Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lahko noč iz Vilne! Oli oikein mainio keikka, tietysti jo siksikin, että saatiin kuulla kaikki biisit. Livestreamissä on ilmeisesti oltu Janin puolella parvella. Itse olin enemmän toisella laidalla, lähinnä siksi, että Janin puoli täyttyi selvästi nopeammin. Mullekin se olisi ollut mieluisampi (sori Kris, olit sinäkin ihana). En nähnyt Jania kovin hyvin paikaltani, mutta joskus mä vielä aion päästä lähemmäs... Jan, the elusive troubadour.

Tunnustan manifestoineeni Bojan tittiesiä ja nehän saatiin! Olin muutenkin iloinen, että pääsin näkemään Stožice-asut, tykkään niistä. Kaikki näytti ihanilta, oikeasti niin komeita miehiä in person. Erityismaininta annettakoon Nacelle, joka kuumistuu päivä päivältä. Sieltä lenteli semmosia smoldering stareja ympäriinsä että huhhuh. Itse kyllä jumitin aika paljon niissä em. tisseissä.

Vauvalla puhuttiin, että B:n ääni ei ollut parhaimmillaan. Hyvin soi mun mielestä. Yleisö osasi mun paikalta katsoen laulaa mukana ehkä vähän vähemmän kuin odotin, ja monet oli aika staattisina paikoillaan puhelimet kädessä, mut kiljumista riitti (en ole syytön minäkään) ja hyvin siellä lähdettiin käsien heilutteluun yms. mukaan.

Tän näitte kai livessäkin, mut tosiaan yleisöstä innostuttiin ennen Ngvotia heittämään jotain roinaa, josta jokin osui B:n (puoli)akustiseen kitaraan kovasti kolahtaen. Hän ei ollut mielissään. Sanoi jotain et "please, not the guitar". Ärsytys näkyi kasvoilta. Sit alkoi vaan laulaa ja soittaa Ngvotia nopeutettuna eli se Krisin "esittely" jäi kokonaan pois. Kris kuitenkin lopulta lauloi ekan säkeistön. Krisille pudotettiin parvelta se tiara, en muista minkä biisin aikana.

Yks huomionarvoinen juttu oli ennen A sem ti povedalia, kun B veti se trubaduuriesittelyn Jančista ja oli yleisöön silleen et trubaduuri soittaa serenadin sinulle ja sinulle ja sinulle... ja sit sano Nacellekin saman ja piti pitkän tauon... mihin ihme kyllä ei paljonkaan reagoitu. Nace itse oli silleen "ai minulle?" Sit B jatkoi saman kaikille muillekin bändin pojille. Mut siis siinä oli pientä shippauskontenttia Boitsulta.

Söpöä oli myös se, että Umazane misliä pääs laulamaan yks ihan lapsi. Veti hyvin, kuului varmaan livessäkin. B näki vaivaa, että sai annettua mikin just hänelle. Paikalla oli muutenkin yllättävän paljon lapsia.

B vaikutti tykkäävän Vilnasta. Kehuja tuli mun mielestä selvästi enemmän kuin Suomessa. Marraskuun lunta ihasteli. Liettuan kielen kiitos on kuulemma lemppari kaikista tavoista sanoa kiitos (se muistuttaa aivastusta). Aikovat palata Liettuaan pian. Silti mä sanoisin, et semmoseen sähköiseen energiaan, mikä Tampereella oli, ei tuolla ylletty. No, oli tosiaan vähän eri yleisöprofiili. Plussaa yleisölle siitä, ettei tuolla ollut sitä poikien nimien kirkumista huomion toivossa, eikä rintsikoita heitelty lavalle.

Ai niin ja se oli aika ihana hetki, kun Jan soitti Liettuan Stay-viisubiisiä ja yleisö lauloi Bojanin kanssa. Eivät sit kuitenkaan vetäneet sitä encorena, vaikka B vähän vihjasi niin. Novi valissa Jan soitti pitkiä pätkiä silmät kiinni fiilistellen.

