Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Terveisiä Tiktokista ja Safurseyn mahtavien konserttivideoiden parista! Bojan oli tänään todella energinen ja täysi vauhti päällä kovasta helteestä huolimatta. Oli ihanan hassuja välipuheita ja muita hupailuja. Parasta videoissa on, kun Bojanin eläväiset kasvot ja koko tunneskaala tulevat niissä niin hyvin esiin. Olen ollut viidessä JO:n konsertissa paikan päällä, eikä sitä tunnelmaa saa tietenkään videoiden kautta välitettyä, mutta noita ilmeikkäitä kasvoja en ole konserteissa päässyt ihastelemaan. Se tuo ihan oman lisänsä konserttikokemukseen. Parhaat olivat ne kohdat, joissa Bojan katsoi suoraan kameraan ja hymyili. Ihan siinä sydämessä läikähti. Ja tiedoksi niille Safurseyn haukkujille (joita on luonnollisesti ne perinteiset kolme ), jotka luulevat, että videoilla näkyy vain Bojania: vaikka B toki on videoilla pääosassa, näkyy niissä hyvin muutkin neljä joksua, ja Juresta on ihan oma erillinen videonsakin. Kuten täällä on jo todettukin, kenenkään ei ole pakko Safurseyn videoita katsella (etenkään sen, jota pelkkä ajatuskin niistä ahdistaa ), mutta keneltä se on pois, että me muut saamme niistä iloa ja nautintoa?
Minäkin unohduin katselemaan, vaikka oli tarkoitus mennä nukkumaan aiemmin. 🤩 Oon vasta Puolan keikoissa menossa.
 
vierailija
Miksi joku tiktok on huonompi alusta kuin muut somet? Sama idea kaikissa, turha luulla muuta.
Ei se varmasti huonompi ole. Itse en pahemmin enää käytä, kun tulee koko ajan niitä kolme ilmoitusta ja käytä ääntä tai käy huonosti. En vaan voi ohittaa, koska ajattelen että jotain pahaa tapahtuu. Muutenkin kaikenlaista ikävää sisältöä. Käyn yleensä katsomassa vain Joksujen ja Kärtsän profiileja. Monesti luen täältä uusista videoista. Oon tietenkin vain poikkeus tässä.
 
vierailija
juu kaipa se luettavissa on 😂, oon ite puolet sua vanhempi ja mun lapsuudessa ja varhaisnuoruudessa se oli pakko lukea- osastoa, ja aika tuoretta kamaa
Mä muistan joitakin lukeneeni 80-90-lukujen taitteessa, mutta nyt 2010-luvulla kun yritin lukea niitä tyttärelle, niin järkytyin ja jäi yhteen kirjaan. Sehän oli suoranaista misogyniaa (ja syömistä). Ei sellaista voi modernille naisenalulle tarjoilla. 🤯😄
 
vierailija
Youtubesta löytyy hyvin kanssa tätä keikkamatskua esim. ruissin keikka kokonaan kuvattuna myöskin ja on hyvälaatuinen, itse en tykkää niin lähikuvasta mitä S:llä on ja tykkään nähdä muutakin kuin Bojania, niin ja ei ole sitä tiktokia
 
vierailija
Oikeasti juu varmaan enemmänkin, kun vauvalla tuossa yläpeukkuja hänen kohdallaan vielä enemmän hiukan samankaltainen kysely, mutta fanita sinä vaan rauhassa
Mä hyväksyn lyhyemmät klipit tiktokissa, instassa ja tumpussa ym, jotka sisältää yleensä jonkun nokkelan huomion kyseisestä klipistä, ne pitää fandomin pystyssä. Mutta näitä joka biisin ja keikan tallennuksia en, muuta kuin omiin tarpeisiin. Miksi tukisin jonkun cloutin keräämistä itselleen artistin kustannuksella?
 
vierailija
Minä katson kyllä noita Safurseyn videoita, koska
1. Tallentaa kaikki biisit kokonaisina, joten keikasta saa hyvän kuvan
2. Äänenlaatu on hyvä
3. Niissä on harvoin kirkumista tai muutakaan turhaa
4. Hän on ns. kiltti fani, ei huutele, ei käpälöi, ,ei heitä poikia esineillä.
Ymmärrän myös kritiikin, koska
1. Seuraa B:tä lähietäisyydeltä KOKO ajan ja usein jättää huomiotta ensin muut lavan tapahtumat ja siirtyy kuvaamaan niitä vain, jos B ei ole jostain syystä kuvattavissa
2. Tiktok alustana on epäilyttävä mutta pystyn katsomaan videoita kirjautumatta, joten sopii siltä osin minulle
3. Hänen tavassaan kuvata jokainen keikka kokonaan ja laittaa julkiseksi on jotain karmivaa, vaikka kiitollinen olenkin tietysti videoista. Silti asian outoutta ei pysty kokonaan unohtamaan.

