Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Siis kyllä mä olen koko ajan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, ei siitä ole kyse. Ihmettelin vaan sitä sanaa, kun se oli oudon kuuloinen, siinä kaikki.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta.Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksiAlkuperäinen kirjoittaja Villasukka:Mikä ihmeen tavan maito?
On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat!
Tässä oli nyt hyvin kiteytettynä se, mitä minä EN tarkoittanut :xmas: :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
Hemmetin hienoa, että edes joku tajusi. Ois voinut iskeä ihan masis, siis depis, muuten :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Eihän tästä ole kyse ollutkaan! Vaan ihan leikkimielisestä "mikä sana ärsyttää/mikä sana on outo taikka hassu"- meiningistä! Ei tässä kukaan kielipoliisina toimi ja jokainen saa ne fiksut taikka tyhmät murresanansa pitää, niistä tämä kieli koostuu. Jokainen murteineen on ihan hyväksytty, tää oli leikkimielinen keskustelu, usko pois!Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:No mutta sittenhän meitä on kaksiAlkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
Susta on siis moneksi :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:samat sanat :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:Tämä Porvoosta-homma alkaa mennä vähän yli. :headwall:
ja sana äippä on niin hirvee että mua oksettaa joka kerta! mä en oo mikään seetanan äippä vaan äiti ja äiskä!!! |O |O |O |O |O |O |O |O
No tuo sylettää.Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Tämmösiä uutuuksia, mitä oon vaan täällä kuullut käytettävän, ja mitkä aina sylettää (älkää nyt ottako taas kauhean vakavasti..)
tavan maito
nuin
käsveska
käsväsky
Noi tuli nyt ensimmäisenä mieleen, pistäkääpä lisää :xmas:
Joo!!!!!! |O |O |O Kukin tavallaan, kukin tyylillään, ei helkutti |OAlkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:En kahlannut ketjua läpi että oisko jo mainittu mutta on ärsyttävää todeta kirjoituksensa päätteeksi " ... mutta kukin tavallaan "
Mikä sua siinä sylettää? :xmas: :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:No tuo sylettää.Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Tämmösiä uutuuksia, mitä oon vaan täällä kuullut käytettävän, ja mitkä aina sylettää (älkää nyt ottako taas kauhean vakavasti..)
tavan maito
nuin
käsveska
käsväsky
Noi tuli nyt ensimmäisenä mieleen, pistäkääpä lisää :xmas:
Patioista tai antipatioista viis, mähän vaan vastasin sun kysymykseesi, kuten moni muukin tässä ketjussa, kumma että sellainen pitää ottaa "kuttuiluna"... =) Jos sä kerran noin herkkänahkainen olet, niin suosittelen että käytät kunnon suojakerrointa nyt kun on tuota hellettä ja aurinkoakin... :saint:Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:No mutta sittenhän meitä on kaksiAlkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
Aivan, anteeksi. Mä unohdin että sä et ehkä osaa vastata ihan vaan siihen kysymykseen. Mutta ei se mitään, en minäkään aina osaa :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:Patioista tai antipatioista viis, mähän vaan vastasin sun kysymykseesi, kuten moni muukin tässä ketjussa, kumma että sellainen pitää ottaa "kuttuiluna"... =) Jos sä kerran noin herkkänahkainen olet, niin suosittelen että käytät kunnon suojakerrointa nyt kun on tuota hellettä ja aurinkoakin... :saint:Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:No mutta sittenhän meitä on kaksiAlkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
psst.. ja jottet vahingossa haukkuisi väärää puuta niin muistuttaisin että mun niki on peikkopojan kylkiluu.. Täällä nimittäin palstailee ihan pelkkä kylkiluukin ja tuskin häntä tuolla tarkoitit.. :xmas: