Äitit, keillä odotusaikana verenvuotoa/tuhruttelua

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Voi, olet ihana =) annoit mul rohkeutta vaiks ihtel tilanne tuollainen. Kiitti ja halitus
kiitos! Tääl alkaa olla kuitenkin ihan positiivinen olo (ainakin toistaiseksi), jotenki en ollu vielä sisäistänyt tätä raskautta todelliseksi ja ehkä tämä kahden viikon vuotelukin sen verran pohjusti, että ihan ok olo! Varmasti tulee vielä niitä romahduksen hetkiä, ja ääneen tästä on vaikea puhua, mutta katse kohti tulevaisuutta! ON vain jotenkin sellainen olo, niin kuin olis menkat.. en tiedä, mut en vissiin ole vielä sisäistänyt asiaa!Tai ehkä tämä oli itelle vain niin ISO helpotus, kun tilanteeseen tuli joku ratkaisu ja päätös..mun ei tarvi jännittää enään :|
Alla on kuitenkin yksi terve raskaus ja niin ku lääkäri sanoi, olen kuitenkin vielä nuori ja terve, et kaikki mahdollisuudet on onnistua! Tänään sain työtarjouksenkin.. olis töitä vuodenloppuun.. tosin en tiedä otanko vastaan, kun saisin tehdä sijaisuuksia (epämääräisen määrän) toisesssa mielenkiintoisemmassa ja enempi "omassa" paikassa.. mietin viikonlopun yli, mitä teen!

Piti jo aiemmin pahoitella sukkaparin lopputulosta , mutta kuen sanoit:ihanan helpottavaa varmaan saada sitten se lopullinen TIETO!

Täällä melkein viikon paussin jälkeen muutamia ruskeita tippoja havaittavissa. Harmittaa.....kun siis uudestaan jotain alkoi tulemaan. Luulin tosissaan jo että loppui kokonaan.

Noh, enpä voi vieläkään sanoa vuotavani, joten olo on kuitenkin sen kannalta positiivinen
:hug:

Piti jo aiemmin pahoitella sukkaparin lopputulosta , mutta kuen sanoit:ihanan helpottavaa varmaan saada sitten se lopullinen TIETO!

Täällä melkein viikon paussin jälkeen muutamia ruskeita tippoja havaittavissa. Harmittaa.....kun siis uudestaan jotain alkoi tulemaan. Luulin tosissaan jo että loppui kokonaan.

Noh, enpä voi vieläkään sanoa vuotavani, joten olo on kuitenkin sen kannalta positiivinen
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Kuule sukkapari:teitkö raskaustestejä pitkin raskaustaipalettasi? Eli testailitko esim. vuotojen jälkeen? Meinaan että alkoiko sinun hcg-arvosi laskea missään vaiheessa?
en testannut vuotojen jälkeen.. Pe pkl otettiin verestä näyte.. ja To meen antamaan uuden ja 5vkn päästä teen kotitestin!
Virtsasta otetut testit hän ei varsinaisesti näytä hcg:n määrää.. siis eivät kerro sitä onko se hcg 25, 100 vai 10000! Se vain lähinnä kertoo sen, että onko hcg:tä veressä..
Mut hcg-arvohan nousee melko hurjasti raskauden edetessä..(tuplaantuu joka toinen päivä ). en osaa sanoa miten nopeaan se laskee.. mut sen olen ymmärtänyt että ainakin synnytyksen, jälkeen laskee melko no peasti (päivissä )! Varmuudella hcg:n määrä voidaan määrittää vain verestä!

Sukkaparille lohdutushalaus :hug:

Ja täällä vuodetaan jälleen. Aamulla vessassa käynnin yhteydessä paperiin jäi verinen jälki. Laitoin pikkuhousun suojan jossa on nyt ihan selkeästi verta.

Tää on kyllä rasittavaa. Juuri kun aloin rauhoittua ja välissä oli jo noin kaksi vuodotonta viikkoa... Ja pahimmat riskiviikot pitäisi olla jo takana. Mutta näköjään ihan vapaasti ei pääse hengittämään vieläkään.

Pitää tämä päivä seurailla tilannetta ja ottaa sitten yhteyttä neuvolaan jos vuoto lisääntyy.

