Äiti sammuneena neljästä oluesta, taapero kylvetti vauvat, joista toinen kuoli

Vieraas
Lähtikö taas palstan alkkismammoilla lapasesta juttu. Kyse EI ole siitä joiko se eukko supervahvaa olutta vai vähän vähemmän vahvaa. Vaan se, että sillä oli vastasyntyneet kaksosvauvat ja 3v taapero. Eukko joi itsensä humalaan ja sammu. Eli aiheutti alkoholin käytöllään toisen vauvan kuoleman ja toisen vammautumisen pysyvästi. Puhumattakaan siitä miten se 3v mahtaa traumatisoitua. Jutussa mainittiin myös, että eukko on saanut toistuvia varoituksia terveydenhoitajalta alkoholin käyttönsä vuoksi, varoittaen alkohlin käytöstä suhteessa vauvojen käsittelyyn. Eukko ei ole parantanut alkohlin käyttöään ja nyt on elämä pilalla.
Täällä alettiin heti palstalle tyypilliseen tapaan laskemaan mitä on ollu promilleja juomassa ja onko se nyt pintti vai tuoppi vai vai... :kieh:
Alkoholi ja vauvat ei ole hyvä yhdistelmä.
Mun mielestä alkoholin kanssa on nimenomaan kysymys siitä minkä verran juo, silloin kun ollaan lapsista vastuussa. Tosin jos jollekin on ihan sama juoko 1-2 kpl 0,33l:n tökkiä normaaleilla prosenteilla vai 4 isoa kannua tuplasti vahvempaa niin on parempi olla juomatta kokonaan. Silti voi ymmärtää että toisilla alkoholin käyttö voi olla niin hanskassa että voi ihan normaalisti juoda sen yhden oluen tai vaikka viinilasin ruuan kanssa ilman että se vaikuttaa lastenhoitokykyyn.

Alkoholiongelmaisen ei luonnollisesti pitäisi juoda yhtään mitään.
 
"just"
Minusta uhreja tässä ovat molemmat naiset. He kärsivät miestensä väkivallasta.
Jos tämä meksikoon mennyt perhe ei olisi röyhkeä perhe eikä eläisi toisten selkänahasta, avan siivoaisi talonsa ja hoitaisi kakaransa itse, niin se synnyttäisi maailmaan vähemmän epätoivoa ja toivottmuutta ja alkoholismia.
kuolema ei tee kenestäkään hyvää ihmistä, jos lapsi syntyy perheeseen jossa muita käytettään surutta hyväksi niin lapsesta kasvaa samanlainen.

Lapsia maailmassa riittää ja kukaan ei sure esim. köyhempää lasta joka kuolee nälkään. Minua tuo2v ei sureta. Hän varmaan oli näitä riekkujia, jotka eivät palkollisiaan kunnioita samanarvoisina ihmisinä
 
"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja sylkee päälle;29305930:
Kaksplus-mammat eivät muuta osaa kuin talloa muita äitejä. Ällöttää että sunlaisilla on jälkikasvua. :x
En voi kuin päätellä että nää jotka eniten tästä kilahtaa koko asetelmasta ovat niitä joilla on Ongelma. Rauhallisen ei-addiktin ihmisen ei tartte sylkee kenenkään päälle.
 
Minusta aloituksen maininta "parista kaljasta" on sangen harhaanjohtava. Tämä äiti oli juonut neljä isoa 9-prosenttista olutannosta, mikä on minun mielessäni ainakin täysin eri asia kuin pari tölkkiä 4-prosenttista olutta.

Siitä voi tietysti riidellä loputtomiin saako äiti ikinä koskaan missään juoda edes yhtä tölkkiä alkoholitonta olutta, mutta on minusta älyllisesti epärehellistä puhua tämän näköjään täysin epätoivoisessa elämäntilanteessa hirveään virheeseen syyllistyneen äidin valtavasta määrästä poikkeuksellisen vahvaa olutta ja "parista kaljasta". Ne eivät yksinkertaisesti ole millään lailla katsottuna yhteismitallisia asioita.

