Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:En mä muuta tiedä mutta kuka haukkui? En mä huomannut.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:suoraansanoen en jaksanut lukea sitä kokonaan pilkuntarkasti läpi!
Ja mitä luin luin vähän samalla tapaa kuin oma tyttäreni on näyttänyt omia esseitään, hän ei tosin ole alkanut haukkumaan minua kommenteistani.
mutta oikeasti lukioiässä pitää jo osata kestää myös negatiivisia sanomisia ja sekin että ei olekaan se superhypernero tuleva nobelisti vaan voikin olla ihan tavallinen tai jossakin asiassa jopa alle keskitasoa. On vaarallista luulla tietävänsä ja osaavansa kaiken (tätä painotan meillä töissä jos meillä on harjoittelijoita, koska silloin kun luottaa liikaa siihen että tietää kaiken, niin voikin tehdä vaarallisiakin virheitä )
Tuo loppuosa - osin totta, osin jotain tosi suomalaista ja masentavaa![]()
loppuosa on totta ja ikävä kyllä tuntuu että tänä päivänä tulee enemmän noita opiskelijoita tai juuri valmistuneita jotka luulee tietävänsä kaiken ja alkavat työpaikkaansakin muokata mieleisekseen sen lisäksi tai ainakin yrittävät.
minun mielestäni koko elämä on oppimista ja huomenna tai ensi vuonna tiedät enemmän, töissäkin. Jos on yhtään epävarma, pitää tunnustaa se eikä muka yrittää kerätä pisteitä leikkimällä tietävää koska silloin voi saada tosiaan työstä riippuen isotkin vahingot aikaan. Minä ainakin itse luotan enemmän nuoreen työntekijään joka uskaltaa sanoa, jos on jostakin epävarma ja pyytää apua ja kysyy kuin toheltaa ominpäin. itsekin jos en tiedä niin aina löytyy joku taho josta vastaus löytyy, heti tai pienellä viiveellä ja en tee itsestäni tyhmää sillä vaan haluan varmistaa asian!