Saanko liittyä mukaan?
On ollut "ihanaa" lukea teidän kertomuksia sillä samastuin niihin täysin. Mulla diagonstoisiin vuosi sitten masennus, yleinen ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö ja pakko-ajatukset. Aloitin Seronilin vuosi sitten, mutta lopetin sen raskauduttani. Oireet alkoivat aika pian uudestaan, mutta sinnittelin koko raskauden ajan ja odotin vaan koko ajan, että saisin aloittaa Seronilin uudestaan kun vauva olisi syntynyt ja hieman kasvanut.
Oireita on päivittäin ja todellakin 24h, eli en voi normaalisti edes 5min päivässä :'(
mm. jännittyneet ja kipeät lihakset, tension neck jatkuvana ja kroonisena
pelko vakavasta sairaudesta esim. sydänkohtaus
kuristavaa tunnetta kaulalla, nielemisvaikeuksia
itseään tarkkailua, mittaan pulssiani vähän väliä ja monta kertaa päivässä
mikään ei kiinnosta tai huvita, en jaksa tehdä mitään, kaikki pakkopullaa
en saa nautintoa enää mistää (tämä raskasta kun kaksi pientä lasta jotka mun elämän valo ja ennen nautin kaikesta pienestä ja nyt en MISTÄÄN)
24h kestävä huimaus tai keinutus joka haittaa ihan normaalia kävelyä
päivittäiset paniikkikohtaukset
näköhäiriöt, en saa kohdistettua katsettani, kamalaa ajaa autoa kun en tahdo nähdä missä tie menee
tärinää
lihasheikkoutta
pelkoa yms yms eli hyvin moninaisia ja rankkoja oireita johon ei esim. mikään rauhoittava kohtauslääke kuten Opamox auta.
Olen ravannut kaikki mahdolliseti lääkärit läpi ja mitään vikaa ei löydy, hieronnasta, omt-hieronnasta, kiropraktikosta, fysioterapiasta ei ole ollut apua kun ahdistus pahentaa lihasoireita...Olen siis suuressa pattitilanteessa!
Aloitin uudestaan pari viikkoa Seronilin suurin odotuksin, tiesin että nyt saan kärsimykselleni apua ja olo oli positiivinen jo siitä! Odotin kun kuuta nousevaa että ekat viikot olisivat ohitse ja sitten kaikki menisi parempaan suuntaan. Mies odotti myös, koska onhan se hänellekin rankkaa kun vaimo pelkää koko ajan ja ei ole oma itsensä.
Kuitenkin 4. päivää lääkityksen aloittamisesta sain jonkun näköisen ihoreaktion (punaista läikkää rinnassani joka kesti n. tunnin) ja jouduin lääkärin määräyksestä lopettamaan lääkkeen, vaikka syytä tähän ei ole pystytty yhdistämään Seroniliin. Romahdin aivan totaalisesti tästä ja masennuin kahta enemmän. Tilanteeni on siis että kärsin vakavasti näistä moninaisista oireista, olen kaukana omasta itsestäni, en pysty elämään näin ja hoitamaan lapsia ja en saa lääkettä!!!
Haluaisin aloittaa Cipralexin, mutta lääkärini ovat epävarmoja uskallanko koska jos se Seronilin iho-oire olikin allergiaa niin saattaa tulla ristireaktio toisen Ssri ryhmän lääkkeestä, eli periaatteessa voisin pahimmassa tapauksessa saada anafylaktisen shokin tai sitten se ei ollut allergiaa ja en saa mitään! Eli joudun, nuori ihminen elämään näin koko loppuelämäni tai ottamaan riskin jossa voin pahimmassa tapauksessa kuolla!
Mulla on erittäin rankkoja asioita tapahtunut elämäni aikana, olen ollut vahva ja en käsitellyt niitä silloin kun olivat ajankohtaisia joten lasten syntymän jälkeen kaikki nousi pintaan. Näiden traumaattisten tapahtuminen johdosta musta on tullut tällainen ja olenkin käynyt terapiassa jo vuoden, ilman apua. Lääkitys on aino pelastukseni ja jos en niitä voi syödä, en jaksa elää näin. :'(