Ei tässä ole yhtä oikeaa tai väärää vastausta. Ne, jotka haluavat, voivat katsoa noita videoita ja ne, joita asia häiritsee, eivät katso niitä. Asian puiminen on loppupeleissä turhaa, sillä niin kauan kun hän ei ole ikävä bändiä tai muita faneja kohtaan, mitään vahinkoa ei ole saatu aikaan. Bändin kuvaaminen ei ole kiellettyä, siihen jopa kannustetaan ja se antaa bändille ilmaista promoa (SBJ-video esimerkiksi). Lisäksi B:stä ei ole mitään noloa materiaalia, joten siltä osin on turha tuomita fania, vaikka lähietäisyyydeltä kuvaakin. itsekin toivoisin, että hän kuvaisi bändiä laajemmin, esim. niin, että jokaisessa biisissä olisi kuvattu jokaista bändin jäsentä ja mielellään myös ns. kokonaisina eikä vain hartioista ylöspäin. Mutta hän on kuvaaja, joten hän päättää omat mieltymyksensä ja me muut voimme vain tyytyä siihen tai olla katsomatta.
 
vierailija
Minä katson kyllä noita Safurseyn videoita, koska
1. Tallentaa kaikki biisit kokonaisina, joten keikasta saa hyvän kuvan
2. Äänenlaatu on hyvä
3. Niissä on harvoin kirkumista tai muutakaan turhaa
4. Hän on ns. kiltti fani, ei huutele, ei käpälöi, ,ei heitä poikia esineillä.
Ymmärrän myös kritiikin, koska
1. Seuraa B:tä lähietäisyydeltä KOKO ajan ja usein jättää huomiotta ensin muut lavan tapahtumat ja siirtyy kuvaamaan niitä vain, jos B ei ole jostain syystä kuvattavissa
2. Tiktok alustana on epäilyttävä mutta pystyn katsomaan videoita kirjautumatta, joten sopii siltä osin minulle
3. Hänen tavassaan kuvata jokainen keikka kokonaan ja laittaa julkiseksi on jotain karmivaa, vaikka kiitollinen olenkin tietysti videoista. Silti asian outoutta ei pysty kokonaan unohtamaan.

Ei tässä ole yhtä oikeaa tai väärää vastausta. Ne, jotka haluavat, voivat katsoa noita videoita ja ne, joita asia häiritsee, eivät katso niitä. Asian puiminen on loppupeleissä turhaa, sillä niin kauan kun hän ei ole ikävä bändiä tai muita faneja kohtaan, mitään vahinkoa ei ole saatu aikaan. Bändin kuvaaminen ei ole kiellettyä, siihen jopa kannustetaan ja se antaa bändille ilmaista promoa (SBJ-video esimerkiksi). Lisäksi B:stä ei ole mitään noloa materiaalia, joten siltä osin on turha tuomita fania, vaikka lähietäisyyydeltä kuvaakin. itsekin toivoisin, että hän kuvaisi bändiä laajemmin, esim. niin, että jokaisessa biisissä olisi kuvattu jokaista bändin jäsentä ja mielellään myös ns. kokonaisina eikä vain hartioista ylöspäin. Mutta hän on kuvaaja, joten hän päättää omat mieltymyksensä ja me muut voimme vain tyytyä siihen tai olla katsomatta.
Muuten oon kanssasi samaa mieltä, mutta Safursey vois jo jättää senkin paikan eturivistä jo jollekin toiselle.
 
vierailija
Muuten oon kanssasi samaa mieltä, mutta Safursey vois jo jättää senkin paikan eturivistä jo jollekin toiselle.
Mä olen tästä hiukan eri mieltä. Hänen tilalleen tulisi kuitenkin joku yhtä omistautunut, koska noita eturivin paikkoja ei varmasti saa, ellei ole valmis jonottamaan jopa vuorokauden. Lisäksi se tilalle tullut voi olla joku noista tavaroiden heittelijöistä käpälöjistä tai jatkuvasti kirkuvista faneista. Mieluummin kiltti fani kuin tuollainen itsekorostelija.
 
vierailija
Mä hyväksyn lyhyemmät klipit tiktokissa, instassa ja tumpussa ym, jotka sisältää yleensä jonkun nokkelan huomion kyseisestä klipistä, ne pitää fandomin pystyssä. Mutta näitä joka biisin ja keikan tallennuksia en, muuta kuin omiin tarpeisiin. Miksi tukisin jonkun cloutin keräämistä itselleen artistin kustannuksella?
Kyse ei todellakaan ole cloutin keräämisestä, kuten kuka tahansa voi huomata joka seuraa Safurseyn sometekemisiä. Kyllä ne ovat fandomissa ihan muut tyypit.
 
vierailija
Mä muistan joitakin lukeneeni 80-90-lukujen taitteessa, mutta nyt 2010-luvulla kun yritin lukea niitä tyttärelle, niin järkytyin ja jäi yhteen kirjaan. Sehän oli suoranaista misogyniaa (ja syömistä). Ei sellaista voi modernille naisenalulle tarjoilla.
Eikös siinä ollut se tyttö joka esiintyi poikana ? Kirjasarjahan oli myös aikaansa edellä. 🤪
 
vierailija
Anteeksi nyt, mutta miksi Bojan käyttäytyi tuolla tavoin yli-riehakkaasti eilen keikalla? Ihan kuin olisin katsonut jotain ihme showta. En tarkoita pahalla, mutta jotenkin outoa. Ja siis olen Bojanisti
 
vierailija
Anteeksi nyt, mutta miksi Bojan käyttäytyi tuolla tavoin yli-riehakkaasti eilen keikalla? Ihan kuin olisin katsonut jotain ihme showta. En tarkoita pahalla, mutta jotenkin outoa. Ja siis olen Bojanisti
Mietin samaa vauvalla ja sain kommentiksi, että haukun Bojania! Sekopäistä sakkia.

Mutta juu, jotenkin todella poikkeuksellisen vauhdikasta menoa, siis siihen miten yleensä esiintyy.
 

Yhteistyössä