Ärsyttävät palstasanat osa 23871392

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Kaikista ärsyttävintä on ehdottomasti se kun tarkoitetaan kysyä kuka ja kysytäänkin ketä!!!! Ketä on jo pitänyt lomansa-> KUKA on pitänyt jo lomansa. Suomen kielioppi totaalisen hukassa joillain!!!
Samat sanat. Inhoan myös "masuasukki", "peesi", "teeppari", "yöppäri", "äippä" ja "mamma" jne.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
Saa. Ja se oli tämän ketjun tarkoituskin. Kovin ikävää että jotkut kokevat henkilökohtaisena hyökkäyksenä sen, että kummastellaan jotain sanaa... :xmas: :xmas:
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
Saa. Ja se oli tämän ketjun tarkoituskin. Kovin ikävää että jotkut kokevat henkilökohtaisena hyökkäyksenä sen, että kummastellaan jotain sanaa... :xmas: :xmas:
Tätä mäkin tarkoitin. Mä varmasti puhun jonkun mielestä tosi pöljästi, mutten siitä nokkiini ottaisi, jos joku ihmettelisi jotain meidän murresanaa. Toinen mikä mua häiritsee on "jonkun asemesta", se on "jonkun aseMASTA"!! :D Asema, asemasta, ei aseme, asemesta. :kieh: Tämä siitäkin huolimatta, että "asemesta" on täysin hyväksytty suomen kielen sana. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
Saa. Ja se oli tämän ketjun tarkoituskin. Kovin ikävää että jotkut kokevat henkilökohtaisena hyökkäyksenä sen, että kummastellaan jotain sanaa... :xmas: :xmas:
Tätä mäkin tarkoitin. Mä varmasti puhun jonkun mielestä tosi pöljästi, mutten siitä nokkiini ottaisi, jos joku ihmettelisi jotain meidän murresanaa. Toinen mikä mua häiritsee on "jonkun asemesta", se on "jonkun aseMASTA"!! :D Asema, asemasta, ei aseme, asemesta. :kieh: Tämä siitäkin huolimatta, että "asemesta" on täysin hyväksytty suomen kielen sana. :saint:
Nimenomaan. Mä en kirjoita rauman murretta (tai rauman giältä se on oikeasti ;D ), mutta puhuessa tulee lyhennettyä sanoja murteen mukaisesti aikalailla. Ja kyllä sitä on kummastelleet kymmenet tutut, ketkä asuvat muissa kaupungeissa. Ja tätä murretta on myös naurettu, ja mulle on myös kuttuiltu. Mutta en mä siitä nyt herranen aika hermojani jaksa menettää :D
 
Salama McQueen

MendedHearts:

Nimenomaan. Mä en kirjoita rauman murretta (tai rauman giältä se on oikeasti ;D ), mutta puhuessa tulee lyhennettyä sanoja murteen mukaisesti aikalailla. Ja kyllä sitä on kummastelleet kymmenet tutut, ketkä asuvat muissa kaupungeissa. Ja tätä murretta on myös naurettu, ja mulle on myös kuttuiltu. Mutta en mä siitä nyt herranen aika hermojani jaksa menettää


Ol niingon gotonas vaan. :D Mun miehen veljen perhe asuu siellä Raumalla (vaimonsa sieltä kotoisin) ja aina mä jaksan myhäillä sille murteelle- musta se on hauskan kuuloista! Ja ihan hyvälläni vaan ihmettelen joitain sanoja! :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Keksi pois vaan, dramaqueen :D

Ei tässä kukaan mitään kääntänyt, paitsi sinä, kun et tajunnut tämän ketjun ideaa, vaan aloit ottamaan nokkiisi ;) ;) (vaikka mä tossa ihan ensimmäisessä viestissä jo kehoitin ottamaan tämän ihan kevyin mielin tämän aloituksen, että kenenhän luetun ymmärtämisessä sitä vikaa olikaan? :D )

Siellähän ihan tosissaan jo hikeennytään. Ei ne hymiöt auta mitään jos teksti kertoo että melonit on jo nokassa..
Mä olen hikeentynyt tällä palstalla tasan kerran, ja voin kertoa että se ei tapahtunut tämän ketjun aikana.

