Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on yksi klippi hukassa Amsterdamista K haastatelupätkä. Siinä kysyttiin voisiko K tehdä collabin jonkun viisuartistin kanssa. Mietin, että vastasiko voivansa tehdä vai tekee collabin?
 
vierailija
vierailija
Olisi hyvä jos Joksut tulisi silloin kun K:lla on omat keikat muualla päin Suomea, niin ei kukaan edes olettaisi että K:n pitäisi tulla bäkkärille moikkaamaan tai muuta. Tai kun K on omalla Eurokierteella. Jos ne tulee tas kun K:lla on keikkakalenterissa aukko niin sillinhan jotkut ostaa taas lippuja sillä ajatuksella että saavat shippimatskua kaupan päälle, ja sitten ärsyyntyvät K:lle miten huono ystävä se on jos se pysytteleekin kotona tai on mummolassa pyörähtämässä sinä päivänä.
Eihän se tarkoita ärsyyntymistä K:lle jos ostaa lipun toivoen että K on siellä, eikä K olisikaan ja henkilöä harmittaisi, ettei K ole siellä! Saa kai se asia harmittaa, jos sitä on toivonut ja toteutunut vaihtoehto oli itselle se huonompi!
Vähän sama kuin ostaisi arvan jossa on 50/50 mahis voittaa jotain minkä haluaa ja ei voita; se saattaa harmittaa! Mutta mitä sitten? Vai ilahtuako pitäisi? Normaali kokemus. Ei siitä pitäisi sivullisten loukkaantua.
 
vierailija
Eiköhän ne Joksut tule ihan ilman K:ta jos tulevat. En nyt hirveästi enää rahoja likoon laittaisi, ovatko tulossa ja enemmän kuin yhdelle keikalle. Suomi on hankala keikkamaa ja yleensä artistit hyppää yli. Noi oli Rekon järkkäämiä keikkoja ja varmasti siksikin saatiin niin monta, mutta nyt siellä on uudet tuulet.
Mietin ihan samaa. Voi hyvin olla etteivät tule. Voivat perustella sitä sillä, että kiertävät tosiaan maita joissa eivät ole olleet.
Olivat jopa enemmän innoissaan Vilnasta kuin Tavastiasta. Mikäs siinä. Sitä kokemusta ei kukaan enää meiltä vie pois, mutta uusia ei heillä ole varmaan kiire tuottaa.
Suomi ei ole heille keikkakohteena mitenkään spesiaali.
 
vierailija
Vaikea uskoa, ettei Joksut tulisi Suomeen samalla, jos menisi vaikka Vilnaankin uudestaan, toki voisi olla vain yksittäinen keikka. On se suosio Suomessa kuitenkin niin selvää ja objektiivista. Minua huvittaa, että jopa tuolla Makedonian esittelyssä (maa jossa ei ehkä paljoa jotkut Suomet kiinnosta) kehutaan menestystä erityisesti Suomessa. :D Itse ajattelin varailla hotellin ja rekisteröityä tuonne Skopjen tapahtumaan, mutta lopullinen päätös lähteä tulee myöhemmin, kun vielä en ole edelliseltäkään keikalta toipunut.

Olin eilen ihan pihalla, mutta sain ficin editoinnin lomassa kirjoitettua eilen illalla täysin tööt-tilassa Bojanille kirjeen, jonka vien sinne Skopjeen jos menen (siis kirjoitin tietokoneella ja muokkaan sitä vielä paremmissa ruumiin ja sielun voimissa ja kirjoitan sen tekstin käsin, jos on energiaa), ja hämärän runon jota inspiroi etenkin Barve oceana sekä Tavastian bäkkäri. :D Jälkimmäisestä en ole varma laitanko sitä mukaan, koska se on niin abstrakti.

