Äiti sammuneena neljästä oluesta, taapero kylvetti vauvat, joista toinen kuoli

Ähvä
Riippuu niin henkilöstä, mikä määrä vaikuttaa kehenkin ja miten.

Itselläni neljä olutta ei vaikuta vielä mitenkään muuten, kuin hengityksen haisemiseen (oluthönkä haisee ällölle), enkä tiedä ketään, joka sammuisi neljästä kaljasta.

Anyway, kamala juttu.
 
jos mä joisin 4,7% siidereitä 2 tölkkiä (en tykkää oluesta), niin ei vaikuttaisi lapsenhoito kykyyn millään lailla, jos vaikuttaisi, niin sitten en ottaisi sitä kahta..ei kaikki vaikuta kaikkiin samalla tavalla..
 
Ihan kamalaa :O

Ymmärsinkö oikein, että 4 tölkkiä 9% kaljaa. Aika määrähän tuo on, varsinkin jos on vastasyntyneet vauvat = ei ole välttämättä hetkeen juonut (vaikka eihän sitäkään tiedä..) Kyllä mäkin noista vajaa 5% olen jo 3-4 jälkeen humalassa.

Kotona olen juonut 1/2, max yhden 0,33l vajaa 3% siiderin, se taas ei mielestäni ole paljoa.
 
minnee
1. Tuossa mainittiin erikseen moneen kertaan, että olut oli erikoisvahvaa, yhdeksänprosenttista (siis selkeästi vahvempaa, kuin tavallinen olut) EIKÄ niitä ollut pari, vaan neljä.

2. Yksi runsaan alkoholinkäytön vaikutuksista on se, että ensin toleranssi alkoholille kohoaa ja kohoaa, kunnes se heikkenee merkittävästi. Eli kun tarpeeksi pitkään on juomalla juonut, tulee humalaan ihan yhdestä hikisestä oluestakin. Naisen mainitaan tuossa tekstissä olleen alkoholisti, mikä voi selittää osaltaan laskeneen alkoholinsietokyvyn.

3. Naisen mainitaan kärsineen myös unettomuudesta. Se aiheutti omalta osaltaan sen, että hän sammahti niin herkästi eikä herännyt taaperon puuhiin.

Mutta oon kyllä sitä mieltä, ettei alkoholia pidä juoda silloin kun on yksin vastuussa lapsista, eikä sitä pidä juoda runsaasti vaikka paikalla olisi toinen täysin selvä aikuinen. Mutta keskivertoaikuinen ei tule känniin parista normaalivolttisesta oluesta, joten sen saunakaljan tai lasin viiniä voi ihan hyvin juoda lasten läsnäollessakin.
 
???
Siis mitä. Joskus aiemmin kun palstalla enemmän kävin, tuo Astro mikä lie vaikutti järkityypiltä. Nyt on toinen toistaan idioottimaisempia aloituksia. mm perhepeti ja tämä. Ihanko oikeasti ei joku piuha yhdistä enää?

Mitä on tapahtunut?
 
"..."
Voi jestas oikeesti, vertaatko tosiaan noita oluita suomalaisiin oluisiin joissa on n. 4% alkoholia.
Tuossa tapauksessa on juoti 2 litraa 9% juomaa. Se on todellakin eriasia kuin kaksi 0,33 kokoista 4% olutta.
Ihmisillä on myös erilaisia sietokykyjä ja toleransseja, itse en tule edes hiprakkaan 2x0,33l oluesta.
Se on aina niin hienoo yrittää toitottaa sitä omaa mielipidettään mut asiat ei oo niin mustavalkosia kun ihmisiä ei ole samasta muotista tehty.
Sinä voit olla täysin erilainen, asiat vaikuttavat sinuun erilailla kun johonkin toiseen. Älä puhu kenenkään toisen puolesta tai yleistä tuota otsikon tapausta taasen muihin.
Yritä asettua muidenkin ihmisten asemiin edes hieman ja pohtia asioita muistakin näkökanteista kuin vain niistä joista sinä mielit.
Olet olevinasi niin kovin suvaitsevainen ja ihana, mutta oikeasti olet aika kapeakatseinen, pikkumainen ja takakireä ihminen. Juuri sellainen jonka kanssa ei psyty keskustelemaan oikeasti asiallisesti varmaan lähes mistään.
Mutta silti pyörit KESKUSTELUPALSTALLA ja yrität raukkaparka kovasti.... huh huh.
 
Mun mielestä tuo oli typerintä mitä voi tehdä oli promilleja miten vähän tai paljon tahansa. Olen kai sitten nipo, mutta mun mielestä noin pienten kanssa pitäisi olla aina joku selvä ja turvallinen aikuinen paikalla.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mun mielestä tuo oli typerintä mitä voi tehdä oli promilleja miten vähän tai paljon tahansa. Olen kai sitten nipo, mutta mun mielestä noin pienten kanssa pitäisi olla aina joku selvä ja turvallinen aikuinen paikalla.
Näinhän se on.