Tää nyt oli tämmöstä hölinää, sori siitä.
Kiitos kiinnostavasta keikkaraportista! Ymmärrän kyllä, et titties vei huomion, niihin viime aikoina itsekin tykästynyt. 🙈 Live loppui UM alkupuolella, kun striimaajan akku loppui, eli laulatukset jäi näkemättä. Kiinnostavaa, että paikalla oli paljon ihan lapsia, striimin kautta sitä ei näkynyt, mutta ehkä toi tavaroiden heittely artistien päälle kertoo vähän nuoremmasta yleisöstä?!
 
vierailija
Raporttia Vilnan keikalta.
Oli ihan loistava keikka. Oma suosikki niistä, joilla oon ollut (NT:llä olin Tavastia 2:lla ja Logomossa). En oikein osaa sanoa mikä tästä teki vielä paremman, saattaa johtua osittain siitä että nyt näin lavalle niin hyvin. NT:n keikoilla olin n. rivillä 8-10, josta näkymä lavalle oli ihan ok, mutta tää Vilnan keikkapaikka oli tosi kiva, alakerran lisäksi oli yläkerta, jossa oli tarjolla tosi paljon eturivin paikkoja kolmella puolella lavaa. Itse pääsin sinne ylös eturiviin tosi lähelle lavaa ja sitä paremmin ei olis voinut nähdä kuin alhaalta eturivistä. B myös huomioi esiintyessään tosi hyvin yläkerran katsojat, katseli myös sinne ihan jatkuvasti.

Yleisö oli myös loistava ja tosi hyvin mukana koko ajan ja oli yllättynyt että vaikka toki enemmistö yleisöstä oli nuoria tyttöjä/naisia, niin oli myös aika paljon poikia ja miehiä ja myös jonkun verran vanhempia naisia ja pariskuntia. Esim. mun vieressä seisoi pari ehkä n. 25-vuotiasta miestä, jotka bailasi ihan innoissaan koko keikan ajan.

Ainoa kohta kun lavalle lensi tavaraa oli Barve Oceanan jälkeen. Silloin tuli rannekoruja, aurinkolaseja, Krisille tiara ja lisäksi pari pehmolelua, joista toinen lensi tosi kovalla vauhdilla suoraan B:n kitaraan. Siihen B kommentoi että yrittäisitte edes osua kasvoihin ettekä kitaraan. Eikä poiminut noita leluja, vaan jäivät siihen lavalle. Myös ruusuja tuli tosi paljon.

Ainoa mistä en tykännyt NT:hen verrattuna oli uusi intro (SSOL), rakastin sitä NT:n Gola-introa. Ja toki esiintymisasut oli NT:llä paremmat. Kaikki biisit soitettiin ja vielä encorena SSOL, keikka kesti n. 1h 45min.

Keikan lopuksi B sanoi että nähdään ”very soon”, joten luulen että sillä maalis-huhtikuun kiertueella esiintyvät Viron lisäksi muuallakin Baltiassa (ja itse ainakin uskon että myös Suomessa).

Vaikka kuuntelen paljon JO:ta myös Spotifyista ja tykkään biiseistä myös levytettyinä versioina, niin taas pitää sanoa, että on ne kyllä vielä niin paljon parempia livenä!
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
Lahko noč iz Vilne! It was a really great gig, of course also because we got to hear all the songs. The livestream has apparently been on Jan's side in the loft. I myself was more on the other side, mainly because Jani's side filled up clearly faster. I would have preferred it too (sorry Kris, you were lovely too). I couldn't see Jan very well from where I was, but someday I'm still going to get closer... Jan, the elusive troubadour.

I admit that I manifested Boja's titties and I got them! Anyway, I was happy to see the Stožice outfits, I like them. Everything looked wonderful, really such handsome men in person. A special mention should be given to Nace, who is getting hotter every day. From there, smoldering stars were flying around that huhhuh. I myself got stuck quite a lot in those aforementioned tits.

The baby was told that B's voice was not at its best. I think it sounds good. Looking from where I was, the audience could sing along maybe a little less than I expected, and many were quite static in their seats with their phones in hand, but there was enough screaming (I'm not innocent either) and there was a lot of hand waving etc.

I guess you saw it live, but before Ngvot, the audience really got excited to throw some trash, some of which hit B's (semi)acoustic guitar with a loud crash. He was not in the mood. Said something like "please, not the guitar". Annoyance was visible on the face. Sit just started singing and playing Ngvoti sped up, so Kris's "introduction" was completely omitted. However, Kris finally sang the first verse. Kris had that tiara dropped from the loft, I can't remember during which song.

One noteworthy thing was before A sem ti sagal, when B pulled the troubadour introduction from Janč and was in the audience saying that the troubadour will serenade you and you and you... and then he said the same to Nace and took a long break... to which, surprisingly, there was not much reaction . Nace himself was "oh me?" Sit B continued the same to all the other boys in the band. But there was a little shipping content from Boitsa.