Belle 13+6

Myös minä olen kaikissa 4 raskaudessa kärsinyt tästä toooosi rasittavasta tuhruttelusta. Ensimmäisessä raskaudessa alkoi tuhruttelu ja se menikin sitten kesken rv7-8, toisesa raskaudessa tuhru tuli myös kuvioihin hyvissä ajoin, mutta tämä raskaus ei mennytkään kesken ( toisin tyttö menehtyi kohtuun rv26 tuntemattomasta syystä :'( ) mutta silti raskaus jatkui vuodosta huolimatta. Tämän jälkeen raskaus keskeytyi jo aika alussa ja tuhruttelu oli siinäkin mukana. Nyt on tämä raskaus ( viikkoja en tiedä, mutta rv6-7 ollaan menossa ) ja mikäs on tullutkaan mukaan kuvioihin? tuhruttelu tietenki. Tosi rasittavaa tällainen!!!
Toivottavasti meillä kaikilla tuo tuhruttelu olis vaan harmitonta ja raskaus jatkuisi normaalisti.

sukkapari :hug:

pure love onpan sul ollu rankkoja, nuo raskauden alut! Toivotaan, et nyt jatkuu tuhruttelusta huolimatta OK loppuun asti!! :hug:
Tääl jälkivuoto loppumaisillaan.. :D et eikö menkkoja odottelemaan (joka voi kyl kestää), mut onneks työt alkaa kohta, ni saa muuta ajateltavaa!

kii
Kerronpa oman tarinani minäkin, helpottaa lukea muitten juttuja ku tajuaa ettei suinkaan ole ainut. Miulla verinen vuoto alko hiljalleen rv 9. Muutaman päivän päästä en enää jaksanu miettiä onko kaikki kunnossa, kun aloin olee jo ihan hysteerinen vaikka mitää kipuja ei ollu. Menin ultraan yksityiselle ja sikiö oli menehtynyt jo pari viikkoa aiemmin. Ajattelematon lääkäri pyysi minuu kattomaan kun mittaili sikiötä, olis voinu ensin kattoa onko sitä sykettä. Olisi pitänyt varata kaavintaan aika seuraavana päivänä mutta kohtu tyhjeni ittestään seuraavana yönä kauheitten tuskien myötä. Tehtiin vielä tyhjennys lääkkeillä vaikka ei siellä enää juuri mitään ollu. Vieläkin ne ultrakuvat pyörii mielessä kun koitan nukkua. Onneksi pääsin kuitenki varmistamaan tilanteen, olisin tietysti toivonut että olisi saanut avun muualta kun yksityisellä maksut niin kovat työttömälle. Pelkään että seuraavan mahdollisen raskauden aikana ramppaan siellä ultrassa joka viikko jos noita typeriä vuotoja esiintyy.
Ehkä tää helpottaa joku päivä ja toivon uutta raskautta mahdollisimman pian. Tuntuu vaan elämä niin tyhjältä ku on keskittyny vaan oottelee muutoksia kropassa ja sitä vauvaa..sitte kaikki vaan viedään. Mutta onnea matkaan kaikille ja toivotaan että saadaan kaikki vielä niitä vauvoja!

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
pure love onpan sul ollu rankkoja, nuo raskauden alut! Toivotaan, et nyt jatkuu tuhruttelusta huolimatta OK loppuun asti!! :hug:
Tääl jälkivuoto loppumaisillaan.. :D et eikö menkkoja odottelemaan (joka voi kyl kestää), mut onneks työt alkaa kohta, ni saa muuta ajateltavaa!
Todella rankkoja aikoja kyllä. Mutta nyt mä en vaan yksinkertaisesti jaksa enää stressata tuosta tuhrusta koska stressi vaan pahentaa asioita eikä se mitään muuta. Kyllä sitä miettii, että missä mennään ja mitä tulee tapahtumaan ja toivoo, että kaikki menee hyvin tällä kertaa, mutta aika sen näyttää. Toivottavasti me vielä lapsoset syliin saadaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pure love:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Todella rankkoja aikoja kyllä. Mutta nyt mä en vaan yksinkertaisesti jaksa enää stressata tuosta tuhrusta koska stressi vaan pahentaa asioita eikä se mitään muuta. Kyllä sitä miettii, että missä mennään ja mitä tulee tapahtumaan ja toivoo, että kaikki menee hyvin tällä kertaa, mutta aika sen näyttää. Toivottavasti me vielä lapsoset syliin saadaan.
ihana ku jaksat ajatella nuin.. mut niin sitä itekki jotenki on "pakko" kääntää asia positiiviseksi.. helpompi elää, kun murehtii silloin, kun on se murehtimisen aika/päivä ja muulloin suuntaa katseen eteenpäin!

