Äiti sammuneena neljästä oluesta, taapero kylvetti vauvat, joista toinen kuoli

lääkäri
No ihan aikuisten oikeesti en suosittele ottamaan oluita ollenkaan jos oot univeloissa ja olet yksin vastuussa alle vuoden ikäisistä kaksosista ja kolmevuotiaasta taaperosta.
 
voimahali
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29304394:
Mistä sä tän vedät?
Esimerkisi noista sun ketjussa olevista hyvin halventavista ja vähättelevästi humalahakuiseen juopotteluun suhteutuvista viesteistä joissa naurat aiheelle ja halveeraan muita kirjoittajia joiden elämään ei kuulu juopottelu pienten lasten läsnäollessa. Siitä saa kyllä kuvan kirjottajan asenteesta alkoholin käytöön suhteessa pienet lapset perheessä sekä kirjoittajan arvoista - päihteet tärkeämmällä sijalla kuin lasten hyvinvointi.
 
voimahali
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;29304413:
No ihan aikuisten oikeesti en suosittele ottamaan oluita ollenkaan jos oot univeloissa ja olet yksin vastuussa alle vuoden ikäisistä kaksosista ja kolmevuotiaasta taaperosta.
Näinpä, oli sitten tölkki tai pintti tai kannu tai tai alkoholia..
 
Esimerkisi noista sun ketjussa olevista hyvin halventavista ja vähättelevästi humalahakuiseen juopotteluun suhteutuvista viesteistä joissa naurat aiheelle ja halveeraan muita kirjoittajia joiden elämään ei kuulu juopottelu pienten lasten läsnäollessa. Siitä saa kyllä kuvan kirjottajan asenteesta alkoholin käytöön suhteessa pienet lapset perheessä sekä kirjoittajan arvoista - päihteet tärkeämmällä sijalla kuin lasten hyvinvointi.
Musta toi "neuvolassa sanotiin" tässä yhteydessä on ihan sama kuin ei tajuta vaihtaa vauvalle vaippaa ellei neuvossa olisi niin ohjeistettu.
 
"pieni enkeli"
Luin Daily Mailin jutun ja (valitettavasti) klikkasin auki myös toisen jutun, missä perheensä kanssa Meksikossa lomamatkalla ollut 2-vuotias poika raiskattiin ja pahoinpideltiin ja heitettiin uima-altaaseen hukkumaan.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2289648/Axel-Charrette-murder-Mexican-babysitters-drug-crazed-boyfriend-sexually-assaulted-beat-year-old-Axel-drowning-vacation-home-pool.html

Että pitikin mennä lukemaan.
 
juuh
Lähtikö taas palstan alkkismammoilla lapasesta juttu. Kyse EI ole siitä joiko se eukko supervahvaa olutta vai vähän vähemmän vahvaa. Vaan se, että sillä oli vastasyntyneet kaksosvauvat ja 3v taapero. Eukko joi itsensä humalaan ja sammu. Eli aiheutti alkoholin käytöllään toisen vauvan kuoleman ja toisen vammautumisen pysyvästi. Puhumattakaan siitä miten se 3v mahtaa traumatisoitua. Jutussa mainittiin myös, että eukko on saanut toistuvia varoituksia terveydenhoitajalta alkoholin käyttönsä vuoksi, varoittaen alkohlin käytöstä suhteessa vauvojen käsittelyyn. Eukko ei ole parantanut alkohlin käyttöään ja nyt on elämä pilalla.
Täällä alettiin heti palstalle tyypilliseen tapaan laskemaan mitä on ollu promilleja juomassa ja onko se nyt pintti vai tuoppi vai vai... :kieh:
Alkoholi ja vauvat ei ole hyvä yhdistelmä.
miissäs isä oli joka siittänyt nuo?
 
"huoh"
[QUOTE="pieni enkeli";29305419]Luin Daily Mailin jutun ja (valitettavasti) klikkasin auki myös toisen jutun, missä perheensä kanssa Meksikossa lomamatkalla ollut 2-vuotias poika raiskattiin ja pahoinpideltiin ja heitettiin uima-altaaseen hukkumaan.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2289648/Axel-Charrette-murder-Mexican-babysitters-drug-crazed-boyfriend-sexually-assaulted-beat-year-old-Axel-drowning-vacation-home-pool.html

Että pitikin mennä lukemaan.[/QUOTE]

Järkyttävintä tuossa on se, että ovat hyväksikäyttäneet 16-vuotiasta lasta paimentamaan omia lapsiaan ja nyt tätä lasta syytettään murhasta kun ei osannut tai uskaltanut tehdä mitään kun väkivaltainen miesystävänsä saapui, vaan piiloutui.

kyllähän tässä tämä 16v "hoitaja" on yhtä lailla uhri.
 
"Vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29303557:
Yksi tuollainen olut mitä hän oli juonut sisältää 9% alkoholia ja nuo ovat 0,5l tölkkejä eli kyse ei ole normaalista oluesta. Ottasit vähä selvää asioista.
Näimpä!

Sarjassamme naurettavat aloitukset.
 
huoooh
[QUOTE="hmh";29303977]Hämmästyttävän kummastuttavia vastauksia täällä kyllä on minunkin mielestäni.

Moniko teistä oikeasti siis hoitaa kolmea alle nelivuotiasta pienessä huppelissa?[/QUOTE]

Pienessä huppelissa ei ole se, että vetää saman määrän kuin olisi mäyräkoira suomessa keskiolutta. Ja siksi takerrun tähän, koska on todellakin loukkaavaa edes verrata tuollaista vastuutonta KÄNNÄYSTÄ johonkin saunaolueseen jonka kuka tahansa vastuullinen vanhempi voi ottaa. Ei tulisi itsellekään koskaan mieleenkään vetästä kännejä yksin kolmen pienen kanssa, ei ikinä.
 
oieni enkeli
[QUOTE="huoh";29305478]Järkyttävintä tuossa on se, että ovat hyväksikäyttäneet 16-vuotiasta lasta paimentamaan omia lapsiaan ja nyt tätä lasta syytettään murhasta kun ei osannut tai uskaltanut tehdä mitään kun väkivaltainen miesystävänsä saapui, vaan piiloutui.

kyllähän tässä tämä 16v "hoitaja" on yhtä lailla uhri.[/QUOTE]

Ei, järkyttävintä tässä on se mitä tapahtui pienelle Axel-pojalle. Mutta en syytä sitä 16-vuotiasta, harva uskaltaisi mennä väliin kun huumeista sekaisin oleva aikuinen mies riehuu.
 
"Vierailija"
ainoa ketä arvostelee jyrkästi alkoholin kittaajia, minä en voi sietää kanssa yhtään, enkä ymmärrä??
Kaljat ja sidukat kuulukoot nuoruuteen kun ruvetaan vanhemmiksi, otetaan se vastuu ihan eri tavalla, ja lopetetaan se viinalla lotraaminen, alkoholi ja lapsiperhe ei vaan sovi milläänlailla yhteen, ei edes ne kuuluisat kohtuukäyttäjät mene mun jakeluun!
Montako perhettä on alkoholi hajottanut, moniko mies tai nainen juoksisi vieraissa selvinpäin, entäpä perheväkivalta moni mieshän on selvinpäin ok, mutta kännissä mätkii sekä eukkoa että muksuja turpaan?
No mutta hei, sinun ei tarvitse sietää eikä ymmärtää kaikkia maailman ihmisiä ja kaikkia maailman tapoja, se lienee mahdotonta kenellekään. Ihmisiä on erilaisia, erilaisine tapoineen ja ei ole olemassa vain yhtä oikeaa tapaa. Sinä teet niin kuin parhaaksi näet.

Kun minä "aloin vanhemmaksi", en lakannut olemasta vanha minä itseni. Olen edelleen vaimo, ystävä, jne. Näin ollen en myöskään alkanut absolutistiksi, en näe siihen mitään syytä.

Ja ensin puhut kohtuukäyttäjistä ja sitten paasaat, kuinka alkoholi hajoittaa perheet, perheväkivallasta, jne? Se ei varmaan ole sitten sitä kohtuukäyttöä, eikö?

Minä juon joskus lasin viiniä, kun lapsi on nukkumassa. Saattaapa olla hereilläkin joskus jos ruuan kanssa juodaan. Joskus myös lähden "tyttöjen kans ulos" ja juon useamman lasin, ehkä jopa pullon. Minä, perheenäiti, ja saatan jopa käydä BAARISSA. Elämä on.
Ja ihan taatusti olen hyvä äiti, ennen kuin sekin ehditään teilata.
 
,.,.,.,
Siis mitä. Joskus aiemmin kun palstalla enemmän kävin, tuo Astro mikä lie vaikutti järkityypiltä. Nyt on toinen toistaan idioottimaisempia aloituksia. mm perhepeti ja tämä. Ihanko oikeasti ei joku piuha yhdistä enää?

Mitä on tapahtunut?
Joo, aloittajan aivot näköjään tosiaan lähteneet pakoon jonnekin Siperiaan. Yleensä ihmiset viisastuu vanhetessaan...
 
"wieras"
Alkoholin puolustajia löytyy aina. Onneksi on vielä kunnollisiakin ihmisiä, jotka osaavat elää ilman keinotekoisia pöllyjä. Perheellisissä näitä soisi olevan enemmänkin.
 