It was also cute that a child could sing Umazane misl. It went well, you could probably hear it live. B saw the trouble that he was given the mic just for him. There were a surprisingly large number of children there anyway.

B seemed to like Vilnius. In my opinion, there were clearly more compliments than in Finland. The November snow was amazing. It is said that the Lithuanian language thank you is my favorite of all the ways to say thank you (it resembles a sneeze). They plan to return to Lithuania soon. Still, I would say that you were not surprised by the same electrical energy that Tampere had. Well, it was indeed a slightly different audience profile. A plus for the audience is that there was no screaming of boys' names in the hope of attention, and no brooches were thrown on stage.

Oh yes, and it was quite a lovely moment when Jan played the Lithuanian quintet song Stay and the audience sang along with Bojan. However, they didn't play it as an encore, even though B kind of hinted that. In the Novi val, Jan played long pieces with his eyes closed, feeling it out.

That was a lot of fuss, sorry about that.
Thanks so much for the report! ♥😃
 
vierailija
Raporttia Vilnan keikalta.
Oli ihan loistava keikka. Oma suosikki niistä, joilla oon ollut (NT:llä olin Tavastia 2:lla ja Logomossa). En oikein osaa sanoa mikä tästä teki vielä paremman, saattaa johtua osittain siitä että nyt näin lavalle niin hyvin. NT:n keikoilla olin n. rivillä 8-10, josta näkymä lavalle oli ihan ok, mutta tää Vilnan keikkapaikka oli tosi kiva, alakerran lisäksi oli yläkerta, jossa oli tarjolla tosi paljon eturivin paikkoja kolmella puolella lavaa. Itse pääsin sinne ylös eturiviin tosi lähelle lavaa ja sitä paremmin ei olis voinut nähdä kuin alhaalta eturivistä. B myös huomioi esiintyessään tosi hyvin yläkerran katsojat, katseli myös sinne ihan jatkuvasti.

Yleisö oli myös loistava ja tosi hyvin mukana koko ajan ja oli yllättynyt että vaikka toki enemmistö yleisöstä oli nuoria tyttöjä/naisia, niin oli myös aika paljon poikia ja miehiä ja myös jonkun verran vanhempia naisia ja pariskuntia. Esim. mun vieressä seisoi pari ehkä n. 25-vuotiasta miestä, jotka bailasi ihan innoissaan koko keikan ajan.

Ainoa kohta kun lavalle lensi tavaraa oli Barve Oceanan jälkeen. Silloin tuli rannekoruja, aurinkolaseja, Krisille tiara ja lisäksi pari pehmolelua, joista toinen lensi tosi kovalla vauhdilla suoraan B:n kitaraan. Siihen B kommentoi että yrittäisitte edes osua kasvoihin ettekä kitaraan. Eikä poiminut noita leluja, vaan jäivät siihen lavalle. Myös ruusuja tuli tosi paljon.

Ainoa mistä en tykännyt NT:hen verrattuna oli uusi intro (SSOL), rakastin sitä NT:n Gola-introa. Ja toki esiintymisasut oli NT:llä paremmat. Kaikki biisit soitettiin ja vielä encorena SSOL, keikka kesti n. 1h 45min.

Keikan lopuksi B sanoi että nähdään ”very soon”, joten luulen että sillä maalis-huhtikuun kiertueella esiintyvät Viron lisäksi muuallakin Baltiassa (ja itse ainakin uskon että myös Suomessa).

Vaikka kuuntelen paljon JO:ta myös Spotifyista ja tykkään biiseistä myös levytettyinä versioina, niin taas pitää sanoa, että on ne kyllä vielä niin paljon parempia livenä!
Kiitos keikkarapsasta! 💚
 
vierailija
Kiitos rapsoista paljon. Hienoa että pojat tykkäävät ja menestyvät. Ikävä kyllä ei varmaan Suomeen saada sitä yhtä keikkaa enempää enää, kun vientiä on. Mutta hienoa pojille 💚
 
vierailija
Tylsistynyt unstagram-salapoliisi raportoi ennen yöpuuta: ei ole löytynyt lisää K-klippejä. Pari lisää ihmistä Aurora-tapahtumasta on melko varmasti olleet K:n keilalla tosin, koska tässä keikan loputtua 30 sisällä tuli heiltä muita stoorijuttuja monen tunnin postaamattomuuden jälkeen (repostauksia Aurorasta joihin heitä on tägätty). Se tilaisuuden juontaja joka laittoi ulkkaripuhujan sanomaan että Käärijän olisi pitänyt voittaa on yksi niistä, eli aika varmasti on käynyt keikalla.
 
