Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sivukeskusteluun:

Yritän vielä kerran vaikka lannistaa ja suoraan sanoen itkettää, kun koen tulleeni jyrätyksi minulle tärkeässä asiassa.

Homofobiaa kannattaa minusta kaikkien tarkastella omissa ajatusmalleissaan, sitä yksinkertaisesti on meissä kaikissa, väitän. Asiat ovat muuttuneet vuosikymmenissä, mutta jos itsekin ei-heterona huomaan edelleen kaikesta yrityksestä huolimatta homofobisia ajatusmalleja itsessäni niin miten ihmeessä sitä ei olisi ihmisessä joka sinänsä ansiokkaasti pähkäilee olisiko ok oman lapsensa homouden edessä tai joka kertoo että sen verran lukkoja on että (homo)erotiikan pelkkä näkeminenkin telkkarista on vaikeaa. Se on sitä homofobiaa paremman sanan puutteessa, vaikka kuinka kurja on asioita itselleen myöntää. Vain tiedostamalla voi kehittyä ja on superhyvä että on tiedostanut mutta keskenhän tuo prosessi on jos defenssit pamahtaa päälle, kun asiasta lempeästi mainitsee. Yritän itsekin haastaa ajatusmallejani joka päivä, en minäkään maalissa ole!

Kenenkään terveystiedot, varsinkaan intiimit, eivät kuulu palstoille, siitä olen samaa mieltä. Sen sijaan helposti juttu menee a.seksin yleiseksi kauhisteluksi mikä ei ole ok ja menee taas fobian puolelle. Tuo anaaliseksiasia on muutenkin vähän kinkkinen koska ficcipuolella se on aika kantava teema ja tavallaan ymmärrän myös että siitäkin herää tarve keskustella ja minusta sen yhden lääkärin antamat tiedot olivat kiinnostavia yleisellä tasolla kunhan ei yksittäisistä ihmisistä puhuta. Tässä varmaan suljetut ryhmät olisi paras ratkaisu ilman muuta.

D/s- / s/m-aiheista: yleisesti ottaen on hyvä muistaa että mikä itselle on vierasta tai kauhistus voi olla toiselle identiteetin kulmakivi tai suuri täyttymätön toive. Herkkyyttä puolin ja toisin sanavalintoihin toivon ja sitä ettei esim mun kokemusta kink-sheimauksesta ohitettaisi täysin. Aina riittää kauhistelijoita / varomattomia sanavalintoja ja sattuuhan se.

Huomaan että itselleni jäi nyt aika paska fiilis ja pidän nyt itse taukoa, joten alus on teidän.
 
vierailija
Tuli muuten mieleen että voisiko toi sun luennas koettu Jeren avoimuus liittyä jotenki siihe mitä eilen keikalla olleet oli havainnu surumielisyydestä? Siis että voikoha niissä olla pohjimmiltaan kyse samasta asiasta
Olihan se Jere tosi auki eilen siellä keikalla ja se mahdollisti sen häivähdyksen surumielisyyttä vuotamisen läpi sinne... Ja teki sellaisen olon, että olisin voinut siellä istua kuuntelemassa Jereä puhumassa, ei olisi tarvinnut edes soitella mitään. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Ja mailailen ehdottomasti Leilalle ja muille kunhan saan jossain vaiheessa nukuttua vähän, yhden ihmisen kanssa olemme käyneet jo tosi kiinnostavaa keskustelua mailitse. :)

- Joymuffin
 
vierailija

Siis ihan oikeesti.. mikä tän ladon B&J shippauksen ja käärijän roustauksen tarkoitus on? 😅 Kaivettu käärijän joku vanha yksin syntymäpäivillä kuva 🤣
 
vierailija
Onpas täällä ollut menoa ja meininkiä, ja kiva näin aamun tullen huomata, että paikalla on taas muitakin kuin trolleja. Ehdin kyllä lukea Joymuffinin keikkafiilistelyt jo yöllä, ja nyt aamulla vielä assuunkin. Kiitos näistä, yhdyn siihen mitä joku edelläkin sanoi, eli on vielä erityisen kiinnostavaa kuulla shippaajien keikkaraportteja!