B)
Meitä on näköjään muitakin, jotka huomaavat, että hymiöillä yritetään peittää hikeentyminen :D
 
Ovislima, masuasukki...

Jokos teillä ryömitään? (Juu, koko perhe eilen ryömittiin kauppaan )
Koska teillä aloitettiin kiinteät? (Mies on syönynnä pari viikkoa kiinteätä sapuskaa... )
Oletteko päässeet jo vaipoista? (Minä silloin tällöin lurauttelen tulemaan.)

Eli kaikki nämä kun puhutaan lapsesta muodossa joka on yllä :kieh: :kieh: :kieh:
 
minäkö viilaan?
"MEIN" on ärsyttävä.
Kielitoimisto suositteli muuten joku vuos sitten sitä "asemesta"-muotoa että erottuis rakennuksesta ja statuksesta puhuttaessa "asemasta"-sanasta.
Itselleni on vaikeaa käyttää muotoja "alentuva" esim.puhetyylistä ja "samastua".Suuhuni sopisivat paremmpin alentava ja samaistua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
MendedHearts:

Nimenomaan. Mä en kirjoita rauman murretta (tai rauman giältä se on oikeasti ;D ), mutta puhuessa tulee lyhennettyä sanoja murteen mukaisesti aikalailla. Ja kyllä sitä on kummastelleet kymmenet tutut, ketkä asuvat muissa kaupungeissa. Ja tätä murretta on myös naurettu, ja mulle on myös kuttuiltu. Mutta en mä siitä nyt herranen aika hermojani jaksa menettää


Ol niingon gotonas vaan. :D Mun miehen veljen perhe asuu siellä Raumalla (vaimonsa sieltä kotoisin) ja aina mä jaksan myhäillä sille murteelle- musta se on hauskan kuuloista! Ja ihan hyvälläni vaan ihmettelen joitain sanoja! :)
:D Ol niingon gotonas ja luanigast reissu! :D En mä tiedä onko toikaan niin terveen kuuloista. Mutta aika harvat täällä puhuu ihan tota aitoa raumangiältä, murre on vähän lievempää... Mutta hölmöä sekin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Keksi pois vaan, dramaqueen :D

Ei tässä kukaan mitään kääntänyt, paitsi sinä, kun et tajunnut tämän ketjun ideaa, vaan aloit ottamaan nokkiisi ;) ;) (vaikka mä tossa ihan ensimmäisessä viestissä jo kehoitin ottamaan tämän ihan kevyin mielin tämän aloituksen, että kenenhän luetun ymmärtämisessä sitä vikaa olikaan? :D )

Siellähän ihan tosissaan jo hikeennytään. Ei ne hymiöt auta mitään jos teksti kertoo että melonit on jo nokassa..
Mä olen hikeentynyt tällä palstalla tasan kerran, ja voin kertoa että se ei tapahtunut tämän ketjun aikana.

B)
Meitä on näköjään muitakin, jotka huomaavat, että hymiöillä yritetään peittää hikeentyminen :D
Ainut mikä hikeennyttää on se, että vaikka kirjoitan selvällä suomella jotain, niin sitä ei ymmärretä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Ovislima, masuasukki...

Jokos teillä ryömitään? (Juu, koko perhe eilen ryömittiin kauppaan )
Koska teillä aloitettiin kiinteät? (Mies on syönynnä pari viikkoa kiinteätä sapuskaa... )
Oletteko päässeet jo vaipoista? (Minä silloin tällöin lurauttelen tulemaan.)