SusSoo
Olin raskaana viime vuonna kolme kertaa. Eka meni kesken 13+4 viikolla, josta "oireena" ajoittainen tuhruvuoto viikolta 9 lähtien. Toinen meni kesken rv 8. Pääsin heti muutaman päivän päästä neuvolaan, mutta tiesin jo itse että kesken oli mennyt kun aloin vuotaa niin runsaasti heti alkuunsa. Kolmas meni kesken ihan alkumetreillä. Raskauduin neljännen kerran ja nyt on rv 17+jotain. Hienosti ollaan edetty ilman vuotoja... tähän asti. Tällä viikolla tuli yhtenä aamuna veristä vuotoa ja tänään limansekaista tuhruvuotoa :( Pelkään pahoin, että tämäkään vuotelu ei kovin positiivisia asioita ennusta... Huomenna soittelen neuvolaan, jospa sitten tarkistaisivat miten asiat tällä kertaa on.
Ihanaa kuitenkin lukea, että on myös niitä joilla on raskaus mennyt onnellisesti loppuun asti vuodoista huolimatta. Niin minäkin kovasti toivon, että tämä raskaus menisi loppuun asti. Onpa tuohon jo ehtinyt suloinen vatsankumpukin kasvaa :|

Sussoo ja Suloinen 17+jotain :heart:

Mulla oli toisen raskauden koko alkuajan vuotoja. Ensimmäisen kerran vuotoa tuli paljon, ihan punaista ja ihan varoittamatta. Kipuja ei ollut. Soitin sitten paniikissa päivystykseen, kun oli ilta. Ottivat minut heti sinne, ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Siinä lääkäri tuumasi että kesken meni. Mutta laittoi minulle seuraavaksi aamuksi lähetteen ultraan ihan varmuuden vuoksi, että tarkistetaan, jos masussa olisi ollut kaksi vauvaa, ja vain toinen olisi mennyt kesken. Ultrassa sitten todettiin, että toista vauvaa ei ole ollutkaan, vain se yksi, jonka sydän sykki oikein iloisesti. Ja kaikki oli muutenkin ok ultrassa. Ultraava lääkäri sanoi, että yleensä alkuraskauden vuodot säikäyttää turhaan.

Vuotoja tuli tuon kerran jälkeen koko alkuraskauden ajan aina välillä. Ne vuodot oli rusehtavia ja paljon niukempia kuin tuo ensimmäinen kerta. En nyt tarkasti muista, mutta joskus rv 14-15 tuli viimeisen kerran vuotoa, sen jälkeen ei kertaakaan yhtään tippaa.

Tyttö syntyi terveenä viikon yli la:n. :heart:

Toivottavasti teilläkin olisi yhtä onnellinen "loppu" vuodoista huolimatta!!! :hug:

SusSoo
sukkapari :wave: Liikkeitä tunsin päivittäin viime viikon ajan. Niin... ja sunnuntain jälkeen en ole liikkeitä tuntenut :| No jospa vauva olis vaikka niin päin, että en niitä niin herkästi tunne :/

sussoo, voisithan sinä soittaa äippäpolilla kerran vuotoa on nyt. Onko kipuja? Vaikkei viikkoja olekkaan niin kauheasti niin voi olla että hyvinkin pääsisit tarkistuttamaan tilanteen. Soita ihmeessä, ei siitä haittaakaan ole. Ja jos vaikka vähän liioittelet kipuja niin pääset varvemmin sinne. Joku voi tuomita tämän, mutta on se oma mielenrauhakin niin tärkeä. Jos pääsisit jo tänään ultraan ja lääkärille niin saisit tietää mikä on tilanne.

