Äitit, keillä odotusaikana verenvuotoa/tuhruttelua

löysin ihan sattumalta tämän ketjun!Haluaisin vaan kertoa teille oman tarinani, olen myös vuotanut kahdessa raskaudessa todella reipaasti verta, sitä on tullut ihan hulahdellen, ja mennyt yösiteiden ja farkkujen läpi ihan hetkissä!

:( näistä ensimäinen raskaus vuosi ensimäiset 9 rv, ja meni kesken koska vuoto aiheutti minulle lopuksi kohtutulehduksen!! sitten vaan sairaalassa 2 viikoa antibiotti tiputuksessa! :ashamed: olo oli aivan kauhea ja suru niin suunaton, tuntui että kukaan ei ymmärä! nå, 5 kuukautta myöhemmin tikku näytti taas plussaa ja taas rv 6+4 alkoi sama hirveä vuoto, no sitä sitten kesti rv 18, ja ihan parin päivän välein hulahteli tai sitten pyyhkiessä ruskeeta verta! fiilikset oli kyllä tosi huonot, ja pelko suuri pienen kaverin puolesta!! ultrissa juoksin niin paljon että sairaala henkilökunta jo tunsi ku ovesta sisään kävelin!! :whistle: hematooma kohdussa on ollut molemissa raskauksissa, välillä näkynyt välillä ei! :/

kolme kuukautta sitten meille sitten syntyi tämä meidän suuri ihme,kaikesta huolimatta =) :heart: :heart: poika pysyi matkassa mukana :heart: :heart:

toivoin vaan itse näiden raskauksien aikana että olis ollut juttu kaveria ja että näitä raskauksia ei aina vaan kohdella keskenmenoina koska niin ei aina ole, erikois lääkäri jolla kävin totesi että 3/10 vuotaa raskauden aikana ja usemiten syytä ei tiedetä!! :/

Ripakinttu: Oliko sulla ensimmäisessä raskaudessa mitään oireita siitä, että oli kohtutulehdus? Mulla on vuotava hematooma kohdussa. Raskaus alkoi kaksosraskautena, mutta toinen menehtyi jo alussa. Tämä on koeputkiraskaus. Ultrassa olen käynnyt kaksi kertaa ja huolissani siitä, että viikossa ei ollut ultrakuvan mukaan kasvua tapahtunut kuin 1,8mm viikossa. Ensimmäisessä ultrassa arvioitiin viikkoja olevan 7+2, mutta nyt olisi jäänyt jälkeen, vaikka syke oli hyvä ja rakenne myös. En tiedä olisiko ensimmäinen ultra voinut olla mittauksessa yläkanttiin. Toisaalta huolestuttaa se, ettei kohdussa ole tulehdusta, joka aiheuttaisi sikiölle sen ettei se kasvaisi normaalisti ja lopulta menisi kesken. Mutta pitäisikö tulehduksen jotenkin oireilla?

Anteeks ku kesti vastaaminen!
:| eli ei,mulla ei ollut mitään oieita kohtutulehduksesta!! Sitä pelkäsin koko ajan tämänkin raskauden aikana,ja lääkärit aina vaan sano että sen kyllä tuntee,on niin kipeä että ei pysty kävelemään,mutta mulla ei sellasta ollut! mulla nousi vaan crp noin 200 ja sit menikin kesken! :'( tämän raskauden aikana kävin joka viikko tarkastamassa cerpin,oli niin mukava terveys keskus lääkäri että laittoi kestolähetteen!! :) jos näin oltais tehty jo ensimäisessä ni ehkä asiat olis mennyt toisin,ja tulehdus oltais saatu heti kiini!
Tosi inhottavia juttuja nämä vuotamiset,toivottavast kaikki menee teillä hyvin hyvin!! ! jos vuoto jatkuu niin pyydä se crp,ni ei tarvitse sit sitä tulehdusta murehtia!!
:)

