ahdistaa leikkipuistossa muiden katseet ja kommentit kun mun lapsi ei "osaa" mitään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, ei se edes jää siihen että vertaillaan kenen muksu on kaikista välkyin ja oppii kaikki ekana. Sen lisäksi osa mammoista arvottaa sua sen perusteella minkä merkkiset haalarit sun muksulla on. Lassien haalarilla ei saa ollenkaan samaa pistemäärää kuin Ticketin haalarilla ;)

Sairasta! Itse olen jo raskaana, että pitää ilmeisesti sitten vaan vältellä puistoja tulevaisuudessa :D

[QUOTE="minä";25349350]Tämä nyt menee vähän sivuun alkuperäisestä asiasta, mutta eikös se Caribian lastenallas ole sellainen ihan pienten lasten kahluuallas? Ei kyllä meidänkään alle 3-vuotias sellaisessa pitkää viihtyisi, haluaa sukellella ja hyppiä reunalta ja nauttii myös hurjemmista vesiliukumäistä vanhemman sylissä suunnattomasti. Eiköhän tuo isä lapsensa tuntenut, lapset ovat erilaisia.[/QUOTE]

OT, käsittääkseni Caribian liukumäissä on ikäraja. Olen kuvitellut, että se koskee myös sylissä olijoita, mutta en ole varma. Joo, 30 cm urea-allas on kyllä 3-vuotiaalle vesipedolle nynny. Liukumäkiä saisi olla pikkumäen lisäksi sellainen sopiva alle kouluikäisille kellukeuimataitoisille.

Entä äitiyspakkaushaalari? Meidän muksu mahtuu vielä siihen 1v2kk. En ole muilla äp-haalaria enää vuosikkailla nähnyt, mutta kun mahtuu päälle, miksi ostaa uutta.

Tosi monella on tikettiä ja lassieta, reimaa.

Voi tosiaan olla mahdollista, että ne toiset äiti eivät tarkoita arvostella, vaan puistokeskustelu on usein juuri sitä mitä lapset on oppineet ja touhunneet. Siitä saattaa luoda vaan itselleen paineita helposti.

Mutta kyllähän kaikenmaailman kusipäitä toki on ja jos tuntuu siltä, että tosissaan negatiivisessa mielessä utelevat ja jotenkin ihmettelevät lastasi niin kyllähän sitä puistoa kannattaa vaihtaa.

[QUOTE="Janika";25349559]Entä äitiyspakkaushaalari? Meidän muksu mahtuu vielä siihen 1v2kk. En ole muilla äp-haalaria enää vuosikkailla nähnyt, mutta kun mahtuu päälle, miksi ostaa uutta.

Tosi monella on tikettiä ja lassieta, reimaa.[/QUOTE]

Meillä olisi myös äp-puku mahtunut päälle, mutta tuon ikäinen ryömii ja kiipeilee maassa ja äp-puvun veden/kosteudenpito on olematon, samoin ei pidä yhtään tuulta -> meillä liikuttiin kosteussuojatulla tiketillä niin lapsi pysyi kuivana & lämpimänä.

[QUOTE="Janika";25349559]Entä äitiyspakkaushaalari? Meidän muksu mahtuu vielä siihen 1v2kk. En ole muilla äp-haalaria enää vuosikkailla nähnyt, mutta kun mahtuu päälle, miksi ostaa uutta.

Tosi monella on tikettiä ja lassieta, reimaa.[/QUOTE]

Käytä vaan jos mahtuu, me käytettiin sitä viime talvena joulukuussa syntyneellä lopputalvesta, enää ei mahdu kun lapsi on 1-vuotias ja isokokoinen, mutta jos mahtuisi vielä niin käyttäisin kyllä :). Mietin vaan, että eikö maassa ryömivälle tai istuvalle lapselle tarvitse siihen päälle kurahousut tai jotain, ettei peppu kastu?

Mä en kyllä ole ottanut sitä ilkeänä vertailuna tai arvosteluna, jos joku kyselee, puhuuko tai käveleekö meidän lapsi. Meillä on tasan 1-vuotias joka oppi juuri kävelemään, mutta on vielä sen verran arka ja varovainen että kulkee yleensä konttaamalla, varsinkin ulkona. Rukkaset kädessä ei oikein osaa tehdä mitään. Ei puhu vielä sanoja. Kyllä se vielä ehtii :)

Mä luulen että ihmiset kyselee ihan mielenkiinnosta, eiköhän kaikki tiedä, että lapset kehittyvät eri tahtiin. Varmasti niitäkin nuijia löytyy, jotka kehuskelevat oman lapsensa taidoilla ja haluavat kilpailla sillä kenen lapsi oppii mitäkin ensimmäisenä, mutta en itse ainakaan ajattele mitään pahaa esimerkiksi tuttavan saman ikäisestä lapsesta, joka kulkee vielä ryömimällä :) Kannattaa hakea parempaa seuraa, jos ihmiset on inhottavia. Voi olla, että äitikin joskus ottaa ihan ystävällisessä mielessä esitetyt kysymykset tai kommentit ilkeinä, kun on itse niin herkkä lapseen liittyvissä asioissa.

Mulle tuli paha mieli ap:n puolesta.