Olisi kyllä mukava tietää missä lasten väkivaltainen isä on, jota perhe on paennut.

Ai niin, tässä aloituksessa piti keskittyä arvostelemaan meitä maailman kaikkia joskus pari kaljaa tai viinilasia ottavia äitejä eikä yrittää analysoida mistä äidin alkoholismi ja tämä traaginen tapahtuma oikein johtui. Pahoittelen, että lipesin ruodusta. =)
 
Minä en lähde vänkäämään tuosta alkoholiasiasta. Se keskustelu on käyty niin tuhanteen kertaan täällä.

Mutta minua silti tässä jutussa, toki ennenkaikkea kauhistuttaa tapahtunut, mutta mietityttää myös se, että miten voi 3- vuotias ajatella, että hänen tehtävänsä olisi kylvettää vauvat. Olisiko se vanhemman vastuu ollut vähän kateissa ilman niitä oluitakin?
 
"vierailija"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29304224:
Kuinkä pässi pitää olla ettei tollasta muuten tajua.
No sitä itsekin ihmettelin. Tehtiin myös ne alkoholinkäyttötestit. Itse juon n. neljän vuoden välein yhden siiderin. Mutta tätä ketjua kun lukee, en oikeastaan enää ihmettele.
 
"Nanny"
En itsekkään tule känniin tai hiprakkaan 4 normi siideristä muta tuosta määrästä mitä tuo äiti oli juonut niin en voisi kuvitellakkaan juovani jos minä hoitaisin kaksi noin pientä pienokaista. Enkä muutenkaan koske alkoholiin jos hoidan lapsia. Jos näin joisin max 2 siideriä...ja koska olen kova litkimään kivennäisvettä niin luultavsti olisin kumminkin ns. selvinpäin. Mutt joo sitä ei enempää..kurjaa kumminkin että niin sattui käymään ja sekin on kurjaa että toiset joutuvat oppimaan asioita kantapään kautta :/
 
"viera"
Minä en lähde vänkäämään tuosta alkoholiasiasta. Se keskustelu on käyty niin tuhanteen kertaan täällä.

Mutta minua silti tässä jutussa, toki ennenkaikkea kauhistuttaa tapahtunut, mutta mietityttää myös se, että miten voi 3- vuotias ajatella, että hänen tehtävänsä olisi kylvettää vauvat. Olisiko se vanhemman vastuu ollut vähän kateissa ilman niitä oluitakin?
Jos luit tuon artikkelin asiasta niin siinä kerrotaan perheväkivalta perheestä. Äiti paennyt vakavaa perheväkivaltaa, masentunut, valvonut useita öitä noin pienet lapset ja eihköhän tuohon alkoholin runsaampi käyttökin liittynyt...
Normaalissa perheessä voisi kuvitella, ettei 3v:lle tule mieleen että vauvat on omalla hoitovastuulla, alkoholiongelmaisesssa, mt-ongelmaisessa perheessä aika pienetkin joutuu pakosta ottamaan aikuisen roolin. Toki tietty 3v:lle voi tulla mieleen leikkiä vauvojen kanssa.... mutta epäilen tuossa olleen siitä kysymys.
Oon tehny töitä huostaanotettujen lasten parissa ja aika normi kuvio on, että tosi pienikin lapsi on ollut siinämäärin vastuussa pienemmistä sisaruksista - ihan noin et taapero vauvaikäisistä, että vastuun antaminen vieraalle aikuiselle ihmiselle on vaikeaa ja taapero saattaa pitkään vahtia ja kommentoida miten vauvaa pitää hoitaa oikein ja valvoa että vauvaa hoidetaan, tarkistaa jos vauva itkee, että hoitaako aikuinen sitä vauvaa ja miten jne.
 
"nappula"
jos on niin riippuvianen alkoholista että sitä täytyy saada edes yksi pullosillon ku on lapsista vastuussa,ei pidä tehdä lapsia. lasten aikana EI juoda yhtään! se on aikuisten(tai siis sellaiste aikuisten hommaa jotka ei ole aikuistunut)
 
vvvieraaa

Yhteistyössä