vierailija
Kiitos kiinnostavasta keikkaraportista! Ymmärrän kyllä, et titties vei huomion, niihin viime aikoina itsekin tykästynyt. Live loppui UM alkupuolella, kun striimaajan akku loppui, eli laulatukset jäi näkemättä. Kiinnostavaa, että paikalla oli paljon ihan lapsia, striimin kautta sitä ei näkynyt, mutta ehkä toi tavaroiden heittely artistien päälle kertoo vähän nuoremmasta yleisöstä?!Lahko noč iz Vilne! Oli oikein mainio keikka, tietysti jo siksikin, että saatiin kuulla kaikki biisit. Livestreamissä on ilmeisesti oltu Janin puolella parvella. Itse olin enemmän toisella laidalla, lähinnä siksi, että Janin puoli täyttyi selvästi nopeammin. Mullekin se olisi ollut mieluisampi (sori Kris, olit sinäkin ihana). En nähnyt Jania kovin hyvin paikaltani, mutta joskus mä vielä aion päästä lähemmäs... Jan, the elusive troubadour.
Tunnustan manifestoineeni Bojan tittiesiä ja nehän saatiin! Olin muutenkin iloinen, että pääsin näkemään Stožice-asut, tykkään niistä. Kaikki näytti ihanilta, oikeasti niin komeita miehiä in person. Erityismaininta annettakoon Nacelle, joka kuumistuu päivä päivältä. Sieltä lenteli semmosia smoldering stareja ympäriinsä että huhhuh. Itse kyllä jumitin aika paljon niissä em. tisseissä.
Vauvalla puhuttiin, että B:n ääni ei ollut parhaimmillaan. Hyvin soi mun mielestä. Yleisö osasi mun paikalta katsoen laulaa mukana ehkä vähän vähemmän kuin odotin, ja monet oli aika staattisina paikoillaan puhelimet kädessä, mut kiljumista riitti (en ole syytön minäkään) ja hyvin siellä lähdettiin käsien heilutteluun yms. mukaan.
Tän näitte kai livessäkin, mut tosiaan yleisöstä innostuttiin ennen Ngvotia heittämään jotain roinaa, josta jokin osui B:n (puoli)akustiseen kitaraan kovasti kolahtaen. Hän ei ollut mielissään. Sanoi jotain et "please, not the guitar". Ärsytys näkyi kasvoilta. Sit alkoi vaan laulaa ja soittaa Ngvotia nopeutettuna eli se Krisin "esittely" jäi kokonaan pois. Kris kuitenkin lopulta lauloi ekan säkeistön. Krisille pudotettiin parvelta se tiara, en muista minkä biisin aikana.
Yks huomionarvoinen juttu oli ennen A sem ti povedalia, kun B veti se trubaduuriesittelyn Jančista ja oli yleisöön silleen et trubaduuri soittaa serenadin sinulle ja sinulle ja sinulle... ja sit sano Nacellekin saman ja piti pitkän tauon... mihin ihme kyllä ei paljonkaan reagoitu. Nace itse oli silleen "ai minulle?" Sit B jatkoi saman kaikille muillekin bändin pojille. Mut siis siinä oli pientä shippauskontenttia Boitsulta.
Söpöä oli myös se, että Umazane misliä pääs laulamaan yks ihan lapsi. Veti hyvin, kuului varmaan livessäkin. B näki vaivaa, että sai annettua mikin just hänelle. Paikalla oli muutenkin yllättävän paljon lapsia.
B vaikutti tykkäävän Vilnasta. Kehuja tuli mun mielestä selvästi enemmän kuin Suomessa. Marraskuun lunta ihasteli. Liettuan kielen kiitos on kuulemma lemppari kaikista tavoista sanoa kiitos (se muistuttaa aivastusta). Aikovat palata Liettuaan pian. Silti mä sanoisin, et semmoseen sähköiseen energiaan, mikä Tampereella oli, ei tuolla ylletty. No, oli tosiaan vähän eri yleisöprofiili. Plussaa yleisölle siitä, ettei tuolla ollut sitä poikien nimien kirkumista huomion toivossa, eikä rintsikoita heitelty lavalle.
Ai niin ja se oli aika ihana hetki, kun Jan soitti Liettuan Stay-viisubiisiä ja yleisö lauloi Bojanin kanssa. Eivät sit kuitenkaan vetäneet sitä encorena, vaikka B vähän vihjasi niin. Novi valissa Jan soitti pitkiä pätkiä silmät kiinni fiilistellen.
Tää nyt oli tämmöstä hölinää, sori siitä.