- Joymuffin
 
vierailija
Reko ehkä tarkoitti silloin tätä nykyistä kiertuetta, että jos syksy menee hyvin voivat tulla joulukuussa uudelleen Suomeen, mutta eivät tule. Olisihan se tietty tosi pian. Mutta voi myös olla, että kun keikkailevat Manner-Euroopan puolella niin mikään lahden ylitys Suomen puolelle ei inspiroi.
Joku mietti että mitä tästä negailusta saa? No sen, ettei odota heitä liian aikaisin tänne.
 
vierailija
Onko tällä puolella sukkien kutojia? Madam_cykan viimeisin stoori nyt aamulla (keikkabussista), onko Bojanilla valkoiset villasukat? Ovatko ne mahdollisesti jonkun meistä? Ois niin ihanaa jos se pitäis fanien neulomia sukkia vapaalla kiertueella!
 
vierailija
Minä en ainakaan oleta että pyörisivät vain Suomen ympärillä. Tottakai JO:n kannattaa kiertää Eurooppaa ja käydä siellä missä vaan kuuntelijoita on. En oikein ymmärrä sellaista negatiivista valitusta sen asian ympärillä. Jo nyt muutamat maalailee sellaisia mielikuvia ettei heitä Suomi kiinnosta yhtään enää. Juuri saivat kultalevyn täältä, miksi ei kiinnostaisi? Varmasti arvostavat kaikkia faneja ja ovat antaneet Suomelle paljon huomiota ja hyvin viihtyivät täällä kiertueellaan. Ja varmasti tulevat ensi vuonna uudestaan.

Itse en osaa olla kateellinen tai nähdä negatiivisena sitä, jos menestystä tulee muuallakin, vaan ovat sen kyllä ansainneet. Ei se tarkoita että suomalaiset kuuntelijat unohtuisi. Niille jotka oikeasti pelkää jo etukäteen ettei Suomi kiinnosta, niin haluaisin ihan kivasti sanoa että ei ehkä kannata etukäteen murehtia miten huonosti asiat voisi mennä, kun siihen ei ole mitään viitettä. Positiivisen kautta vaan ja kappaleita kuuntelemaan. Monet noista viesteistä joissa korostetaan noita negatiivisia asoita on kuitenkin yhden tai muutaman ihmisen kirjoittamia. Se on ihan ilmiselvää. Niin kuin muutkin on täällä aiemmin todenneet, ne viestit on aina samansisältöisiä ja tulee aaltoina. Niitä ei oikein jaksaisi.
Samat ajatukset. Miksi se että hehkuttavat aina sitä maata, jossa ovat keikalla, olisi jotenkin Suomelta pois? Ei kai nyt kukaan oleta että koko ajan kehuisivat vain Suomea?

Tottakai tulevat tänne myös seuraavalla kiertueella kun tietävät että myyvät useammankin keikan helposti loppuun. Ja niille jotka vetoavat siihen että Suomi on hankala keikkamaa: ovat jo sanoneet, että tulevat Viroon, joten en tiedä miten jonkun mielestä on hankalaa tulla tänne kahden tunnin laivamatkan päästä Virosta vs. esim. yön yli kestävä bussimatka Puolasta Liettuaan ja sama takaisin. Ja parin tunnin bussimatkalla pystyvät keikkailemaan Helsingin lisäksi myös Tampereella.
 
vierailija
Lahko noč iz Vilne! Oli oikein mainio keikka, tietysti jo siksikin, että saatiin kuulla kaikki biisit. Livestreamissä on ilmeisesti oltu Janin puolella parvella. Itse olin enemmän toisella laidalla, lähinnä siksi, että Janin puoli täyttyi selvästi nopeammin. Mullekin se olisi ollut mieluisampi (sori Kris, olit sinäkin ihana). En nähnyt Jania kovin hyvin paikaltani, mutta joskus mä vielä aion päästä lähemmäs... Jan, the elusive troubadour.

Tunnustan manifestoineeni Bojan tittiesiä ja nehän saatiin! Olin muutenkin iloinen, että pääsin näkemään Stožice-asut, tykkään niistä. Kaikki näytti ihanilta, oikeasti niin komeita miehiä in person. Erityismaininta annettakoon Nacelle, joka kuumistuu päivä päivältä. Sieltä lenteli semmosia smoldering stareja ympäriinsä että huhhuh. Itse kyllä jumitin aika paljon niissä em. tisseissä.

Vauvalla puhuttiin, että B:n ääni ei ollut parhaimmillaan. Hyvin soi mun mielestä. Yleisö osasi mun paikalta katsoen laulaa mukana ehkä vähän vähemmän kuin odotin, ja monet oli aika staattisina paikoillaan puhelimet kädessä, mut kiljumista riitti (en ole syytön minäkään) ja hyvin siellä lähdettiin käsien heilutteluun yms. mukaan.