Naureskelin Joymuffinin ekan keikkaviestin viimeiselle kappaleelle, jossa sanoit, että oli aluksi vähän kuumottavaa nähdä muutaman metrin päästä ihminen josta on samana päivänä kirjoittanut ficin seksikohtausta. Itse olen myös miettinyt tämän herättämiä fiiliksiä etukäteen (menossa siis yhdelle festarikeikalle tässä lähiaikoina), vaikka itse tulen näkemään hänet todennäköisesti vain jostain kymmenien metrien päästä, enkä edes ole kirjoittanut itse ficcejä, ainoastaan lukenut :D

Itse olen myös miettinyt tuota J:n surumielisempää puolta ja ollut sitä havaitsevinani, tosi mielenkiintoista että aihe tuli nyt esiin. Itse en tosin ainakaan juuri tällä hetkellä koe aihetta kaikkeen muuhun täällä keskusteltuun suhteutettuna niin erityisen herkäksi, ettenkö voisi keskustella siitä täällä, mutta ymmärrän, että jokainen kokee nämä asiat omalla tavallaan. Ja ehkä teillä, jotka olette vaistonneet tätä puolta J:sta livenä, on asiaan vielä jotenkin astetta henkilökohtaisempi ote? Ja toki lisäksi aina, kun puhumme tunteista, puhumme myös itsestämme, vaikka näennäisesti käsittelisimme jonkun muun tunteita. Eihän kenenkään tunteisiin pysty samaistumaan tai ymmärtämään niitä, ellei ole itse omiin tunteisiinsa kosketuksissa. Se tekee aiheesta todella henkilökohtaisen. Mut mietin nyt vähän, että pitäisikö munkin tyrkyttäytyä sinne teidän sähköpostikeskusteluun jos vaan otatte minutkin mukaan...? Tämä aihe kuitenkin resonoi, ja tulee kieltämättä vähän sellainen fear of missing out.

Stella
 
vierailija
Toivottavasti tämä palsta ei kuitenkaan kokonaan hiljene, Tarotin suhteen tai muutenkaan. On ollut mukava olla mukana laivassa, useimmiten vain sivustaseuraajana, mutta toisinaan olen kommentoinutkin jotain. ❤
 
vierailija
Sivukeskusteluun:

Yritän vielä kerran vaikka lannistaa ja suoraan sanoen itkettää, kun koen tulleeni jyrätyksi minulle tärkeässä asiassa.

Homofobiaa kannattaa minusta kaikkien tarkastella omissa ajatusmalleissaan, sitä yksinkertaisesti on meissä kaikissa, väitän. Asiat ovat muuttuneet vuosikymmenissä, mutta jos itsekin ei-heterona huomaan edelleen kaikesta yrityksestä huolimatta homofobisia ajatusmalleja itsessäni niin miten ihmeessä sitä ei olisi ihmisessä joka sinänsä ansiokkaasti pähkäilee olisiko ok oman lapsensa homouden edessä tai joka kertoo että sen verran lukkoja on että (homo)erotiikan pelkkä näkeminenkin telkkarista on vaikeaa. Se on sitä homofobiaa paremman sanan puutteessa, vaikka kuinka kurja on asioita itselleen myöntää. Vain tiedostamalla voi kehittyä ja on superhyvä että on tiedostanut mutta keskenhän tuo prosessi on jos defenssit pamahtaa päälle, kun asiasta lempeästi mainitsee. Yritän itsekin haastaa ajatusmallejani joka päivä, en minäkään maalissa ole!

Kenenkään terveystiedot, varsinkaan intiimit, eivät kuulu palstoille, siitä olen samaa mieltä. Sen sijaan helposti juttu menee a.seksin yleiseksi kauhisteluksi mikä ei ole ok ja menee taas fobian puolelle. Tuo anaaliseksiasia on muutenkin vähän kinkkinen koska ficcipuolella se on aika kantava teema ja tavallaan ymmärrän myös että siitäkin herää tarve keskustella ja minusta sen yhden lääkärin antamat tiedot olivat kiinnostavia yleisellä tasolla kunhan ei yksittäisistä ihmisistä puhuta. Tässä varmaan suljetut ryhmät olisi paras ratkaisu ilman muuta.

D/s- / s/m-aiheista: yleisesti ottaen on hyvä muistaa että mikä itselle on vierasta tai kauhistus voi olla toiselle identiteetin kulmakivi tai suuri täyttymätön toive. Herkkyyttä puolin ja toisin sanavalintoihin toivon ja sitä ettei esim mun kokemusta kink-sheimauksesta ohitettaisi täysin. Aina riittää kauhistelijoita / varomattomia sanavalintoja ja sattuuhan se.

