En tiedä oletko enää tätä lukemassa, mutta kuten ainakin Leila ja Stella tuossa jo kirjoitti, toivottavasti päädyt vielä takaisin laivaan, ja kurjaa että sulle jäi sivuutettu olo tästä.Sivukeskusteluun:
Yritän vielä kerran vaikka lannistaa ja suoraan sanoen itkettää, kun koen tulleeni jyrätyksi minulle tärkeässä asiassa.
Homofobiaa kannattaa minusta kaikkien tarkastella omissa ajatusmalleissaan, sitä yksinkertaisesti on meissä kaikissa, väitän. Asiat ovat muuttuneet vuosikymmenissä, mutta jos itsekin ei-heterona huomaan edelleen kaikesta yrityksestä huolimatta homofobisia ajatusmalleja itsessäni niin miten ihmeessä sitä ei olisi ihmisessä joka sinänsä ansiokkaasti pähkäilee olisiko ok oman lapsensa homouden edessä tai joka kertoo että sen verran lukkoja on että (homo)erotiikan pelkkä näkeminenkin telkkarista on vaikeaa. Se on sitä homofobiaa paremman sanan puutteessa, vaikka kuinka kurja on asioita itselleen myöntää. Vain tiedostamalla voi kehittyä ja on superhyvä että on tiedostanut mutta keskenhän tuo prosessi on jos defenssit pamahtaa päälle, kun asiasta lempeästi mainitsee. Yritän itsekin haastaa ajatusmallejani joka päivä, en minäkään maalissa ole!
Kenenkään terveystiedot, varsinkaan intiimit, eivät kuulu palstoille, siitä olen samaa mieltä. Sen sijaan helposti juttu menee a.seksin yleiseksi kauhisteluksi mikä ei ole ok ja menee taas fobian puolelle. Tuo anaaliseksiasia on muutenkin vähän kinkkinen koska ficcipuolella se on aika kantava teema ja tavallaan ymmärrän myös että siitäkin herää tarve keskustella ja minusta sen yhden lääkärin antamat tiedot olivat kiinnostavia yleisellä tasolla kunhan ei yksittäisistä ihmisistä puhuta. Tässä varmaan suljetut ryhmät olisi paras ratkaisu ilman muuta.
D/s- / s/m-aiheista: yleisesti ottaen on hyvä muistaa että mikä itselle on vierasta tai kauhistus voi olla toiselle identiteetin kulmakivi tai suuri täyttymätön toive. Herkkyyttä puolin ja toisin sanavalintoihin toivon ja sitä ettei esim mun kokemusta kink-sheimauksesta ohitettaisi täysin. Aina riittää kauhistelijoita / varomattomia sanavalintoja ja sattuuhan se.
Huomaan että itselleni jäi nyt aika paska fiilis ja pidän nyt itse taukoa, joten alus on teidän.
Kävin lukemassa pikana läpi vauvan keskustelua, ja samaa mieltä että oli mielenkiintoinen ja informatiivinen se lääkärin postaus siitä, miten juuri tämä leikkaus vaikuttaa anaaliseksin mahdollisuuksiin. Siinähän ei puitu kenenkään yksityistä terveyshistoriaa (tuskin tuo lääkäri sitä J:n kohdalla edes tietää). Ja kun kuitenkin fiktion maailmassa niin paljon juuri anaaliseksistä kirjoitetaan, musta on kiinnostavaa ja ennemminkin stigmoja tms. purkavaa, kun joku tuollaisen leikkauksen anatomiaa tunteva kuvailee, mistä siinä on oikeasti kyse.
J/K on itse erityisesti taannoisessa Roope Salmisen podcastissa puhunut äärimmäisen avoimesti kaikenlaisista anatomisista yksityiskohdista ulostamiseen ym. liittyen joita hän koki leikkauksen jälkeen. Musta tuntuu että aihe ei kerta kaikkiaan aiheuta hänessä häpeää; jos hän itse välttelisi aihetta ja silminnähden pitäisi sitä vaikeana asiana, ehkä minustakaan ei tuntuisi ehkä yhtä sopivalta siitä puhua ja spekuloida.
Musta tuntuu, että tässä kietoutuu meissä kaikissa olevat homofobiset/heteronormatiiviset syvät ajatukset, kinkyseksin outous useimmille ihmisille sekä yleisesti seksikielteisyys vs seksipositiivisuus. Mä olen yksi niistä joille d/s-dynamiikka BKn suhteessa on ollut herkkä ja tärkeä osa shippiä. Tutkiskelen samaan aikaan omia aika piilossa olleita kinkyjä puoliani, ja olen aika aktiivisesti päätynyt miettimään myös yleistä häpeää seksin ympärillä, johon itsekin olen vielä kasvanut. En tiedä mihin tämä teksti nyt on pyrkimässä, ei ehkä mihinkään, sori liirumlaarum.
Summa summarum olen yleisesti samaa mieltä siitä että välillä erilaisten juttujen (jopa ihan sen K+Häärijä-pyllistyskuvan) inhoaminen tai paheksuminen on etenkin vauvalla sivunnut joko kinksheimaamista, seksihäpeää tai homofobiaa, ehkä kaikkia. En myöskään pitänyt täällä anonyymista kommentista jossa kehotettiin miettimään, miltä tuntuisi oman lapsen anaaliseksin pohtiminen julkisesti tms. mitä lie olikaan. Ensinnäkin: yksityiskohtaiset seksikuvitelmat on ficeissä, palstoilla taas on ennemminkin keskusteltu yleisesti siitä mitä samanlaisen leikkauksen käyneen ihmisen anatomiassa on yleensä tekeillä. Viestissä oli lisäksi musta selvästi implisiittisesti ajatus anaaliseksistä jotenkin likaisempana kuin vaikka penis+vaginayhdynnät. Jos ylipäätään provosoituu erityisesti juuri anaaliseksin + oman lapsen mainitsemisesta samassa yhteydessä niin ehkä siinä voi miettiä itse, mistä on kyse. Aiheuttaisiko esim. lisääntymiseen ja sukuelimiin liittyvät heterokontekstin kommentit samanlaista reaktiota ja jos ei, miksi ei.
Sitten kuitenkin: musta tällä palstalla on eri ikäiset ihmiset yleisesti todella viisaasti ja kiinnostavasti pohtinu ja purkanu omia kasvuympäristöjään ja asenteitaan (paitsi yksi erikseen edellä mainitsemani viesti oli minusta asiattoman puolella). Ja musta on hyvä että myös siltä kannalta ihmiset uskaltaa tuoda esiin ajatuksiaan. Joskus käy niinkin, että ihminen jää yksin puolustusasemiin pohtimaan asioita, kun tulee leimatuksi foobikoksi tms. kättelyssä (mikä tuntuu pahalta kenestä tahansa!), ja se tekee kaikille hallaa.
Noniin pitkä räntti. Olen nyt tainnut ammentaa itsestäni kaiken mitä irtosi tähän aiheeseen.