Hei kaikki kohtalotoverit!! Kello on 3.16 ja uni taas kodoksissa kun ahdistus kalvaa mielessä... Mutta olipas ihanaa löytää nää sivut, olokin helpotti huomattavasti, kun huomasin (jälleen kerran) etten ole yksin näine hulluine ajatuksineni ja oireineni. Kerronpa tässä heti alkuun, mitä kaikkea olenkaan näiden ahdistusvuosieni aikoina "sairastanut": Lähes kaikki syövät, aivokasvain, MS-tauti, sydänsairaus,diabetes ja hiv. Uskomatonta on tuo. Ja tuon kaiken päälle olen luullut kuolevani aivoverenvuotoon, sydänkohtaukseen, verisuonen katkeamiseen päästä ja johonkin yhtäkkiseen tapahtumaan, jota en vielä tiedä!
Mutta tässä sitä porskutellaan vielä, ONNEKSI <3 Nyt olen vaan "kehittänyt" uuden erittäin kaamean oireen itselleni, nimittäin pelkään ruokani olevan myrkytettyä... Johtunee eräästä sarjasta mitä seurasin telkusta ja siinä ihmisiä myrkytettiin. Tajuan pelkoni olevan ihan tuulesta temmattu, mutten voi silti sille mitään, etten uskalla syödä niitä ruokia, mitä sillä hetkellä "päätän" olevan myrkyetty. Ja hulluinta on kuitenkin se, että ravintolassa syödessä, tätä ongelmaa ei ole. Mutta joo, toi sais loppua, todella ahdistavaa. Toivotaan nyt, ettei kokonaan järki päästä lähde näiden pelkojen kanssa...
Oon aina ollut todella herkkä ja elin lapsuuteni alkoholistin kanssa jatkuvassa pelossa, luulen että sieltä asti jo pelko jäänyt. Muistan jopa senkin kun 10v panikoin ihan yhtäkkiä äidilleni, etten osaa niellä ja sitten äidin piti näyttää miten se tapahtuu ja paniikki katosi, sekä muita vastaavia oli jo nuorena paljon. Olin tossa muutaman vuoden melko selvillä vesillä, kunnes äitini sairastui syöpään, sen jälkeen olenkin ollut enemmän ja vähemmän oireileva. (onneksi mamma parantui) Tällä hetkellä fyysisiä oireita:
Lähes jatkuva huimaus (välillä rajumpi)
lihasnykäykset
korvien lukkoon meneminen
lihasten särkeminen iltaisin, lähinnä etureisissä?!(ei ollut ennen)
eriasteiset puutumiset, pistelyt, kuumotukset
lihasheikkouden tuntua käsissä
jatkuva jännitystila koko kropassa
oikean silmän nykiminen/luomen "puutuminen"
näkökentässä värinää ja tumma "lanka" näkökentässä (oikea silmä)
vapina käsissä
paniikki ilman syytä ja siihen liittyvä sydämen hulluna hakkaaminen
Tossapa noita pari... Ja nyt olo taas ihan kauhea, kun erosin juuri miehestäni...
Olisin niiiiin onnellinen, jos tästä parantuisin. En vaan koskaan ole kokenut ihan "normaalia" elämää, kun se paniikkihäiriökin alkoi niin hiton nuorena ja nykyisin tää on jo kai ahdistuneisuushäiriö, joten jännittää sekin, osaisinko edes olla ilman tätä kaikkea, niin hölmöltä kun se kuulostaakin! Surullista tässä on myös se, että vanhempi tyttäreni (18v) on myös paniikkihäiriöinen, mutta yhdessä koitetaan aina juttuja selvitellä.. Toivottavasti joku jaksoi lukea, kun tuli tällänen jättikirjoitus, mutta näköjään oli purkautumisen tarvetta
Pitäkää huolta itsestänne ja toivotaan että joku päivä kaikki on paremmin!!!! Nyt mä painun ottamaan muutaman E-Epan ja koitan rauhoittua sohvan uumeniin!!