Tän näitte kai livessäkin, mut tosiaan yleisöstä innostuttiin ennen Ngvotia heittämään jotain roinaa, josta jokin osui B:n (puoli)akustiseen kitaraan kovasti kolahtaen. Hän ei ollut mielissään. Sanoi jotain et "please, not the guitar". Ärsytys näkyi kasvoilta. Sit alkoi vaan laulaa ja soittaa Ngvotia nopeutettuna eli se Krisin "esittely" jäi kokonaan pois. Kris kuitenkin lopulta lauloi ekan säkeistön. Krisille pudotettiin parvelta se tiara, en muista minkä biisin aikana.

Yks huomionarvoinen juttu oli ennen A sem ti povedalia, kun B veti se trubaduuriesittelyn Jančista ja oli yleisöön silleen et trubaduuri soittaa serenadin sinulle ja sinulle ja sinulle... ja sit sano Nacellekin saman ja piti pitkän tauon... mihin ihme kyllä ei paljonkaan reagoitu. Nace itse oli silleen "ai minulle?" Sit B jatkoi saman kaikille muillekin bändin pojille. Mut siis siinä oli pientä shippauskontenttia Boitsulta.

Söpöä oli myös se, että Umazane misliä pääs laulamaan yks ihan lapsi. Veti hyvin, kuului varmaan livessäkin. B näki vaivaa, että sai annettua mikin just hänelle. Paikalla oli muutenkin yllättävän paljon lapsia.

B vaikutti tykkäävän Vilnasta. Kehuja tuli mun mielestä selvästi enemmän kuin Suomessa. Marraskuun lunta ihasteli. Liettuan kielen kiitos on kuulemma lemppari kaikista tavoista sanoa kiitos (se muistuttaa aivastusta). Aikovat palata Liettuaan pian. Silti mä sanoisin, et semmoseen sähköiseen energiaan, mikä Tampereella oli, ei tuolla ylletty. No, oli tosiaan vähän eri yleisöprofiili. Plussaa yleisölle siitä, ettei tuolla ollut sitä poikien nimien kirkumista huomion toivossa, eikä rintsikoita heitelty lavalle.

Ai niin ja se oli aika ihana hetki, kun Jan soitti Liettuan Stay-viisubiisiä ja yleisö lauloi Bojanin kanssa. Eivät sit kuitenkaan vetäneet sitä encorena, vaikka B vähän vihjasi niin. Novi valissa Jan soitti pitkiä pätkiä silmät kiinni fiilistellen.

Tää nyt oli tämmöstä hölinää, sori siitä.
Kiitos raportista ❤!
 
vierailija
No tuollaiset twitteristit voi nyt liioitella. Eikä se nyt oikeasti mikään niin iso juttu ole. On varmaan B vain sanonut jotain että tulevat takaisin maaliskuussa tai jotain, ja kutsunut sitä salaisuudeksi. Eivät he nyt mikään maailmanluokan bändi kuitenkaan ole, eivät nuo niin isoja juttuja ole loppujen lopuksi.
Veikkaan samaa. B:hän oli kuiskannut kesäkuun Tavastian keikan jälkeen ulkona olleille faneille, että syyskuussa nähdään. Eli jotain vastaavaa varmaan sanonut tälläkin kertaa.
 
vierailija
Olen tosi kateellinen Viralle kun se saa viettää monta päivää Joker Outin keikkabussissa ❤🔥 En ymmärrä miten se saa nukuttua kun on siinä on kaikki pojat ympärillä ylä- ja alapuolella 😜😍🫠
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Olen tosi kateellinen Viralle kun se saa viettää monta päivää Joker Outin keikkabussissa ‍ En ymmärrä miten se saa nukuttua kun on siinä on kaikki pojat ympärillä ylä- ja alapuolella 🫠
Meikäläisen unelmatyö, valokuvaaja. Ja kun vielä sais olla mukavien työnantajien matkassa mukana. Kateellinen olen minäkin.
 