moi kaikki.
Mulla menossa kp29/30. Kävin ultrassa kp15/30 ja silloin clearbluen digi-ovis mittari tämähti myös mustaks. Tunsin ovulaation myös erittäin kipeänä ja sänkypuuhia tietysti harrastettiin. Nyt 28/30 sit rakastelun jälkeen rusehtavaa vuotoa ihan hiukan. Eilen sit sellaista ihme tiputtelua, nyt tänään oli jo hiukan punertavaa joukossa. Keskenmeno oli 1.11... vk 5+3.. TÄnään kävin verikokeessa, jotta näkee onko siellä ollut mitään, vai kuvittelinko kaikki oireet.
JÄNNITTÄÄ...
Miks näin käy kokoajan, mitä teen väärin?! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja joulukuun13:
moi kaikki.

JÄNNITTÄÄ...
Miks näin käy kokoajan, mitä teen väärin?! :'(
Et sinä mitään tee väärin. Tuo sinun tuhruttelusi nyt voi hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa tai mitä tahansa kohdun kasvamisesta siihen pahimpaan mahdolliseen. Koita ottaa rennosti, et juuri muutakaan nyt voi. :hug:

Itsellä nyt yhdeksäs viikko menossa ja vuotelua punaista ja ruskeaa jo toista viikkoa... :(

:'( Paniikki suuri ja lääkäreiden puheet pelottavia. Kävin eilen yksityisellä lääkäriasemalla ja ultra otettiin. Vuotanut yliviikon, samalla tavalla kuin olisi niukat kuukautiset :/ Kohdusta löytyi 1,9 mm sikiö, joka oli hyvin kiinnittynyt. Sykettä ei löytynyt ja kerrottiin että luultavasti tulee kesken. Minulla oli edellisestä ultrasta 8päivää, jolloin ei kohdusta löytynyt mitään, että kasvanut oli vuodon alkamisen jälkeen. Minun olisi pitänyt olla ultrassa 6+4, mutta mietittiin yhdyntöjä ja todettiin, että voi olla viikkoa nuorempi. Onko kellään kokemuksi vastaavasta, milloin teillä hyvät kanssa vuotajat on pienensyke alkanut kuulumaan.

Heippa kaikille!
Mulla rv 7+6 meneillään ja nyt on vuotanut pari päivää melko niukasti, mutta vuotelee kuitenkin!
Neljä lasta oon synnyttänyt ja ensimmäisessä raskaudessa oli vuotoa, että kerran tuli paperiin, jota ei edes kerennyt säikähtää! Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei vuotoa ollut, mutta kolmas meidän lapsista menehtyi kolmen tunnin iässä! Neljättä rupesin odottamaan vajaan kahden kuukauden päästä edellis synnytyksestä! Vuotoa oli alussa parisen viikkoa, jolloin en edes vielä tiennyt raskaudestani kunnes menin lääkäriin huonon olon ja rytmihäiriöiden takia, jossa sitten selvisikin että olen raskaana! Lääkäri tuolloin sanoi että aika varma keskenmeno! Mutta vuoto loppuikin pian lääkäri käynnin jälkeen! Parin viikon päästä tuosta oli ultra ja siellä kaikki oli hyvin! Vuotoa tuli vähisä vielä joskus viikolla 8 ehkä! Vuodolle ei koskaan syytä löytynyt! Nyt poika on terve 1.vuotias, eli raskaus meni hyvin vuodoista huolimatta... =)
Mutta nyt pelottaa meneekö tämä kesken, mutta toivottavasti raskaus jatkuu! Tiistaina on ultra, mutta jos ennen sitä vuoto lisääntyy tai tulee kipuja niin pitää mennä suoraan päivystykseen jossa ultraavat tilanteen! Stressaavaa tämä kyllä on ja sainkin töistä sairaslomaa!

Mutta voimia kaikille ja toivotaan jokaisen kohdalle että raskaus saa jatkua! :hug:

Yhteistyössä