Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
LG 💚💚💚 Kiva kuulla susta ja kiva et oo täällä.

Muutenkin on ihanaa, et täällä on eri puolilla Suomea ja Eurooppaa eläviä ihmisiä mitä erilaisimmissa elämäntilanteissa mutta yhdistävä tekijänä on touhutontut K ja B ❤
 
vierailija
En ehtinyt kommentoida tähän ennen palstan sulkeutumista, mutta siis: tumblrissa näkee näitä kommentteja, mitkä joku on selvästi ottanut nyt totena ja tullut niitä vauvalle toistelemaan. Todellisuudessa tumblrissa ei ole yleistä tietoa, että Martin opiskelee muualla eikä asu Sloveniassa enää, joten tästä kämppiksenä asumisesta on tullut rikkinäisen puhelimen tietoa, jota kaikki siellä toistelevat (vitsillä tai tosissaan, vaikea aina välillä tietää). Muuta, tuoretta tietoa Martinin olinpaikasta tai asuinjärjestelyistä ei siis ole.
Jep, näin on asia, käsittääkseni tosissaan. Ja monet ficcikirjoittajat tuntuvat ottavan sen faktana myös (toki ficeissähän saa keksiä päästään mitä vain, mutta sen verran usein toistuu.).
 
vierailija
Minulla on koko ajan ollut tunne, että jos nuo kaksi päätyisivät jotenkin ihmeen kaupalla yhteen, realistisin skenaario sille olisi useamman vuoden kuluttua.

Se voisi mennä jotenkin näin.

He pysyvät ystävinä, heidän välillään on selittämätön jännite, ja he jollain tasolla tunnistavat sen. Something more. Mutta kummallakaan ei riitä henkisiä resursseja asian tiedostamiseen ihan todella. On isoja elämänmuutoksia, arki eri puolilla Eurooppaa, syvään juurtuneet normit siitä, että naisten kanssa oleminen on ainoa ja helpoin vaihtoehto. Mutta heidän yhteytensä säilyy, ehkä välillä ruuhkavuosien keskellä vähän väljempänä, mutta se säilyy kuitenkin. Tulee uusia urakuvioita, parisuhteita, perheiden perustamisia, eroja ja uusia suhteita. Kaiken aikaa he ovat jossain taustalla toistensa mielissä.

Sitten elämä ehkä hiukan lopulta tasaantuu, on ensimmäistä kertaa useampaan vuoteen aikaa pysähtyä ja miettiä, mitä elämältä haluaa. Ehkä he pohtivat tätä yhdessä jonakin pitkäksi venyvänä iltana ja yönä, ja yksi asia johtaa toiseen. Fyysinen läheisyys tuntuu luonnolliselta, sehän on aina tuntunut, mikään siinä ei ole yllättävää. Aamulla molemmat kokevat samoin: Oli koko ajan, alusta saakka selvää, että tämä tulisi menemään näin. Miksi kesti niin kauan tajuta se?
Olipa kauniisti kirjoitettu ❤🥹
 
vierailija
En ehtinyt kommentoida tähän ennen palstan sulkeutumista, mutta siis: tumblrissa näkee näitä kommentteja, mitkä joku on selvästi ottanut nyt totena ja tullut niitä vauvalle toistelemaan. Todellisuudessa tumblrissa ei ole yleistä tietoa, että Martin opiskelee muualla eikä asu Sloveniassa enää, joten tästä kämppiksenä asumisesta on tullut rikkinäisen puhelimen tietoa, jota kaikki siellä toistelevat (vitsillä tai tosissaan, vaikea aina välillä tietää). Muuta, tuoretta tietoa Martinin olinpaikasta tai asuinjärjestelyistä ei siis ole.
Juuri luki jossain (ei Tumblerissa) että M olisi edelleen kirjoilla Ljubljanan yliopistossa. Olisko hän sitten ollut Englannissa vaihdossa? Ei musta mitenkään mahdotonta että olisivat edelleen kämppiksiä B:n kanssa. Ja kohtahan B ja muut muuttaa sitten Englantiin.
 
vierailija
Onko tänä yönä joku yökukkuja paikalla joka osaa instagram-salapoliisityöt ja aikoo etsiskellä klippejä hullu-poro keikalta? Itse en tajua miten niitä voi edes löytää jos ei etukäteen tiedä kenen instaa tonkia.
 
vierailija
Juuri luki jossain (ei Tumblerissa) että M olisi edelleen kirjoilla Ljubljanan yliopistossa. Olisko hän sitten ollut Englannissa vaihdossa? Ei musta mitenkään mahdotonta että olisivat edelleen kämppiksiä B:n kanssa. Ja kohtahan B ja muut muuttaa sitten Englantiin.
Tää keskustelu on jo käyty. Martin ei ole Sloveniassa, vaikka kuinka olisi kirjoilla Ljubljanan yliopistossa.
 
vierailija
Mistä tiedät?
Voi olla kirjoilla yliopistolla, vaikkei siellä olisi käytännössä ollut aikoihin. Itse olin HY:ssä kirjoilla (koska olin siellä aloittanut opinnot) vaikka opiskelin vuosia ihan toisessa yliopistossa. Sanoin sitten opintopaikkani irti vasta kun tajusin, etten aio niitä alkuperäisiä opintoja saattaa loppuun. Eli jos on saanut paikan ja maksaa lukuvuosimaksut, niin opiskelupaikka kyllä pysyy, kunnes virallisesti siitä itse luopuu.
 
vierailija
Onko tänä yönä joku yökukkuja paikalla joka osaa instagram-salapoliisityöt ja aikoo etsiskellä klippejä hullu-poro keikalta? Itse en tajua miten niitä voi edes löytää jos ei etukäteen tiedä kenen instaa tonkia.
Kantsii katsoa artistin tägätyistä, eli oikeanpuolimmaisin kuvake profiilin seinällä, sinne alkaa yleensä valua klippejä ja kuvia viimeistään keikan jälkeen.
 
vierailija
Voi olla kirjoilla yliopistolla, vaikkei siellä olisi käytännössä ollut aikoihin. Itse olin HY:ssä kirjoilla (koska olin siellä aloittanut opinnot) vaikka opiskelin vuosia ihan toisessa yliopistossa. Sanoin sitten opintopaikkani irti vasta kun tajusin, etten aio niitä alkuperäisiä opintoja saattaa loppuun. Eli jos on saanut paikan ja maksaa lukuvuosimaksut, niin opiskelupaikka kyllä pysyy, kunnes virallisesti siitä itse luopuu.
Jep. Ihmetyttää vaan kun niin varmaksi sanotaan että M ei ole Sloveniassa vaikka kukaan ei oikeasti tiedä.
 

Yhteistyössä