Ja se varmasti ihan normaalia ettei tuossavaiheessa vielä niitä liikkeitä tunnu jatkuvaan. Joten sen puoleen turha murehtia.

omaa nappaa. Tuolla aiemmin kirjoitin omasta raskaudestani ja vuodoista.
Nyt tosiaan kolmas raskaus menossa ja tässäkin niitä vuotoja ollut. Pitkään pysyivät poissa kun se istukka siirtyi kohdunsuulta. Viikko sitten perjantaina rv 28+5 tuli taas vuotoja ja kipuja. Ei muutakuin äippäpolille. Mitään syytä näille ei löytynyt. Yön vietin osastolla ja tilanne rauhoittui.
Nyt ei vuotoja onneksi ole ollut ja jos tulee niin tiedän että saan mennä sinne heti takaisin.

Kaveri potkii onneksi sen verran voimalla ettei hänen voinnistaan tartte olla huolissaan. Sinnitellään vielä muutama viikko yhtenä kappaleena niin sittenpä hän saakin jo syntyä.

t: Solina ja Kirppu rv 29+5

SusSoo
Solina83 :wave: kiitti viestistäsi. Nyt mä olen jo rauhoittunut tilanteen suhteen ja jaksan kyllä odottaa huomiseen jos ei kipuja tule enempää. Oli kyllä puhetta, että jos oikein pahalta vaikuttaa, niin voin vähän liioitella tosiaan kipuja. Kerran mentiin äippäpolille ilman lähetettä (olivat kyllä neuvolasta soittaneet sinne) ja siellä oli vastassa ärtynyt täti. Pitäis kuulemma tulla lähetteellä. No ei sekään reissu ihan turha ollut, kun oli keskenmeno. Neuvolassa vaan olivat sitä mieltä, että meidän ei ole järkeä ajaa 25+25km ylimääräistä ajoa ensin neuvolakäynnille, jotta voisi ajaa 50 km lisää polille. Joo... tämä hysteerinen liikkeiden tarkkailu on nyt alkanut täällä alkuraskauden pelkojen jälkeen :D

Solina edelleen kysyisin tuosta istukan paikasta. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan... mutta se ei varmaan kerro sitten sitä missä se istukka on? Vaikka tämä on seitsemäs raskaus jo (kaksi lasta syntynyt), niin moni asia on vielä hämäränpeitossa. Tässä olen yrittänyt kehitellä jo miljoona eri syytä miksi nuo vuodot taas tuli kuvioihin mukaan... :saint:

Mutta soittele jos yhtään tulee lisää vuotoja tai alkaa tuntumaan siltä. Ja lepäile nyt ihan varmuuden vuoksi.

Eipä sitä istukanpaikkaa voi ikänä itse tietää. Mutta oli silloin alkuraskaudessa siis kohdunsuunpäällä ja se vuoteli sieltä. Varsinkin rasituksessa. Tuli rasitus, uinti ja seksi kielto. Rv 20 saatiin taas lupa touhuta ( vaikka eipä se siltikkään onnistunut muista syistä ) kun istukka oli takaseinään noussut. Nyt viikko sitten ultrassa ne sanoi että olis ihan tuolla ylhäällä... Eli vissiin liikkuvainen tapaus ja nousee sitä mukaa kun kohtu kasvaa.

Meillä ei ole kyllä ikänä äippäpolilla mitään sanoneet vaikkei ole lähetettä ollut,jos olen sinne etukäteen soittanut. Joko antavat ohjeet puhelimessa tai pyytävät käymään ja sillä hyvä.
Ja usein olen käynyt siellä kuitenki päivystysluontoisesti kun kolmas raskaus nyt meneillään ja kaikissa ollut ongelmia.
Meiltäkin sinne matkaa reilut 60km niin ilman lupaa ei viitsi lähteä jos on yhtään epävarma tilanne.

Mutta pidetään peukkuja ja tulehan tähän ketjuun kertomaan miten tilanne edistyy.

t: Solina

SusSoo
Kaikki hyvin. Syytä vuodolle ei löytynyt. Rasitusta on nyt vältettävä ja jatkan sairaslomalla seuraavat puolitoista viikkoa. Kerrankin oli kaikki hyvin vuodosta huolimatta! Uskomaton tunne... se oli nimittäin eka kerta kun kyseessä ei ollu keskenmeno.

Yhteistyössä