"femin"
Mun mielestä tuo oli typerintä mitä voi tehdä oli promilleja miten vähän tai paljon tahansa. Olen kai sitten nipo, mutta mun mielestä noin pienten kanssa pitäisi olla aina joku selvä ja turvallinen aikuinen paikalla.
Samaa mieltä.

Jos vaikka tulee joku hätätilanne ja pitää lähtä vaikka lapsi viemään sairaalaan, niin pitää olla ajokunnossa. (Itse en kestä edes yhtä siideriä humaltumatta, eikä miehelläni ole ajokorttia, joten en juo lainkaan.)
 
"hmh"
[QUOTE="vierailija";29304113]Meille neuvolassa sanottiin että jos toinen vanhemmista juo lasten läsnäollessa niin toinen ei saa juoda! Yhden saunasiiderin olen juonut kerran kun lapsi oli vauva ja oli jo nukkumassa. Mies oli kotona ja oli juonut yhden oluen. Se saunasiideri jo vaikutti niin että tunsin olevani humalassa.[/QUOTE]

Ja neuvolan sana on laki :)

"Asiat on valmiiksi jo selvästi ollut tosi huonosti, kun niin pienellä pojalla tulee mieleen, että hänen varmaan täytyy kylvettää pikkuiset ja huolehtia niistä kun äiti kerta ei pysty (taaskaan)"

Niinpä :( Mulla alkoi niin säälittää pieni poika joka vain yritti olla avuksi :(
 
"hmh"
[QUOTE="hmh";29305823]Ja neuvolan sana on laki :)

"Asiat on valmiiksi jo selvästi ollut tosi huonosti, kun niin pienellä pojalla tulee mieleen, että hänen varmaan täytyy kylvettää pikkuiset ja huolehtia niistä kun äiti kerta ei pysty (taaskaan)"

Niinpä :( Mulla alkoi niin säälittää pieni poika joka vain yritti olla avuksi :([/QUOTE]

Jatkanpa vielä, että melkein itku tuli kun muistelin omaa tyttöä joka oli 1v4kk kun pikkusisko syntyi ja niin reippaasti auttoi vauvan hoidossa :) Monesti oli avaamassa vaippaa kun tulin esim vessasta. Vieläkin (2v) tomerana lähtee etsimään tuttia kun pyydän
 
luulisin
Ei se poika todennäköisesti ole ajatellut että sen täytyy kylvettää, vaan että se haluaa kylvettää koska äitikin on kylvettänyt iltaisin. En nimittäin mitenkään usko että poika on kylvettänyt niitä kaksosia aiemmin. Jos olisi kylvettänyt, niin silloin äiti osaisi varmasti varoa ettei poika tee moista toista kertaa.
 
Alkoholisti ei ole kykenevä huolehtimaan lapsista. Ei edes itsestään. Ei edes selvinä kausinaan, niin kauan kun jossain on odottamassa juomatonta viinaa.

Alkoolistin suhde alkoholiin ei ole terve, vaan hän on aineen orja. Alkoholinkäyttönsä ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen ollut viihdekäyttöä.

Tosta ei pidä vetää yhtäläisyysmerkkejä viinilasilliseen sapuskalla tai saunasiideriin.
 
sylkee päälle
[QUOTE="wieras";29305659]Alkoholin puolustajia löytyy aina. Onneksi on vielä kunnollisiakin ihmisiä, jotka osaavat elää ilman keinotekoisia pöllyjä. Perheellisissä näitä soisi olevan enemmänkin.[/QUOTE]

Kaksplus-mammat eivät muuta osaa kuin talloa muita äitejä. Ällöttää että sunlaisilla on jälkikasvua. :x
 
En aio lukea tuota linkin sisältöä...saa sen päivän helpomminkin aloitettua pahalla mielellä.

Mutta mitä siihen alkoholimäärään tulee, niin mulla kyllä kihahtaa jo yksi kalja nuppiin, jos sen reippaasti juon. Ei se kihahdus montaa minuuttia kestä, mutta silti. Rattiin en todellakaan lähtis pariin tuntiin sen yhden kaljan jälkeen.

Kaksi kaljaa on mulle jo aivan ehdottomasti liikaa, jos mun tulee olla vastuussa lapsista. Oikeastaan se yksikin on jo siinä ja siinä. Jos ruokajuomana hitaasti juon, niin ok, mutta en siis voisi tehdä niin, että korkkaisin sen nyt ja 5 min kuluttua pullo olisi tyhjä. Sitten se tosiaan jo tuntuisi päässä.
 

Yhteistyössä