Ärsyttävät palstasanat osa 23871392

Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
ElikkäS :headwall:

MEILLÄ syödään..vaikka kaiketi tarkoitetaan et vauva on alkanut syömään.

Juu, ja kaikki muukin tapahtuu aina MEILLÄ! Meillä sitä ja meillä tätä... tai ukko sitä ukko tätä.. |O
Se on se juttu kun kaksi sulautuu yhteen, niistä tulee me. Ja minä ja sinä lakkaavat olemasta ja sitten saapi taasen valitella palstalla asiasta kun symbioosivaiheen jälkeen ihmetellään, missä mamman ( :D ) oma aika on. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....
 
Salama McQueen
Joo ja tää on hitusen off topic, mutta mua särähtää korvaan kun pari ystävääni puhuu lapsistaan jatkuvasti "meijän antti", "meijän matti", "meijän maija". Ja kun korostuneesti muutenkin käyttävät niitä nimiä siinä puheessa, tuo ainainen "meijän" häiritsee. Kyllä se nyt jo siitä nimestä käy ilmi, kenestä keskustellaan... :whistle: B)
 
tulkintaako
Alkuperäinen kirjoittaja minäkö viilaan?:
"MEIN" on ärsyttävä.
Kielitoimisto suositteli muuten joku vuos sitten sitä "asemesta"-muotoa että erottuis rakennuksesta ja statuksesta puhuttaessa "asemasta"-sanasta.
Itselleni on vaikeaa käyttää muotoja "alentuva" esim.puhetyylistä ja "samastua".Suuhuni sopisivat paremmpin alentava ja samaistua.
alentuva: puhun sulle kuin pikkulapselle, alennun tasollesi
alentava: puhun sulle vähätellen, alennan sun arvoasi

 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Joo ja tää on hitusen off topic, mutta mua särähtää korvaan kun pari ystävääni puhuu lapsistaan jatkuvasti "meijän antti", "meijän matti", "meijän maija". Ja kun korostuneesti muutenkin käyttävät niitä nimiä siinä puheessa, tuo ainainen "meijän" häiritsee. Kyllä se nyt jo siitä nimestä käy ilmi, kenestä keskustellaan... :whistle: B)
Mun mies ja mun veli on saman nimisiä. Käytän veljestäni puhuessani tuota meiän Ville, ja miehestäni pelkkä Ville. (Nimi muutettu) Siksi, koska veljeni on ollu aina meijän Ville.

 
Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....
Siis kyllä mä olen koko ajan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, ei siitä ole kyse. Ihmettelin vaan sitä sanaa, kun se oli oudon kuuloinen, siinä kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....
Siis kyllä mä olen koko ajan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, ei siitä ole kyse. Ihmettelin vaan sitä sanaa, kun se oli oudon kuuloinen, siinä kaikki.

no maalainen myöntää että moni fiinimpi stadilaisten käyttämä sana kuulostaa myös oudolta mutta en minä lähde niitä noukkimaan ja osoittelemaan missään keskustelussa..... Mutta tämän ketjun tarkoitus toki oli oikein noukkimalla noukkkia niitä
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Joo ja tää on hitusen off topic, mutta mua särähtää korvaan kun pari ystävääni puhuu lapsistaan jatkuvasti "meijän antti", "meijän matti", "meijän maija". Ja kun korostuneesti muutenkin käyttävät niitä nimiä siinä puheessa, tuo ainainen "meijän" häiritsee. Kyllä se nyt jo siitä nimestä käy ilmi, kenestä keskustellaan... :whistle: B)
Mun mies ja mun veli on saman nimisiä. Käytän veljestäni puhuessani tuota meiän Ville, ja miehestäni pelkkä Ville. (Nimi muutettu) Siksi, koska veljeni on ollu aina meijän Ville.
Joo, tuossa tilanteessa se on hyvin ymmärrettävää, koska on samannimisiä ja tilanneyhteydestä ei välttämättä käy ilmi, kummasta keskustellaan. Mun tapauksessa noilla lapsilla on "erikoiset" nimet eli kaimoja ei lähiympäristössä ole ja äitinsä puhuu esim. lasten läsnäollessa "meijän antti syö huonosti" ja "meijän matti oppi kävelemään" ja "meijän maija ei taas tottele mitään".
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
Eihän tästä ole kyse ollutkaan! Vaan ihan leikkimielisestä "mikä sana ärsyttää/mikä sana on outo taikka hassu"- meiningistä! Ei tässä kukaan kielipoliisina toimi ja jokainen saa ne fiksut taikka tyhmät murresanansa pitää, niistä tämä kieli koostuu. Jokainen murteineen on ihan hyväksytty, tää oli leikkimielinen keskustelu, usko pois! :whistle:
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....
Siis kyllä mä olen koko ajan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, ei siitä ole kyse. Ihmettelin vaan sitä sanaa, kun se oli oudon kuuloinen, siinä kaikki.

no maalainen myöntää että moni fiinimpi stadilaisten käyttämä sana kuulostaa myös oudolta mutta en minä lähde niitä noukkimaan ja osoittelemaan missään keskustelussa..... Mutta tämän ketjun tarkoitus toki oli oikein noukkimalla noukkkia niitä
Sehän se tarkoitus olikin, poimia yksittäisiä MAUN MUKAAN valittuja sanoja, ihan mistä tahansa murteesta, ei solvata niiden käyttäjiä! Eihän tässä nyt sentään mistään vakavasta ole kyse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:
Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
No mutta sittenhän meitä on kaksi ;) :D

Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään ;) :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Joo ja tää on hitusen off topic, mutta mua särähtää korvaan kun pari ystävääni puhuu lapsistaan jatkuvasti "meijän antti", "meijän matti", "meijän maija". Ja kun korostuneesti muutenkin käyttävät niitä nimiä siinä puheessa, tuo ainainen "meijän" häiritsee. Kyllä se nyt jo siitä nimestä käy ilmi, kenestä keskustellaan... :whistle: B)
Mulla on tuttu, päälle parikymppinen, hänen äitinsä puhuu aina tuossa muodossa.. :whistle: "niin se meidän tiina viime kesänä mökillä.."
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Jokos teillä ryömitään? (Juu, koko perhe eilen ryömittiin kauppaan )
Koska teillä aloitettiin kiinteät? (Mies on syönynnä pari viikkoa kiinteätä sapuskaa... )
Oletteko päässeet jo vaipoista? (Minä silloin tällöin lurauttelen tulemaan.)

Eli kaikki nämä kun puhutaan lapsesta muodossa joka on yllä :kieh: :kieh: :kieh:
argh, mua ärsyttää tuo kans! "meillä kakataan 3 kertaa päivässä..." :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Tämä Porvoosta-homma alkaa mennä vähän yli. :headwall:
samat sanat :headwall:

ja sana äippä on niin hirvee että mua oksettaa joka kerta! mä en oo mikään seetanan äippä vaan äiti ja äiskä!!! |O |O |O |O |O |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Jokos teillä ryömitään? (Juu, koko perhe eilen ryömittiin kauppaan )
Koska teillä aloitettiin kiinteät? (Mies on syönynnä pari viikkoa kiinteätä sapuskaa... )
Oletteko päässeet jo vaipoista? (Minä silloin tällöin lurauttelen tulemaan.)

Eli kaikki nämä kun puhutaan lapsesta muodossa joka on yllä :kieh: :kieh: :kieh:
argh, mua ärsyttää tuo kans! "meillä kakataan 3 kertaa päivässä..." :LOL:


:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: päivän parhaimmat naurut!!!
 

Yhteistyössä