Äitit, keillä odotusaikana verenvuotoa/tuhruttelua

Heippa

mulla on nyt viikkoja kasassa karvan vajaa 24 ja edelleen tulee vuotoa, mutta vain ja ainoastaan jos kannan tuota meidän kuopusta (2v) tai esim kauppakassin tai työnnän rattaita esim ylämäkeä...eli kaikki pienikin rasitus saa aikaiseksi pientä vuotoa.
Mutta ultrassa ei näy mitään vuotokohtaa ja ainoa ohje on : ei seksiä ja paljon vaan lepoa ja ei nosteluita.

Jaksamista kaikille vuotelijoille :hug: :heart:

Eilen piti olla lääkärineuvola ja sitä odotin kovasti, että saisin lääkäriltä mielipiteitä ja ohjeita tähän vuoto asiaan.

No siellä istuin jo neuvolassa kun tuli tieto, että lääkäri onkin sairaslomalla. Hänän kyllä harmitti ja kiukutti.

No neuvolan terkka otti minut kuitenkin vastaan ja teki perusjutut (paino, pissatesti, verenpaino) ja kuunteli sydänäänet. Sen perusteella voin taas vähän huokaista, sillä vauvan sydänäänet kuului oikein vahvoina.

Edelleen kyllä harmittaa kovasti, että en saanut vastauksia mieltäni painaviin kysymyksiin.

Belle 15+1

Taidan tulla tänne hermoilemaan ja huokailemaan. Tilanne siis 3 lasta, meneillään 9.raskaus, kaikissa tuhnutellut ja paniikkia pukkaa. Just tulin päivystyksestä kun viime yönä alkoi verinen vuoto ( viikon tuhnutellut ) . Hirmu paniikki päällä ja maanantaille ois sitten ultra.

Kaikille vuotelijoille :hug:

Mulla ei edellisissä raskauksissa ole ollut ollenkaan vuotoja ( 2 raskautta - 2 lasta ), mutta tässä raskaudessa vuotoja on ollut noin rv-12 -17 . Eka vuoto alkoi alkoi ihan kirkkaalla verellä ja kunnon lorahtelulla :x
Oli tietysti tapaninpäivä ja eivät suostuneet äippäpolille vähäisen viikkojen takia edes vastaanottamaan :ashamed: Jonkunasteisia kipujakin oli tuntevinani. Eka arkipäivä kävin ultrassa - kaikki ok. Siitä vajaa viikko verinen niukempi vuoto alkoi. Kesti pari päivää. Viikon päästä taas sama niukka verinen vuoto. Rusehtavampaa tuhruvuotoa seuraavalla viikolla parina päivänä ja taas sama viikon päästä.... Nyt reilu 2viikkoa vuodotonta takana :)

Huh, itkun kanssa luin näitä teä juttui, milloi ilosta itkien ja milloi hädästä... =)

Ihtel vuoteluit aina vähän väliä, välil useempia päiviä välissä ja sit taas tulee, "jäykempää" hieman "kökköistä". Neuvolas vain käskevät odotella. Toisinaan epäilen ettei tuol enää olisi elämää, mutta sit roikun toivossa että ehkä sittenkin kun toisinaan viellä on pahoinvointia ja väsymys kyllä vaivaa. Mutta..pahoinvointi on loppumassa, ihan selvästi...tosin, viikotkin kulkee, ja ny on menossa 10+2, mut aina vertaan edellisiin raskauksiin, joissa oksentanu reippaasti ja reippaasti yli puolenvälin.
Huomenna soitan neuvolaan ja pyydän saada käydä, jotta kuunneltas sydänääniä..vaiks kui pelkään, nii, jos sattuis kuulumaan...itkisin kai onnesta.

SusSoo
Ne odottajat, jotka ovat työelämässä... niin ootteko olleet sairaslomalla näiden vuotojen vuoksi? Mä olen nyt ollut viikon ja vuodot loppuneet sinä aikana. Töihin pitäisi ilmeisesti mennä taas tiistaina. Pelottaa vaan, että alkaako ne taas :/
t. Sussoo ja Suloinen 18+3

Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Ne odottajat, jotka ovat työelämässä... niin ootteko olleet sairaslomalla näiden vuotojen vuoksi? Mä olen nyt ollut viikon ja vuodot loppuneet sinä aikana. Töihin pitäisi ilmeisesti mennä taas tiistaina. Pelottaa vaan, että alkaako ne taas :/
t. Sussoo ja Suloinen 18+3
Jos vuotelulla suora yhteys töihinmenoon niin todennäköisesti jatkavat sun sairaslomaa ja kehottavat lepäämään mahdollisimman paljon. Tunnen heitäkin jotka on komennettu ihan vuodelepoon loppuajaksi.