Huomaan että itselleni jäi nyt aika paska fiilis ja pidän nyt itse taukoa, joten alus on teidän.
Hei Muru!
Ei me sinua jyrätä! Kaikkia tarvitaan, älä suotta jää satamaan. Asia on sinulle supertärkeä ja omakohtainen ja sydänverellä kirjoitat.

En huomaa kenenkään viesteissä pahantahtoisuutta aiheen tiimoilta.

Itselläni ainakin on tiedostamatonta homofobiaa, ehdottomasti. Tai ehkä ennemminkin vahvaa hetronormatiivisuutta (jos puhutaan puolisosta, automaattisestii helposti ajattelen vastakkaista sukupuolta jne.) Kun synnyin niin homoseksuaalisuus luokiteltiin lääkintöhallituksen toimesta vielä sairaudeksi. Aids 1980-luvulla loi todellisen homofobian. 1999 kehotuskielto kumottiin, pian tämän jälkeen nähtiin salkkareissa ensimmäinen homo, Kalle (Pete Latun rooli). Olin jo aikuinen. Tämmöisestä maailmasta minä olen ponnistanut.

Asioiden oikeat termit ja niistä keskusteleminen oikein on vaikeaa, kieli keskellä taiteilua, vaikka haluaa olla kunnioittava ja herkkä ja huomioida muut keskustelijat. Itseäni telkkarissa ahdistaa lähtökohtaisesti kaikki sarjojen seksikohtaukset, eikä se ole kauhistelua vaan sellainen olen. En silti ole mikään siveyden sipuli, haluan vain itse valita mitä katson. Kink-sheimausta on aivan varmasti, tosi surullista.

Ihmisiä me kaikki ollaan ja rakkaus on aina maailman ihanin asia. 💖

Leila 💖
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija

Siis ihan oikeesti.. mikä tän ladon B&J shippauksen ja käärijän roustauksen tarkoitus on? Kaivettu käärijän joku vanha yksin syntymäpäivillä kuva
On kyllä aika hämärää. Odotan vain milloin tulevat ekat ficit joissa Lado on joku Boitsua viettelevä pahis. :D

- Joymuffin
 
vierailija
Sivukeskusteluun:

Yritän vielä kerran vaikka lannistaa ja suoraan sanoen itkettää, kun koen tulleeni jyrätyksi minulle tärkeässä asiassa.

Homofobiaa kannattaa minusta kaikkien tarkastella omissa ajatusmalleissaan, sitä yksinkertaisesti on meissä kaikissa, väitän. Asiat ovat muuttuneet vuosikymmenissä, mutta jos itsekin ei-heterona huomaan edelleen kaikesta yrityksestä huolimatta homofobisia ajatusmalleja itsessäni niin miten ihmeessä sitä ei olisi ihmisessä joka sinänsä ansiokkaasti pähkäilee olisiko ok oman lapsensa homouden edessä tai joka kertoo että sen verran lukkoja on että (homo)erotiikan pelkkä näkeminenkin telkkarista on vaikeaa. Se on sitä homofobiaa paremman sanan puutteessa, vaikka kuinka kurja on asioita itselleen myöntää. Vain tiedostamalla voi kehittyä ja on superhyvä että on tiedostanut mutta keskenhän tuo prosessi on jos defenssit pamahtaa päälle, kun asiasta lempeästi mainitsee. Yritän itsekin haastaa ajatusmallejani joka päivä, en minäkään maalissa ole!

Kenenkään terveystiedot, varsinkaan intiimit, eivät kuulu palstoille, siitä olen samaa mieltä. Sen sijaan helposti juttu menee a.seksin yleiseksi kauhisteluksi mikä ei ole ok ja menee taas fobian puolelle. Tuo anaaliseksiasia on muutenkin vähän kinkkinen koska ficcipuolella se on aika kantava teema ja tavallaan ymmärrän myös että siitäkin herää tarve keskustella ja minusta sen yhden lääkärin antamat tiedot olivat kiinnostavia yleisellä tasolla kunhan ei yksittäisistä ihmisistä puhuta. Tässä varmaan suljetut ryhmät olisi paras ratkaisu ilman muuta.

