Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:Mulla on Tosi Tärkeä kysymys lisätä: onko aamupalaksi aina puuroa? Onko se aina kaurapuuroa? Onko se aina veteen keitettyä? Saako sen kanssa jotain (sokeria/hilloa)?
Kysyn siis ihan vakavissani![]()
Pikkuisten ryhmässä (alle 3 v) oli aina jotain lusikoitavaa aamupalalla. Yleensä se oli puuroa tai velliä. Kaurapuuroa, riisipuuroa, mannaa, neljää viljaa...Ja sen kanssa oli maitoa, kanelisokeria, kiisseliä, hilloa, mustikkasoppaa, milloin mitäkin. Lisäksi oli tuoreannos eli jotain hedelmää ja vihannesta.
Maitoon keitettyä se oli, koska hylat ja maidottomat oli eri kattiloissa.
Isompien (yli 3 v) ryhmissä ei oo puuroa joka aamu, vaan voi olla sämpylää, muroja, jogurttia, viiliä, kaikenmoista.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Syödäänkö päiväkodissa purkkaa?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä en oikeen.... kannata barbeja. :ashamed:
Sä voit toki kieltää ne lapsiltasi pk:ssa, mutta MIKSI sen tekisit?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Leikitäänkö siellä barbeilla?![]()
Joo
Me lahjoitettiin ylimääräisiä Barbeja pojan pk-ryhmälle, kun niillä ei ollut.
Mä en oikeen.... kannata barbeja. :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:Ihania kysymyksiä ja kivasti saat vastauksiakin =) Hyvin se varmasti menee :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Leikitäänkö siellä barbeilla?![]()
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Leikitäänkö siellä barbeilla?![]()
Joo
Et oo tosissasEihän kukaan siellä pakota sun lapsia niillä leikkimään, mutta totta kai siellä nyt sellaisia saa olla. Pitäisikö pikkuautotkin viedä pois? Mikä olisi sopivan neutraali lelu sinulle?
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä en oikeen.... kannata barbeja. :ashamed:
Sä voit toki kieltää ne lapsiltasi pk:ssa, mutta MIKSI sen tekisit?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Syödäänkö päiväkodissa purkkaa?![]()
Noilla on xylitol-pastilleja mutta isommat saa purkkaakin joskus ruokailun jälkeen. Lähinnä kai siksi että pk:ssa käynyt suuhygienistiryhmä toi sitä lapsille.
Alkuperäinen kirjoittaja Ohhoh:Ruokaa ei todellakaan pakoteta syömään, maistaa pitää, mutta se riittää.
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Leikitäänkö siellä barbeilla?![]()
Joo
Mun kaikkien aikojen lempileluja. :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Katsotaanko päiväkodissa telkkaria? Ei kai? Eihän siellä pelata mitään tietokonejuttuja?
Onko ne ryhmät kamalan meluisia, mun sisko sanoi, että isotkin ryhmät saadaan jaettua pienempiin esim väliseinillä, mutta luulis, että siellä silti on kamala hälinä jos on 20 kiljuvaa vekaraa siellä.
Sielläkö on jotkut potatukset tiettyihin aikoihin, että lapset menee samaan aikaan vessaan?
Mikä käytäntö teidän pk:ssa on ruoan maistamisen kanssa? Nuorempi syö mitäö vaan, vanhempi on todella nirso, ja oksentaa jos sitä yrittää pakottaa syömään. :|
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Syödäänkö päiväkodissa purkkaa?![]()
Purkkaa tai xylitol-pastilleja. Meillä kokemusta sekä siitä, että vanhemmat ostaa ja hommaa itse purkat ja / tai pastillit, tai antavat yhteiskeräykseen rahan tai päiväkoti hommaa itse ja maksaakin myös itse.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Lisää kysyttävää??![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Saako siellä käyttää mekkoja? Yksi kaveri sanoi, että lapsi menee aina päiväkotiin mekossa, mutta tätit vaihtaa housuihin ja legginseihin, koska se on käytännöllisempää
Miten se hoitoaikojen noudattaminen.Siis aamulla, saanko mä viedä periaatteessa mihin aikaan haluan, jos mulla alkaa työ/koulu kello kymmenen, niin eihän mun tartte viedä seitsemäksi lapsia päiväkotiin?
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:no niin, täältä tulee...![]()
Ne vaatteet. Sinne pitää viedä jotain varavaatteita? Mitä kannattaa/pitää viedä ja kuinka paljon? Onko teillä kotona omat kuravaatteet ja hoidossa omat? Kumisaappaat?
Miten ne vaatteet/kengät/ym. nimikoidaan?
Sieltä tuli sellainen lappu, jossa on yleistä päivähoidosta, ja siinä oli, että lapsi voi ottaa oman unilelun mukaan unihetkiä varten. Onko teillä sitten hoidossa joku oma lelu, vai kuskataanko sitä aina edestakaisin?
Sanooko ne tätit sitten, jos lapsella on esim. syyskauden alkaessa vääränlaista vaatetta? Mä en ole varma osaanko mä pukea lapset oikein...
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Lisää kysyttävää??![]()
No toi varahoitajakysymys on vissiin vielä kysymättä.Monta niitä varahoitajia saa olla? :saint: Ei kun varahakijoita.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Lisää kysyttävää??![]()
No toi varahoitajakysymys on vissiin vielä kysymättä.Monta niitä varahoitajia saa olla? :saint: Ei kun varahakijoita.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja miisa:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Saako siellä käyttää mekkoja? Yksi kaveri sanoi, että lapsi menee aina päiväkotiin mekossa, mutta tätit vaihtaa housuihin ja legginseihin, koska se on käytännöllisempää
Miten se hoitoaikojen noudattaminen.Siis aamulla, saanko mä viedä periaatteessa mihin aikaan haluan, jos mulla alkaa työ/koulu kello kymmenen, niin eihän mun tartte viedä seitsemäksi lapsia päiväkotiin?
Saa käyttää mekkoja, kunhan ons ellaiset ulkovaatteet, että mekko sopii alle.
Hoitoajat kirjoitetaan hoitosopimukseen, Henkilökunta lasketaan niiden mukaan paikalle, joten niitä on noudatettava. Et voi vaikka ilmoittaa lasten hoitoajan alkavan kello 9 ja viedä heidät joka toinen päivä kello 7.
Alkuperäinen kirjoittaja miisa:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Lisää kysyttävää??![]()
![]()
Joissakin paikoissa noita varahakijoita kysellään, joissain ei. Yleensä kuitenkin aina, kun joku muu kuin vanhempi hakee lapset hoidosta pitää asiasta ilmoittaa hoitopaikkaan tai muutoin eivät lapsia hakijan mukaan anna. Toisissa paikoissa ollaan asiasta hyvin tarkkoja.