vierailija
Tylsistynyt unstagram-salapoliisi raportoi ennen yöpuuta: ei ole löytynyt lisää K-klippejä. Pari lisää ihmistä Aurora-tapahtumasta on melko varmasti olleet K:n keilalla tosin, koska tässä keikan loputtua 30 sisällä tuli heiltä muita stoorijuttuja monen tunnin postaamattomuuden jälkeen (repostauksia Aurorasta joihin heitä on tägätty). Se tilaisuuden juontaja joka laittoi ulkkaripuhujan sanomaan että Käärijän olisi pitänyt voittaa on yksi niistä, eli aika varmasti on käynyt keikalla.
Kiitos työstäsi! On taas ollut hiljainen ilta, mutta toivotaan että huomenna jo näemme jotain klippejä <3 hyviä öitä!
 
vierailija
Mä kyl uskon et Suomeen ainaki kaks keikkaa saadaan. Mut ikinä ei voi tietenkään olla varma joten jatketaan ehdottomasti tehokuuntelua
Oliko jollain niitä tilastoja kuunteluista per maa/kaupunki, vieläkö Suomi on kärkisijoilla? Ainakin itse koittanut kuunnella ahkerasti joka viikko, toivottavasti saavat vielä lisää kulta/platinalevyjä Suomesta ja muistavat meitä kun suunnittelevat tulevia kiertueita. ♥
 
vierailija
Yes because yes. Ja Kärtsä ripset pitkinä pyytämään niin eivät voi kieltäytyä
Toisaalta melkein toivoisin, et K ei oo mukana ens kiertueella, niin ehkä jotain mahdollisuuksia saada täyspitkä settilista, meet&greet bändin kanssa ym. ekstraa, mitkä jäi puuttumaan viime kiertueella, kun jollain oli aina niin kiire saunaan/baariin Kärpyn kanssa... Toki K&B hengaukset ja yhteiset esiintymiset on sellaista spessuekstraa, mikä korvaa aika paljon ja mitä ei taas oo saatu missään muualla.
 
vierailija
vierailija
Oliko jollain niitä tilastoja kuunteluista per maa/kaupunki, vieläkö Suomi on kärkisijoilla? Ainakin itse koittanut kuunnella ahkerasti joka viikko, toivottavasti saavat vielä lisää kulta/platinalevyjä Suomesta ja muistavat meitä kun suunnittelevat tulevia kiertueita.
Ööö seuraaviin kultalevyihin voi mennä aikaa. :'D Siihen tarvitaan siis 2 mil striimiä/kappale Suomesta, CD:n lisäksi JO:lla on vain 2 kappaletta jotka on pääseet yli 2 mil yhteensä (UM 3 mil, Demoni 2mil). Ja noissa on siis kaikkien muiden maiden kuuntelut mukana 1-2 vuoden ajalta. Jos CD:llä meni Suomessa 2mil rikki noin 18 miljoonan kuuntelun kohdalla, ja kuunteluprosentti Suomen osalta onkin vaikka tuplasti niin korkea muilla biiseillä, silloin 9mil olisi suurinpiirtein se alue jossa ehkä päästään jonkinlaisee kultalevyyn muilla biiseillä.

Tuolla olettamuksella, jos kuunteluvauhti pysyy samana tästä eespäin, niin seuraavaan suomalaiseen kultalevyyn menisi noin... 4-6 vuotta.
Siinä vaiheessa JO on luultavasti edenneet sen verran urallaan että toinen kultalevy Suomesta ei enään hätkhdytä. Jos eivät, niin silloin jotain on mennyt pieleen.
 
vierailija
Kukaan ei tiedä M:n tyttöystävästä yhtään mitään. Sitäpaitsi ei ole maallikko vaan edelleen julkisuudessa ja esiintynyt niin vapaa-aikana, haastatteluissa kuin areenakeikallakin JO:n kanssa ja on on heidän "kuudes jäsen". Ei artisteista tule yksityishenkilöitä sillä sekunnilla kun lopettavat musiikkiuransa vaan julkisuus seuraa mukana.
Kyllä hän on ollut ihan esillä.
 
vierailija
En kyllä luota tuohon Twitter juttuun ollenkaan. B on saanut kärsiä.Twitterin takia jo henkilökohtaisestikin sen verran että tuskin luottaa erityisesti sen alustaan. Jos muutenkaan nyt alkaisi faneille mitään salaisuuksia kertomaan. Korkeintaan testannut lähteekö juorut kulkemaan
 

Yhteistyössä