D/s- / s/m-aiheista: yleisesti ottaen on hyvä muistaa että mikä itselle on vierasta tai kauhistus voi olla toiselle identiteetin kulmakivi tai suuri täyttymätön toive. Herkkyyttä puolin ja toisin sanavalintoihin toivon ja sitä ettei esim mun kokemusta kink-sheimauksesta ohitettaisi täysin. Aina riittää kauhistelijoita / varomattomia sanavalintoja ja sattuuhan se.

Huomaan että itselleni jäi nyt aika paska fiilis ja pidän nyt itse taukoa, joten alus on teidän.
En itse muista tähän liittyvää aiempaa keskustelua niin tarkasti että kunnolla hahmottaisin, kuka sanoi mitäkin (varsinkin kun suurin osa tähän aiheeseen liittyvistä viesteistä käytiin ilman nimimerkkejä), enkä itse tuohon keskusteluun osallistunut vaikka mieli olisi tehnytkin. Mutta haluan nyt tässä sanoa, että ymmärrän tämän viimeisimmän viestisi pointit täysin, ja tuntuu kurjalta kuulla, että sinulle tuli näin ikävät fiilikset. Nämä ovat todella herkkiä asioita. Pidä taukoa jos siltä tuntuu, mutta älä jää tämän takia kokonaan satamaan!

Stella
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Eli teistä on ok puhua julkisuuden henkilön (tai oman pojan) liiallisesta alkoholin köytöstä, epävakaudesta ja mielenterveysongelmista, mutta muusta ei. Mielenkiintoista.
Minä en ole näistä aiheista kertaakaan puhunut, ja olen se, joka ehdotti että voisi ajatella miten haluaisi omasta lapsestaan julkisesti kirjoitettavan. En tosin ole havainnut, että esim. varsinaisista mielenterveysongelmista olisi täällä edes puhuttu.
 
vierailija
Minä en ole näistä aiheista kertaakaan puhunut, ja olen se, joka ehdotti että voisi ajatella miten haluaisi omasta lapsestaan julkisesti kirjoitettavan. En tosin ole havainnut, että esim. varsinaisista mielenterveysongelmista olisi täällä edes puhuttu.
Osa täällä teki kyllä aika karkeitakin arvioita videokuvan välityksellä ja oletti asioita. Onneksi ei kaikki! Kiitos sinulle, minustakin pitäisi ajatella mitä haluaisi omasta läheisestä julkisella palstalla lukea ja kirjoittaa sen mukaan.
 
vierailija
Kiitos keikkaraportoijille ja Tarot-tulkitsijalle. Ai että näytti mahtavalta tuo Kaivohuoneen meno julkaistujen klippien perusteella, olen iloinen teidän puolesta, jotka siellä olitte🥰 Pääsen itse katsomaan K:ta vasta lokakuussa.

Näillä palstoilla välillä kuohuaa ja sivu-uomissakin käydään. Se kuuluu palstan luonteeseen. Pursi ja laivaväki jatkavat kulkuaan seireenien laulun perässä❤
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Tällä palstalla yksi parhaista puolista on se välillä esiin pilkahteleva itseironia, jota monilta löytyy. Itseään ei kannata koskaan ottaa niin vakavasti, että loukkaantuisi täysin tuntemattomien ihmisten sanomisista, jotka eivät voi edes olla suunnattuja suoraan sinulle - miten voisivat olla, kun henkilö ei tunne sinua. Itse suhtaudun itseeni niin kevyesti, etten oikeastaan loukkaannu enää mistään, ja siksi kai mulla onkin välillä vaikeuksia ymmärtää muita ihmisiä, jotka ottaa tosi herkästi itseensä. Tää elämä ei ihan oikeasti ole niin vakavaa! Itselleen pitää pystyä nauramaan ihan kaikissa asioissa, pitää pystyä näkemään itsensä ikään kuin ulkopuolelta, ja huomaamaan esim. miten koomista on olla jonkun asian suhteen tosi vakava. Jos on epävarma jostain asiasta vaikka omaan identiteettiin liittyen, se asia kannattaa käsitellä jossain muualla kuin netin keskustelupalstoilla, koska täällä joutuu kohtaamaan ihan joka tapauksessa ihmisten arvostelua jne. Jos ei sitä kestä, niin ei kannata itseään kiusata täällä.
Ja tiedän, että tämä kirjoitus saattaa olla joillekin vaikeasti nieltävä, mutta todella toivon että hekin jonain päivänä ymmärtävät tämän asian, koska elämä on paljon miellyttävämpää kun itseensä suhtautuu vähän kevyemmin.
 