Kävin tänää kokeilee neuvolas kuuluisko sydänäänet, eipä kuulunut, joten laittoivat ultraan.... :) Siellä oli vauva. Voi elämä miten itkin ja nauroin ja itkin enkä enää saanu mitää sanottua. Koko tän päivän sit olen vähän välii tirautellu, olin jo nii aatellu ettei tuol löytys elämää, mut siellä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Hei vaan! Aamulla ois sit ultra. En keksi miten selviän jos uutiset huonoja. Sitten tää on jo liian mones kerta. Nyt ois viikkoja 11-10..kai sekin jossain vaiheessa selviää..
lunttasin :'( :'( ihan JÄTTI SUURI :hug: Ei ymmärrä ei
..joo..ei tullut hyviä uutisia. Ja mietin et uskallanko tänne ketjuun ees sanoakaan mitään kun monella tarinalla kuitenkin vuodoista huolimatta onnellinen loppu. 9 raskaudesta vain 3 kestänyt loppuun asti. 1 kohdunulkopuolinen ja 8 kertaa raskausaikana tiputellut.. (kaikissa siis)
*Mieli matalalla ja siipi laahaa maata...*

Minä pääsin eilen vihdoin (jo kahdesti peruuntuneeseen) lääkärineuvolaan. Ja vihdoin myös saatiin selvyyttä näihin vuotoihin. Ultralla pääsin taas kurkistamaan vauvaa ja kohdussa ja vauvalla on kaikki hyvin, mutta kohdun kaulasta löytyi kaksi pientä polyyppia, jotka ovat tosi herkkiä vuotamaan. Siinä lääkärintutkimuksessakin tuli vähän vuotoa, kun lääkäri pumpulitukolla kokeili sen polyypin pintaa.

Polyypeista ei ole vauvalle mitään haittaa. Polyypit eivät myöskään sinällään ole vaarallisia, vaan ovat aina hyvänlaatuisia (vaikka kasvaimia ovatkin). Eli siinä mielessä voin nyt huokaista helpotuksesta.

Ja lääkärin mukaan voin tehdä kaikkea mitä normaalistikin (käydä uimassa lasten kanssa, käydä jumpassa, rakastella yms) vaikka nämä tilanteet ovat vuotoa aiheuttaneet. Nyt kun tiedetään mistä vuoto johtuu ja tiedetään että se ei ole vaarallista, niin minulla ei ole mitään syytä vältellä tilanteita, jotka vuotoa aiheuttavat.

Jossain vaiheessa polyypit tietysti pitää poistaa ja neuvolalääkäri lupasi konsultoida sairaalan erikoislääkäreitä siitä, voiko ja kannattaako ne poistaa nyt mahdollisimman pian vai voidaanko odottaa ja poistaa ne raskausajan jälkeen.

Ristiinkulkijalle iso halaus. Liian monta murhetta on kyllä sinun kohdallesi jo osunut.

Belle 16+0

sukkapari enpä muistanut tänne käydä kertomassa et mulla todettiin sit tuulimunaraskaus ja toissa viikon perjantaina otin ne kohduntyhjennyslääkkeet ja ens viikolla on tarkistusultra et kaikki on poistunut, en vaan tiedä kun olin täs jo muutaman päivän vuotamatta (vuoto vois siis kestää 1-2vk) ja sit aloin taas tihkuttelemalla vuotaa (en tiedä oliko parin päivän sisällä useasti harrastetuilla lakanavalsseilla osuutta asiaan) vai miks taas vuodan ja sit kun mitään ehkäisyä ei siis edelleenkään ole niin en tiedä onks siitä mitään haittaa sitä ultraa huomioiden, no kaipa asiat taas ens viikolla selviää.

Kaikille mukavaa kevään odotusta!

Heippa vaan kaikille epätoivossa eläjille!

Mun edellinen raskauteni oli pelkkää vuotoa ja pelkoa! Vuotoja tuli koko raskausajan ajan parin viikon välein tasaisen epätasaisen tahtiin. Aina kun luulit voivasi hengähtää sama rumba alkoi alusta! Missään vaiheessa, ei varmuutta löytynyt asian suhteen, mutta ilmeisesti vuoto tuli kuitenkin kohdunsuulta. Tuloksena kuitenkin terve, täysiaikainen tyttö.