Eli kaikki nämä kun puhutaan lapsesta muodossa joka on yllä :kieh: :kieh: :kieh:
:LOL: Mä puhun just noin :D :D Tai kuulosti ainakin tosi tutulta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
nuohan on aivan normaaleja murresanoja. eriasia on sitten nämä etupyllyt sun muut tarrasukat ja tädit mitkä ei oikeasti ole varmaan kenenkään puheessa kuin täällä
Nyt on ihan pakko kysyä... Mikä on etupylly? :eek:
Sama kuin alakainalo. :D
Oi apua... :eek: :eek: :LOL:
Noi on kai jotain vitsejä molemmat? Vai siis ihan oikeastiko jotkut puhuvat niin?
En sit tiiä... Luulisin, että ton alakainalon on pakko olla vitsi. :LOL: Sen sijaan etupylly-nimitys lienee joissain perheissä käytössä.

En muista kuka, mutta joku kommentoi tuota aihetta koskevassa ketjussa, että naama on sitten varmaan yläpylly. :LOL:

(HUOM! En ole nyt kiinnostunut väittelemään kenenkään kanssa, miksi niitä paikkoja pitäisi kutsua. Eikä ollut tarkoitus ketään loukata myöskään.)
Eikä!! Oikeesti, alakainalo ja etupylly on kyllä molemmat aikamoisia hirvityksiä :D :D Jos joku oikeasti käyttää moisia nimityksiä, niin ilmoittautukoon. Mielelläni kuulisin että ihanko tosissaan jotkut käyttävät tuommoisia..
Meillä käytetään :D Esim ukko voi sanoo että menee peseen alakainalonsa.Kiveksistään puhuu testikkeleinä, mikä mua kyl ottaa korvaan.

Voimahali
masuasukki
tarrasukkia
ja muutama muu on aika ällöjä :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja höhöhöhhöööö:
Akat kohta tappelooooooooo.....!!!!!!!!!
Ei me mitään tapella. Ja tuo pohojalaanen "tuloo ja tappeloo"-sanasto on kanssa hassu! ;)
Joskus kun menin ensimmäistä kertaa tonne itäiseen kolkkaan maatamme, niin en ymmärtänyt läheskään kaikkea niiden puheesta :eek: Piti usein pyytää tulkkausta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
nuohan on aivan normaaleja murresanoja. eriasia on sitten nämä etupyllyt sun muut tarrasukat ja tädit mitkä ei oikeasti ole varmaan kenenkään puheessa kuin täällä
Nyt on ihan pakko kysyä... Mikä on etupylly? :eek:
Sama kuin alakainalo. :D
Oi apua... :eek: :eek: :LOL:
Noi on kai jotain vitsejä molemmat? Vai siis ihan oikeastiko jotkut puhuvat niin?
En sit tiiä... Luulisin, että ton alakainalon on pakko olla vitsi. :LOL: Sen sijaan etupylly-nimitys lienee joissain perheissä käytössä.

En muista kuka, mutta joku kommentoi tuota aihetta koskevassa ketjussa, että naama on sitten varmaan yläpylly. :LOL:

(HUOM! En ole nyt kiinnostunut väittelemään kenenkään kanssa, miksi niitä paikkoja pitäisi kutsua. Eikä ollut tarkoitus ketään loukata myöskään.)
Eikä!! Oikeesti, alakainalo ja etupylly on kyllä molemmat aikamoisia hirvityksiä :D :D Jos joku oikeasti käyttää moisia nimityksiä, niin ilmoittautukoon. Mielelläni kuulisin että ihanko tosissaan jotkut käyttävät tuommoisia..
Meillä käytetään :D Esim ukko voi sanoo että menee peseen alakainalonsa.Kiveksistään puhuu testikkeleinä, mikä mua kyl ottaa korvaan.

Voimahali
masuasukki
tarrasukkia
ja muutama muu on aika ällöjä :x
Aaaaargh!!! :D :D :D
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja minttukissa:
ElikkäS :headwall:

MEILLÄ syödään..vaikka kaiketi tarkoitetaan et vauva on alkanut syömään.

Juu, ja kaikki muukin tapahtuu aina MEILLÄ! Meillä sitä ja meillä tätä... tai ukko sitä ukko tätä.. |O
 

Yhteistyössä