Siltikään en lähtisi tuomitsemaan vanhempaa joka sen yhden siiderin tai kaljan juo, jos sen kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81 ja Phoebsi
kamala juttu
Ihan kamala uutinen. Ja eipä tulisi kyllä juuri kyseeseen olla missään promilleissa jos on yksin vastuussa kolmesta alle nelivuotiaasta... En uskaltaisi varmaan juuri väkevämpiä särkylääkkeitäkään käyttää juuri siinä pelossa että nukahtaisin jotenkin raskaasti.

Ihan kamalana jäänyt mieleen kokemus, kun omat lapset olivat 4 v ja 1 v. Olin heidän kanssa keskenään kotona, ja otin lääkäriltä niskakipuihin saamani sirdaludin, jota lääkettä en ollut ennen käyttänyt. Minuun se vaikutti niin että nukahdin saman tien lattialle. Onneksi mies tuli pian kotiin ja herätti minut. Säikähdin ihan kamalasti.
 
rdg
HYI!

Siis se vanhempi kyllä tiesi että on alkoholiongelmaa, oli varoitettu että pitäis lopettaa mutta mitenkäs kävi. Sanoi vielä ettei halua että pientä poikaa syytetään asiasta, ottaa täyden vastuun.. kuka edes syyttäisi sitä pientä poikaa. Kyllä mä sanon että tekis mieli vetää tota akkaa turpaan.
 
voimahali
Lähtikö taas palstan alkkismammoilla lapasesta juttu. Kyse EI ole siitä joiko se eukko supervahvaa olutta vai vähän vähemmän vahvaa. Vaan se, että sillä oli vastasyntyneet kaksosvauvat ja 3v taapero. Eukko joi itsensä humalaan ja sammu. Eli aiheutti alkoholin käytöllään toisen vauvan kuoleman ja toisen vammautumisen pysyvästi. Puhumattakaan siitä miten se 3v mahtaa traumatisoitua. Jutussa mainittiin myös, että eukko on saanut toistuvia varoituksia terveydenhoitajalta alkoholin käyttönsä vuoksi, varoittaen alkohlin käytöstä suhteessa vauvojen käsittelyyn. Eukko ei ole parantanut alkohlin käyttöään ja nyt on elämä pilalla.
Täällä alettiin heti palstalle tyypilliseen tapaan laskemaan mitä on ollu promilleja juomassa ja onko se nyt pintti vai tuoppi vai vai... :kieh:
Alkoholi ja vauvat ei ole hyvä yhdistelmä.
 
"..."
Lähtikö taas palstan alkkismammoilla lapasesta juttu. Kyse EI ole siitä joiko se eukko supervahvaa olutta vai vähän vähemmän vahvaa. Vaan se, että sillä oli vastasyntyneet kaksosvauvat ja 3v taapero. Eukko joi itsensä humalaan ja sammu. Eli aiheutti alkoholin käytöllään toisen vauvan kuoleman ja toisen vammautumisen pysyvästi. Puhumattakaan siitä miten se 3v mahtaa traumatisoitua. Jutussa mainittiin myös, että eukko on saanut toistuvia varoituksia terveydenhoitajalta alkoholin käyttönsä vuoksi, varoittaen alkohlin käytöstä suhteessa vauvojen käsittelyyn. Eukko ei ole parantanut alkohlin käyttöään ja nyt on elämä pilalla.
Täällä alettiin heti palstalle tyypilliseen tapaan laskemaan mitä on ollu promilleja juomassa ja onko se nyt pintti vai tuoppi vai vai... :kieh:
Alkoholi ja vauvat ei ole hyvä yhdistelmä.
Lähtiköhän sulla vähän lapasesta toi tärkeily ja se sädekehäs kiillottaminen kaikille täysin itsestäänselvällä asialla.
Luuletko olevasi jotenkin parempi ja erilainen kun sanot tuon nyt ääneen jota kaikki varmaan ajattelee ja ovat samaa mieltä, ainakin kaikki tervejärkiset.
Ehkäpä me "alkkismammat" vastattiin tähän astrolaben kommenttiin: "Palstan kanta on, ettei pari kaljaa vaikuta lastenhoitokykyyn."

Opetteleppa sinäkin vaikka ensin sitä sisälukutaitoa ja alkaisit pätemään vasta sitten. Noloa tuollainen asioiden toistaminen ja väärinymmärtäminen ja sen perusteella haukkuminen ja päteminen :D ahahah
 

Yhteistyössä