Ärsyttävät palstasanat osa 23871392

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Mikä ihmeen tavan maito?
tavallinen maito vääntyy täällä usein tavan maidoksi :eek:
Tätä mäkin olen ihmetellyt...Kuulostaa vaan NIIIIN kummalliselta. :D
liekö enemmän murresana sitten? Mitäs tykkäisit jos sinusta sanottaisiin tavan tallaaja vai oletko sellainen vai muuta?
Mä en nyt ymmärtänyt sun kysymystäsi... :ashamed: *tyhmä*

On se varmasti murresana, saahan sitä ihmetellä toisten puhetta, eikö? Ei mulla ole pahaa sanottavaa murteista, tuo "tavan" on vaan niin kovin outo mun korvaani, en ole kuullutkaan ennen palstailun aloittamista. Mutta minä sanon "tavallinen tallaaja". Tavan tallaaja on sellainen, joka tallaa opitut tavat! :D :whistle:
kysyinpähän vaan että ymmärtäisitkö sanan tavan tallaaja . tavan tallaajat voisi olla englanniksi vaikka ordinary people .....
Siis kyllä mä olen koko ajan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, ei siitä ole kyse. Ihmettelin vaan sitä sanaa, kun se oli oudon kuuloinen, siinä kaikki.
:LOL: :LOL:

...sori, sori... Mutta tää tavan tallaaja juttu oli aika hupaisa :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
Tässä oli nyt hyvin kiteytettynä se, mitä minä EN tarkoittanut :xmas: :xmas:

Tämän oli tarkoitus olla ihan vitsi tämän ketjun, sisäistäkää tämä asia nyt, ihan oikeasti, ei se ole kovinkaan vaikeaa jos siihen vähän paneutuu :saint: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Minun mielestäni se että eri ihmiset kirjoittaa eri tavalla on rikkaus tälle palstalle niin kuin erilaiset ihmiset irl. Jos on murresanoja, on niitä tai jollakin on joku oma tapansa sanoa joku asia, niin sanoo sitten niin.
Minusta ei kenenkään tarvitse varmaan miksikään kielipoliisiksi ryhtyä ja itseasiassa kielihän kehittyy aina eikä me minnekään argicolan aikoihan ole jääty vaan suomeen on tullut aika paljon uusia sanoja. Ja osa sanoista on tullut ihan vaan tämän netin ja tekstareiden yms myötä, kun esim tekstariin pitää saada mahtumaan enemmän tekstiä lyhyeen ja sanoa kuitenkin kaikki. ja tämä ei ole vain suomalainen ilmiö vaan samaa näkee myös englannin kielessä u, bbq näin kesäisenä sanana mieleen. kyllä minäkin lyhennän jtkn yms
Eihän tästä ole kyse ollutkaan! Vaan ihan leikkimielisestä "mikä sana ärsyttää/mikä sana on outo taikka hassu"- meiningistä! Ei tässä kukaan kielipoliisina toimi ja jokainen saa ne fiksut taikka tyhmät murresanansa pitää, niistä tämä kieli koostuu. Jokainen murteineen on ihan hyväksytty, tää oli leikkimielinen keskustelu, usko pois! :whistle:
Hemmetin hienoa, että edes joku tajusi. Ois voinut iskeä ihan masis, siis depis, muuten :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:
Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
No mutta sittenhän meitä on kaksi ;) :D

Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään ;) :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Tämmösiä uutuuksia, mitä oon vaan täällä kuullut käytettävän, ja mitkä aina sylettää :D :D (älkää nyt ottako taas kauhean vakavasti..)

tavan maito
nuin
käsveska
käsväsky

Noi tuli nyt ensimmäisenä mieleen, pistäkääpä lisää :xmas:
No tuo sylettää. :eek:
 
Tosta "kukin tavallaan" tuli mieleen viime vuoden BB Karin "kukin taablaa tyylillään" - mikä tuli BB:n aikana & sen jälkeen & vieläkin vähän turhan monesta suusta :kieh:

Siksi sanoin tuon BB Karin esimerkiksi, kun sen suusta minä tuon taablaamisen ensimmäisen kerran kuulin. Hölmö sana :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Tämmösiä uutuuksia, mitä oon vaan täällä kuullut käytettävän, ja mitkä aina sylettää :D :D (älkää nyt ottako taas kauhean vakavasti..)

tavan maito
nuin
käsveska
käsväsky

Noi tuli nyt ensimmäisenä mieleen, pistäkääpä lisää :xmas:
No tuo sylettää. :eek:
Mikä sua siinä sylettää? :xmas: :xmas: :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:
Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
No mutta sittenhän meitä on kaksi ;) :D

Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään ;) :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:
Patioista tai antipatioista viis, mähän vaan vastasin sun kysymykseesi, kuten moni muukin tässä ketjussa, kumma että sellainen pitää ottaa "kuttuiluna"... =) Jos sä kerran noin herkkänahkainen olet, niin suosittelen että käytät kunnon suojakerrointa nyt kun on tuota hellettä ja aurinkoakin... :saint:

psst.. ja jottet vahingossa haukkuisi väärää puuta niin muistuttaisin että mun niki on peikkopojan kylkiluu.. Täällä nimittäin palstailee ihan pelkkä kylkiluukin ja tuskin häntä tuolla tarkoitit.. :xmas: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Dreamy:
Mua ei toisten kirjoitustyylit ärsytä,mutta mitä olen täällä seuraillut niin sinun aloittajan viestit pistävät välillä ikävästi silmään,siis kommentit :saint:
No mutta sittenhän meitä on kaksi ;) :D

Niin ja sen lisäksi kuttuilu on mun mielestä aika dorka termi noin ylipäätään.. kuka lienee tommosta sitten käyttääkään ;) :xmas:
Mutta kaipa tänne palstalle mahtuu niin kuttuiluakin kuin ihan kunnollista vittuiluakin.. :xmas:
Sä olet kylkiluu kerrassaan herttainen ton henkilökohtaisen antipatiasi kanssa :heart:
Patioista tai antipatioista viis, mähän vaan vastasin sun kysymykseesi, kuten moni muukin tässä ketjussa, kumma että sellainen pitää ottaa "kuttuiluna"... =) Jos sä kerran noin herkkänahkainen olet, niin suosittelen että käytät kunnon suojakerrointa nyt kun on tuota hellettä ja aurinkoakin... :saint:

psst.. ja jottet vahingossa haukkuisi väärää puuta niin muistuttaisin että mun niki on peikkopojan kylkiluu.. Täällä nimittäin palstailee ihan pelkkä kylkiluukin ja tuskin häntä tuolla tarkoitit.. :xmas: ;)
Aivan, anteeksi. Mä unohdin että sä et ehkä osaa vastata ihan vaan siihen kysymykseen. Mutta ei se mitään, en minäkään aina osaa :xmas:

Esitän pahoitteluni tälle pelkälle kylkiluulle, että sekoitin sen... toiseen. En meinaan tiennyt että täällä on ihan pelkkä kylkiluukin :D

Mulla on niin parkkiintunut nahka, että en rusketu / pala enää lainkaan, älä huoli ;)
 

Yhteistyössä