vierailija
Mietin ihan samaa. Voi hyvin olla etteivät tule. Voivat perustella sitä sillä, että kiertävät tosiaan maita joissa eivät ole olleet.
Olivat jopa enemmän innoissaan Vilnasta kuin Tavastiasta. Mikäs siinä. Sitä kokemusta ei kukaan enää meiltä vie pois, mutta uusia ei heillä ole varmaan kiire tuottaa.
Suomi ei ole heille keikkakohteena mitenkään spesiaali.
Mitä hemmettiä horiset? Mistä päättelet, että olivat Vilnasta enemmän innoissaan kuin Suomen keikoista🙄
 
vierailija
Kiitos Vilnasta raportoineelle! ❤

Katsoin livetyksen, ja yleisö vaikutti kyllä sen perusteella olevan hyvin innoissaan, ja Jokerit näyttivät olevan liekeissä. On ne kyllä kovia muusikoita ja livenä homma on kovemmalla tasolla kuin levyillä (kävin NT:llä keikalla, sillä perusteella arvioin) 🔥

En ihmettelisi, jos B olis jollekin fanille sanonut että tulevat ensi vuonnakin Vilnaan. Eikös hän sanonut kesäkuussa Helsingissä jollekin, että Joksut tulevat Suomeen syyskuussa, ja näinhän siinä kävi.

Jos Joksut kiertää kaikki Baltian maat ensi vuonna, niin kyllä ne tulee Suomeenkin, siitä olisin jokseenkin varma. Nyt jo huolettaa, millainen sota niistä lipuista tulee, ja ainoastaan sen takia toivoisin, että K:lla olis omat keikat samaan aikaan, jotta jengi ei ostaisi lippuja K:n näkemisen toivossa. Muuten toki olisi pelkkää plussaa nähdä K ja B uudelleen yhdessä lavalla.
 
vierailija
Lahko noč iz Vilne! Oli oikein mainio keikka, tietysti jo siksikin, että saatiin kuulla kaikki biisit. Livestreamissä on ilmeisesti oltu Janin puolella parvella. Itse olin enemmän toisella laidalla, lähinnä siksi, että Janin puoli täyttyi selvästi nopeammin. Mullekin se olisi ollut mieluisampi (sori Kris, olit sinäkin ihana). En nähnyt Jania kovin hyvin paikaltani, mutta joskus mä vielä aion päästä lähemmäs... Jan, the elusive troubadour.

Tunnustan manifestoineeni Bojan tittiesiä ja nehän saatiin! Olin muutenkin iloinen, että pääsin näkemään Stožice-asut, tykkään niistä. Kaikki näytti ihanilta, oikeasti niin komeita miehiä in person. Erityismaininta annettakoon Nacelle, joka kuumistuu päivä päivältä. Sieltä lenteli semmosia smoldering stareja ympäriinsä että huhhuh. Itse kyllä jumitin aika paljon niissä em. tisseissä.

Vauvalla puhuttiin, että B:n ääni ei ollut parhaimmillaan. Hyvin soi mun mielestä. Yleisö osasi mun paikalta katsoen laulaa mukana ehkä vähän vähemmän kuin odotin, ja monet oli aika staattisina paikoillaan puhelimet kädessä, mut kiljumista riitti (en ole syytön minäkään) ja hyvin siellä lähdettiin käsien heilutteluun yms. mukaan.

Tän näitte kai livessäkin, mut tosiaan yleisöstä innostuttiin ennen Ngvotia heittämään jotain roinaa, josta jokin osui B:n (puoli)akustiseen kitaraan kovasti kolahtaen. Hän ei ollut mielissään. Sanoi jotain et "please, not the guitar". Ärsytys näkyi kasvoilta. Sit alkoi vaan laulaa ja soittaa Ngvotia nopeutettuna eli se Krisin "esittely" jäi kokonaan pois. Kris kuitenkin lopulta lauloi ekan säkeistön. Krisille pudotettiin parvelta se tiara, en muista minkä biisin aikana.

Yks huomionarvoinen juttu oli ennen A sem ti povedalia, kun B veti se trubaduuriesittelyn Jančista ja oli yleisöön silleen et trubaduuri soittaa serenadin sinulle ja sinulle ja sinulle... ja sit sano Nacellekin saman ja piti pitkän tauon... mihin ihme kyllä ei paljonkaan reagoitu. Nace itse oli silleen "ai minulle?" Sit B jatkoi saman kaikille muillekin bändin pojille. Mut siis siinä oli pientä shippauskontenttia Boitsulta.

Söpöä oli myös se, että Umazane misliä pääs laulamaan yks ihan lapsi. Veti hyvin, kuului varmaan livessäkin. B näki vaivaa, että sai annettua mikin just hänelle. Paikalla oli muutenkin yllättävän paljon lapsia.

B vaikutti tykkäävän Vilnasta. Kehuja tuli mun mielestä selvästi enemmän kuin Suomessa. Marraskuun lunta ihasteli. Liettuan kielen kiitos on kuulemma lemppari kaikista tavoista sanoa kiitos (se muistuttaa aivastusta). Aikovat palata Liettuaan pian. Silti mä sanoisin, et semmoseen sähköiseen energiaan, mikä Tampereella oli, ei tuolla ylletty. No, oli tosiaan vähän eri yleisöprofiili. Plussaa yleisölle siitä, ettei tuolla ollut sitä poikien nimien kirkumista huomion toivossa, eikä rintsikoita heitelty lavalle.

Ai niin ja se oli aika ihana hetki, kun Jan soitti Liettuan Stay-viisubiisiä ja yleisö lauloi Bojanin kanssa. Eivät sit kuitenkaan vetäneet sitä encorena, vaikka B vähän vihjasi niin. Novi valissa Jan soitti pitkiä pätkiä silmät kiinni fiilistellen.

Tää nyt oli tämmöstä hölinää, sori siitä.
Kiitos hienosta ja yksityiskohtaisesta raportista! 💛
 
vierailija
Yksi pointti tuohon kateellisuuteen muiden maiden huomiosta. Jos JO kehuisi vain Suomea, tykkäisi vain Suomesta ja keikkailisi vain täällä, niin kauanko luulette, että bändi olisi kasassa? Eivät he leipäänsä tienaa vain Suomen keikoilla. Ei täällä riittäisi lipun ostajia joka viikolle tai vaikka 20 keikalle vuodessa. Siinä tulisi lappu luukulle hyvin pian. Olkaamme siis tyytyväisiä, että heillä riittää keikkoja ympäri Eurooppaa. Se on varmin takuu sille, että heidät on mahdollista nähdä täällä jatkossakin.
 
vierailija
Minusta on kummallista toivoa, että ystävysten keikka-aikataulut menisi niin ristiin etteivät voisi edes nähdä kun käyvät toistensa kotimaissa. Menee ehkä vähän itsekkääksi.
 
vierailija
No just tämä. Eikö päinvastoin pitäisi toivoa, että ehtisivät tavata toisensa ja viettää aikaa yhdessä. Omituista ajattelua.
Sitähän se on, koska haluan lipun JO:n keikalle. Viimekertainen lippushow oli yhtä helvettiä. Mutta kuten kirjoitin, tuo on ainoa syy, miksi mua ei harmittaisi jos K:n ja JO:n aikataulut menisivät ristiin. Muuten toki toivon uutta NT:tä.
 
vierailija
Sitähän se on, koska haluan lipun JO:n keikalle. Viimekertainen lippushow oli yhtä helvettiä. Mutta kuten kirjoitin, tuo on ainoa syy, miksi mua ei harmittaisi jos K:n ja JO:n aikataulut menisivät ristiin. Muuten toki toivon uutta NT:tä.
Totta. Lipun osto oli karmea kokemus, never forget 🤯! Sain siitä varmaan ikuiset traumat, kun jouduin elämään monta viikkoa puhelin kädessä päivystäen Liputtomaan kenties putkahtelevia lippuja.
 
Ltd. Ltd. Ltd. Why such negative vibes? Just because they had a nice time in Vilnius, it doesn't take away from the good time they had in Finland. I don't see any reason why they wouldn't come back to Finland. It might be done differently - it could be festivals, it could be fewer gigs but bigger venues, it could be more smaller gigs, who knows. But why wouldn't they come, I don't understand.
 
vierailija
Ltd. Ltd. Ltd. Why such negative vibes? Just because they had a nice time in Vilnius, it doesn't take away from the good time they had in Finland. I don't see any reason why they wouldn't come back to Finland. It might be done differently - it could be festivals, it could be fewer gigs but bigger venues, it could be more smaller gigs, who knows. But why wouldn't they come, I don't understand.
Agreed❤There seems to be someone who feels worried Jokers will now forget us as they have success other countries as well - which I doubt very much😊

Do you know anything about that movie Bojan acts in linked above?
 

Yhteistyössä