Nyt tein taas positiivisen raskaustestin ja taas sitä tiputellaan. Pääsin noiden vuotojen takia jo ultraan, jotta suljettiin pois kohdunulkoinen raskaus. Viikkoja oli oletettua vähemmän (imetän siis edelleen ja menkat tulee ja menee oman tahtonsa mukaisesti) eikä vielä näkynyt ruskuaispussia edes. Sama oli kuitenkin edellisessäkin raskaudessa, että vuodot alkoivat jo ennen kuin edes alkiota näkyi ultrassa ja samaa rumbaa ilmeisesti on taas luvassa.

Multa löytyi tuon edellisen raskauden aikana Streptokokki tulehdus, joka ilmeisesti myös aiheuttaa noita vuotoja ja ennenaikaisia supistuksia. Tuo kannattaa pyytää muidenkin vuotelijoiden tarkistamaan! Sitä voidaan koittaa lääkitä raskauden aikana, mutta mulle se palasi aina pari vkoa antibioottejen jälkeen takaisin. Eli siis lopullinen lääkintä oli vasta synnytyksen aikana antibioottitipalla, koska se voi lääkitsemättömänä aiheuttaa vauvalle tulehduksia.

Liityn siis joukkoonne vuotoineni, mutta kerron teille positiivisenkin tuloksen. Toivottavasti meidänkin masuasukki muistaa pitää tarrasukat tassuissaan ja saadaan perheeseemme vielä yksi lapsi lisää! :)

Löysin tämän pinon sattumalta ja haluisinkin
tiedustella mitä aiemmin kirjoittaneille nyt kuuluu?

Täällä kanssa eletään kamalaa epätietoisuuden aikaa,
tuhruilua ollut tiistai-illasta lähtien (lähinnä rusehtavaa)
ja jatkuu edelleenkin.
Minkäänlaisia kipuja ei ole ollut laisinkaan.
Istuin perjantai-iltana 4,5h terveyskeskuksen päivystykses,
että saisin lähetteen ultraan.
Ei tohtori tehnyt minkäänlaisia tutkimuksia ja lähetteen kirjoitti
seuraavalle arkipäivälle ultraan...eli maanantaita odotellessa...

Voikun niin kovasti toivotaan että kaikki olisi hyvin...
Elokuun alussa leikattiin KU ja samalla poistettiin toinen tuuba.
Miks elämä on näin pirun epäreilua??? :snotty:

Moikka ja hyvää naistenpäivää kaikille!

Esikosta oli alussa muutamia päiviä vuotoa, mutta koska olin tosi pessimistinen raskauden suhteen, kun 7kk peräkkäin oli testin negaa näyttäneet, luulin sen olevan vain alkusoittoa menkoille. Testin sitten teinkin rv5+jotain kun tuhrut loppui eikä menkat siis alkaneetkaan ja onni oli suuri.
Sitten rv 18+0 alkoi ihan seinäntakaa vuotamaan kirkasta verta ja paniikissa ja itkuisena hällytin miehen paikalle töistä viemään minut terkkarille. Sain lähetten äitipolille ja siellä ultrasivat ja yrittivät paikantaa mistä vuoto tulee. Kaikki oli pikkuisella hyvin ja vuoto tyrehtyi kokonaan iltaan mennessä.
Poika on nyt 1v :heart:

Tästä toisesta ei ole ollut vielä mitään.

Joten näitä kokeneena lähetän isot halit kaikille vuodoista kärsiville. Ottakaa päivä kerrallaan ja rauhallisesti. Aina nuo eivät ole sitä pahaenteistä vuotoa :heart: :hug:

paapelo+poju+Tiuhti 10+1

Minäkin löysin tämän ketjun. Tällä hetkellä 9 viikkoa täynnä. Viime viikolla tiputteli yhtenä päivänä ihan vähäsen mutta loppui sitten. Tänään on sitten vuotanut vähän enemmänkin, aina vessassa käydessä on ollut pyyhkiessä ruskeahkoa vuotoa ja pikkuhousunsuojatkin ovat likaantuneet. Lisäksi vatsaan koskee samalla tavalla kuin menkkojen aikana.
Ensimmäinen neuvola olisi perjantaina, ajattelin että josko huomenna soittaisin sinne ja kyselisin vähän neuvoja. Ja jos olisi mahdollista päästä ultraan neuvolan yhteydessä, niin olisi ihana saada vähän selvyyttä... Esikoista odottelen ja kova on pelko että jonkin menee pieleen... :(

Kesken täälläkin, vaikka melkein jo tiesin sen viime yön jälkeen. Valvoin puoli yötä vatsakipujen kourissa ja vuotoa oli runsaasti. Ultrassa sitten löytyi sikiö joka on koon perusteella ilmeisesti kuollut jo pari kolme viikkoa sitten. :'(
Olo ei paljon surullisempi voisi juuri nyt olla...

Yhteistyössä