vierailija
siis shippaako tää lado k ja B:tä
Hahaa, jonkun täytyy, kun Reko-parka ei ole enää näissä hommissa. 😭

Minä luulen, että tämä palsta riittänee minulle toistaiseksi. Toivottavasti tänne jää joku muukin niin ei tarvitse itsekseen shipata. 🥳 (<- viittaus J synttärikuvaan 😎)

Olen sanonut monta kertaa, mutta vielä, että olen nauttinut suuresti teidän ajatuksista ja pohdinnoista ja siitä toisia (myös b&k kohtaan) kunnioittavasta ilmapiiristä, mikä täällä on pääosin muutamia yön hairahduksia lukuunottamatta ollut. Allekirjoitan myös tuon tunneasian, miten tietyt jutut ottaa eri tavalla ihmisille tunteisiin, koska jokainen heijastelee näitä kirjoituksia sen oman elämän ja tunnemaailman näkökulmasta.

Ailakki
 
vierailija
Älkää kadotko sähköpostimaailmaan, please. Työelämä on sähköpostia pullollaan ja tämä palsta on ollut todellisuuden pakotunneli. Harvakseltaan olen mitään ehtinyt kirjoittamaan, kun elämä pitää kynsissään vahvasti. On perhettä, lapsia, työtä, koiraa, lomamatkaa ja juhlien järjestämistä. Kaiken olen kyllä lukenut, viime yön tosin kursorisesti. Toisaalta olisi varmasti järkevää seilata tässä vaiheessa satamaan, mutta minulle tulisi kyllä teitä kaikkia ikävä.
🍀
 
vierailija
Tällä palstalla yksi parhaista puolista on se välillä esiin pilkahteleva itseironia, jota monilta löytyy. Itseään ei kannata koskaan ottaa niin vakavasti, että loukkaantuisi täysin tuntemattomien ihmisten sanomisista, jotka eivät voi edes olla suunnattuja suoraan sinulle - miten voisivat olla, kun henkilö ei tunne sinua. Itse suhtaudun itseeni niin kevyesti, etten oikeastaan loukkaannu enää mistään, ja siksi kai mulla onkin välillä vaikeuksia ymmärtää muita ihmisiä, jotka ottaa tosi herkästi itseensä. Tää elämä ei ihan oikeasti ole niin vakavaa! Itselleen pitää pystyä nauramaan ihan kaikissa asioissa, pitää pystyä näkemään itsensä ikään kuin ulkopuolelta, ja huomaamaan esim. miten koomista on olla jonkun asian suhteen tosi vakava. Jos on epävarma jostain asiasta vaikka omaan identiteettiin liittyen, se asia kannattaa käsitellä jossain muualla kuin netin keskustelupalstoilla, koska täällä joutuu kohtaamaan ihan joka tapauksessa ihmisten arvostelua jne. Jos ei sitä kestä, niin ei kannata itseään kiusata täällä.
Ja tiedän, että tämä kirjoitus saattaa olla joillekin vaikeasti nieltävä, mutta todella toivon että hekin jonain päivänä ymmärtävät tämän asian, koska elämä on paljon miellyttävämpää kun itseensä suhtautuu vähän kevyemmin.
Tästä myös ehdottomasti samaa mieltä! 🙏

Ailakki
 
vierailija
Minäkin tein nyt anonyymin sähköpostin ja laitoin viestiä Joymuffinille, vaikka en edes vielä mikään pitkäaikainen vakkari ole. Mutta itse myös toivon, että keskustelu säilyisi täälläkin, ja mielellään viestin itse tätä kautta kaiken sellaisen, mikä ei tunnu liian henkilökohtaiselta joko itseäni tai keskustelun "kohteita" kohtaan.

Tää viestintäalusta on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse oon miettinyt jo aiemmin, että olisi hyvä olla joku rinnakkaiskanava jossa käydä tarvittaessa henkilökohtaisempia keskusteluja ilman esim. pelkoja trolleista tai tunnistetuksi tulemisesta, mutta toisaalta tällainen kaikille avoin alusta tavoittaa aina enemmän ihmisiä ja näkökulmia. Ja ainakin itse toivon, että kaikki voisivat kokea pysyvänsä mukana ja kuuluvansa porukkaan, vaikka eivät voisi/haluaisi viestiä muuten kuin tämän avoimen alustan kautta.

Stella
 

Yhteistyössä