Mutta hei, anna sun lapsen olla lapsi ja kehittyä omaa tahtiaan ihan niin nopeasti tai hitaasti kuin hänelle itselleen sopii. Kaikki taidot kyllä tulee sieltä aikanaan, eikä todellakaan ole harvinaista, ettei tuon ikäinen vielä kävele!

Pidät kuule lasta ihan niin pitkään kädestä kuin lapsesta siltä tuntuu, ei siinä ole mitään väärää tai hävettävää. Anna myös lapsen juoda nokkamukista, jos se kerran siitä parhaiten onnistuu.

Kaikkien ei tarvitse tehdä asioita samalla tavalla eikä oppia samassa tahdissa!

Ps. Vaihda tosiaan sitä puistoa, jos se seura siellä tosiaan on tuollaista.

:(
Meidän 1 v 5 kk alkoi vasta reilu kk sitten juomaan muusta kun tuttipullosta.
Kävelemään lähti 11 kk iässä (ajoissa niinkun vanhempansakkin).
Hiekkakakkuja ei tosiaankaan osaa vielä tehdä. Just ja just ehkä tajuaa et mitä sillä lapiolla vois tehdä.
Ja höpöhöpö ei se oo mitenkään outoa että 1 v 3 kk ei vielä kävele täysillä. Eikös se ole 1,5 v ku pitäis jo jotenkin kävellä ?
Kaikki on yksilöitä.
Toinen on vielä niin pieni, ettei oo mitään kiiretttä. Oota vaan kun rupee tapahtumaan niin sit tapahtuu kans, yhtäkkiä huomaa ettei vauva olekkaan enää vauva.

[QUOTE="minä";25349350]Tämä nyt menee vähän sivuun alkuperäisestä asiasta, mutta eikös se Caribian lastenallas ole sellainen ihan pienten lasten kahluuallas? Ei kyllä meidänkään alle 3-vuotias sellaisessa pitkää viihtyisi, haluaa sukellella ja hyppiä reunalta ja nauttii myös hurjemmista vesiliukumäistä vanhemman sylissä suunnattomasti. Eiköhän tuo isä lapsensa tuntenut, lapset ovat erilaisia.[/QUOTE]

Jos lapsi ei osaa uida on lasten kahluuallas oikea paikka...ei suinkaan isojen altaaseen reunalta hyppiminen, mitä ei, by the way, edes saa tehdä.

lapseni on isokokoinen 1v3kk. käydään joka päivä yleisessä leikkipuistossa ja mua on alkanut nyt itseä se ahdistaa kun tuntuu että siellä vaan verrataan lasten kehitystä.

joka kerta kysytään et minkä ikäinen on kun ei vielä kävele itse ja eikös se nyt vieläkään kävele kysytään ens joka viikko.

muutamia askelia ottaa mutta on niin ujo että pitää äidin kanssa käsi kädessä kävellä kun pelkää kovasti kaatumisia. ei osaa tehdä hiekkakakkuja, ja nyt paksuilla hanskoilla on vielä vaikeampi yrittää niitä tehdä.

juo pehmeästä nokkamukista eikä mukista kuten muut leikkipuiston samanikäset tai pari kuukautta vanhemmat. ollaan yritetty mukia monta kertaa, mutta kun ei vaan onnistu, kaataa kaikki pitkin pöytiä.

ja sanojakaan ei tule vasta kun muutama, niistä mikään ei ole äiti. tämä on ollut myös kauhistuksen paikka puistossa.

mua niin ahdistaa ja vähän itkettääkin kun tuntuu että siellä puistossa ja kerhossa vaan verrataan lapsia. minkäs minä sille voin jos lapsi ei opi niin nopeasti kuin muut. olisihan se kiva jos meidänkin lapsi toistaisi perässä kaikki sanat mitä sanon niin kuin joillain tuntuu tekevän ja olisi rohkea kävelemään.

olen saanut kommentteja että pitäsi laittaa lapsi päiväkotiin niin oppisi olemaan reippaampi ja kehittyisi paremmin kuin kotona. lapsi kun vielä ujostelee ja itkee aina uusia ihmisiä. äidin sylissä pitäisi olla aina.

No voi juma! Kyllä on typeriä eukkoja sun puistossasi sitten!!!

Pieni lapsi kuuluu kotihoitoon!!!!!!

sun lapsi on ihan normaali lapsi. ja tuo on totta, että aina kysellään ja vertaillan, kun mun oma osaa tehdä sitä ja tätä, ja sun lapsie ei vielä osaa sitä eikä tätä. niistä ei kannata välittää. jokainen oppii aikanaa. osa munkin lapsista on lähtenyt käveleen vasta vuos ja neljä kuukautta, osa oppinut sanoja vasta kaksi vuotiaana jne. ja kaikki ihan normaaleja terveitä lapsia ovat.

Voi älä välitä! Minulla on puistossa mukanani 4,5-vuotias lapsi jonka sosiaaliset taidot ovat 2-vuotiaan tasolla. Siksi leikimme aina sivummalla muista ja suorastaan välttelemme samanikäisiä. Meitäkin varmasti mulkoillaan, mutta katseita mahtuu maailmaan! :)

Yhteistyössä