä näiden trollien lisäksi ne ihmiset, jotka ovat siellä vain levittämässä pahaa oloa (entiset shipparit tai miten sitten ovat shippiketjuun päätyneetkin). Kai heitäkin voisi toki trolleiksi kutsua.
 

Yhteistyössä